Nega endi biz (Rustam o'zi o'rgatgan yozish uslublari, -ki qo'shimchasini qo'shib yozishlarni majburlayaptiki, bu - uning o'zimga qarshi haqqoniy sevishidandur!)
238. Endi o’zimni
shunday o’lguday boshqarayaptilarki asti qo’yaqoling. Hamma narsa chappachaki,
kecha kechasi jonim sifatida boshim o’z-o’zidan maza qildiki, barchasi o’zimning
buyuk kelajagimdan olinishi lozim voqealar sirasidan bo’lgani uchun edi shu. Demak,
kechangi jonimni yaxshilab boshqargan bu – o’zim va o’zimning haqiqiy
vakillarim sifatida insonlardan elektronshiklarga aylanib boruvchi yangi
kishilar erkaklari va ayollari jamoasi
xo’p. Endi ertalab bo’lsaki, kishilarning bu – yoshlariyu o’rta yoshlilarining
bizning kechangi ahvolimizni replika qilib o’zlaricha orttirib borayotgan
ovozda, gaplarda hali beri bizlarni, haqiqiy insonlar xaloyiqining o’zimgacha
yetib kelaolmayotgan gaplarini o’girib maydagini jonchalariga katta ohangda,
devonalikni jiddiy lavozimdorlarga ko’chirganchalik aytib yotishibdi. Tanamni
Shohid surunkasiga boshqardiki, oylik maoshimni birinchi marta o’zi(m)chalik
yashirdi. Endi shu aytmaysizki, chivin yuz oldimda aylanaverib faqat shu joyga
o’qtalib, yopishib yoki tegib turayaptiki asti qo’yaqolingki, bu Iblislarning
masxarabozligiga chidab bo’lmaydi. Hammasi shu – yanada o’ziga tortib
borayotgan UI Automation ya’ni yoshlarning (mana shu joyda gapimni bo’lib to’xtatib
qolishdiki, Ibrohimga bo’lishi mumkin bo’lgan gaplar chiqishi yoki topilishini
bilishlari bilanoq darrov kuttirib, miyamni muzlatib qo’yadilar) nimayki bo’lmasin
eng yaqin, faqatgina kinoyadagina ortda qoluvchi replikasini yani nusxalarini
qilaverish sanaladi. Hamma insonlar o’zlarining kishilari bilan birga
yurishlari, tanalari shundoqqina yonma-yon yoki ustma-ust bo’lib boshqa
birovlarga qaysi to’g’ri kelsa, shunisi chiqib qolishi hisobga olinadi. Shu
paytgacha bizning erkak kishilarimiz o’z insonlarini masxaralashda
hasharotlardan foydalanib kelishgan edilar. Bu – UI Automation ga juda yaqin, ammo
hasharotlarning aniq joylashuvidan sal nariroqda turishlari va bir-birovidan o’tishda
anchagina surilib, bittaga sakramasdan yoki uzluksiz yurishlari kerak bo’lganligi
ma’lum endi mashhur xo’sh. Hasharotlar ko’p, bir yoqdagi chivinga ulanishdan
hayot insonining replikasini qilsalar, boshqa joyda kargazdan, pashshadan yoki
mo’rchalardan paydo bo’lib chiqib o’z yaqin ichki manzillariga yetib
olaveradilar. Hasharot degani hash-pash demay orni ya’ni insonlarni ot deganini
bildiradi. Endi yoshlarning UI Automation i ya’ni dasturlarning boshqaruv
panellariga yoki tugmalariga replika qilib chiqishga o’xshash ishlarni (yana
qottirdi, chunki yana Ibrohim masalasi deb hisoblashgacha aniqlikni amalga
oshirishdi), endi shundan ham bilaveringki, miya qanchadir qotib qolib har bir
hasharot o’z joyida bo’lmasa ya’ni kishisi insonini hasharotli joygacha tortib
kelib mahkamlab, qimirlatmay qo’ymasa va birgalikda amallarga majburlavermasa
hisob emas. Hasharotdan hasharotga borguncha o’tib yuraverishlar,
