uzbek language siteenglish language site

Nega endi xo'p

 


237. Tushlik hozirgacha tushimda vaqtni dendi o’yin disklariga o’xshash ravishda sahnalarni yoki muhitlarni aylantirib qayta shu o’yinlarni qo’yib berish orqali takrorlash mumkinligiga guvoh bo’libmanki, bu – bir varakayiga go’yoki uyg’oq holatimga oddiygina ko’zimni yumib yotaverishimga o’tib bilishimga doir ravishda Handle ya’ni elektron borliqning ichida yo’nalishdan, taqdirdan o’zgaruvchan ravishda elektron qo’zg’alishlaridan har xil holatlarga tushib, paydo bo’lib yoki harakatimsiz o’z-o’zidan qo’yilayotganga o’xshatilayotganim bilan bog’liq kollinear hodisalarni o’ylayotganimda, tushuncha qilayotganimda sodir bo’ldi. Endi Ibrohim o’zim bilan tana jihatlama asosiy ravishda bog’langanlardan bo’lgani uchun o’zimga yaxshi bo’lishini shu tanimning Handle li ravishda ijrosini qo’lga olayotgan Shohid va uning hamtovoqlari jussamga, tanimga yengilliklar, imtiyozlar berishayaptilarki, o’zimni oddiy yoshlikdagiga o’xshab sog’-salomatli jismoniy holatimda tuttirib ham, ertalabdan yana uxlatib ham qo’yishib kelishmoqdaliklari bu shu. O’zim tushimda ko’rganim bu – uzoqroq vaqt davrlarini takrorlataolishlikda bo’lganligidaligini bilgan bo’lsangiz, ichimdagi go’zzuklar hattoki o’zimga ziyon berib o’zimni urib yubormasligimgacha Handle lar, RAM yoki ekran to’la elektronlarga o’xshash jarayonlarning o’zgaruvchanligiga qiyos qilib o’zimni boshqarishlari ma’lum va mashhur bo’lib qolganligini bilingizki, baribir Iblis shu bilan kattalik, kekkayish qilayotganida: - kecha nega o’zingni urgding, - degan hayron holatini bildirayaptiki, hozir ko’zimni Youtube dagi orqa ramkada bor bo’layotgan O’rgimchak odamlarning suratiga razm soldirib, Ibrohimning shatta yemasada o’zimdan urush saboqlariga xos uslubiyatni, qiliqlarni o’rganishiga xosdalangan harakatini O’rgimchak odamning biri o’zicha qandaydir xatti-harakatli urish, zarb berishli holatida boshqasining qo’liga yengilgina tushirayotganida, u oddiygina bola deganga xos ushlab qolib yotibdiki, orqasida o’sroqqa o’xshab yana biri basseynga yiqilishini Imp o’zi sifatida xo’rlanganga o’xshash qabul qilayapti. Bu – Imp ining Ibrohimdan ajralishi bo’lsa ne ajabki, u Ibrohimning yuzidan silgaganga o’xshash halay-balayga, nozik oyimchaga o’xshatib Ibrohimga bildirmasdan Ibo’qimning oddiy yuzining ustiga qanchadir umriga xos mazza qilib yengilgina ko’tarilib sayr qilib, quvonib yurmoqchi bo’lib, uning hayoti bilan hamohang bormoqchi, “endi o’zining Iblisona ishiga, ya’ni barchani yo’q deb o’zini yagona yo’qlikdan abadiy yoki istalgan uzulishli kayf qiluvchi sifatida emas, balki ko’ch ko’ronga zarrachasini Ibrohimning go’shti ko’tarib olib yurganga ox’shash xavsiz maza qilib yurishga o’tish bilan baholashni” istashga