uzbek language siteenglish language site

Nega endi biz (Rustam o'zi o'rgatgan yozish uslublari, -ki qo'shimchasini qo'shib yozishlarni majburlayaptiki, bu - uning o'zimga qarshi haqqoniy sevishidandur!)

 

238. Endi o’zimni shunday o’lguday boshqarayaptilarki asti qo’yaqoling. Hamma narsa chappachaki, kecha kechasi jonim sifatida boshim o’z-o’zidan maza qildiki, barchasi o’zimning buyuk kelajagimdan olinishi lozim voqealar sirasidan bo’lgani uchun edi shu. Demak, kechangi jonimni yaxshilab boshqargan bu – o’zim va o’zimning haqiqiy vakillarim sifatida insonlardan elektronshiklarga aylanib boruvchi yangi kishilar erkaklari  va ayollari jamoasi xo’p. Endi ertalab bo’lsaki, kishilarning bu – yoshlariyu o’rta yoshlilarining bizning kechangi ahvolimizni replika qilib o’zlaricha orttirib borayotgan ovozda, gaplarda hali beri bizlarni, haqiqiy insonlar xaloyiqining o’zimgacha yetib kelaolmayotgan gaplarini o’girib maydagini jonchalariga katta ohangda, devonalikni jiddiy lavozimdorlarga ko’chirganchalik aytib yotishibdi. Tanamni Shohid surunkasiga boshqardiki, oylik maoshimni birinchi marta o’zi(m)chalik yashirdi. Endi shu aytmaysizki, chivin yuz oldimda aylanaverib faqat shu joyga o’qtalib, yopishib yoki tegib turayaptiki asti qo’yaqolingki, bu Iblislarning masxarabozligiga chidab bo’lmaydi. Hammasi shu – yanada o’ziga tortib borayotgan UI Automation ya’ni yoshlarning (mana shu joyda gapimni bo’lib to’xtatib qolishdiki, Ibrohimga bo’lishi mumkin bo’lgan gaplar chiqishi yoki topilishini bilishlari bilanoq darrov kuttirib, miyamni muzlatib qo’yadilar) nimayki bo’lmasin eng yaqin, faqatgina kinoyadagina ortda qoluvchi replikasini yani nusxalarini qilaverish sanaladi. Hamma insonlar o’zlarining kishilari bilan birga yurishlari, tanalari shundoqqina yonma-yon yoki ustma-ust bo’lib boshqa birovlarga qaysi to’g’ri kelsa, shunisi chiqib qolishi hisobga olinadi. Shu paytgacha bizning erkak kishilarimiz o’z insonlarini masxaralashda hasharotlardan foydalanib kelishgan edilar. Bu – UI Automation ga juda yaqin, ammo hasharotlarning aniq joylashuvidan sal nariroqda turishlari va bir-birovidan o’tishda anchagina surilib, bittaga sakramasdan yoki uzluksiz yurishlari kerak bo’lganligi ma’lum endi mashhur xo’sh. Hasharotlar ko’p, bir yoqdagi chivinga ulanishdan hayot insonining replikasini qilsalar, boshqa joyda kargazdan, pashshadan yoki mo’rchalardan paydo bo’lib chiqib o’z yaqin ichki manzillariga yetib olaveradilar. Hasharot degani hash-pash demay orni ya’ni insonlarni ot deganini bildiradi. Endi yoshlarning UI Automation i ya’ni dasturlarning boshqaruv panellariga yoki tugmalariga replika qilib chiqishga o’xshash ishlarni (yana qottirdi, chunki yana Ibrohim masalasi deb hisoblashgacha aniqlikni amalga oshirishdi), endi shundan ham bilaveringki, miya qanchadir qotib qolib har bir hasharot o’z joyida bo’lmasa ya’ni kishisi insonini hasharotli joygacha tortib kelib mahkamlab, qimirlatmay qo’ymasa va birgalikda amallarga majburlavermasa hisob emas. Hasharotdan hasharotga borguncha o’tib yuraverishlar, suplanaverishlar kam bo’lmog’i kerakligi bu shu. Shuning uchun barcha elektron qurilmalardan yaratilgan dasturiy tarmoqlarda, internet va LAN