uzbek language siteenglish language site

Bizga nima?

 

321. Abdulla Qahhorning Sarob romanini o’qish joyimdan davom ettirib, yana anchagachasini o’qib bo’ldim. O’qishim rivojlanishi uchun va sharroz o’qishga qodirlanaverishim maqsadida o’qish yozuvlari, kelajak bir nechadur jumlalari ya’ni 2-3 gaplari mening ongimga o’z-o’zidan yaratilib kiritilavergani boisidan men shu oraliqqa o’z-o’zidan qayta ko’z yugurtirib chiqsam bas. Faqatgina yaratilish izimni o’zim bilib, so’ng shundan uzulishli, alohida qarash, nazar bilan o’qish kuzatuvini ikkinchi maratobaga xos ravishda parallelga o’xshatib olib borishim kerak. Uzulishni yaxshiroq qilish maqsadida ongim, o’zim uchun oldindan tayyorlab beril, kelajagi ma’lum andazani shu taxlanish jarayoniga bo’lgan qatnashuvimni harflarning yoki, so’z va jumlalarning pompasimon, hasharotlarning vertikaliga yiqilmasdan yurishiga xos oyoq tuzilishi bo’yicha itarilayotganini payqashim kerakki, natijada to’liqlayin bo’sh kuzatuv hududiga, shu andazadagi 3-4 ta jumlalarni o’qishni bittaga ilg’ashga va tez yakunlashga o’taolaman. Umuman olib qaraganda menda bo’layotgan ahvol ham ichimdagilar tomonidan mening shu o’qish uslubimga teskari bo’layapti. Endi mening jonimning o’zi ya’ni asab to’qimalarim tanam bo’ylab yanada ichkariga bosilayapti, surilayapti va ich etimgacha kirib bormoqchiki, miyamdagi asl joylashuvi bo’lmish eng ichki markazidan yuqoriga ham ko’tarilaborayapti. Men uchun devonalik tugadi, faqatgina yomon ishbuzar, qoratayloq qichig’mol Iblisning mig’ir-mig’ir “devonani olinglar” va shunga o’xshash jirkanishni paydo qiladigan gaplari ba’zi-ba’zida o’zi o’zimni devonalikka yo’liqtiraolmagani sababli chiqib qolayaptiki, bu – o’zining devona bo’lib qolib ketganidan dalolat. Endi qancha miya asablari bosh miyaning o’rtasidan qanchalik tashqariga qaratila o’zini sezti’ra borib meni Ruhshodalantirsaki, mening tanamdagi, badanimdagi og’riq beruvchi asab to’qimalari shunchalik darajada teri ostimdan yanada ichkariga, tanamga singuvchan bosilib ketadi. Men shu ikki qalqish, reaksiyalarning me’yorida turishim kerakki, bu – bir-biriga qarashi o’tishlar juda oshib ketmasligi kerak. Natijada devona so’zining ma’nosi bu – “de von ya’ni jo’na a ya’ni alo, eshitayapsanmilikka va yana a, og’riq bilan 3 ala holat ma’nolariga, bo’g’inlar talqiniga qarama-qarshilik” bo’yicha devonalikda bir tomonlama o’chakishuv, o’taketish bo’lmaydi. Hozirgi haqiqiy devonalar atrofimdagi ichimdagilarda, chunki o’zimga “de-jo’na-eshitayapsanmi” so’zlari ketma-ketligi bilan bog’lanish aloqasiga xos tushunilishida o’zimga oxiriga og’riq olib kelmasdan, doimo aldovchilik bilan girdikapalak, ko’rgazma va h.k oddiy imo-shamalar bo’lib yurishadilar. O’zim desamki, jo’nashini istab, so’ng shularni eshitayapsanmi (yoki senga baribir, tushunmadingmi) degan ma’no, hodisa bo’lib o’tsa, oxirida menga yomon yondashuv o’rnidagi baribir yaxshi bo’lishga qodir ravishda Devona so’zining to’liq ma’nosini ulash, bag’ishlash