majburligini ham oddiy energiya bilan o’z-o’zidan deya baholamoqchi va Ibrohimga chinakam masxarachi bo’lmoqchi. Agar Ibrohimning orqasiga uzilib ko’p qolib ketsa, shu degani o’zining avvalgi abadiy kayfli yerida Ibo’qimning bo’qiga aralashib qolib ketishi va Dunyoning qaysidir noma’lum go’rlarida adashib, nimalar qilishini bilmay yurishi yuz beradiki asti qo’yaqoling. Endi, mana hozirgina qaytib kelishimda yuz berdiki, umuman olganda qandaydir turtkilar bilan miyamda hisob-kitoblar darrov ro’y berib, o’zim xohlagan yoki buyruq berilgan amallarini qilaolmay qolib aybdorga chiqarilamanki, yoki shu safargina bo’lib qolgani – akam turmaslaridan, faqatgina dadam turishlari bilan ovqatimizni tark etayapmanki, so’ng shu aybimni ozgina yurib, xonadan chiqayotganda sezib qolishim bilanoq yo’limni akamning qizchalari to’sib, go’yoki biz bormiz-ku, bizning oilaga hurmating qani degan shamada elektron kishilik, replikantlik, aniqrog’i Handle li kompyuter ishlashiga xos yo’qdan-bor bo’lib, havodan isbotsiz ko’chib o’tkazilib qo’yilayapti. Endi Shohidga aybimni to’nkash qolgan xoloski, bu ayblarimni uning Iblisi qanchadan qancha buyruqlari va talablari, ko’rsatmalari va o’qtalishlari bilan buyurib va qanday bo’lmasin baribir jazolab kelgan-u, ammo o’zimning o’zimga bo’lgan ishonchim, hayotim bilan mavjudligim ko’tar uningni deb yuboraverganidan, faqatgina shu jihatlama hisobda qolgan kallamning ishlarida o’zimga bo’lgan o’zimning ishonchimdan, ikkilanishimdan yoki o’zimga bo’lgan aybdor sanalishimgacha yo’l qo’yib beradigan, kuchsizlanadigan hayajonimdan o’zimning harakatlarim, tanim bilan o’zimni ketma-ket, tez keladigan holatlarga duch qilib sabab-natijaga bag’shida ravishda o’zimga iqrorni ham ishonch kuchsizligimdan keltirib topib, ishonch haqida gap bo’lmasdan, mutloq aybdorga chiqarmoqchi. Shu paytgacha Shohidning Iblisi ya’ni qiladigan qizi doimo hayotimni so’rib, yuzimdan yulib, nimaga o’tib yana oldinga qarasam, shungacha so’rganidan qoldiq yasab, so’rilib yoki yulinib yakunlangan hayotimning kuchi endi yo’qligidan bu qoldiq kam aniqlikli yoki kalladagi hisob-kitobli hayotimni aybsiz baholashga, to’laligicha bildirishga qudratim qolmaganidan foydalanib o’zimni yomonligiga ko’ra aybdor deb topaverganki, o’zim qanday qilib o’zim boramda aybdor sanalishim mumkin deya hangu-mang qolib qolaverganman. Imp ya’ni Iblis o’zimga bo’lgan ishonchimdan o’zimni kaltabin ahmoq ravishda hayotdan isbotsiz, o’zimga ishonchsiz yoki sog’lig’imsiz qoldirib o’zimni ikkimiz o’rtamizdagi shartlashuvga binoan “o’zim seni devona deyuvchi roldaman, sen esa devonaligingni tan oluvchi” degan go’yoki baribir muqarar yuz beradigan devonalik kelishuvida ikkimiz ham shu devonalikni bir-birimizga to’nkayotganda u g’olib bo’lib chiqishini qandaydir