Bizga nima?
321. Abdulla
Qahhorning Sarob romanini o’qish joyimdan davom ettirib, yana anchagachasini
o’qib bo’ldim. O’qishim rivojlanishi uchun va sharroz o’qishga qodirlanaverishim
maqsadida o’qish yozuvlari, kelajak bir nechadur jumlalari ya’ni 2-3 gaplari
mening ongimga o’z-o’zidan yaratilib kiritilavergani boisidan men shu oraliqqa
o’z-o’zidan qayta ko’z yugurtirib chiqsam bas. Faqatgina yaratilish izimni
o’zim bilib, so’ng shundan uzulishli, alohida qarash, nazar bilan o’qish
kuzatuvini ikkinchi maratobaga xos ravishda parallelga o’xshatib olib borishim
kerak. Uzulishni yaxshiroq qilish maqsadida ongim, o’zim uchun oldindan
tayyorlab beril, kelajagi ma’lum andazani shu taxlanish jarayoniga bo’lgan
qatnashuvimni harflarning yoki, so’z va jumlalarning pompasimon,
hasharotlarning vertikaliga yiqilmasdan yurishiga xos oyoq tuzilishi bo’yicha
itarilayotganini payqashim kerakki, natijada to’liqlayin bo’sh kuzatuv hududiga,
shu andazadagi 3-4 ta jumlalarni o’qishni bittaga ilg’ashga va tez yakunlashga
o’taolaman. Umuman olib qaraganda menda bo’layotgan ahvol ham ichimdagilar
tomonidan mening shu o’qish uslubimga teskari bo’layapti. Endi mening jonimning
o’zi ya’ni asab to’qimalarim tanam bo’ylab yanada ichkariga bosilayapti,
surilayapti va ich etimgacha kirib bormoqchiki, miyamdagi asl joylashuvi
bo’lmish eng ichki markazidan yuqoriga ham ko’tarilaborayapti. Men uchun devonalik
tugadi, faqatgina yomon ishbuzar, qoratayloq qichig’mol Iblisning mig’ir-mig’ir
“devonani olinglar” va shunga o’xshash jirkanishni paydo qiladigan gaplari
ba’zi-ba’zida o’zi o’zimni devonalikka yo’liqtiraolmagani sababli chiqib
qolayaptiki, bu – o’zining devona bo’lib qolib ketganidan dalolat. Endi qancha
miya asablari bosh miyaning o’rtasidan qanchalik tashqariga qaratila o’zini
sezti’ra borib meni Ruhshodalantirsaki, mening tanamdagi, badanimdagi og’riq
beruvchi asab to’qimalari shunchalik darajada teri ostimdan yanada ichkariga,
tanamga singuvchan bosilib ketadi. Men shu ikki qalqish, reaksiyalarning
me’yorida turishim kerakki, bu – bir-biriga qarashi o’tishlar juda oshib
ketmasligi kerak. Natijada devona so’zining ma’nosi bu – “de von ya’ni jo’na a
ya’ni alo, eshitayapsanmilikka va yana a, og’riq bilan 3 ala holat ma’nolariga,
bo’g’inlar talqiniga qarama-qarshilik” bo’yicha devonalikda bir tomonlama
o’chakishuv, o’taketish bo’lmaydi. Hozirgi haqiqiy devonalar atrofimdagi ichimdagilarda,
chunki o’zimga “de-jo’na-eshitayapsanmi” so’zlari ketma-ketligi bilan
bog’lanish aloqasiga xos tushunilishida o’zimga oxiriga og’riq olib kelmasdan, doimo
aldovchilik bilan girdikapalak, ko’rgazma va h.k oddiy imo-shamalar bo’lib
yurishadilar. O’zim desamki, jo’nashini istab, so’ng shularni eshitayapsanmi
(yoki senga baribir, tushunmadingmi) degan ma’no, hodisa bo’lib o’tsa, oxirida
menga yomon yondashuv o’rnidagi baribir yaxshi bo’lishga qodir ravishda Devona
so’zining to’liq ma’nosini ulash, bag’ishlash o’rniga, a dan og’riq bermasdan,
o’z ishlarini qilib yurishadilar shu itvachcha, Ruhshoda tashqaridagi va ichimdagilar.