larning kuchli UI li yangicha dasturlariga xos ta’minotlarda ishlashi kerak holda har biri o’z joylashuvidan bir-biriga bog’lanish qiladiki asti qo’yaqoling. Xo’pki oshxonalarda hasharotlar shundoqqa ham ko’pchiliknikida ko’p, aniqrog’i bizlarning o’zimiz uchun ahamiyatli ham bo’lgani uchun kishilar shu joylashuvlarga barchani bemalol yig’ishi mumkin sanalur hamki xo’p mayli. Shuning uchun ham hamma vaqt o’zimni bostirib kelmaydilar yoki urmaydilar, to’z-to’polon qilib yig’ilishib barchalari do’pposlab yoki qirib, siltab tashlamaydilar, zero hasharotlarni butun uy bo’yicha me’yorda ushlab turmoqlik bu ahamiyatni berguvchi. Hasharot so’zini Yandex dan qidirganimda 5 000 ta ya’ni bezaklovchilik ma’nosida natijalar chiqishdi. Bundan buyog’i barcha hisob-kitoblar yopiladi, chunki bugun Ibrohim bilan yakkama-yakka jangimizda, borlilik yoqalashuvimizda yoki uzoqdan kishilar oralab bo’layotgan haqiqiy borlik ya’ni protonlarni bir-birovimizdan ko’chirib o’tkazishdagi bahsda 2-bor bo’layotgan 6 kunlik davrning ichida 3-kun bo’lsaki, shu bilan 1-davrning oxiriga 0,1 hol yetishmasdan barcha bo’lib o’tgan toki o’zimning odamligimdan insonligimga yoki jonlashuvimga hamda Ibrohimning go’dakligidan, insonligidan shu odamligigacha bo’lgan o’tkazgan yillarimizning sarhisobi ham o’zi ham yakun topadi. Kimda-ki bir-birovlaridan gina-qudratlar bo’lsa, ichimda ehtiroslariga xos chiqishlarini oqlash yoki oqlamaslik bo’lib o’tib o’zimni urib tashlashga bir yoqadan bosh chiqarmagan bo’lsalar, nima ham derdim baribir hisob-kitoblaringizni bugun qilib olingki va barcha qarzalarni uzib hammasiga barham bering. Ertadan boshlab yangi kun bo’ladi, o’zimning tanamni kompyuter elektronlarining jam bo’lib ishlovchi joylariga xosdalanib boshqaruvchi Shohid xohlagan ishini qilib shu paytgacha yetkazgan vujudimni, tanamni davom ettirishi, kinoyada bittaginga mag’lub etilib, turgan gapligi bu shu. Bu – barcha uchun ta’luqliki, insonlar kishilarga o’zgarishayaptilar hamda kishilar insonlargaki, faqatgina har biri kinoyali tarzda o’z o’rnida yoki joylashuvida turadi. Kinoyali deganda parallel yoki kollinear ikki tarafning bitta chizig’ining bir chegara nuqtasigina ikkinchi chizig’idan shu chiziqlar tengligiga ko’ra bitta nuqtaga ko’plik qiladi degani. Mana o’zim sezib turibmanki, tanamni oldirib qo’yish juda yomon ish bo’libdi, juda ziqna va qiynalganga o’xshab o’zimni boshqaramanki, aslida kim-kimligini aniqlaverish va birgalikda shu hayotni bosib o’tish juda chalkash murakkab ishlardan iborat. Ertadan boshlab hamma almashgani qatori birinchidan Iblis Ruh o’rniga, va nihoyat endi yaxshi bo’lmay ko’rsinchi, ko’tariladi, Ruh esa Farishta bo’lsa, shu paytgacha beshman deya beshim (beshim bor deya maqtanib kelgan) bo’lgan Farishta qanchalik chegalarda bordi-keldi qilib uzunligini yo’qotganli, oradagi boshliqda o’z-o’zidan tegmaslik asosida kalta urilib-qaytgan Farishta shu paytgacha haqiqiy bahosini bilmagan bo’lgani va hech kim buni muhokama etaolmagani uchun Iblisning o’rniga tushaqolishini o’ziga orom va bo’lib o’tgan yuqori o’rniga, Farishtalikka xos eslashlari bilan maqtanib o’tiraveradiki, o’zicha shunchalik ko’plik bo’yicha ilohiylar orasida buncha payt