o’rniga, a dan og’riq bermasdan, o’z ishlarini qilib yurishadilar shu itvachcha, Ruhshoda tashqaridagi va ichimdagilar. Keyin keraksiz paytlari og’riq berishadiki, ataylab jinnivoyligimni tug’dirishadilarki, aslida bu – menga bo’lgan o’chmas, o’z-o’zidan menga adovatli tortadigan munosabatlari, ichimdagilarning o’zlarining devonaliklari bo’ladi. Ichimdagilarni nega menga bunchalik nafrat ko’zi bilan qarashlarini bilmadimu, lekin o’zlarini sezdirib, menga bo’lgan munosabatlarini ba’zida chiqarishlarini tuyib qolib, shularga qo’yib bersamki, go’yoki tanalaridan oq ruhlari meni burdalab tashlash, g’ajishga yoki timtalashga xos ravishda dig’irlab, dirrilab tebranib yonlaridan to’g’riga chiqib boshlaganga xos bo’ladi. Endi. Devonalik talqini, davatini yoki munosabatini chiqarib, og’zakimi yoki intiqishli, xursandchilikli tarzda bildrib yuborsam, “uringlar xay meni” deb darrov aytishim yoki jazoni kutib olishim kerakki, faqatgina shu bilan ya’ni darholli og’riq bilan devonalik azobidan va mashmashalaridan, noma’lum bo’lib yotgan ma’nosidan soddagina devona so’zi chiqishi bilan ham qilinadigan qing’irgarchilikdan, nomaqulchilikdan qutilib qolish mumkin. Endi. O’zim ham hayronmanki, haqiqatan ham tabiiy, jiddiy ya’ni dalilli ish voqealari, rivojlanish damovida kutilganga o’xshash yetib keladimi, yoki o’zim menga birov tomondan, kallamdan yoki tuyg’ularimdan nima bo’lishi bildirilib, sezdirilib borilgani sababli o’zim bilmayotganimda, bilishim mumkin bo’lmaganida ya’ni bo’layotgan voqea jarayoni haqida ma’lumotim bo’lmayapti deb turganimda bildirilib sezdirilgan, tuyg’uga keltirilgan voqeaviy jarayon bo’lib o’tib, shu lahzaning ya’ni jarayonli damning qanday qilib shunday bo’lishi mumkinligiga hayratda qolaman. O’yinlarimda ya’ni igralarimda xarita bo’yicha borayotgan jangchilarim jonining to’liqligiga ishonchim komil bo’lib, hali beri o’lmasligini, vafot etmasligini bilaman, ammo shunday deb hisoblashim bilanoq ularni yo’qotaman, o’limiga duchor bo’lishining guvohi bo’lib qolaqolaman. Nahotki, menga “hozir bu o’ladi” shamasi ostida amali aniq bo’lishi muqarrar tuyg’u keltirilganmi yoki o’zim xavotirlanganim va hayajonlanganim uchun AI ya’ni ichimdagilar tomonidan bildirilmay o’ldiriladimi. Endi axir o’ylovlarim avvaldan, oldindan bo’lib bo’lib kelayotgan hodisalar va voqealar ham qanchadan-qanchasi talay bo’lib kelaverganki, nahotki ichimdagilar shuncha vaqt kutib tursalar va oxiri shu o’ylovim qo’rquvim bilan birlashgan zahoti chiqarilishi  senga bu o’ylovni darrovgina bildirdik, shunday ravishta’ taqdiringdagi voqea bo’lishi kutilgan e’ti deb hisoblashsa. Axir-oqibat, axir, o’ylovim yuzasidan qo’rquvimning ya’ni voqeaning bo’lish-bo’lmaslik ehtimolining sodir etilishi, zo’rayish yoki bo’rtish qo’rquvli o’ylovimning boshlanishidan to noma’lum oxirigacha qadar ro’y berishi ham mumkin, shunda baribir darhol bo’lish ehtimoli, o’ylovdagi voqeaning darrov amalga solinishi sodir etiladi deb turishimiz to’g’ri bo’ladimi