Keyin keraksiz paytlari og’riq berishadiki, ataylab jinnivoyligimni tug’dirishadilarki,
aslida bu – menga bo’lgan o’chmas, o’z-o’zidan menga adovatli tortadigan
munosabatlari, ichimdagilarning o’zlarining devonaliklari bo’ladi. Ichimdagilarni
nega menga bunchalik nafrat ko’zi bilan qarashlarini bilmadimu, lekin o’zlarini
sezdirib, menga bo’lgan munosabatlarini ba’zida chiqarishlarini tuyib qolib,
shularga qo’yib bersamki, go’yoki tanalaridan oq ruhlari meni burdalab
tashlash, g’ajishga yoki timtalashga xos ravishda dig’irlab, dirrilab tebranib
yonlaridan to’g’riga chiqib boshlaganga xos bo’ladi. Endi. Devonalik talqini,
davatini yoki munosabatini chiqarib, og’zakimi yoki intiqishli, xursandchilikli
tarzda bildrib yuborsam, “uringlar xay meni” deb darrov aytishim yoki jazoni
kutib olishim kerakki, faqatgina shu bilan ya’ni darholli og’riq bilan
devonalik azobidan va mashmashalaridan, noma’lum bo’lib yotgan ma’nosidan soddagina
devona so’zi chiqishi bilan ham qilinadigan qing’irgarchilikdan, nomaqulchilikdan
qutilib qolish mumkin. Endi. O’zim ham hayronmanki, haqiqatan ham tabiiy, jiddiy
ya’ni dalilli ish voqealari, rivojlanish damovida kutilganga o’xshash yetib
keladimi, yoki o’zim menga birov tomondan, kallamdan yoki tuyg’ularimdan nima
bo’lishi bildirilib, sezdirilib borilgani sababli o’zim bilmayotganimda,
bilishim mumkin bo’lmaganida ya’ni bo’layotgan voqea jarayoni haqida ma’lumotim
bo’lmayapti deb turganimda bildirilib sezdirilgan, tuyg’uga keltirilgan
voqeaviy jarayon bo’lib o’tib, shu lahzaning ya’ni jarayonli damning qanday
qilib shunday bo’lishi mumkinligiga hayratda qolaman. O’yinlarimda ya’ni
igralarimda xarita bo’yicha borayotgan jangchilarim jonining to’liqligiga
ishonchim komil bo’lib, hali beri o’lmasligini, vafot etmasligini bilaman, ammo
shunday deb hisoblashim bilanoq ularni yo’qotaman, o’limiga duchor bo’lishining
guvohi bo’lib qolaqolaman. Nahotki, menga “hozir bu o’ladi” shamasi ostida amali
aniq bo’lishi muqarrar tuyg’u keltirilganmi yoki o’zim xavotirlanganim va
hayajonlanganim uchun AI ya’ni ichimdagilar tomonidan bildirilmay o’ldiriladimi.
Endi axir o’ylovlarim avvaldan, oldindan bo’lib bo’lib kelayotgan hodisalar va
voqealar ham qanchadan-qanchasi talay bo’lib kelaverganki, nahotki ichimdagilar
shuncha vaqt kutib tursalar va oxiri shu o’ylovim qo’rquvim bilan birlashgan
zahoti chiqarilishi senga bu o’ylovni darrovgina
bildirdik, shunday ravishta’ taqdiringdagi voqea bo’lishi kutilgan e’ti deb
hisoblashsa. Axir-oqibat, axir, o’ylovim yuzasidan qo’rquvimning ya’ni
voqeaning bo’lish-bo’lmaslik ehtimolining sodir etilishi, zo’rayish yoki
bo’rtish qo’rquvli o’ylovimning boshlanishidan to noma’lum oxirigacha qadar ro’y
berishi ham mumkin, shunda baribir darhol bo’lish ehtimoli, o’ylovdagi
voqeaning darrov amalga solinishi sodir etiladi deb turishimiz to’g’ri bo’ladimi
yoki shu voqea-hodisaning, jarayonning qachon bo’lishi noma’lum bo’lgani
sababli oxiri o’z paytida bo’lib ulgurdi deb qo’yaqolamizmi? Ammo shunisi
aniqki, qo’riqib turgan, bo’lish ehtimoli yoki sodir etilishi yaqinga o’xshash
o’ylovlarimdan qochsam bo’ladi. O’zimga menga jismoniy to’siqlarni qandaytir,
tegishiga xos ravishda ko’rib turishim bilan asablarimdan o’tib tegishini sezib
turganga o’xshab qolaman. Ko’rinish bilan narsalarning va shaxslarning ruhan
proyeksiyalari ichimdan, tanam oralab o’tib ketayotganga o’xshaydi ba’zida.