birinchilikda yurdim deya o’zicha hayotiy kuch bilan kekkayaversa kerak. Mayli bugun o’zimni ustimdan kulaversinlar, zero bukun hamma qiyinchiliklariga dosh bergan, ustimdan hukmronlik qilishgan ravishda chegaradan ham oshib o’tgan oxirgi kun sifatida qaralgusi sanalur xo’sh. Ular ya’ni ichimdagi barcha “tabrruk zotlar”, ifloslar tanim bo’yicha miyamga keladigan barcha yo’nalishlarni miyamdan o’taborishining boshlanishidan turib o’rta yoshli kishilarga berishib, so’ng miyamning oxirlaridan boshlab yoshli kishilarga uzatib va oxiri tanimning o’zini Shohidga topshirib o’rtada o’zimning orada qolgan mayin teri qatlamim va miyamning hisob-kitobining oxirgi nuqtasi, pallasi qolgan ravishda o’zimni kompyuterga solib, Handle li yoki aql matematikaviy tenglamamning ichida, hayotiy belgilanishida boshqarayaptilar. Barcha narsa, holat va predmetlar elektron o’zgaruvchi ya’ni hammasi bashorat kichik davrimga sakrashlar bo’yicha o’tmish va kelajakning butkul o’zgarishi asosida qayta yaratilishga ulgurilgan sifatida palapartish, asossiz yoki essiz voqealar sirasiga solingan. Endi, bugun hamma hisob 10:30 dan boshlandiki, mana hozir soat 10:45 ni ko’rsatayapti. Demak, men ham menimning ishini soat soniyalarigacha e’tibor qaratib, yarim kunga 1 yarim soat qolgandagi ajralishdan uzilib birlashishda amalga oshirayapman. Endi o’zimning navbatim, ham yozish ham va ham og’zaki gapirish ham. Uyg’onganimdan boshlab qanchalik ravishda o’zimdan foydalangan bo’lsalar, pul bo’yicha sahnalarini uyushtirib o’zimning tanamni moslab o’zlariga xosdalab, keyinchalik tana(m)lariga g’amlash ishlarini bajargan bo’lsalar, endi shuncha davr, 2 yarim soatcha o’zim ularni ham tanada (jussa badan, qo’l-oyqlarda) va ham miyada boshqaraman. Demak, ulardan o’rganishim kerak bo’lsa, oddiy o’ziga-o’zi dasturlik qilib, vaqtli davrni kodga solganliklarida o’zlarining bo’lg’usi jarayonlarga xos ajralish bo’yicha, bittaligimizdagi foyda farqlashuvlariga xos asosan uyoqdagi yaqin oila a’zoimiz bo’lmish davramizdagi bir kishidan u gapni, shu davrada o’tirgan o’zimdan bu gapni hamda yana uyoqdan bu harakatni va yodni, o’zim ya’ni o’zlaridan u harakat va yodni o’zlari olib berib, boshqarib voqelikni yoki hayotni to’liq sodir ettirishgacha o’zimni ajratib qo’yishdilarmi, o’zimda o’zim ya’ni tanimda tanim xo’sa bo’lib ko’tarilib yurdimi, natijada ular shu onda katta ahamiyat beriladigan jihatlamalikda pulni bo’lg’usi tanam ya’ni o’zim suyak va etim bilan topshirilgan o’zlari tomonlamalikda egallagan bo’lsalar, bu – yaxshi ovqatga yoki qorin g’amiga sarflashga yana bir vaqt “seni qo’lga olib bizlar yeymiz, kafelarda maza qilamiz sening tanangning biz tomonidan to’liqlangan gashtida” deyishmoqdalarmi, haki, o’ylov va jonimga esa kish berib tupurib qo’ymoqchilarki asti qo’yaqoling. Ha, axir tanaligimda o’zim ularning qanday qilib jon va tuyg’ularim bilan boshqarayotgnaliklarini bilmagan edim, endi ular qanday qilib shu tuyg’ular vositasida tanamning gashtini yoki foydasini boshqarib o’zlariniki qilishsiz, zero oddiy ko’rish, tegish va eshitish yoki dam olish, qorin to’yish desak ham, shu oddiy bilinib qabul qilinajak sezgilardan foydalanishadilar xolos-ku deyishayaptilar o’zimning