Nega endi xo'p
237. Tushlik hozirgacha tushimda
vaqtni dendi o’yin disklariga o’xshash ravishda sahnalarni yoki muhitlarni
aylantirib qayta shu o’yinlarni qo’yib berish orqali takrorlash mumkinligiga
guvoh bo’libmanki, bu – bir varakayiga go’yoki uyg’oq holatimga oddiygina ko’zimni
yumib yotaverishimga o’tib bilishimga doir ravishda Handle ya’ni elektron
borliqning ichida yo’nalishdan, taqdirdan o’zgaruvchan ravishda elektron qo’zg’alishlaridan
har xil holatlarga tushib, paydo bo’lib yoki harakatimsiz o’z-o’zidan qo’yilayotganga
o’xshatilayotganim bilan bog’liq kollinear hodisalarni o’ylayotganimda,
tushuncha qilayotganimda sodir bo’ldi. Endi Ibrohim o’zim bilan tana jihatlama
asosiy ravishda bog’langanlardan bo’lgani uchun o’zimga yaxshi bo’lishini shu
tanimning Handle li ravishda ijrosini qo’lga olayotgan Shohid va uning
hamtovoqlari jussamga, tanimga yengilliklar, imtiyozlar berishayaptilarki, o’zimni
oddiy yoshlikdagiga o’xshab sog’-salomatli jismoniy holatimda tuttirib ham,
ertalabdan yana uxlatib ham qo’yishib kelishmoqdaliklari bu shu. O’zim tushimda
ko’rganim bu – uzoqroq vaqt davrlarini takrorlataolishlikda bo’lganligidaligini
bilgan bo’lsangiz, ichimdagi go’zzuklar hattoki o’zimga ziyon berib o’zimni
urib yubormasligimgacha Handle lar, RAM yoki ekran to’la elektronlarga o’xshash
jarayonlarning o’zgaruvchanligiga qiyos qilib o’zimni boshqarishlari ma’lum va
mashhur bo’lib qolganligini bilingizki, baribir Iblis shu bilan kattalik,
kekkayish qilayotganida: - kecha nega o’zingni urgding, - degan hayron holatini
bildirayaptiki, hozir ko’zimni Youtube dagi orqa ramkada bor bo’layotgan O’rgimchak
odamlarning suratiga razm soldirib, Ibrohimning shatta yemasada o’zimdan urush
saboqlariga xos uslubiyatni, qiliqlarni o’rganishiga xosdalangan harakatini O’rgimchak
odamning biri o’zicha qandaydir xatti-harakatli urish, zarb berishli holatida
boshqasining qo’liga yengilgina tushirayotganida, u oddiygina bola deganga xos
ushlab qolib yotibdiki, orqasida o’sroqqa o’xshab yana biri basseynga
yiqilishini Imp o’zi sifatida xo’rlanganga o’xshash qabul qilayapti. Bu – Imp ining
Ibrohimdan ajralishi bo’lsa ne ajabki, u Ibrohimning yuzidan silgaganga o’xshash
halay-balayga, nozik oyimchaga o’xshatib Ibrohimga bildirmasdan Ibo’qimning
oddiy yuzining ustiga qanchadir umriga xos mazza qilib yengilgina ko’tarilib
sayr qilib, quvonib yurmoqchi bo’lib, uning hayoti bilan hamohang bormoqchi, “endi
o’zining Iblisona ishiga, ya’ni barchani yo’q deb o’zini yagona yo’qlikdan abadiy
yoki istalgan uzulishli kayf qiluvchi sifatida emas, balki ko’ch ko’ronga
zarrachasini Ibrohimning go’shti ko’tarib olib yurganga ox’shash xavsiz maza
qilib yurishga o’tish bilan baholashni” istashga majburligini ham oddiy