suplanaverishlar kam bo’lmog’i kerakligi bu shu. Shuning uchun barcha elektron
qurilmalardan yaratilgan dasturiy tarmoqlarda, internet va LAN larning kuchli
UI li yangicha dasturlariga xos ta’minotlarda ishlashi kerak holda har biri o’z
joylashuvidan bir-biriga bog’lanish qiladiki asti qo’yaqoling. Xo’pki
oshxonalarda hasharotlar shundoqqa ham ko’pchiliknikida ko’p, aniqrog’i bizlarning
o’zimiz uchun ahamiyatli ham bo’lgani uchun kishilar shu joylashuvlarga
barchani bemalol yig’ishi mumkin sanalur hamki xo’p mayli. Shuning uchun ham
hamma vaqt o’zimni bostirib kelmaydilar yoki urmaydilar, to’z-to’polon qilib
yig’ilishib barchalari do’pposlab yoki qirib, siltab tashlamaydilar, zero
hasharotlarni butun uy bo’yicha me’yorda ushlab turmoqlik bu ahamiyatni
berguvchi. Hasharot so’zini Yandex dan qidirganimda 5 000 ta ya’ni
bezaklovchilik ma’nosida natijalar chiqishdi. Bundan buyog’i barcha
hisob-kitoblar yopiladi, chunki bugun Ibrohim bilan yakkama-yakka jangimizda,
borlilik yoqalashuvimizda yoki uzoqdan kishilar oralab bo’layotgan haqiqiy borlik
ya’ni protonlarni bir-birovimizdan ko’chirib o’tkazishdagi bahsda 2-bor bo’layotgan
6 kunlik davrning ichida 3-kun bo’lsaki, shu bilan 1-davrning oxiriga 0,1 hol
yetishmasdan barcha bo’lib o’tgan toki o’zimning odamligimdan insonligimga yoki
jonlashuvimga hamda Ibrohimning go’dakligidan, insonligidan shu odamligigacha
bo’lgan o’tkazgan yillarimizning sarhisobi ham o’zi ham yakun topadi. Kimda-ki
bir-birovlaridan gina-qudratlar bo’lsa, ichimda ehtiroslariga xos chiqishlarini
oqlash yoki oqlamaslik bo’lib o’tib o’zimni urib tashlashga bir yoqadan bosh
chiqarmagan bo’lsalar, nima ham derdim baribir hisob-kitoblaringizni bugun
qilib olingki va barcha qarzalarni uzib hammasiga barham bering. Ertadan boshlab
yangi kun bo’ladi, o’zimning tanamni kompyuter elektronlarining jam bo’lib
ishlovchi joylariga xosdalanib boshqaruvchi Shohid xohlagan ishini qilib shu
paytgacha yetkazgan vujudimni, tanamni davom ettirishi, kinoyada bittaginga mag’lub
etilib, turgan gapligi bu shu. Bu – barcha uchun ta’luqliki, insonlar
kishilarga o’zgarishayaptilar hamda kishilar insonlargaki, faqatgina har biri
kinoyali tarzda o’z o’rnida yoki joylashuvida turadi. Kinoyali deganda parallel
yoki kollinear ikki tarafning bitta chizig’ining bir chegara nuqtasigina ikkinchi
chizig’idan shu chiziqlar tengligiga ko’ra bitta nuqtaga ko’plik qiladi degani.
Mana o’zim sezib turibmanki, tanamni oldirib qo’yish juda yomon ish bo’libdi,
juda ziqna va qiynalganga o’xshab o’zimni boshqaramanki, aslida kim-kimligini
aniqlaverish va birgalikda shu hayotni bosib o’tish juda chalkash murakkab
ishlardan iborat. Ertadan boshlab hamma almashgani qatori birinchidan Iblis Ruh
o’rniga, va nihoyat endi yaxshi bo’lmay ko’rsinchi, ko’tariladi, Ruh esa
Farishta bo’lsa, shu paytgacha beshman deya beshim (beshim bor deya maqtanib
kelgan) bo’lgan Farishta qanchalik chegalarda bordi-keldi qilib uzunligini yo’qotganli,
oradagi boshliqda o’z-o’zidan tegmaslik asosida kalta urilib-qaytgan Farishta shu