yoki shu voqea-hodisaning, jarayonning qachon bo’lishi noma’lum bo’lgani sababli oxiri o’z paytida bo’lib ulgurdi deb qo’yaqolamizmi? Ammo shunisi aniqki, qo’riqib turgan, bo’lish ehtimoli yoki sodir etilishi yaqinga o’xshash o’ylovlarimdan qochsam bo’ladi. O’zimga menga jismoniy to’siqlarni qandaytir, tegishiga xos ravishda ko’rib turishim bilan asablarimdan o’tib tegishini sezib turganga o’xshab qolaman. Ko’rinish bilan narsalarning va shaxslarning ruhan proyeksiyalari ichimdan, tanam oralab o’tib ketayotganga o’xshaydi ba’zida. Go’yoki matritsadagi Neoning o’ziga sentinellarni jalb etib o’tkazishiga xos sahna, holat bu. Endi, bugun 44 bo’lsaki, ahvolim anchagina tegajonliklarsiz, ichki bosimsiz va talashlarsiz o’tayotganining asosiy sababi shoh va shoir Boburmirzoni o’ldirgan Ruhlar yoki inson tarafi, zaxar ishi uning o’limdan tirilishida, chilladan chiqishida ya’ni 4 kun ma’nosida 4 yildan keyin yaxshi bo’lib berishi ham dargumon emas. Endi. 322. Bugun Zaxratun supermarketiga birinchi marta kirishim bo’ldi. Qul akam bilan har xil nersalardan so’ng o’zimga SSR muzqaymog’i, katta Twix va Mars shakalot larini oldik. Zaxratun supermarketi men Zaxiriddin Muhammad Bobur haqida bildirishlarimdan keyin to’g’ri ham kelib qo’ymoqda. Shu supermarket bilan bir qatorda yana meni va shoh va shoir Boburmirzoni, bir-birimizga o’xshashligimizni eslatadigan Bobirmirzo restorani dam olish sifatida, ketma-ket kelish maromida mavjuddir. Shu pamyatnik ya’ni hozirgi MIB joylashuvi qatorasi meniki shekilli. Endi, devonalikka kelsak, o’z ma’nosiga qarshi chiqib battar devonalikni qo’zg’atish, qorishtirish maqsadida ichimdagi bir guruh firibgar, muttahamlar bu – Amerikalik Ruhshodalar va Iblisi Karobulos mening xursandchiligim va o’zimni bildirajakli bo’rtgan, otilganga xos munosabatim o’z-o’zidan, oddiy shakllarda yoki yurish-turishlarda, hech kimga ham emas, ammo o’zim tomonimdan biron bir o’ylovgaki hatto bildirilganda ani ya’ni og’riqni darrov bermasdan, qovunning yoki ovalning narigi uchiga olib qo’yib, keyin muttaxamlikk bilan teskari yaqin uchiga ya’ni mening bo’rtishim tomon bo’lgan lahzalarga yaqin o’xshatilish bilan kelib, keyinchalik og’riqni darhol og’riq berishni ham egallaganga o’xshatib berishlari bilan ikkala og’riq, azobni o’zlarining nazoratlaridan qo’ymaganliklari bilan yana o’sha-o’sha yomonliklarida “faqat bizlar” degan tamg’ani bosmoqchilar. Iblis Karobulos o’zi doimo shunday, bir qimirlashimga qolishini, mag’lubiyatini bildirib o’z bahosini belgilatsa, ikkinchisidagi o’z-o’zidan kollienarlik kuchi bo’lishi kerak bo’lgan yutug’ini olding mag’lubiyatini yenggan sifatida muttahamona ravishdagi kuch bilan bizga, o’zimizga ishontirib baholatish tarzini bildiradi, holbuki bizlar birinchisi bilan unga qarshilik, aniqrog’i befarq ravishdagi o’z yo’limizni tanlab bo’lganmiz allaqachon. Mana masalan hozir ham meni aslida o’zi berib yuborgan tuyg’uni yozishga undaganida men mana shuni hozir sal o’zgartirib