jonli hamrohlarim. Ha, ammo ular hali kinoyali tarzda o’ylovlarda, jonlashuvlarda qolib ketganliklari bo’yicha tanamni ham oddiy tanamning o’zidan ko’rib yurish bo’yicha foyda, maza va boshqa kayf-u safoliklaridan yana shu tanamni urib bilayotganliklarini hattoki o’ziga bildirib, teri uchun teri ustun deganga o’xshab foyda olib ketmoqchilar. Yuz qo’llarimni yuvib ham keldim, ancha paytdan beri chivin yana oldimdan ketmayapti, o’zi bittagina chivinchaki, faqatgina yuzimga o’zimning avzoyimni bilib turib ya’na zo’riqishiga shay holatlarda, balkim keltirib chiqarib xosdalanib yopishishlar qilayapti. Endi o’zimni shu turtkilar bilan belgilab bezor qilishdiki, buni o’zim hozirgina kompyuter dasturining har bir funksiyasi yoki algoritmining boshlang’ich ishlash amallarining bilinishi bilanoq shu sohaga, o’zimning xarakterimga xos ishlarimga o’tib ketishimni mos yoki muvofiq ravishda o’xshatib ichimdagilarning shu turtkilari bilan yoki qandaydir o’ylovga kirishim boshlanishi bilanoq, shu orada bo’lib olib boradigan amaliy chegaralari orasida darrov o’zlarini bildirib ana shunday bo’ladi deb, o’tkazib sezdirib qo’yishadiki, so’ng shu amalga yoki funksiyalarga kirib ketib, bu tanlangan funksiya ya’ni hayotiy amal bo’yicha ish qilib, qolipga o’xshash yashab qolib ketayapman. Endi hozir o’zim ularni tanamni o’zim boshqarishim orqali maynamni ya’ni jonli his-tuyg’ularimni qanday qilib yaxshi bo’lishi kerakligi borasida o’rgatishlarigacha yetkazib bormoqchi bo’lsam ne ajabdurki xo’p bo’pti. Demak, ularga ya’ni ichimdagilarga tanamning foydasi kerak, o’zimga esa his-tuyg’ularimning ya’ni miyamning nafi kerakligida, har birimiz 50 ga 49 ulushlarda o’z taraflarimizda yutuqli 50% bo’yicha o’zim tana va ular his-tuyg’ular bo’lib turganlarida bir-birovlarimizga yetishishda va eng to’g’ri yo’nalishga xos kirishib boshqarishga azaliy maqsad-muddaoyimiz sifatida erishibmizki xo’p bo’pti. Ular 49% dan ya’ni kinoyali tarzdan oshiq o’zlariga yaqin ham yo’latishlari mushkul, shu bilan birga faqatgina shuncha eng ko’p ulushda, salmoqda yaxshi bo’lsin deyishadiki, biz ham tana sohasida hali beri bumiz. Kimki shu boralarda xato qilsa, o’z bo’yniga to’liq jazosini yoki jabrini olishga majburligini barcha shartlar, hisob-kitoblar aytib bilishgani bu shu. Hammani o’zi bilan g’arq qilib ketadigan ish bo’lishi uchun narigi tarafdan ham xatolik o’tsaki, aslida shunchalik xatolik bo’yicha shu taraf uning jabr zulmini birga tortishi mumkin xolos, aks holda o’zi qiyinchilik, azob tortib turaveradimi, ha. Ana shunchalik Caps ga ya’ni toqatga kelganman, keltirganman barchamizni. O’zimning tarafimga kelsak, bo’lgan insonlar bo’lg’usi kishilarga aylanayotganlarida odamga ham o’tib borishlari kutilgani sababli hisob-kitob so’zining hisob ya’ni matematik aniq ifodaviy amallari, sezgili chiqishlari ularga shohidlik beradimi, ha. O’zim esa odamiyligimdan insonlar sohasiga va Pay’ambarligimga o’tib borishimda insonlarning hisob-kitob so’zidagi kitoblari bo’yicha ishlar, tenlamaning ichki hayotiy yoki voqeaviy, haqqoniy tariflamalikdagi o’zgarishlariga taqab hayot kechirmasam ham mayliydimi, ha. Endi hayot shu paytgacha o’zimga Farishtaning almashinish, to’g’ri