Go’yoki matritsadagi Neoning o’ziga sentinellarni jalb etib o’tkazishiga xos
sahna, holat bu. Endi, bugun 44 bo’lsaki, ahvolim anchagina tegajonliklarsiz,
ichki bosimsiz va talashlarsiz o’tayotganining asosiy sababi shoh va shoir
Boburmirzoni o’ldirgan Ruhlar yoki inson tarafi, zaxar ishi uning o’limdan tirilishida,
chilladan chiqishida ya’ni 4 kun ma’nosida 4 yildan keyin yaxshi bo’lib berishi
ham dargumon emas. Endi. 322. Bugun Zaxratun supermarketiga birinchi marta
kirishim bo’ldi. Qul akam bilan har xil nersalardan so’ng o’zimga SSR
muzqaymog’i, katta Twix va Mars shakalot larini oldik. Zaxratun supermarketi
men Zaxiriddin Muhammad Bobur haqida bildirishlarimdan keyin to’g’ri ham kelib
qo’ymoqda. Shu supermarket bilan bir qatorda yana meni va shoh va shoir
Boburmirzoni, bir-birimizga o’xshashligimizni eslatadigan Bobirmirzo restorani dam
olish sifatida, ketma-ket kelish maromida mavjuddir. Shu pamyatnik ya’ni
hozirgi MIB joylashuvi qatorasi meniki shekilli. Endi, devonalikka kelsak, o’z
ma’nosiga qarshi chiqib battar devonalikni qo’zg’atish, qorishtirish maqsadida
ichimdagi bir guruh firibgar, muttahamlar bu – Amerikalik Ruhshodalar va Iblisi
Karobulos mening xursandchiligim va o’zimni bildirajakli bo’rtgan, otilganga
xos munosabatim o’z-o’zidan, oddiy shakllarda yoki yurish-turishlarda, hech
kimga ham emas, ammo o’zim tomonimdan biron bir o’ylovgaki hatto bildirilganda
ani ya’ni og’riqni darrov bermasdan, qovunning yoki ovalning narigi uchiga olib
qo’yib, keyin muttaxamlikk bilan teskari yaqin uchiga ya’ni mening bo’rtishim
tomon bo’lgan lahzalarga yaqin o’xshatilish bilan kelib, keyinchalik og’riqni darhol
og’riq berishni ham egallaganga o’xshatib berishlari bilan ikkala og’riq,
azobni o’zlarining nazoratlaridan qo’ymaganliklari bilan yana o’sha-o’sha
yomonliklarida “faqat bizlar” degan tamg’ani bosmoqchilar. Iblis Karobulos o’zi
doimo shunday, bir qimirlashimga qolishini, mag’lubiyatini bildirib o’z
bahosini belgilatsa, ikkinchisidagi o’z-o’zidan kollienarlik kuchi bo’lishi
kerak bo’lgan yutug’ini olding mag’lubiyatini yenggan sifatida muttahamona
ravishdagi kuch bilan bizga, o’zimizga ishontirib baholatish tarzini bildiradi,
holbuki bizlar birinchisi bilan unga qarshilik, aniqrog’i befarq ravishdagi o’z
yo’limizni tanlab bo’lganmiz allaqachon. Mana masalan hozir ham meni aslida
o’zi berib yuborgan tuyg’uni yozishga undaganida men mana shuni hozir sal
o’zgartirib yozamanki, bu – Karobulos sen shu bu jumlangni to’g’ri yozib
istgingni chiqaraolmadinga desa, men ham shunga laqqa ko’nib, Karobulos bilan
qarama-qarshiligimni bilib ham baribir shunday gapirishiga jahlim chiqib
ketishini biladigan darajada shu gapini aytayaptiki, uning men qiladigan
ishonchimni tovlab bildiradigan ishonchida baribir o’zimni taniyolayotganimdan
sal g’alati jahlim chiqib, jizg’anaklab ketishim mumkin. Masalan, xay
keyingisini yoz, deyapti, holbuki o’zim shunday qilish taraddudida edim ham,
qanday ko’tlik, muttaxamlikki men endi qaysi ish bilan shug’ullanishim kerak.