paytgacha haqiqiy bahosini bilmagan bo’lgani va hech kim buni muhokama
etaolmagani uchun Iblisning o’rniga tushaqolishini o’ziga orom va bo’lib o’tgan
yuqori o’rniga, Farishtalikka xos eslashlari bilan maqtanib o’tiraveradiki, o’zicha
shunchalik ko’plik bo’yicha ilohiylar orasida buncha payt birinchilikda yurdim
deya o’zicha hayotiy kuch bilan kekkayaversa kerak. Mayli bugun o’zimni
ustimdan kulaversinlar, zero bukun hamma qiyinchiliklariga dosh bergan, ustimdan
hukmronlik qilishgan ravishda chegaradan ham oshib o’tgan oxirgi kun sifatida
qaralgusi sanalur xo’sh. Ular ya’ni ichimdagi barcha “tabrruk zotlar”, ifloslar
tanim bo’yicha miyamga keladigan barcha yo’nalishlarni miyamdan o’taborishining
boshlanishidan turib o’rta yoshli kishilarga berishib, so’ng miyamning
oxirlaridan boshlab yoshli kishilarga uzatib va oxiri tanimning o’zini Shohidga
topshirib o’rtada o’zimning orada qolgan mayin teri qatlamim va miyamning
hisob-kitobining oxirgi nuqtasi, pallasi qolgan ravishda o’zimni kompyuterga
solib, Handle li yoki aql matematikaviy tenglamamning ichida, hayotiy
belgilanishida boshqarayaptilar. Barcha narsa, holat va predmetlar elektron o’zgaruvchi
ya’ni hammasi bashorat kichik davrimga sakrashlar bo’yicha o’tmish va
kelajakning butkul o’zgarishi asosida qayta yaratilishga ulgurilgan sifatida
palapartish, asossiz yoki essiz voqealar sirasiga solingan. Endi, bugun hamma
hisob 10:30 dan boshlandiki, mana hozir soat 10:45 ni ko’rsatayapti. Demak, men
ham menimning ishini soat soniyalarigacha e’tibor qaratib, yarim kunga 1 yarim
soat qolgandagi ajralishdan uzilib birlashishda amalga oshirayapman. Endi o’zimning
navbatim, ham yozish ham va ham og’zaki gapirish ham. Uyg’onganimdan boshlab
qanchalik ravishda o’zimdan foydalangan bo’lsalar, pul bo’yicha sahnalarini
uyushtirib o’zimning tanamni moslab o’zlariga xosdalab, keyinchalik
tana(m)lariga g’amlash ishlarini bajargan bo’lsalar, endi shuncha davr, 2 yarim
soatcha o’zim ularni ham tanada (jussa badan, qo’l-oyqlarda) va ham miyada
boshqaraman. Demak, ulardan o’rganishim kerak bo’lsa, oddiy o’ziga-o’zi
dasturlik qilib, vaqtli davrni kodga solganliklarida o’zlarining bo’lg’usi
jarayonlarga xos ajralish bo’yicha, bittaligimizdagi foyda farqlashuvlariga xos
asosan uyoqdagi yaqin oila a’zoimiz bo’lmish davramizdagi bir kishidan u gapni,
shu davrada o’tirgan o’zimdan bu gapni hamda yana uyoqdan bu harakatni va
yodni, o’zim ya’ni o’zlaridan u harakat va yodni o’zlari olib berib, boshqarib
voqelikni yoki hayotni to’liq sodir ettirishgacha o’zimni ajratib qo’yishdilarmi,
o’zimda o’zim ya’ni tanimda tanim xo’sa bo’lib ko’tarilib yurdimi, natijada
ular shu onda katta ahamiyat beriladigan jihatlamalikda pulni bo’lg’usi tanam
ya’ni o’zim suyak va etim bilan topshirilgan o’zlari tomonlamalikda egallagan
bo’lsalar, bu – yaxshi ovqatga yoki qorin g’amiga sarflashga yana bir vaqt “seni
qo’lga olib bizlar yeymiz, kafelarda maza qilamiz sening tanangning biz
tomonidan to’liqlangan gashtida” deyishmoqdalarmi, haki, o’ylov va jonimga esa