chiziqchadagi o’tib-qaytdiligi ya’ni ishonchga ko’ra bo’lib o’tardiki, endi Farishta Iblis tomoniga o’tib Imp lik qilishni boshlayotganida barcha ishonchli hayot tarzim va tuyg’ularimni yuz-ko’zimda, harakat-sezgilarimda ifodalashim bemalol o’zini-o’ziga yutib-chiqayotgan yangi Imp ya’ni shu Farishta tomonidan hammaga targ’ib etilajakligi bo’lsa ne ajabki xo’sh shu. Umuman olib qaraganda sizlar shundan bexabarsizlar hali-beriki, chunki bu ishlar bilan hamma ovoragarchiligida, bizlar endigina bir-birovimizning soha vakilligimizga qadam qo’yayotganimizda yoki o’zim balki insonlarcha, yoki bo’lmasa o’zimning odamiy aniqligimga ko’ra dunyoviylashuvli tarzdaligim bo’lsa kerakligi bo’lib sizlar ko’raolasizlarmi, yo’qmikin, hozir orqa dasturning fonli ramkasida muqovasi bilan reklamaga sazovorliligi bo’yicha qo’yilgan Anatomiy strasti deb yozib qo’yilgan kinodagi ayol yuz-bashara, qiyofa o’zimning yoshlik ishonchimni ya’ni yuz-ko’rinishli ehtiroslarim shodasini bu – haqiqatni yolg’on va chindan, yoki insonlar va kishilardan ajratish bo’yicha aslida boshlanishida qanday ichki tabiatga, ishga qo’l urganimni bildirib qo’yadigan qiyofalarni anglaturligi bu shu. Agar shu paytgacha asl Imp yoki iflos, Iblis har bir soniya yoki vaqt o’tishidagi kichik onli davrli jarayonlarni o’ziga o’girib baholab, bahona qilib foydamni majburlab, va o’zimni ayblab, olib kelgan bo’lsa, endi uzoq vaqt davrlariga xos shu hayotiy davrlarimda umumiy ramkadagi yoki uchburchak uchiga xos o’rta o’tkir nuqtadagi ahamiyatni yoki bahoni, belgilashni o’zim bildiramanki, hattoki Iblis aksi bo’yicha hayotni tashishni, sudrashni yoki qo’lga olishni o’zi qilayotgan bo’lsa ham. Ammo Iblis va hamtovoqlari aytaolishmaydi yoki bildiraolishmaydiki, bu – bashoratdanligini, hayotning ushbu katta davrlarini ham ular yasab, taxtlab oldidan tuzib qo’yganliklarini. Mana sizga kalimaki, bashoratni shuncha izlab kelganlar, bashoratni isbotlab berish onida ho’ppoqqa chiqishayaptilarmi, ha. Bashoratni tuzgan voqeliklarini o’zlari kirib ko’rsatib berishga qodir bo’laolishmayaptilar. Vaqtim tugashiga yo’l qo’ymasdim-u, ammo 2 yarim soatdan 1 soatdan ortiqchasi tugab qolmoqdaligi bilan ayanchli hammasi. Jarayonli boshqaruvlardan to’liqlayin davriylilikka xos bashoratli va tasodifiy jarayonlashuvli nazorat hisob-kitoblariga, boshqaruvlariga o’tgan bizlar umumiy ikki taraflar. Jarayonli, tasodifiy yoki tanlovli o’tayotgan davrda ular bizlar bashorat qilayapmiz deyishadi. Aslida bu – bizlar yagona bo’lib kelgan shu taraflamalikdagilar tomonidan tanlovli o’zimizning rejalarimizga xosdalanib boshqarilishlarimiz, o’zimizni o’zimiz bilib yurganimiz deyilgani sifatidagi o’girish, baholanish xo’sh. Bizlarning oddiy tanlovlarimizni shu paytgacha kelajak, uzoq kelasi zamon davrlaridagi yoki taqdiriy bashoratlar deb kelishganliklari va undan o’taolmasliklari ma’lum va mashhur xo’sh. Endi, Shohid o’zim, tanam va og’zim bo’lib kechadan boshlab shunaqangi, totli va nozik jihatlamalikda ta’m bilan ajraluvchi taomlashuvlarini 3 bora yeb ko’rsatdiki, mana hozir shu paytgacha namozshomlik tamaddi ya’ni noning ustiga achchiqchani sarimsoq bilan qilmovdimki, bunisini ham yeb qo’ydi. Endi kod masalasiga