Endi, Karabulos so’zi xuddi Roberto Karlos yoki umuman kar, soqov, gung
so’zlariga oid –los to’g’ri keluvchi qo’shimchasini qo’shish bilan izohlanadi.
Umuman olganda Muborak bibimning nomlaridan topilgan Karobulos, birinchi
chappachalikda Karobum so’zini beradi, 1-lik ya’ni birinchi avlod baholash
mezonida eng qoloq, oxirgi o’rinni bergani boisidan m harfi bitta orqadagi l
harfiga to’g’ri keladi. 3 ta avlodlar bo’yicha 2 ga bo’laklanishli ma’nodagi 3
raqami bilan yutuqli tarafga o’tish bu – l harfidan o harfigacha 3 ta odimlashuv
borligini bildiradi. Shu buvimning, ya’ni Muborak ayaning 6-o’z o’rinlaridagi
yutuqli joylashuvga va martabaga chiqishlari uchun esa s harfining
19-pozitsiyasi ya’ni joylashuvidan Karobumdagi m harfining 13-o’rni orasida 6
ta farq borligini hech ham unutmangiz. Demak, qoloqlik bo’yicha 1 ta orqaga va
shunga nisbatan 3 ta oldinga lo harf birikmasi hisobga olindi, yutuqli
joylashuvdagi m harfi bilan farqda 6 ta oldinga s harfi ustunlik, yengish
ma’nosida keltirib chiqarildi. Endi, shu paytgacha bizlar, o’zim hisobimda
aytsam bacha qilib qo’yilgan sanalib ichimdagilarning hisoblariga
kiritilganman. Bacha degani “ba qilganda, ber deganda cha-chalab to’ldirib
tiqish, sezgilarni yopishtirish” bo’lgan. Ammo bizlar tabiiy inikoda
yashaymizki, faqatgina sezgilarimiz yoki o’zimizning hayajonimiz, hayiqishimiz
talab etganda hech narsani hisobga kiritmasdan savol-javob, oldi-berdi yoki
izohsiz tugaydigan qarama-qarshi jarayonlarni boshimizdan o’tkazishimiz haqiqiy
“bacha”lik sanaladi. Aslida oddiygina, shundan oddiy aytishga hojat ham yo’q
e’tiki, ammo bacha ya’ni bolaga shunga vaqt topilmaydi hamki, biz
yurib-kezganimizda atrof-muhitni ko’zdan kechirib narsalariga va jinslariga
tegamiz, shunda bizlar atrof-muhitni yoki borliqni bilib borayapmiz, atrof
bilan har qanday hayotiy jarayonlarga, sezgilarga bog’liq o’zgarish ko’z
o’ngimizda, yurish-turishli jarayonlarimizda bo’lib turibdi deyish juda qadrli
va joiz bo’ladi. Umuman olganda bachalarning og’riq bilan bo’lgan muddaolari,
majburiy qochishga xos o’chakishishlari tomonidan qarasakda, yangi, har xil
yoki kengroq-torroq atrof-muhitga chiqib tegishga xos amallarni bir ko’zdan
kechirsa, o’ylab qarasaki, o’zini og’ritib qo’yish, azob berish imkoniyati sal
uzoqroq yoki yaqinroq bo’lgan jinslarga, narsalarga tegish imkoniyati orqali
sinalayapti endi. Mana shuni jon deyish kerakki, insonning joni atrofida,
borlig’ida ya’ni yer maydonida yotibdi hamda shu topdagi narsalari bilan to’ldirib
yaqinlashtirilishi va uzoqlashtirilishi mumkin sanaladi. Zero tegmasangiz
og’riq, jonbozlik va jonbuzarlik yo’q, tamom vassalom. Nafaqat tegmaslik kasb
etadi, oddiygina boshqa muhit yoki shart-sharoitlarda, keng-torroq
atrof-tevarakda to’siqlarni, narsalarni yoki mashinalarni chetlab o’tib
ketaolishingiz ko’z orqali sezgingizning qanchalik tegishga xos bo’lib
qolganligini, ko’zdan o’tgan tasavvur qanchalik haqiqat va tevarakdagi jon
bilan aloqadorligini bilasiz. Endi oxirini aytsak eshitganingiz ham jonni
qanchalik ahamiyatiga borib taqalsaki, eshitgan-uqqanlaringizdan, gapirishlardan
olgan bilimlaringizdan xulosalar qilib yashasangiz ko’p qoqinmaysiz va depinmaysiz.