yozamanki, bu – Karobulos sen shu bu jumlangni to’g’ri yozib istgingni chiqaraolmadinga desa, men ham shunga laqqa ko’nib, Karobulos bilan qarama-qarshiligimni bilib ham baribir shunday gapirishiga jahlim chiqib ketishini biladigan darajada shu gapini aytayaptiki, uning men qiladigan ishonchimni tovlab bildiradigan ishonchida baribir o’zimni taniyolayotganimdan sal g’alati jahlim chiqib, jizg’anaklab ketishim mumkin. Masalan, xay keyingisini yoz, deyapti, holbuki o’zim shunday qilish taraddudida edim ham, qanday ko’tlik, muttaxamlikki men endi qaysi ish bilan shug’ullanishim kerak. Endi, Karabulos so’zi xuddi Roberto Karlos yoki umuman kar, soqov, gung so’zlariga oid –los to’g’ri keluvchi qo’shimchasini qo’shish bilan izohlanadi. Umuman olganda Muborak bibimning nomlaridan topilgan Karobulos, birinchi chappachalikda Karobum so’zini beradi, 1-lik ya’ni birinchi avlod baholash mezonida eng qoloq, oxirgi o’rinni bergani boisidan m harfi bitta orqadagi l harfiga to’g’ri keladi. 3 ta avlodlar bo’yicha 2 ga bo’laklanishli ma’nodagi 3 raqami bilan yutuqli tarafga o’tish bu – l harfidan o harfigacha 3 ta odimlashuv borligini bildiradi. Shu buvimning, ya’ni Muborak ayaning 6-o’z o’rinlaridagi yutuqli joylashuvga va martabaga chiqishlari uchun esa s harfining 19-pozitsiyasi ya’ni joylashuvidan Karobumdagi m harfining 13-o’rni orasida 6 ta farq borligini hech ham unutmangiz. Demak, qoloqlik bo’yicha 1 ta orqaga va shunga nisbatan 3 ta oldinga lo harf birikmasi hisobga olindi, yutuqli joylashuvdagi m harfi bilan farqda 6 ta oldinga s harfi ustunlik, yengish ma’nosida keltirib chiqarildi. Endi, shu paytgacha bizlar, o’zim hisobimda aytsam bacha qilib qo’yilgan sanalib ichimdagilarning hisoblariga kiritilganman. Bacha degani “ba qilganda, ber deganda cha-chalab to’ldirib tiqish, sezgilarni yopishtirish” bo’lgan. Ammo bizlar tabiiy inikoda yashaymizki, faqatgina sezgilarimiz yoki o’zimizning hayajonimiz, hayiqishimiz talab etganda hech narsani hisobga kiritmasdan savol-javob, oldi-berdi yoki izohsiz tugaydigan qarama-qarshi jarayonlarni boshimizdan o’tkazishimiz haqiqiy “bacha”lik sanaladi. Aslida oddiygina, shundan oddiy aytishga hojat ham yo’q e’tiki, ammo bacha ya’ni bolaga shunga vaqt topilmaydi hamki, biz yurib-kezganimizda atrof-muhitni ko’zdan kechirib narsalariga va jinslariga tegamiz, shunda bizlar atrof-muhitni yoki borliqni bilib borayapmiz, atrof bilan har qanday hayotiy jarayonlarga, sezgilarga bog’liq o’zgarish ko’z o’ngimizda, yurish-turishli jarayonlarimizda bo’lib turibdi deyish juda qadrli va joiz bo’ladi. Umuman olganda bachalarning og’riq bilan bo’lgan muddaolari, majburiy qochishga xos o’chakishishlari tomonidan qarasakda, yangi, har xil yoki kengroq-torroq atrof-muhitga chiqib tegishga xos amallarni bir ko’zdan kechirsa, o’ylab qarasaki, o’zini og’ritib qo’yish, azob berish imkoniyati sal uzoqroq yoki yaqinroq bo’lgan jinslarga, narsalarga tegish imkoniyati orqali sinalayapti endi. Mana shuni jon deyish