ustun ravishda yetkazib bilayotgani sababli ham aybdorga, nohaqqa chiqarganligini bilsangiz bo’lar. Endi aslida gap bundayda, mana hozir ham bu yozgan jumlangan, shu devonalikning o’zida qo’shimcha qilib “sen devonasan” deb yubordi bu Iblisning o’zi, go’yoki aniqlashtirganga o’xshatibki, aslida o’zim hammasini bilib turgan, ammo vaqt soatimgacha yetib kelishga xos tanamning yoki hayotimning butun vujudiga ko’ra jarayonlashuvlarini oddiy insonlar yoki odamlarga o’xshatib qo’yganligim va jarayonlarini aniqlashtirib tushuntirib beraolmayotganim uchun o’zimni devonaga chiqarayaptilarmi, haki, ammo bilingizki, o’zim devonalikni yechgan hozirgacha eng buyuk zotmanki, hali hech kim o’zimga o’xshab barchasini bunday sharxlamagan, Blog lik qilmagan va yozib oshkora etmagan. O’zim devonalik nimadan iboratligigacha bilaman, faqatgina hayotimni so’rib, hayot kechirish kuch-qudratimdan ayirgan Iblisnamolarning shu kuchimning o’zi bilan yoki bu qudratimning yetmasligiga xos o’zimni devona deyishlaridan to’g’risi qutilaolmadim. Endi qarang, nimani devonalik deydilar aslidaki, bu – devonalik hayotning nimadan tuzilganligini ifodalayolmaslik bo’lib oddiy qarashli har kim o’z joylashuvida Dunyo bo’ylab yashab yuribdi deganlar ham devona va o’zicha qandaydir noma’lum tarzda aniqlagan bo’lgan ravishda insonlarning va predmetlarning joylashuvlari o’zgarib turadi degani ham chinakam devona sanaladiki, shu bular haqida aniqlik kiritmaganlar eng birinchi devona bo’lganlar, shu jinnivozlik tarafi vakillarining o’zlari miyamizda bizni aniqlashtirib devona demayaptilar, balki devonaliklari ustiga-ustak miyada yurganliklari bois hattoki o’zlariga murojaat etib devona deyaolmayotganliklari uchun bizni devona deyayotganga o’xshashib, yana baribir o’sha-o’sha jirkanch maxluqliklaridan devona bo’lib yotaveradilar. Endi o’zimning devonaligim bilan ularnikini taqqoslasam, o’zim birovlarning joyini aniqlashtirib yuzlariga haqiqatga xos aniqlikda qarayolmasam, bu – ularga ya’ni ichimdagilarga bo’lgan yuzlanishim sifatida hayotimning devonalik darajasi bo’ladi. Ammo ular ya’ni ichimdagilar esa miyamga boqib, ichidagi jarayonlarni, tuyg’ularni aniqlashga erishaolmasalar bu – ularning hayotidagi ular tomonga qarata bildirayotgan ularning devonaliklari sanaladi. Endi aytingchi, kim bilsaki, kim endi ko’proq devonayu-majruh sifatida shakl topganligini xo’sh? Aniq tabiat o’zim uchun ko’proq noaniqmi yoki tuyg’ularimning ishlashidagi noma’lum qarash yanada noaniqmi? Bu – ikkisi ham nisbiy 3-taraflarni taqazo etayaptiki, afsuski biz ikkovimiz bir-birovimizga devona deyaveramiz, balki o’zimning boshimga ulardan ko’proq devonalik so’zlari kelib yog’dirilayotgandir, ammo o’zim ularga faqatgina qarshiliklar bilan bildirishlar, o’zlarining