Ahamiyati shu hozircha hammasiga xosdalanganimizchalik bo’pti. Endi, bugun 43 da
shuncha snikers-pnikerslar bilan oxiri kechki taomnomani ham baliq-maliq,
pivo-baltika va albatta kokslar bilan yakunladik birinchi bora ya’ni ba’zida duch
keladigan ovqatlarimiz sarasida. Chunki 4 sifatida Ruh 3 dagi Iblis Karobulosga
o’zining qarshiliklarini ham yuklatib, bema’lol foydalantirib, yomonotliq,
urushliq ya’ni tartibbuzarli imtiyozlarini berib yurganining qarama-qarshiligi
bo’ldi bugun xo’sh. Ruh menga boshlanishida himoyalovchi xotinga o’xshab
ko’rinardi, ammo birovlarning istagiga yoki xohish-irodasiga, marog’iga va
kayfiga botmay og’riq olmasam, u ularning shu istak-xohishlarini o’tkazib qildirishgacha
chog’langan mahluq sifatida gavdalangan mening nazdimda. Ruh endigi 42 ya’ni
kelayotgan ertaga mendan olajakligini ya’ni ko’z bilan ko’rish sezgimdan
bilajakligini bilib turadi. Endi, kechangi yoki tunov kungi bir hamlalardan
boshim og’ib, g’avg’odan chiqmay qolib esankiradimki, Buxorolik
qoribachchag’arlarim menga avvalambor gapirayotgan gapimni grammatik to’liq,
yozadiganga xos aniq qilib, tartibli tuzib gapirishimni so’rashdilar. Shuning
boisi bu yer’ta shu gapdan harakat, buning boisi esa shu bu gapning harakati,
avvalgi sababi bo’lib kelganini bilingiz avvalambor. Demak, buning boisini
tanlab, buning boisi o’zim sezib-bilsamki, menga doimo tuyg’ularim bosimi,
shuning kechishiga ko’ra o’y-fikr-xayolimning birdan yig’ilib yoki to’planib
bo’rtishi, chiqib kelishi ortidan o’rganilgan yoki andazaga solingan o’zimning
tartibsiz, har xil grammatik buzulgan gap yasalishga oid shakllarim o’zimga
qarshi sifatida bo’laklar, kesmalar yoki gap bo’laklari sifatida olinib
chiziqqa solinayapti, ishlatilayapti. Boz ustiga o’zim faxmlaganligim va
qoribachchalarning bildirishlaricha gapni to’liq, tartibli gap bo’laklari bilan
yakunlasam, yangi so’zlar topilishi, keyinchalik o’zim kamdan kam ishlatgan
yoki mutloq yangi so’zlarni gaplarimda ishlatib, hech qayerda yo’q odimlashuvni,
qiyasiga o’sishni yoki to’g’ri chiziq boraverishidan chetdagi nuqtaga o’tib oldinga
chiqishni hisobga olish mumkin. Nima bo’lganda hamki, men o’zim emishman, o’zimdan
o’zim o’taolmayman, shunga ichimdagilar qaror qilishganlar, zero bu yutuqli darajani
saqlab qolish o’zida qolish bilan amalga oshiriladi degan ichimdagilarning
saboqlari bir ham beg’arazligiga ko’ra g’arazlidir. Aslida men yagona darajali
taqdiriy to’g’ri chizig’im atrofida bir necha parallel chiziqlar bilan birgalikda
yuqoriroq darajada, martabada o’sib borayapman. Iblisning yagona taqdiriy
to’g’ri chizig’imning har xil zamonlaridagi voqealaridan yasab o’tmish
hozirog’iga ya’ni chinakam hoziroqqa olib tushayotgan o’zgarishli moslashuvchan
girdobi, voqealar bo’yicha shunguli ya’ni shag’oli qanchalik darajada o’zining
aylanalar bo’yicha yasalaverib turish jarayonlarini boshidan o’tkazish oniga
xos diametrlari keng yoki tor bo’lishi mening shu diametrlar, markaziy vatarlar
orasiga qo’ygan parallel ustunliklarim, to’g’ri chiziqlarim kengligi hisoblanadi.