kerakki, insonning joni atrofida, borlig’ida ya’ni yer maydonida yotibdi hamda shu topdagi narsalari bilan to’ldirib yaqinlashtirilishi va uzoqlashtirilishi mumkin sanaladi. Zero tegmasangiz og’riq, jonbozlik va jonbuzarlik yo’q, tamom vassalom. Nafaqat tegmaslik kasb etadi, oddiygina boshqa muhit yoki shart-sharoitlarda, keng-torroq atrof-tevarakda to’siqlarni, narsalarni yoki mashinalarni chetlab o’tib ketaolishingiz ko’z orqali sezgingizning qanchalik tegishga xos bo’lib qolganligini, ko’zdan o’tgan tasavvur qanchalik haqiqat va tevarakdagi jon bilan aloqadorligini bilasiz. Endi oxirini aytsak eshitganingiz ham jonni qanchalik ahamiyatiga borib taqalsaki, eshitgan-uqqanlaringizdan, gapirishlardan olgan bilimlaringizdan xulosalar qilib yashasangiz ko’p qoqinmaysiz va depinmaysiz. Ahamiyati shu hozircha hammasiga xosdalanganimizchalik bo’pti. Endi, bugun 43 da shuncha snikers-pnikerslar bilan oxiri kechki taomnomani ham baliq-maliq, pivo-baltika va albatta kokslar bilan yakunladik birinchi bora ya’ni ba’zida duch keladigan ovqatlarimiz sarasida. Chunki 4 sifatida Ruh 3 dagi Iblis Karobulosga o’zining qarshiliklarini ham yuklatib, bema’lol foydalantirib, yomonotliq, urushliq ya’ni tartibbuzarli imtiyozlarini berib yurganining qarama-qarshiligi bo’ldi bugun xo’sh. Ruh menga boshlanishida himoyalovchi xotinga o’xshab ko’rinardi, ammo birovlarning istagiga yoki xohish-irodasiga, marog’iga va kayfiga botmay og’riq olmasam, u ularning shu istak-xohishlarini o’tkazib qildirishgacha chog’langan mahluq sifatida gavdalangan mening nazdimda. Ruh endigi 42 ya’ni kelayotgan ertaga mendan olajakligini ya’ni ko’z bilan ko’rish sezgimdan bilajakligini bilib turadi. Endi, kechangi yoki tunov kungi bir hamlalardan boshim og’ib, g’avg’odan chiqmay qolib esankiradimki, Buxorolik qoribachchag’arlarim menga avvalambor gapirayotgan gapimni grammatik to’liq, yozadiganga xos aniq qilib, tartibli tuzib gapirishimni so’rashdilar. Shuning boisi bu yer’ta shu gapdan harakat, buning boisi esa shu bu gapning harakati, avvalgi sababi bo’lib kelganini bilingiz avvalambor. Demak, buning boisini tanlab, buning boisi o’zim sezib-bilsamki, menga doimo tuyg’ularim bosimi, shuning kechishiga ko’ra o’y-fikr-xayolimning birdan yig’ilib yoki to’planib bo’rtishi, chiqib kelishi ortidan o’rganilgan yoki andazaga solingan o’zimning tartibsiz, har xil grammatik buzulgan gap yasalishga oid shakllarim o’zimga qarshi sifatida bo’laklar, kesmalar yoki gap bo’laklari sifatida olinib chiziqqa solinayapti, ishlatilayapti. Boz ustiga o’zim faxmlaganligim va qoribachchalarning bildirishlaricha gapni to’liq, tartibli gap bo’laklari bilan yakunlasam, yangi so’zlar topilishi, keyinchalik o’zim kamdan kam ishlatgan yoki mutloq yangi so’zlarni gaplarimda ishlatib, hech qayerda yo’q odimlashuvni, qiyasiga o’sishni yoki to’g’ri chiziq boraverishidan chetdagi nuqtaga o’tib oldinga chiqishni hisobga olish mumkin. Nima bo’lganda hamki, men o’zim emishman, o’zimdan o’zim