devona-majruhliklarini inobatga olib aytayapman shekilli. Go’yoki shu ular ya’ni ichimdagi gumrohlar barcha jabhalarda bosim bilan o’zimga bildirishlar, tajovvuzlar ko’rsatishadilar, ammo o’zim esa ularga aniq ma’lumotlarim bilan chinakam baholi qarashlarga sazovor qilaman ularni, shuning uchun bo’lsa kerak oxirgi devonalik so’zini ular atayin o’zlari bilib ichimdan kengroq shipirlab, shivirlab aytishga qodirlar hamda o’zim ularning yomonliklarini va majruhliklarini, shu devonalikka xos birga ma’nodagi teskariliklarini ijirg’inashim, (shu topdayoq, devona deganlari bilanoq) o’zimni ushlab turishga sal qiynaladigan jazabam yoki g’azabim bilan bildiraman. Umuman olganda o’zim nima deyayotganni bilasiz, vaqt borasida o’zimdan ko’ra ko’proq kashf etganlarni bilmaymanki, haqiqiy dunyoning ruhiy chinakamlikdagi ishlashi, kim aslida kimligi yoki matritsasigacha aniq ifodalab yurayotgan o’zimman, shuning uchun barcha inobat jarayonlashuvlaridagi bo’lmag’ur ikr-chikrli, juda kichik hisob-kitoblardan farqli ravishda o’zimni pok va sof, devonamas deya baholab yuribman. Axir insonlarning hayotida to’la ikr-chikrlar, jarayonlar bo’ladi, tanasinign ichki hujayralari-yu ko’rishidagi kelayotgan nurlar va h.k lar devona va devonamaslikka saralanaversa, aniqlashtirilaversa, qandoq bo’lardi, kim hayotda chinakamiga yashardi, ichimdagilar hattoki ichimda aylanib yurgan bo’qimning aralash-quralashuvigacha senga noma’lum bo’layapti-ku deya o’zimni devona deyishga urinaverishganlar. Ular o’zlarining kloun aralash hayotdagi elektron replikantlarini devonamas deya o’zimga qiyoslaverishib haqiqatan ham o’zimni devona qilishdilar. Go’yoki hayotda chinakam etli, terili yurishli va barcha boshqa hayotiy qalqishlar, barqirashlarda namoyon bo’laoladigan elektron kishilari hayot yoki atrof-borliq uchun doimo aniq ravishda taralib, o’zini to’liq bildirib berilib yuribdiki asti qo’yaqoling. Ularning ich-pichlarigacha elektronlar bo’lsa yoki bizlarga bilinmagani uchun bo’lmasa hamki, baribir aniqlikda ishlayveradi deb topilganligi o’zlari va shu ichimdagilar uchun ayni muddao. Ichimdagi tashqaridagilarimni, yurgan kishilarni qanday qilib bo’lsa ham haqiqiy hayotni bildirishlarida ushlayolaolmaysiz, ichlarini kavlab tekshiraman desangiz hamki, baribir shu insonlarga yoki o’z dunyoqarashingizga xos et-petlar, organlar va boshqa haqiqat ko’zgulari chiqib qolishi hech gap emasligi tayin masaladurki xo’p. Ular ya’ni ichimdagilar bilan kurashaoladigan yagona haqiqatim, kuch borki, u ham bo’lsa Got ya’ni taqdirim bo’lib, hattoki ularning elektronlari ham Gotni qaytaraolishmaydilar, aniqlikda takrorlayolishmaydi. Mana shu joyda o’zim ulardan so’rashim mumkinki, qani sizlarda aniqlik, o’zbilarmon hayotiy jarayonlaringning to’liq inobatga olinishi va