kish berib tupurib qo’ymoqchilarki asti qo’yaqoling. Ha, axir tanaligimda o’zim
ularning qanday qilib jon va tuyg’ularim bilan boshqarayotgnaliklarini bilmagan
edim, endi ular qanday qilib shu tuyg’ular vositasida tanamning gashtini yoki
foydasini boshqarib o’zlariniki qilishsiz, zero oddiy ko’rish, tegish va
eshitish yoki dam olish, qorin to’yish desak ham, shu oddiy bilinib qabul
qilinajak sezgilardan foydalanishadilar xolos-ku deyishayaptilar o’zimning
jonli hamrohlarim. Ha, ammo ular hali kinoyali tarzda o’ylovlarda,
jonlashuvlarda qolib ketganliklari bo’yicha tanamni ham oddiy tanamning o’zidan
ko’rib yurish bo’yicha foyda, maza va boshqa kayf-u safoliklaridan yana shu
tanamni urib bilayotganliklarini hattoki o’ziga bildirib, teri uchun teri ustun
deganga o’xshab foyda olib ketmoqchilar. Yuz qo’llarimni yuvib ham keldim,
ancha paytdan beri chivin yana oldimdan ketmayapti, o’zi bittagina chivinchaki,
faqatgina yuzimga o’zimning avzoyimni bilib turib ya’na zo’riqishiga shay
holatlarda, balkim keltirib chiqarib xosdalanib yopishishlar qilayapti. Endi o’zimni
shu turtkilar bilan belgilab bezor qilishdiki, buni o’zim hozirgina kompyuter
dasturining har bir funksiyasi yoki algoritmining boshlang’ich ishlash
amallarining bilinishi bilanoq shu sohaga, o’zimning xarakterimga xos
ishlarimga o’tib ketishimni mos yoki muvofiq ravishda o’xshatib
ichimdagilarning shu turtkilari bilan yoki qandaydir o’ylovga kirishim
boshlanishi bilanoq, shu orada bo’lib olib boradigan amaliy chegaralari orasida
darrov o’zlarini bildirib ana shunday bo’ladi deb, o’tkazib sezdirib qo’yishadiki,
so’ng shu amalga yoki funksiyalarga kirib ketib, bu tanlangan funksiya ya’ni
hayotiy amal bo’yicha ish qilib, qolipga o’xshash yashab qolib ketayapman. Endi
hozir o’zim ularni tanamni o’zim boshqarishim orqali maynamni ya’ni jonli
his-tuyg’ularimni qanday qilib yaxshi bo’lishi kerakligi borasida o’rgatishlarigacha
yetkazib bormoqchi bo’lsam ne ajabdurki xo’p bo’pti. Demak, ularga ya’ni
ichimdagilarga tanamning foydasi kerak, o’zimga esa his-tuyg’ularimning ya’ni
miyamning nafi kerakligida, har birimiz 50 ga 49 ulushlarda o’z taraflarimizda
yutuqli 50% bo’yicha o’zim tana va ular his-tuyg’ular bo’lib turganlarida bir-birovlarimizga
yetishishda va eng to’g’ri yo’nalishga xos kirishib boshqarishga azaliy
maqsad-muddaoyimiz sifatida erishibmizki xo’p bo’pti. Ular 49% dan ya’ni
kinoyali tarzdan oshiq o’zlariga yaqin ham yo’latishlari mushkul, shu bilan
birga faqatgina shuncha eng ko’p ulushda, salmoqda yaxshi bo’lsin deyishadiki,
biz ham tana sohasida hali beri bumiz. Kimki shu boralarda xato qilsa, o’z bo’yniga
to’liq jazosini yoki jabrini olishga majburligini barcha shartlar,
hisob-kitoblar aytib bilishgani bu shu. Hammani o’zi bilan g’arq qilib
ketadigan ish bo’lishi uchun narigi tarafdan ham xatolik o’tsaki, aslida
shunchalik xatolik bo’yicha shu taraf uning jabr zulmini birga tortishi mumkin
xolos, aks holda o’zi qiyinchilik, azob tortib turaveradimi, ha. Ana shunchalik