o’taolmayman, shunga ichimdagilar qaror qilishganlar, zero bu yutuqli darajani saqlab qolish o’zida qolish bilan amalga oshiriladi degan ichimdagilarning saboqlari bir ham beg’arazligiga ko’ra g’arazlidir. Aslida men yagona darajali taqdiriy to’g’ri chizig’im atrofida bir necha parallel chiziqlar bilan birgalikda yuqoriroq darajada, martabada o’sib borayapman. Iblisning yagona taqdiriy to’g’ri chizig’imning har xil zamonlaridagi voqealaridan yasab o’tmish hozirog’iga ya’ni chinakam hoziroqqa olib tushayotgan o’zgarishli moslashuvchan girdobi, voqealar bo’yicha shunguli ya’ni shag’oli qanchalik darajada o’zining aylanalar bo’yicha yasalaverib turish jarayonlarini boshidan o’tkazish oniga xos diametrlari keng yoki tor bo’lishi mening shu diametrlar, markaziy vatarlar orasiga qo’ygan parallel ustunliklarim, to’g’ri chiziqlarim kengligi hisoblanadi. Shu shungul yoki shag’olchali aylanishlarga qodir etilgan girdobchali kengayishli yoki torayishli diametrchalarni o’zlari ya’ni tok kuchi, elektronlashuvli tarzda elektronli nusxalar, klounada erkaklar yaratishadilar. Shuning uchun o’zi bo’ladi deb o’tirgan-da o’zi bo’laverardi, hech kimning shuni boshqarishga yoki o’tkazishda o’zini mahmaddono olishi yoki muttaxamli ko’rsatishi kerak emas edi, misol uchun bu – Iblisga taluqli. Umuman olganda elektronli erkak adashlar yoki klounadalar, zombisifat to’g’ri chiziqda oddiy ravishda haqiqiy insonlardanda o’tib, adabiyotshavanda yurish-turish egalari mening taqdiriy to’g’ri chizig’imdan bilishib, yo’nalishlarini o’rganib va rostlab olishadilar, Iblis esa ulardan ya’ni elektron erkaklar, ahmoq kishili zotlardan elektr kuchini olish bobida meni yaxshiroq ilg’ashga qodir holda tan berib, foydamni inobatga olib boraverishga majbur sanaladi. Ammo Iblisning qing’irchiligi, qashshangligi yoki tab bermasligi borki, mening yutuqlarimni ham yuz burish, gapirmaslik bilan kuch ishlatishga o’xshash holatlarda meni bir chetga tortganga o’xshash kuch berib, o’zining meniki hisoblangan to’g’ri chizig’imga kiritishiga harakat qiladi. To’g’ri chiziq bo’yicha elektron klounadalar o’ylovimni bilib olishib mening haqiqatligimdan va borligimdan xursand bo’lib, jo’shib yoki rohatlanib, intiqib va qiziqib o’tirishsalar, shungullardan yasalayotgan elektron kuch, tok kuchlanishlari ortidan Karobulos vag’arlashga o’xshash ovoz yangrashimni boshlanishini, do’g’g’ilashni tekshirib, bir ozgina haqiqiy, chindak gapirishimni eshitib haqlikka xos mahliyolik bilan boqib o’tiradi. Endi. Shunday qilib meni darrov devonaligimni bostirish harakati Buxorolik arvohlar tomonidan desak, bu - qo’polliklari va qarshi jihatlari bilan devonaligim ya’ni o’zimni bilimim orqali maqtavorishim bo’lishi bilanoq 3 soniyalar orasida bo’lib o’tishi maqul. Keyinchalik, o’tkazivorib ya’ni uzoq 10-15 daqiqalar yoki soatlar ichida aylanitirib keltirib devonaligimni jazosini sababini bildirib-bildirmay bersalar, bu – AQSh lik chmo, muttaham va rasvolarning ishlari bo’ladi. Endi. 