energiya bilan o’z-o’zidan deya baholamoqchi va Ibrohimga chinakam masxarachi
bo’lmoqchi. Agar Ibrohimning orqasiga uzilib ko’p qolib ketsa, shu degani o’zining
avvalgi abadiy kayfli yerida Ibo’qimning bo’qiga aralashib qolib ketishi va
Dunyoning qaysidir noma’lum go’rlarida adashib, nimalar qilishini bilmay
yurishi yuz beradiki asti qo’yaqoling. Endi, mana hozirgina qaytib kelishimda
yuz berdiki, umuman olganda qandaydir turtkilar bilan miyamda hisob-kitoblar
darrov ro’y berib, o’zim xohlagan yoki buyruq berilgan amallarini qilaolmay
qolib aybdorga chiqarilamanki, yoki shu safargina bo’lib qolgani – akam turmaslaridan,
faqatgina dadam turishlari bilan ovqatimizni tark etayapmanki, so’ng shu
aybimni ozgina yurib, xonadan chiqayotganda sezib qolishim bilanoq yo’limni
akamning qizchalari to’sib, go’yoki biz bormiz-ku, bizning oilaga hurmating
qani degan shamada elektron kishilik, replikantlik, aniqrog’i Handle li
kompyuter ishlashiga xos yo’qdan-bor bo’lib, havodan isbotsiz ko’chib o’tkazilib
qo’yilayapti. Endi Shohidga aybimni to’nkash qolgan xoloski, bu ayblarimni
uning Iblisi qanchadan qancha buyruqlari va talablari, ko’rsatmalari va o’qtalishlari
bilan buyurib va qanday bo’lmasin baribir jazolab kelgan-u, ammo o’zimning o’zimga
bo’lgan ishonchim, hayotim bilan mavjudligim ko’tar uningni deb
yuboraverganidan, faqatgina shu jihatlama hisobda qolgan kallamning ishlarida o’zimga
bo’lgan o’zimning ishonchimdan, ikkilanishimdan yoki o’zimga bo’lgan aybdor
sanalishimgacha yo’l qo’yib beradigan, kuchsizlanadigan hayajonimdan o’zimning
harakatlarim, tanim bilan o’zimni ketma-ket, tez keladigan holatlarga duch qilib
sabab-natijaga bag’shida ravishda o’zimga iqrorni ham ishonch kuchsizligimdan
keltirib topib, ishonch haqida gap bo’lmasdan, mutloq aybdorga chiqarmoqchi.
Shu paytgacha Shohidning Iblisi ya’ni qiladigan qizi doimo hayotimni so’rib, yuzimdan
yulib, nimaga o’tib yana oldinga qarasam, shungacha so’rganidan qoldiq yasab,
so’rilib yoki yulinib yakunlangan hayotimning kuchi endi yo’qligidan bu qoldiq
kam aniqlikli yoki kalladagi hisob-kitobli hayotimni aybsiz baholashga, to’laligicha
bildirishga qudratim qolmaganidan foydalanib o’zimni yomonligiga ko’ra aybdor
deb topaverganki, o’zim qanday qilib o’zim boramda aybdor sanalishim mumkin
deya hangu-mang qolib qolaverganman. Imp ya’ni Iblis o’zimga bo’lgan
ishonchimdan o’zimni kaltabin ahmoq ravishda hayotdan isbotsiz, o’zimga
ishonchsiz yoki sog’lig’imsiz qoldirib o’zimni ikkimiz o’rtamizdagi
shartlashuvga binoan “o’zim seni devona deyuvchi roldaman, sen esa
devonaligingni tan oluvchi” degan go’yoki baribir muqarar yuz beradigan
devonalik kelishuvida ikkimiz ham shu devonalikni bir-birimizga to’nkayotganda
u g’olib bo’lib chiqishini qandaydir ustun ravishda yetkazib bilayotgani