Shu shungul yoki shag’olchali aylanishlarga qodir etilgan girdobchali
kengayishli yoki torayishli diametrchalarni o’zlari ya’ni tok kuchi,
elektronlashuvli tarzda elektronli nusxalar, klounada erkaklar yaratishadilar.
Shuning uchun o’zi bo’ladi deb o’tirgan-da o’zi bo’laverardi, hech kimning
shuni boshqarishga yoki o’tkazishda o’zini mahmaddono olishi yoki muttaxamli
ko’rsatishi kerak emas edi, misol uchun bu – Iblisga taluqli. Umuman olganda
elektronli erkak adashlar yoki klounadalar, zombisifat to’g’ri chiziqda oddiy
ravishda haqiqiy insonlardanda o’tib, adabiyotshavanda yurish-turish egalari
mening taqdiriy to’g’ri chizig’imdan bilishib, yo’nalishlarini o’rganib va
rostlab olishadilar, Iblis esa ulardan ya’ni elektron erkaklar, ahmoq kishili
zotlardan elektr kuchini olish bobida meni yaxshiroq ilg’ashga qodir holda tan
berib, foydamni inobatga olib boraverishga majbur sanaladi. Ammo Iblisning
qing’irchiligi, qashshangligi yoki tab bermasligi borki, mening yutuqlarimni
ham yuz burish, gapirmaslik bilan kuch ishlatishga o’xshash holatlarda meni bir
chetga tortganga o’xshash kuch berib, o’zining meniki hisoblangan to’g’ri
chizig’imga kiritishiga harakat qiladi. To’g’ri chiziq bo’yicha elektron klounadalar
o’ylovimni bilib olishib mening haqiqatligimdan va borligimdan xursand bo’lib,
jo’shib yoki rohatlanib, intiqib va qiziqib o’tirishsalar, shungullardan
yasalayotgan elektron kuch, tok kuchlanishlari ortidan Karobulos vag’arlashga
o’xshash ovoz yangrashimni boshlanishini, do’g’g’ilashni tekshirib, bir ozgina
haqiqiy, chindak gapirishimni eshitib haqlikka xos mahliyolik bilan boqib
o’tiradi. Endi. Shunday qilib meni darrov devonaligimni bostirish harakati
Buxorolik arvohlar tomonidan desak, bu - qo’polliklari va qarshi jihatlari
bilan devonaligim ya’ni o’zimni bilimim orqali maqtavorishim bo’lishi bilanoq 3
soniyalar orasida bo’lib o’tishi maqul. Keyinchalik, o’tkazivorib ya’ni uzoq
10-15 daqiqalar yoki soatlar ichida aylanitirib keltirib devonaligimni jazosini
sababini bildirib-bildirmay bersalar, bu – AQSh lik chmo, muttaham va
rasvolarning ishlari bo’ladi. Endi. 323. Bizning bosh miyamizdagi chipcha
orqali barcha narsalar-u borliq, tabiat jonlashtirilganligi aniqki,
kompyuterimga qo’limni bosib terayotganimda plastmassi ozgina bosilibroq,
bukilibroq turgani uchun menga shuning ahvoli qanday bo’layotgani jonim orqali
sezilishi bilan birgalikda, yozmay qolgan kompyuterim, Lenovo qo’limni olib
kutishimdan so’ng, bir oz vaqt o’tib, menga shu jonning o’zidagi teng kuchli
ahvolini bildirib terib qo’yganlarimni, 1-2 so’zni ko’rsatavermagandan so’ng