qaytsak, qilayotgan ishimni osonlashtirib berishga doir dasturchamni anchadan beri tezgina kayfi bilan qilib qo’yay derdim-u, ammo qonim qizib jumbushlanib, shungulga o’xshab yurib ketardi. Bu shunday masalaligiga e’tibor berib qo’ydimki, (yana o’zimni to’xtatishdi, temirni qizig’ida bosishimga qo’ymasdan, chunki shunaqa gaplardan doimo hadiksirab turganliklarini, yozishimga qo’ymasliklarini bilib yurardim) qiladigan dasturli ishimning tengliklari, matematikasi va kamanda-buyruqlari bajarayotgan ishim yuzasidan barcha hayotbag’shliklarni, hayotiy ma’lumotlarni o’girib aniqlikka, ishning juda aniq qilib bajarilganiga o’zimni shu tenglamaning ichiga olib kirib, tenglikning o’zi sifatida ishontiradiki, aslida hech qanday kodli aniqlik, miqdoriy hisobda ishim ya’ni kitob yuzasidan amaliyot bo’lgani yo’q ya’nikim Regex li ishlarimda shu qolipi bo’yicha bir xil amaliyot, kesishli amallar o’tab qo’yilmasligi butun 29 000 ga yaqin qatorli Rabindranat Tagorning “Gourmahon” kitobida. Mana ichimdagilar ham qo’zg’alib qolib aytishdiki, sal hayajon to’la bildirib qo’yishmoqdalarki: - sen juda serzavq va sershavq, daholi ishlaringga yaqin keluvchi insonsan hozirdan boshlab, - deyishmoqdalarki, shu paytgacha kodlarning aniq ishlashi borasida sinab-tekshirishlarni o’tkazmay kelganim o’z-o’zidan hayotim bilan bog’liq masalada ko’rilganligi boisidan ham, kodli ishlarning aniqligiga, dasturiy asl funksiyalari va amallariga bog’lanib foydalanuvchiga chiqaradigan ma’lumotlari 100% shu ijrosini bildirishiga hech aqlimni olib borib o’tkazmagandimmi, ha. E’tibor bersam, bunga o’zimning tasodif bilan ham kodli ishlarga to’qnashmaganim emas, balki baribir bunday, kod aniqlikni hayotning tabiiy qoidalari bilan almashinishdan olib beradi degan masala-go’sala bo’lishi qandaydir ichki his-hayajonimda kechib turib dastur qilishimgacha o’zimni yaqinlashtiraolmay boraqolganim ham shuki, ichimdagilar shu kod masalasini haqiqatan hozir bilayotganimga o’xshab tushunganim uchun ham yo’qqa chiqarishganini, aniqlik qiluvchi amaliy isbotga xos dasturiy masalalarning ishlanish dalilini bir yo’la to’liq ko’rib chiqishga qo’ymasliklari hisobga olingan. Ichimdagilar shunchalik ko’t va haromki, bu bilan aldab kelishgan, shuncha o’tmishimni nohaqqa chiqarib yurishibdi. Endi qanday kodli amallar va sonlariga e’tibor berib ishonib ishlasam va ishimni bajarsam, shundayligicha yaxlit yangi yaratilgan hayotiy ishonch sadosila kodimni, dasturimni, shuning o’zi va bajargan ishlar ma’lumotlari yoki aloqadagi shakl almashinuvlari yuzasidan o’z ishini hayotiy tenglamamga yoki vujudimga xosdalab qo’yganini bilsak dargumon ham ediku-ya, ammo unday emasligi ma’lum va mashhur. Ha, kod bilan insonning narsalar almashinuviga xos hamda kishilarning yoki jonning aniq hisob-kitoblardagi, elektrona ishlashlardagi o’zimgagina bog’langan hayotiy jarayonlarning ishonchli, qaytaraman faqatgina ishonchli ammo matematik qonun-qoidalarning hisobli ahamiyatiga ko’ram bo’lmay bajarilayotganiga amin bo’laman xolos. Ichimdagalar mana shu joyda 6-bu boradagi jumlang bo’ldi deya, o’zimning gapim o’tmasligi uchun to’xtatishdi-yu yana ahmoq qilishlarini davom ettirishlarini oddiygina bitta gaplarini ado