sababli ham aybdorga, nohaqqa chiqarganligini bilsangiz bo’lar. Endi aslida gap
bundayda, mana hozir ham bu yozgan jumlangan, shu devonalikning o’zida qo’shimcha
qilib “sen devonasan” deb yubordi bu Iblisning o’zi, go’yoki aniqlashtirganga o’xshatibki,
aslida o’zim hammasini bilib turgan, ammo vaqt soatimgacha yetib kelishga xos
tanamning yoki hayotimning butun vujudiga ko’ra jarayonlashuvlarini oddiy
insonlar yoki odamlarga o’xshatib qo’yganligim va jarayonlarini aniqlashtirib
tushuntirib beraolmayotganim uchun o’zimni devonaga chiqarayaptilarmi, haki,
ammo bilingizki, o’zim devonalikni yechgan hozirgacha eng buyuk zotmanki, hali
hech kim o’zimga o’xshab barchasini bunday sharxlamagan, Blog lik qilmagan va
yozib oshkora etmagan. O’zim devonalik nimadan iboratligigacha bilaman,
faqatgina hayotimni so’rib, hayot kechirish kuch-qudratimdan ayirgan
Iblisnamolarning shu kuchimning o’zi bilan yoki bu qudratimning yetmasligiga
xos o’zimni devona deyishlaridan to’g’risi qutilaolmadim. Endi qarang, nimani
devonalik deydilar aslidaki, bu – devonalik hayotning nimadan tuzilganligini
ifodalayolmaslik bo’lib oddiy qarashli har kim o’z joylashuvida Dunyo bo’ylab
yashab yuribdi deganlar ham devona va o’zicha qandaydir noma’lum tarzda
aniqlagan bo’lgan ravishda insonlarning va predmetlarning joylashuvlari o’zgarib
turadi degani ham chinakam devona sanaladiki, shu bular haqida aniqlik
kiritmaganlar eng birinchi devona bo’lganlar, shu jinnivozlik tarafi
vakillarining o’zlari miyamizda bizni aniqlashtirib devona demayaptilar, balki
devonaliklari ustiga-ustak miyada yurganliklari bois hattoki o’zlariga murojaat
etib devona deyaolmayotganliklari uchun bizni devona deyayotganga o’xshashib,
yana baribir o’sha-o’sha jirkanch maxluqliklaridan devona bo’lib yotaveradilar.
Endi o’zimning devonaligim bilan ularnikini taqqoslasam, o’zim birovlarning
joyini aniqlashtirib yuzlariga haqiqatga xos aniqlikda qarayolmasam, bu –
ularga ya’ni ichimdagilarga bo’lgan yuzlanishim sifatida hayotimning devonalik
darajasi bo’ladi. Ammo ular ya’ni ichimdagilar esa miyamga boqib, ichidagi
jarayonlarni, tuyg’ularni aniqlashga erishaolmasalar bu – ularning hayotidagi
ular tomonga qarata bildirayotgan ularning devonaliklari sanaladi. Endi
aytingchi, kim bilsaki, kim endi ko’proq devonayu-majruh sifatida shakl
topganligini xo’sh? Aniq tabiat o’zim uchun ko’proq noaniqmi yoki tuyg’ularimning
ishlashidagi noma’lum qarash yanada noaniqmi? Bu – ikkisi ham nisbiy
3-taraflarni taqazo etayaptiki, afsuski biz ikkovimiz bir-birovimizga devona
deyaveramiz, balki o’zimning boshimga ulardan ko’proq devonalik so’zlari kelib
yog’dirilayotgandir, ammo o’zim ularga faqatgina qarshiliklar bilan
bildirishlar, o’zlarining devona-majruhliklarini inobatga olib aytayapman