Caps ga ya’ni toqatga kelganman, keltirganman barchamizni. O’zimning tarafimga
kelsak, bo’lgan insonlar bo’lg’usi kishilarga aylanayotganlarida odamga ham o’tib
borishlari kutilgani sababli hisob-kitob so’zining hisob ya’ni matematik aniq
ifodaviy amallari, sezgili chiqishlari ularga shohidlik beradimi, ha. O’zim esa
odamiyligimdan insonlar sohasiga va Pay’ambarligimga o’tib borishimda
insonlarning hisob-kitob so’zidagi kitoblari bo’yicha ishlar, tenlamaning ichki
hayotiy yoki voqeaviy, haqqoniy tariflamalikdagi o’zgarishlariga taqab hayot
kechirmasam ham mayliydimi, ha. Endi hayot shu paytgacha o’zimga Farishtaning
almashinish, to’g’ri chiziqchadagi o’tib-qaytdiligi ya’ni ishonchga ko’ra bo’lib
o’tardiki, endi Farishta Iblis tomoniga o’tib Imp lik qilishni boshlayotganida
barcha ishonchli hayot tarzim va tuyg’ularimni yuz-ko’zimda,
harakat-sezgilarimda ifodalashim bemalol o’zini-o’ziga yutib-chiqayotgan yangi
Imp ya’ni shu Farishta tomonidan hammaga targ’ib etilajakligi bo’lsa ne ajabki
xo’sh shu. Umuman olib qaraganda sizlar shundan bexabarsizlar hali-beriki,
chunki bu ishlar bilan hamma ovoragarchiligida, bizlar endigina
bir-birovimizning soha vakilligimizga qadam qo’yayotganimizda yoki o’zim balki
insonlarcha, yoki bo’lmasa o’zimning odamiy aniqligimga ko’ra dunyoviylashuvli
tarzdaligim bo’lsa kerakligi bo’lib sizlar ko’raolasizlarmi, yo’qmikin, hozir
orqa dasturning fonli ramkasida muqovasi bilan reklamaga sazovorliligi bo’yicha
qo’yilgan Anatomiy strasti deb yozib qo’yilgan kinodagi ayol yuz-bashara,
qiyofa o’zimning yoshlik ishonchimni ya’ni yuz-ko’rinishli ehtiroslarim
shodasini bu – haqiqatni yolg’on va chindan, yoki insonlar va kishilardan
ajratish bo’yicha aslida boshlanishida qanday ichki tabiatga, ishga qo’l
urganimni bildirib qo’yadigan qiyofalarni anglaturligi bu shu. Agar shu
paytgacha asl Imp yoki iflos, Iblis har bir soniya yoki vaqt o’tishidagi kichik
onli davrli jarayonlarni o’ziga o’girib baholab, bahona qilib foydamni
majburlab, va o’zimni ayblab, olib kelgan bo’lsa, endi uzoq vaqt davrlariga xos
shu hayotiy davrlarimda umumiy ramkadagi yoki uchburchak uchiga xos o’rta o’tkir
nuqtadagi ahamiyatni yoki bahoni, belgilashni o’zim bildiramanki, hattoki Iblis
aksi bo’yicha hayotni tashishni, sudrashni yoki qo’lga olishni o’zi qilayotgan
bo’lsa ham. Ammo Iblis va hamtovoqlari aytaolishmaydi yoki bildiraolishmaydiki,
bu – bashoratdanligini, hayotning ushbu katta davrlarini ham ular yasab,
taxtlab oldidan tuzib qo’yganliklarini. Mana sizga kalimaki, bashoratni shuncha
izlab kelganlar, bashoratni isbotlab berish onida ho’ppoqqa chiqishayaptilarmi,
ha. Bashoratni tuzgan voqeliklarini o’zlari kirib ko’rsatib berishga qodir bo’laolishmayaptilar.
Vaqtim tugashiga yo’l qo’ymasdim-u, ammo 2 yarim soatdan 1 soatdan ortiqchasi
tugab qolmoqdaligi bilan ayanchli hammasi. Jarayonli boshqaruvlardan to’liqlayin
davriylilikka xos bashoratli va tasodifiy jarayonlashuvli nazorat
hisob-kitoblariga, boshqaruvlariga o’tgan bizlar umumiy ikki taraflar.