323. Bizning bosh miyamizdagi chipcha orqali barcha narsalar-u borliq, tabiat jonlashtirilganligi aniqki, kompyuterimga qo’limni bosib terayotganimda plastmassi ozgina bosilibroq, bukilibroq turgani uchun menga shuning ahvoli qanday bo’layotgani jonim orqali sezilishi bilan birgalikda, yozmay qolgan kompyuterim, Lenovo qo’limni olib kutishimdan so’ng, bir oz vaqt o’tib, menga shu jonning o’zidagi teng kuchli ahvolini bildirib terib qo’yganlarimni, 1-2 so’zni ko’rsatavermagandan so’ng birdaniga chiqarib beradi. Endi, miyamning o’rtasi oddiygina miyamni bildiraverib, o’zidagi asablar bo’yicha ishlashini bermaverganidan so’ng, shu bosh miya uchun o’rtasida yig’ilgan asablar mening butun tanamdagi asab to’qimalarining terimdaligi bilan almashinishini va menga toza, pokiza oziqani doimo tekshirib, sinab berish maqsadida oddiygina qilib to’yayotgan yoki ovqat yeb bo’lib kelib to’ygan qornimning po’stlog’i bilan birlashib, bukilib va qandaydir g’arazlik bilan talashib (asablarning etning issiqlik va vaznli sezilishidan ajralib, qayta aylanib kelib ichkaridan birlashishiga xos bir o’ng’ay, tuturuqsiz yoki beso’naqay ahvolni berib) turishi bu. Yeganim bilanoq hali umumiy aylanishda ishlaridan, rejalaridan orqada qolmaslik payida bittama-bitta oxirgi sudrab o’tish, o’ziga aytilganga xoslab tuyadigan burchini o’tash maqsadida qornimdagi ovqatning ichaklarim bo’ylab bo’qlashaverishidan avval, shu jarayonlarda miyam bilan qayta ajratib oladi, o’z o’rnida filtrlaydi yoki vaqtni orqaga qaytarganga xos ravishda ovqatni og’zimga ham kirishini zapis qilganlik ahvolida avvalgi o’z joyiga qo’yadilar shu ikkichiboz ichimdagilarim. Shu bilan bu ovqat ya’ni taomnoma qayta dasturxonga tortilguncha to’liq o’z ahvolini va maza-ta’m kuchini, beradigan quvvatini o’nglab bo’lgan sanaladi. Endi, https://kun.uz/ru/news/2022/07/20/s-21-iyulya-v-karakalpakstane-perestanet-deystvovat-rejim-chrezvychaynogo-polojyeniya site link ya’ni sayt havolasidan ozgina ibrat va orli oziqa singishuvini olaylik. Президент подписал указ «О прекращении действия чрезвычайного положения на территории Республики Каракалпакстан». Shu jumlada va umuman Prezident haqidagi yozuvlarda Prezident doimo vaqt va makon boyicha turib berishi hisobga olingani uchun u insondan orli foydani, taomnomani togirlab olish mumkin. Bu jumla bildirayaptiki: Prezident Qoraqalpogiston Respublikasi hududida favqulotda holat faoliyati tugatilishi haqidaqarorga qol qoydi. Endi. Sarob romanini oqish jarayonida yana ushbu malum boldiki, oqishda ichimdagi gudurlaydigan, oqiyotgan gaplar alohida va koz bilan harflar, bitiklarni korib borishim alohida olib borilayotganligiga etiborim tushdi. Demak, allaqochon oqib bolganimni, keyin koraman va yoki, korib otganimni keyinchalik oqiyapmanmen. Ammo korish davomida korayozganimni oqib bormayapman hali beri xosh. Shu bu bolib, men ham oyinlar nazariyasiga, raqamli ishlovlarga otib borajakligim hisobda. Oqish va oqishning uslubi oyinlar nazariyasi va