shekilli. Go’yoki shu ular ya’ni ichimdagi gumrohlar barcha jabhalarda bosim
bilan o’zimga bildirishlar, tajovvuzlar ko’rsatishadilar, ammo o’zim esa ularga
aniq ma’lumotlarim bilan chinakam baholi qarashlarga sazovor qilaman ularni, shuning
uchun bo’lsa kerak oxirgi devonalik so’zini ular atayin o’zlari bilib ichimdan
kengroq shipirlab, shivirlab aytishga qodirlar hamda o’zim ularning
yomonliklarini va majruhliklarini, shu devonalikka xos birga ma’nodagi
teskariliklarini ijirg’inashim, (shu topdayoq, devona deganlari bilanoq) o’zimni
ushlab turishga sal qiynaladigan jazabam yoki g’azabim bilan bildiraman. Umuman
olganda o’zim nima deyayotganni bilasiz, vaqt borasida o’zimdan ko’ra ko’proq
kashf etganlarni bilmaymanki, haqiqiy dunyoning ruhiy chinakamlikdagi ishlashi,
kim aslida kimligi yoki matritsasigacha aniq ifodalab yurayotgan o’zimman,
shuning uchun barcha inobat jarayonlashuvlaridagi bo’lmag’ur ikr-chikrli, juda
kichik hisob-kitoblardan farqli ravishda o’zimni pok va sof, devonamas deya
baholab yuribman. Axir insonlarning hayotida to’la ikr-chikrlar, jarayonlar bo’ladi,
tanasinign ichki hujayralari-yu ko’rishidagi kelayotgan nurlar va h.k lar
devona va devonamaslikka saralanaversa, aniqlashtirilaversa, qandoq bo’lardi,
kim hayotda chinakamiga yashardi, ichimdagilar hattoki ichimda aylanib yurgan
bo’qimning aralash-quralashuvigacha senga noma’lum bo’layapti-ku deya o’zimni
devona deyishga urinaverishganlar. Ular o’zlarining kloun aralash hayotdagi
elektron replikantlarini devonamas deya o’zimga qiyoslaverishib haqiqatan ham o’zimni
devona qilishdilar. Go’yoki hayotda chinakam etli, terili yurishli va barcha boshqa
hayotiy qalqishlar, barqirashlarda namoyon bo’laoladigan elektron kishilari
hayot yoki atrof-borliq uchun doimo aniq ravishda taralib, o’zini to’liq
bildirib berilib yuribdiki asti qo’yaqoling. Ularning ich-pichlarigacha
elektronlar bo’lsa yoki bizlarga bilinmagani uchun bo’lmasa hamki, baribir
aniqlikda ishlayveradi deb topilganligi o’zlari va shu ichimdagilar uchun ayni
muddao. Ichimdagi tashqaridagilarimni, yurgan kishilarni qanday qilib bo’lsa
ham haqiqiy hayotni bildirishlarida ushlayolaolmaysiz, ichlarini kavlab
tekshiraman desangiz hamki, baribir shu insonlarga yoki o’z dunyoqarashingizga
xos et-petlar, organlar va boshqa haqiqat ko’zgulari chiqib qolishi hech gap
emasligi tayin masaladurki xo’p. Ular ya’ni ichimdagilar bilan kurashaoladigan
yagona haqiqatim, kuch borki, u ham bo’lsa Got ya’ni taqdirim bo’lib, hattoki
ularning elektronlari ham Gotni qaytaraolishmaydilar, aniqlikda
takrorlayolishmaydi. Mana shu joyda o’zim ulardan so’rashim mumkinki, qani sizlarda
aniqlik, o’zbilarmon hayotiy jarayonlaringning to’liq inobatga olinishi va h.k.