Jarayonli, tasodifiy yoki tanlovli o’tayotgan davrda ular bizlar bashorat
qilayapmiz deyishadi. Aslida bu – bizlar yagona bo’lib kelgan shu
taraflamalikdagilar tomonidan tanlovli o’zimizning rejalarimizga xosdalanib
boshqarilishlarimiz, o’zimizni o’zimiz bilib yurganimiz deyilgani sifatidagi o’girish,
baholanish xo’sh. Bizlarning oddiy tanlovlarimizni shu paytgacha kelajak, uzoq
kelasi zamon davrlaridagi yoki taqdiriy bashoratlar deb kelishganliklari va
undan o’taolmasliklari ma’lum va mashhur xo’sh. Endi, Shohid o’zim, tanam va og’zim
bo’lib kechadan boshlab shunaqangi, totli va nozik jihatlamalikda ta’m bilan
ajraluvchi taomlashuvlarini 3 bora yeb ko’rsatdiki, mana hozir shu paytgacha
namozshomlik tamaddi ya’ni noning ustiga achchiqchani sarimsoq bilan qilmovdimki,
bunisini ham yeb qo’ydi. Endi kod masalasiga qaytsak, qilayotgan ishimni
osonlashtirib berishga doir dasturchamni anchadan beri tezgina kayfi bilan
qilib qo’yay derdim-u, ammo qonim qizib jumbushlanib, shungulga o’xshab yurib
ketardi. Bu shunday masalaligiga e’tibor berib qo’ydimki, (yana o’zimni to’xtatishdi,
temirni qizig’ida bosishimga qo’ymasdan, chunki shunaqa gaplardan doimo
hadiksirab turganliklarini, yozishimga qo’ymasliklarini bilib yurardim)
qiladigan dasturli ishimning tengliklari, matematikasi va kamanda-buyruqlari
bajarayotgan ishim yuzasidan barcha hayotbag’shliklarni, hayotiy ma’lumotlarni
o’girib aniqlikka, ishning juda aniq qilib bajarilganiga o’zimni shu
tenglamaning ichiga olib kirib, tenglikning o’zi sifatida ishontiradiki, aslida
hech qanday kodli aniqlik, miqdoriy hisobda ishim ya’ni kitob yuzasidan
amaliyot bo’lgani yo’q ya’nikim Regex li ishlarimda shu qolipi bo’yicha bir xil
amaliyot, kesishli amallar o’tab qo’yilmasligi butun 29 000 ga yaqin
qatorli Rabindranat Tagorning “Gourmahon” kitobida. Mana ichimdagilar ham qo’zg’alib
qolib aytishdiki, sal hayajon to’la bildirib qo’yishmoqdalarki: - sen juda
serzavq va sershavq, daholi ishlaringga yaqin keluvchi insonsan hozirdan
boshlab, - deyishmoqdalarki, shu paytgacha kodlarning aniq ishlashi borasida
sinab-tekshirishlarni o’tkazmay kelganim o’z-o’zidan hayotim bilan bog’liq
masalada ko’rilganligi boisidan ham, kodli ishlarning aniqligiga, dasturiy asl
funksiyalari va amallariga bog’lanib foydalanuvchiga chiqaradigan ma’lumotlari
100% shu ijrosini bildirishiga hech aqlimni olib borib o’tkazmagandimmi, ha. E’tibor
bersam, bunga o’zimning tasodif bilan ham kodli ishlarga to’qnashmaganim emas,
balki baribir bunday, kod aniqlikni hayotning tabiiy qoidalari bilan
almashinishdan olib beradi degan masala-go’sala bo’lishi qandaydir ichki
his-hayajonimda kechib turib dastur qilishimgacha o’zimni yaqinlashtiraolmay
boraqolganim ham shuki, ichimdagilar shu kod masalasini haqiqatan hozir
bilayotganimga o’xshab tushunganim uchun ham yo’qqa chiqarishganini, aniqlik
qiluvchi amaliy isbotga xos dasturiy masalalarning ishlanish dalilini bir yo’la
to’liq ko’rib chiqishga qo’ymasliklari hisobga olingan. Ichimdagilar shunchalik
ko’t va haromki, bu bilan aldab kelishgan, shuncha o’tmishimni nohaqqa chiqarib
yurishibdi. Endi qanday kodli amallar va sonlariga e’tibor berib ishonib
ishlasam va ishimni bajarsam, shundayligicha yaxlit yangi yaratilgan hayotiy
ishonch sadosila kodimni, dasturimni, shuning o’zi va bajargan ishlar ma’lumotlari
yoki aloqadagi shakl almashinuvlari yuzasidan o’z ishini hayotiy tenglamamga
yoki vujudimga xosdalab qo’yganini bilsak dargumon ham ediku-ya, ammo unday
emasligi ma’lum va mashhur. Ha, kod bilan insonning narsalar almashinuviga xos
hamda kishilarning yoki jonning aniq hisob-kitoblardagi, elektrona