raqamlar boyicha ularniki, ichimizdagi Ruhshodalarniki sanalgan. Koz va gapirish bilan kirilcha g, г harfini, boglanishni yasabmanmi, yani parallel vektorlarda birining 2-sidan ikkinchisining 3-siga otibmanmi, demak, oyinlarga, raqamlar boyicha yasalish uslublariga tushibman hamda kuchli ravishda oz-ozidan oqib chiqishga, bitta kitobni bir daqiqada tugatishga Ruhshodalar qatori, boshlanishida mos bolibman. Oyinlar nazariyasi yoki raqamli ishlov nima, kirilcha g shakli-shamoili qandayki, bu raqamli zapislashni shu ozidan, uslubidan qochib birovlarga otkazish, amalga oshirish sanalgan. Oyinlar nazariyasi raqamlar yani sonlar bilan tolib-toshsalar ham raqamli tasodifni, oddiy oylangan sonni yoki biron-bir masalani ozi bolib, oziga oxshatib uyushtiraolmaydi, ketma-ketligida, oz navbatli yurishida topaolmaydi yani keltirib chiqaraolmaydi. Shuning uchun kirilcha g, “г” simon yurishi kerak. Oyinlar nazariyasi ozi qanday, yani oyinlar nazariyasi bu raqamlardan prujina yasash orqali barcha tasodifiy holatlarga, yangi raqamlarga yani sonlarga sakrab bilish hisoblanadi. Har bir navbatdagi topilishi kerak bolgan tasodifiy holat, son yoki bildirilgan miqdor avvalgi navbat, holat bilan oyinlar nazariyasi vositasida boglanish, aloqa qilib keladi. Masalan, bitta sonni kimdir aytdi, yoki oyladi deylikki, song bizlar oyinlar nazariyamizda hali kichik sonlarda, kelingki ikki xonali sonda yoki bitta raqamda turibmiz deylik. Aytilgan katta son esa millionalargacha yetib boradiki, qanday qilib oyinlar nazariyasida berilgan sondan va barcha raqamlardan foydalanib darrov shu darajaga, miqdorga yetishib kotarilish mumkin. Oyinlar nazariyasida 21 soni bolsin deylik, oylangan son esa 3000000 bolsa, 21 dan shu 3000000 ga yetib olish uchun qaysi raqamlardan, aynan 21 ga boglanganlari boyicha, foydalanish mumkinki, mana shu oyinlar nazariyasi sanalsin. Chindan ham eng kam operator, ya’ni amal ishorasidan (+, -, *, / lardan) foydalanib qilgan ma’qul sanalgan. 21 dan aloqada foydalanish uchun birinchidan 2 dan keyingi raqamni tanlash to’g’ri bo’lardur, so’ng 1 dan oldingi 0 ni taqazo qilaylik. Shunda darrovginasiga 3 va 0 dan bir kattaroq son yasab olib, 21 ga ko’paytirishni qilaylik. Olaylikki shu 30000 dan katta son bo’ldi, so’ng yana bog’lanishlardagi raqamlar bilan arifmetik amallar vositasida 3000000 dan oshibmi yoki pasayibmi, shu o’ziga ya’ni 3000000 keltirib topishimiz kerak. Eng kam aloqa va eng kam arifmetik amallar ketma-ketligi o’yinlar nazariyasiga xosdur. Endi. Bugun 42 edi, mana kech ham tushishga ulgurgan hozir kech mahalda. 48-42=6 misol men ham bugun anchagacha jonlanib oldim. Ertaga 41 bo’lsaki, bu – bizga 7 ni berib, Ibrohimlarning aslida bor, to’plangan yoki yig’ilib me’yorlashtirilgan yomonliklari ustida yaxshilikni, tuzuklikni o’tkazish, kinoyaviy ustunlikka yoyish bo’yicha o’zim menga beradigan da’vatlari, imkoniyatlari va yiqqan yaxshiliklari namoyish bo’ladi.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?