h.k. Zo’rni zo’r yutadi degan gaplar borligini unutmasalar bo’lgani edi qaniydi shu go’zzuklar. Umuman olib qaraganda ular shunchalik o’zlari devonalarki, o’zimni devona deyishga haqlari ham yo’q, chunki birinchidan o’zimni ilgariga hayotga boshlayotgan Got im ya’ni taqdir jarayonlaridan o’tayotgan qismatim bor, ikkinchidan hayotimga Gotimdan oshib bap-baravariga, parallel holatlarga ko’ra ichimdagilarning ya’ni Iblischilarning, raqamdagilarning o’zlarining o’zimga o’tkazib amalga oshirdirayotgan hayot jarayonlarini boshimdan o’tkazaman hamda 3-dan esa ular bilan Got ning oralig’ida ular faqatgina o’zimning, ularning tanlovli jarayonlariga ko’ra o’zgaruvchan, hayotimni ko’rayotganim yoki bilayotganim uchun ular orasidagi hammalari qatori teng huquqli ravishda o’zimni xafa qilmasliklari, ehtiroslarimga tegmasliklari kerakligini o’zlarining aylana guruhlaridan shunday baholab kelganim bo’yicha bilaman. Endi, bashoratga kelsak, tenglamaning o’zini yechish qoldi xolos. Hozirgi o’rtamizda nizoni hal qilishi kutilayotgan tenglamaviylikda ya’ni mutanosiblilikka xos tenglikli saboqlarda, yoki shu hoziroqdagi endi bo’lib kelayotgan, shu ondayoq sodir etilishi kutilayotgan borliq uzra holat o’zgarishlarini, yoki bo’lmasa buning uzoqroq vaqt yaqinligida sodir etilishiga xos bo’lgan teskaridan, taqdir-u azaldan yoki umrning oxirlaridan keladigan katta davrlarning hoziroqqa yaqinlashib, kamayib kelishining o’zgarishlari bo’yicha oldindan tuzilishi yoki yaratilishining bashorati inobatga olinayaptimi, ha. Hozirdan qisqa muddat o’tguncha qilingan ya’ni bo’lgan bashorat, ichimdagilar tomonidan ko’rilgan aniq fol ichida yoki davri mobaynida shu vaqtni sakrab oxiridan yoki oralaridan, istalgan joyidan qo’yib bir marta aylantirib takrorlab chiqish mumkin. Masalan, agar ichimdagilar 1 soatlik yoki 1 kunlik hoziroqdan boshlab o’tgan davrni hal qilib qo’yishgan, o’zimning borlig’im bo’yicha shartlariga asosan sahnalashtirishgan bo’lsalar, kompyuter soatiga qarab ichimdagiga, o’ylov darrov xotirasiga tezda to’qnasha qoladigan soat millarini, raqamlarini ko’rishimning asl mohiyati bu – shu vaqt joylashuviga o’ylovim, tuyg’ularim yoki ichki hodisaviyligim sababli yaratilgan bashorat davri ichiga xosdalanib sakratilganligim sanalurligi bo’ladi hamki xo’p bo’pti. Ammo shu bilan faqatgina o’zim ovora bo’lmog’im kerakligi ichimdagilar tomonidan juda maqullanayapti hamki hozir, chunki agar ular aralashib o’zimni bilgan joylaridagi shu yaqin bashorat vaqt davri oraliqlariga jo’natishsalar yanagi davr talabi uchun kurashlari yuzaga chiqmay qolishidan qo’rqishadilarki, o’zim uzoq kelajakdan orqaga yutib keluvchi bashorat davrimni yaxshilab tuzib olgan bo’laman shuning evaziga, ular esa pachava bo’lib qolishaverganliklari ma’lum va mashhur.