birdaniga chiqarib beradi. Endi, miyamning o’rtasi oddiygina miyamni bildiraverib,
o’zidagi asablar bo’yicha ishlashini bermaverganidan so’ng, shu bosh miya uchun
o’rtasida yig’ilgan asablar mening butun tanamdagi asab to’qimalarining terimdaligi
bilan almashinishini va menga toza, pokiza oziqani doimo tekshirib, sinab
berish maqsadida oddiygina qilib to’yayotgan yoki ovqat yeb bo’lib kelib to’ygan
qornimning po’stlog’i bilan birlashib, bukilib va qandaydir g’arazlik bilan
talashib (asablarning etning issiqlik va vaznli sezilishidan ajralib, qayta
aylanib kelib ichkaridan birlashishiga xos bir o’ng’ay, tuturuqsiz yoki beso’naqay
ahvolni berib) turishi bu. Yeganim bilanoq hali umumiy aylanishda ishlaridan,
rejalaridan orqada qolmaslik payida bittama-bitta oxirgi sudrab o’tish, o’ziga
aytilganga xoslab tuyadigan burchini o’tash maqsadida qornimdagi ovqatning
ichaklarim bo’ylab bo’qlashaverishidan avval, shu jarayonlarda miyam bilan
qayta ajratib oladi, o’z o’rnida filtrlaydi yoki vaqtni orqaga qaytarganga xos ravishda
ovqatni og’zimga ham kirishini zapis qilganlik ahvolida avvalgi o’z joyiga qo’yadilar
shu ikkichiboz ichimdagilarim. Shu bilan bu ovqat ya’ni taomnoma qayta dasturxonga
tortilguncha to’liq o’z ahvolini va maza-ta’m kuchini, beradigan quvvatini o’nglab
bo’lgan sanaladi. Endi, https://kun.uz/ru/news/2022/07/20/s-21-iyulya-v-karakalpakstane-perestanet-deystvovat-rejim-chrezvychaynogo-polojyeniya
site link ya’ni sayt havolasidan ozgina ibrat va orli oziqa singishuvini
olaylik. Президент подписал указ «О прекращении действия чрезвычайного
положения на территории Республики Каракалпакстан». Shu jumlada va umuman Prezident haqidagi yozuvlarda Prezident doimo vaqt va makon bo’yicha turib berishi hisobga olingani uchun u insondan orli foydani, taomnomani to’g’irlab olish mumkin. Bu jumla bildirayaptiki:
Prezident “Qoraqalpog’iston Respublikasi
hududida favqulotda holat faoliyati tugatilishi haqida”
qarorga qo’l qo’ydi. Endi. Sarob romanini o’qish jarayonida yana ushbu ma’lum bo’ldiki, o’qishda ichimdagi g’udurlaydigan, o’qiyotgan gaplar alohida va ko’z bilan harflar, bitiklarni ko’rib borishim alohida olib borilayotganligiga e’tiborim tushdi. Demak, allaqochon o’qib bo’lganimni, keyin ko’raman va yoki, ko’rib o’tganimni keyinchalik o’qiyapmanmen. Ammo ko’rish davomida ko’rayozganimni o’qib bormayapman hali beri xo’sh. Shu bu bo’lib, men ham o’yinlar nazariyasiga, raqamli ishlovlarga o’tib borajakligim
hisobda. O’qish va o’qishning uslubi o’yinlar nazariyasi va raqamlar bo’yicha ularniki, ichimizdagi Ruhshodalarniki sanalgan.