qilishimning o’ziga xosdalab o’tkazishlari tayinligi bo’yicha buyurib qo’ymay ham, to’g’irlab baribir yengib chiqmoqchi bo’lishmoqda edilar. Ammo men aytmasam bo’lmasligi bu shuki, ilojim yo’qki, bu hamma narsani bildiradi deya qo’yayki, mana shu yerda ular ya’ni tugatishimni istaganlar maqtanib qo’yishayaptilarki, bu – bizninggina bilgan buyukligimiz va hattoki o’zingning 6-holating bilan bizlar devonalik hisobini qilsak, o’zing ham bilmading degan xulosaga yana va yana kelaveramiz deyishmoqchi bo’lishayaptilar. Ammo men shunday deb o’ylamaymanki, nima bo’lsa va qanday oldinga odimlash bo’lsa, darrov tizginni qo’lga olib, shu boradagi ishni davom ettiravermasam otimni boshqa qo’yaman (mana xo’sh maqtanchoqliklari bo’lib o’tsin, zero nima deyayotganimda ham baribir kodga, ishlariga ta’luqli va shu paytgacha ular tomonidan yutuqli bo’lgan ahmoqgarchiligimni bildirishga o’zim boshqacha aytaolmaslikdan, balki yanada ilgarilash bo’yichaligimdan bildirib qo’ydim). Demak, dasturiy ta’minotimda Regex, punktuatsiya va ba’zi so’zlarni almashtirishga xos iboraviy ahamiyatni bildirajak ma’lumotlar belgilangan bo’lsa hamda tahrirlanayotgan kitobdagi shuncha o’qiganlarim qanday hayotiy ahamiyat qoldirayotgan, o’zimga ta’sir etgan bo’lsa, ikkovlari faqatgina ahamiyatlar, mavzular yoki bilim kechinmalarim yuzasidan aloqalashib nima to’g’ri deb yoki hayotiy tarkibimga, mantig’imga singguvchi, botib o’zini anglatuvchi deb topilsa, hech ikkilanmasdan shunisi ro’y beradimi, ha. Endi bo’ldi, iloj yo’q, bu ishimni yakunladik ham deylikki, post qilib kodimni yaratishga bel bog’lay qolaylikki, insonlar va jonning o’zi bo’lishim ishonchimni kodli bajarib bo’lingan ish bilan to’g’ri deganida, afsuski faqatgina hayotiy ishonchim, ongim yoki mantig’im, og’zaki gap bilan boshlanib qo’yishim bilan hayotiy, tabiiy o’zgarishlarimiz to’g’ri yoki ishonchli deb qo’yaturilsin xo’sh bo’pti. Endi kodni hozircha tushunib-tushunmay qilishga jo’nab qolayki, nima bo’lganda ham shu ishim hayotiy ishonchning o’zigagina xos yakun topaversin va insonlar hamda jonim bo’lib hammasini o’girishli tasavvur etishga loyiq bo’lsam baski, qolgan o’zimni boshchi akamlar ya’ni tekshiruvchim bu guruhga a’zo vakil sifatida barchasini o’zlarining ishonchli tarzilarida, hayotlarimizning boqishilishimizgagina xos qabul qilib olaveradilarmi, ha. Zero birinchi navbatda doimo birma-bir ishimni tekshirib kelayotgan akam yoki vakillari yanagi shu ishimni kodga qo’yishim bilinganidan buyon desak, aniqrog’i shu ayni o’tish chog’igacha, insonlar va kishilik aloqlarida namoyon bo’lishimgacha moslikdaligini bilib yurgan avvalgi ichimdagilarning bu boradagi ishlari ya’ni yaqin qolganlikni chinakamiga bir marotaba o’tkazishlari yuz bergan bo’lib nech kunlardan buyon kodga asrab turgan tahrirlanga bosib qo’ygan yo’limning xatolarini topib to’g’irlashgacha ham qo’ymay beraverganliklari ma’lum va mashhur xo’p. Shu o’rinda aytish joizki, Regex bilan hayotimni rej ya’ni kesish qilishdan o’z-o’zidan boshlab qo’yganligim yana biron kodim chiqib qolsa o’z mohiyatiga asoslanib shu asosda davom etishini bilsangiz bo’lar biron allamahallarda ham xo’sh.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?