 

Demak, hoziroqdagi to’liq hajmli vaqtni sakrashlar borasida orqa-oldinga o’tib yashashim, kelajak davrdagi hoziroqqa kelayotgan muddatni kattaroq deb hisoblagan holda, bashorat onlarini yoki kichik vaqt jarayonlarini kamroq bo’lib tarqalgan sifatida qabul etish darkor hamki xo’p. Ichimdagilar yaqin davrimizni, bashoratimiz muddatini uzunroq ya’ni kattaroq qilishga urinsalar, o’zim uzoqdan orqaga kelayotgan kengroq vaqt davrimni qisiqroq, yanada yaxshilab to’ldirishga harakat qilaman. Mana shu uzoq vaqtli orqaga yo’nalishli vaqt joylashuvida, 25 kunda o’zimning jonim bo’layotgan o’zim, hozircha aniqmas rejalarim va xayoliy bilimli ishlanmalarim, o’ylovimning aqli qanday bo’lishi o’z paytida namoyon bo’lishiga xos kutib yotavergani bu shu. Demak, hozir o’zimning tanim bo’lib shu tanamni ham oddiynamo hayotga xos emas, balki elektronli butun borliq, kompyuter yozuvlarim bilan birgalikdagi o’zgarishli amalga oshirayotgan Shohid fikrimni yaxshilab uqib olishdan o’zimni anglagan ravishda nima yozmoqchiligimni bilib bashoratga qo’l urayapti. O’zim esa vaqti soati yetganda, o’z paytidagi bashoratimni tuzib kutib turganimdan so’ng yetib kelishim bilanoq o’ylovimdan shu zamonlari, yoshligimda yoki bashoratlar teskariligi bo’layotgan birinchi bosh tarafida aql va ong, idrok bo’yicha nimalar bo’lib o’tganiga xos bilib bashoratimni aniq namoyon etishga, kerakli joyiga sakrashga qodir sanalurmanki xo’p shu. Endi barchasi tenglamalarni yechish, elektronlarni aniqlash bilan bog’liq bo’lib qolmoqda. Tenglamalardagi sonlar o’zining son so’ziga muvofiq insonlarni anglatadi, tenglik ishorasi parallellik ma’nosida o’giruvchanlikning asosiy mag’zi, makromediya karikaturasi yoki shakl cho’zilib almashinishlariga xos o’xshashlilikda namoyon etilajakli tasavvurlarga xos inson va Gotli tabiat o’rtasidagi har bir insonning o’ziga xos aniqlikni anglatuvchi tarjima, ifoda sanaladi. Tenglamalarda X ya’ni noma’lum bu – o’zim, odamlarning har biri o’z ramzidaligi. Tenglamalarni yechilishida X ya’ni nomalumlik belgisi bir marta o’z tarafiga (qulay belgilovchili chap tomonga) o’tkaziladi yoki qoldirilishi bu – eng katta Got yoki viloyat bo’yicha odamlilikka xos viloyat hududi egasi. So’ng kinyali ulashilishga xos ravishda Got bilan yonma-yon, ketma-ket jarayonlarda bo’lishini inobatga oluvchi ma’noga erishishga xos bo’lgan sonlar bir tomonga yig’iladiki, bu – bo’lib o’tajak endigi kelayotgan davrning bashoratiga xos joylashuvlariga sakrab turishni, insonlarning yoki odamlarning hayot jihatlama o’tib yurishini anglaturligi bo’lsin. Oxirgi, tenglamaning yechimi ya’ni ildizi bu – keyingi fol yoki bashorat davrining o’zida qancha aniq bashoratli ehtiroslar, e’tiborli bildirilajak aylanishlar yoki sakrashlar borligining jarayonli hisobga olinishi ko’rsatilganligi bu shu. Mana sizga tana bo’ylab charchoqni sezguli tarzda namoyishiga xos bo’lib bildirguvchi elektronlarning yugurib qurutga, oq qotgan chakkachaga xos ravishda bo’lishi hamda shu asosiy chinakamdalikka xosdalik bo’yicha o’zimizni ichimdagilarning bashoratlariga xos bo’lib elektronli qurilmadagi, Ram dagi elektronlarning o’z xonalariga joylashuviga monand ravishda birgalikdagi vazifasiga ko’ra umumlashuvli onlarida shu folbinlilikni bildirgan o’zim uchun davrcham ichkarisiga sakrab yuravermasligim ham emasdaligi. Faqatgina tenglamaning qandayligining, berilshining yoki ma’lum etilishining izidan borishga o’xshash tarzda hayot kechiruvni boshingizdan kechiraversangiz, shu lo’ndalik hodisasini allaqachon bilishga qodir ham bo’larsiz biron vaqt hamki, shunda o’zingizni tark etib, bashoratga sazovor tana sakrashlaridan voqif bo’lg’usi ham bizdirmiz hozircha xo’p.



Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?