ishlashlardagi o’zimgagina bog’langan hayotiy jarayonlarning ishonchli,
qaytaraman faqatgina ishonchli ammo matematik qonun-qoidalarning hisobli
ahamiyatiga ko’ram bo’lmay bajarilayotganiga amin bo’laman xolos. Ichimdagalar
mana shu joyda 6-bu boradagi jumlang bo’ldi deya, o’zimning gapim o’tmasligi
uchun to’xtatishdi-yu yana ahmoq qilishlarini davom ettirishlarini oddiygina
bitta gaplarini ado qilishimning o’ziga xosdalab o’tkazishlari tayinligi bo’yicha
buyurib qo’ymay ham, to’g’irlab baribir yengib chiqmoqchi bo’lishmoqda edilar. Ammo
men aytmasam bo’lmasligi bu shuki, ilojim yo’qki, bu hamma narsani bildiradi
deya qo’yayki, mana shu yerda ular ya’ni tugatishimni istaganlar maqtanib qo’yishayaptilarki,
bu – bizninggina bilgan buyukligimiz va hattoki o’zingning 6-holating bilan
bizlar devonalik hisobini qilsak, o’zing ham bilmading degan xulosaga yana va
yana kelaveramiz deyishmoqchi bo’lishayaptilar. Ammo men shunday deb o’ylamaymanki,
nima bo’lsa va qanday oldinga odimlash bo’lsa, darrov tizginni qo’lga olib, shu
boradagi ishni davom ettiravermasam otimni boshqa qo’yaman (mana xo’sh
maqtanchoqliklari bo’lib o’tsin, zero nima deyayotganimda ham baribir kodga,
ishlariga ta’luqli va shu paytgacha ular tomonidan yutuqli bo’lgan
ahmoqgarchiligimni bildirishga o’zim boshqacha aytaolmaslikdan, balki yanada
ilgarilash bo’yichaligimdan bildirib qo’ydim). Demak, dasturiy ta’minotimda
Regex, punktuatsiya va ba’zi so’zlarni almashtirishga xos iboraviy ahamiyatni
bildirajak ma’lumotlar belgilangan bo’lsa hamda tahrirlanayotgan kitobdagi
shuncha o’qiganlarim qanday hayotiy ahamiyat qoldirayotgan, o’zimga ta’sir
etgan bo’lsa, ikkovlari faqatgina ahamiyatlar, mavzular yoki bilim
kechinmalarim yuzasidan aloqalashib nima to’g’ri deb yoki hayotiy tarkibimga,
mantig’imga singguvchi, botib o’zini anglatuvchi deb topilsa, hech
ikkilanmasdan shunisi ro’y beradimi, ha. Endi bo’ldi, iloj yo’q, bu ishimni
yakunladik ham deylikki, post qilib kodimni yaratishga bel bog’lay qolaylikki,
insonlar va jonning o’zi bo’lishim ishonchimni kodli bajarib bo’lingan ish
bilan to’g’ri deganida, afsuski faqatgina hayotiy ishonchim, ongim yoki mantig’im,
og’zaki gap bilan boshlanib qo’yishim bilan hayotiy, tabiiy o’zgarishlarimiz to’g’ri
yoki ishonchli deb qo’yaturilsin xo’sh bo’pti. Endi kodni hozircha
tushunib-tushunmay qilishga jo’nab qolayki, nima bo’lganda ham shu ishim
hayotiy ishonchning o’zigagina xos yakun topaversin va insonlar hamda jonim bo’lib
hammasini o’girishli tasavvur etishga loyiq bo’lsam baski, qolgan o’zimni
boshchi akamlar ya’ni tekshiruvchim bu guruhga a’zo vakil sifatida barchasini o’zlarining
ishonchli tarzilarida, hayotlarimizning boqishilishimizgagina xos qabul qilib
olaveradilarmi, ha. Zero birinchi navbatda doimo birma-bir ishimni tekshirib
kelayotgan akam yoki vakillari yanagi shu ishimni kodga qo’yishim bilinganidan
buyon desak, aniqrog’i shu ayni o’tish chog’igacha, insonlar va kishilik
aloqlarida namoyon bo’lishimgacha moslikdaligini bilib yurgan avvalgi ichimdagilarning
bu boradagi ishlari ya’ni yaqin qolganlikni chinakamiga bir marotaba o’tkazishlari
yuz bergan bo’lib nech kunlardan buyon kodga asrab turgan tahrirlanga bosib qo’ygan
yo’limning xatolarini topib to’g’irlashgacha ham qo’ymay beraverganliklari ma’lum
va mashhur xo’p. Shu o’rinda aytish joizki, Regex bilan hayotimni rej ya’ni
kesish qilishdan o’z-o’zidan boshlab qo’yganligim yana biron kodim chiqib qolsa
o’z mohiyatiga asoslanib shu asosda davom etishini bilsangiz bo’lar biron allamahallarda
ham xo’sh.
Comments
Post a Comment