Zo’rni zo’r yutadi degan gaplar borligini unutmasalar bo’lgani edi qaniydi shu
go’zzuklar. Umuman olib qaraganda ular shunchalik o’zlari devonalarki, o’zimni
devona deyishga haqlari ham yo’q, chunki birinchidan o’zimni ilgariga hayotga
boshlayotgan Got im ya’ni taqdir jarayonlaridan o’tayotgan qismatim bor, ikkinchidan
hayotimga Gotimdan oshib bap-baravariga, parallel holatlarga ko’ra
ichimdagilarning ya’ni Iblischilarning, raqamdagilarning o’zlarining o’zimga o’tkazib
amalga oshirdirayotgan hayot jarayonlarini boshimdan o’tkazaman hamda 3-dan esa
ular bilan Got ning oralig’ida ular faqatgina o’zimning, ularning tanlovli
jarayonlariga ko’ra o’zgaruvchan, hayotimni ko’rayotganim yoki bilayotganim
uchun ular orasidagi hammalari qatori teng huquqli ravishda o’zimni xafa
qilmasliklari, ehtiroslarimga tegmasliklari kerakligini o’zlarining aylana
guruhlaridan shunday baholab kelganim bo’yicha bilaman. Endi, bashoratga
kelsak, tenglamaning o’zini yechish qoldi xolos. Hozirgi o’rtamizda nizoni hal
qilishi kutilayotgan tenglamaviylikda ya’ni mutanosiblilikka xos tenglikli
saboqlarda, yoki shu hoziroqdagi endi bo’lib kelayotgan, shu ondayoq sodir
etilishi kutilayotgan borliq uzra holat o’zgarishlarini, yoki bo’lmasa buning
uzoqroq vaqt yaqinligida sodir etilishiga xos bo’lgan teskaridan, taqdir-u
azaldan yoki umrning oxirlaridan keladigan katta davrlarning hoziroqqa
yaqinlashib, kamayib kelishining o’zgarishlari bo’yicha oldindan tuzilishi yoki
yaratilishining bashorati inobatga olinayaptimi, ha. Hozirdan qisqa muddat o’tguncha
qilingan ya’ni bo’lgan bashorat, ichimdagilar tomonidan ko’rilgan aniq fol
ichida yoki davri mobaynida shu vaqtni sakrab oxiridan yoki oralaridan, istalgan
joyidan qo’yib bir marta aylantirib takrorlab chiqish mumkin. Masalan, agar
ichimdagilar 1 soatlik yoki 1 kunlik hoziroqdan boshlab o’tgan davrni hal qilib
qo’yishgan, o’zimning borlig’im bo’yicha shartlariga asosan sahnalashtirishgan
bo’lsalar, kompyuter soatiga qarab ichimdagiga, o’ylov darrov xotirasiga tezda
to’qnasha qoladigan soat millarini, raqamlarini ko’rishimning asl mohiyati bu –
shu vaqt joylashuviga o’ylovim, tuyg’ularim yoki ichki hodisaviyligim sababli yaratilgan
bashorat davri ichiga xosdalanib sakratilganligim sanalurligi bo’ladi hamki xo’p
bo’pti. Ammo shu bilan faqatgina o’zim ovora bo’lmog’im kerakligi ichimdagilar
tomonidan juda maqullanayapti hamki hozir, chunki agar ular aralashib o’zimni
bilgan joylaridagi shu yaqin bashorat vaqt davri oraliqlariga jo’natishsalar
yanagi davr talabi uchun kurashlari yuzaga chiqmay qolishidan qo’rqishadilarki,
o’zim uzoq kelajakdan orqaga yutib keluvchi bashorat davrimni yaxshilab tuzib
olgan bo’laman shuning evaziga, ular esa pachava bo’lib qolishaverganliklari ma’lum
va mashhur.