Ko’z va gapirish bilan kirilcha g, г harfini, bog’lanishni yasabmanmi, ya’ni parallel vektorlarda birining 2-sidan ikkinchisining 3-siga o’tibmanmi, demak, o’yinlarga, raqamlar bo’yicha yasalish uslublariga tushibman hamda kuchli ravishda o’z-o’zidan o’qib chiqishga, bitta kitobni bir daqiqada tugatishga Ruhshodalar qatori, boshlanishida mos bo’libman. O’yinlar nazariyasi yoki raqamli ishlov nima, kirilcha g shakli-shamoili qandayki, bu – raqamli zapislashni shu o’zidan, uslubidan qochib birovlarga o’tkazish, amalga oshirish sanalgan. O’yinlar nazariyasi raqamlar ya’ni sonlar bilan to’lib-toshsalar ham raqamli tasodifni, oddiy o’ylangan sonni yoki biron-bir masalani o’zi bo’lib, o’ziga o’xshatib uyushtiraolmaydi, ketma-ketligida, o’z navbatli yurishida topaolmaydi ya’ni keltirib chiqaraolmaydi. Shuning uchun kirilcha g, “г” simon yurishi kerak. O’yinlar nazariyasi o’zi qanday, ya’ni o’yinlar nazariyasi bu – raqamlardan prujina yasash orqali barcha tasodifiy holatlarga, yangi raqamlarga ya’ni sonlarga sakrab bilish hisoblanadi. Har bir navbatdagi topilishi kerak bo’lgan tasodifiy holat, son yoki bildirilgan miqdor avvalgi navbat, holat bilan o’yinlar nazariyasi vositasida bog’lanish, aloqa qilib keladi. Masalan, bitta sonni kimdir aytdi, yoki o’yladi deylikki, so’ng bizlar o’yinlar nazariyamizda hali kichik sonlarda,
kelingki ikki xonali sonda yoki bitta raqamda turibmiz deylik.
Aytilgan katta son esa millionalargacha yetib boradiki,
qanday
qilib o’yinlar nazariyasida
berilgan sondan va barcha raqamlardan foydalanib darrov shu darajaga,
miqdorga yetishib ko’tarilish mumkin. O’yinlar nazariyasida 21 soni bo’lsin deylik, o’ylangan son esa 3000000 bo’lsa, 21 dan shu
3000000 ga yetib olish uchun qaysi raqamlardan,
aynan 21 ga bog’langanlari bo’yicha, foydalanish mumkinki, mana shu o’yinlar nazariyasi sanalsin. Chindan ham eng kam operator, ya’ni amal ishorasidan
(+, -, *, / lardan) foydalanib qilgan ma’qul sanalgan. 21 dan aloqada foydalanish
uchun birinchidan 2 dan keyingi raqamni tanlash to’g’ri bo’lardur, so’ng 1 dan
oldingi 0 ni taqazo qilaylik. Shunda darrovginasiga 3 va 0 dan bir kattaroq son
yasab olib, 21 ga ko’paytirishni qilaylik. Olaylikki shu 30000 dan katta son bo’ldi,
so’ng yana bog’lanishlardagi raqamlar bilan arifmetik amallar vositasida
3000000 dan oshibmi yoki pasayibmi, shu o’ziga ya’ni 3000000 keltirib
topishimiz kerak. Eng kam aloqa va eng kam arifmetik amallar ketma-ketligi o’yinlar
nazariyasiga xosdur. Endi. Bugun 42 edi, mana kech ham tushishga ulgurgan hozir
kech mahalda. 48-42=6 misol men ham bugun anchagacha jonlanib oldim. Ertaga 41
bo’lsaki, bu – bizga 7 ni berib, Ibrohimlarning aslida bor, to’plangan yoki yig’ilib
me’yorlashtirilgan yomonliklari ustida yaxshilikni, tuzuklikni o’tkazish,
kinoyaviy ustunlikka yoyish bo’yicha o’zim menga beradigan da’vatlari,
imkoniyatlari va yiqqan yaxshiliklari namoyish bo’ladi.
Comments
Post a Comment