Demak,
hoziroqdagi to’liq hajmli vaqtni sakrashlar borasida orqa-oldinga o’tib
yashashim, kelajak davrdagi hoziroqqa kelayotgan muddatni kattaroq deb
hisoblagan holda, bashorat onlarini yoki kichik vaqt jarayonlarini kamroq bo’lib
tarqalgan sifatida qabul etish darkor hamki xo’p. Ichimdagilar yaqin davrimizni,
bashoratimiz muddatini uzunroq ya’ni kattaroq qilishga urinsalar, o’zim uzoqdan
orqaga kelayotgan kengroq vaqt davrimni qisiqroq, yanada yaxshilab to’ldirishga
harakat qilaman. Mana shu uzoq vaqtli orqaga yo’nalishli vaqt joylashuvida, 25
kunda o’zimning jonim bo’layotgan o’zim, hozircha aniqmas rejalarim va xayoliy bilimli
ishlanmalarim, o’ylovimning aqli qanday bo’lishi o’z paytida namoyon bo’lishiga
xos kutib yotavergani bu shu. Demak, hozir o’zimning tanim bo’lib shu tanamni
ham oddiynamo hayotga xos emas, balki elektronli butun borliq, kompyuter
yozuvlarim bilan birgalikdagi o’zgarishli amalga oshirayotgan Shohid fikrimni
yaxshilab uqib olishdan o’zimni anglagan ravishda nima yozmoqchiligimni bilib
bashoratga qo’l urayapti. O’zim esa vaqti soati yetganda, o’z paytidagi
bashoratimni tuzib kutib turganimdan so’ng yetib kelishim bilanoq o’ylovimdan
shu zamonlari, yoshligimda yoki bashoratlar teskariligi bo’layotgan birinchi
bosh tarafida aql va ong, idrok bo’yicha nimalar bo’lib o’tganiga xos bilib
bashoratimni aniq namoyon etishga, kerakli joyiga sakrashga qodir sanalurmanki
xo’p shu. Endi barchasi tenglamalarni yechish, elektronlarni aniqlash bilan bog’liq
bo’lib qolmoqda. Tenglamalardagi sonlar o’zining son so’ziga muvofiq insonlarni
anglatadi, tenglik ishorasi parallellik ma’nosida o’giruvchanlikning asosiy mag’zi,
makromediya karikaturasi yoki shakl cho’zilib almashinishlariga xos o’xshashlilikda
namoyon etilajakli tasavvurlarga xos inson va Gotli tabiat o’rtasidagi har bir
insonning o’ziga xos aniqlikni anglatuvchi tarjima, ifoda sanaladi.
Tenglamalarda X ya’ni noma’lum bu – o’zim, odamlarning har biri o’z
ramzidaligi. Tenglamalarni yechilishida X ya’ni nomalumlik belgisi bir marta o’z
tarafiga (qulay belgilovchili chap tomonga) o’tkaziladi yoki qoldirilishi bu – eng
katta Got yoki viloyat bo’yicha odamlilikka xos viloyat hududi egasi. So’ng
kinyali ulashilishga xos ravishda Got bilan yonma-yon, ketma-ket jarayonlarda
bo’lishini inobatga oluvchi ma’noga erishishga xos bo’lgan sonlar bir tomonga
yig’iladiki, bu – bo’lib o’tajak endigi kelayotgan davrning bashoratiga xos
joylashuvlariga sakrab turishni, insonlarning yoki odamlarning hayot jihatlama
o’tib yurishini anglaturligi bo’lsin. Oxirgi, tenglamaning yechimi ya’ni ildizi
bu – keyingi fol yoki bashorat davrining o’zida qancha aniq bashoratli
ehtiroslar, e’tiborli bildirilajak aylanishlar yoki sakrashlar borligining
jarayonli hisobga olinishi ko’rsatilganligi bu shu. Mana sizga tana bo’ylab
charchoqni sezguli tarzda namoyishiga xos bo’lib bildirguvchi elektronlarning
yugurib qurutga, oq qotgan chakkachaga xos ravishda bo’lishi hamda shu asosiy chinakamdalikka
xosdalik bo’yicha o’zimizni ichimdagilarning bashoratlariga xos bo’lib
elektronli qurilmadagi, Ram dagi elektronlarning o’z xonalariga joylashuviga
monand ravishda birgalikdagi vazifasiga ko’ra umumlashuvli onlarida shu
folbinlilikni bildirgan o’zim uchun davrcham ichkarisiga sakrab yuravermasligim
ham emasdaligi. Faqatgina tenglamaning qandayligining, berilshining yoki ma’lum
etilishining izidan borishga o’xshash tarzda hayot kechiruvni boshingizdan
kechiraversangiz, shu lo’ndalik hodisasini allaqachon bilishga qodir ham bo’larsiz
biron vaqt hamki, shunda o’zingizni tark etib, bashoratga sazovor tana
sakrashlaridan voqif bo’lg’usi ham bizdirmiz hozircha xo’p.
Comments
Post a Comment