Ne qilay men bir gumroh ham emasdurman hali berisiga
203.
Birinchi gapimizga qarang. Bu shuki, shu paytgacha yozish tilini Windows
znachogidan o’zim kirilchadan lotinchaga va aksincha o’zgartirib keluvdim, endi
bugundan boshlab, hozirgi ushbu yozuvimga o’tishda hamki, aynan, yana
qaytaramanki, aynan Ibrohim uchun Iblislar til o’tishlarini o’zlari avtomatik
ravishda to’g’irlab qo’yishmoqdaliklari ko’zga ilindi. Endi gap bunday do’stlar
va birodarlar, aziz o’quvchilarim. O’zimga Ibrohim shu 3-aloqasiz kuni bilan
ham yetib keldimi, demak, o’zimni odatga ko’ra yozuv va dasturlov
tomonlamaligimda bilib yurishni boshlaveringlarki, og’zaki gaplarimning o’zgartirib,
tanlovini boshqarib turishli asosida Ibrohim yotibdi va shu gaplarim deyila
Shohid otasi tomoniga birinchi jonli aloqalarini bildirib yashashni
boshlaveradimi, ha endi. Shu bugundan boshlaboq o’zimning gaplarim va
munosabatim o’zimdan keta, yo’qola va kamaya boshlashni tarannum etishini
bilingiz. Faqatgina tanam o’zimniki, yozuvlarim ham o’zimdan va yozuvli hamda
boshqa haqiqiy ko’z bilan ko’rishlarimni inobatga oluvchi xayolot chegaralarim
o’zga sayyoram sifatida o’zimizniki deb boqiladi xolos. Ko’z bilan qarab
boqishli ko’rayotgan hududimning ichkisidan farqli tashqi muhitiga aloqadorli sarhadida
ko’rishga aloqador har xil sharsimon yoylar yoki ko’z linzalariga o’xshash
burchaklashtirib kenglashtirgan holda qarashlar tasavvur kengligida borga ya’ni
mavjudga o’xshab qolmoqdaligi bu shu. Endi go’yoki o’zimni tirishtirganga o’xshayman-u,
ammo aynan maynam ya’ni munosabatim shunday tortishuvli xuruj, tirishishlarni
tanamning kuchi, o’zimdan iboratligi sababli berayotgan bosimi orqali Iblis bo’lib
qiynalib xotirmani o’nglashgacha, sog’lom holida ushlab rostlashgacha yetib
boraolmayapti. Xotiram doimgiga o’xshash tarzda yoyilmasdan, bardavom o’tmishni
bamaylixotirlikda ushlayolmasdan, aksincha o’zim es-yodim, xotiramni qandaydir
nazdim bilan ko’tarib turib to’satdan o’z manzil-makonlariga yuborib suqib birdan
yodimga solishli tarzida avtomatik ishlashigacha yo’l qo’yilganini bilaman.
Nima bo’lganda ham xotiramni miyam, Iblis ya’ni muttaham odimlovchi (qiz)
boshqarayatganga o’xshaydi, aslida esa tanim bilan bo’yi-bastim uzra to’lqinlanib
barcha ensamni, ya’ni eslash va yodga solish, xotira ishlashlarimni yashashim
uchun to’g’irlatib, moyillashtirib berishga o’z-o’zidan taqab qo’ygim borligini
bilingiz doimoki shu bu. Eslash turlari bu – eslashning o’zi avvalambor, xotira
va yodga solishlar, umuman olganda ensa bilan makon va zamonda, ya’ni fazo va
vaqtda cho’kib sakraverishlarimga xosdalangan o’sivuvimni, yuksalishimni yoki
tanim bo’yicha kulolchilikda bo’ladiganga o’xshash qatma-qat ravishda et-teri
massalarimni izchil ustma-ustlikda to yelka-boshimni, tanimning ustki chog’daliklarini
ko’rsatishga erishgunimcha qo’ydiraverishimga erishishni istayurman hozirlari.
Demak, men kimman, dick advocat o’zimdirman ya’ni “qo’tog’imning so’rdirilishi”ga
o’xshab sik ya’ni olat bo’lib qolmoqdaligim, dogmachiligimning boshlanishi bo’ladimi
shu, ha endi mayli. Bu ko’rinaolishlilik haqidagi gaplarim ya’ni jumlam aslida
sakratilgan, dirrilatilgan haqiqatgo’yli hayotimdan bir xil davomiylikli Zapis
ichidagi borliq ichra yashashimda o’zimni ko’rsataolishga qodirligim sanaladi.
Aks holda descrete ya’ni uzuq-yuluq, alohidalashuvli qandaydir ketma-ket
ravishida o’zimni o’z makon va vaqtimda badan terimga, massamga yoki ko’rinishimga
va eshitishimga xos borligimda sezdiraolmasligim bo’ladi doimo. Mana shu bilan
o’z tomonlariga ya’ni davomiy bor bo’luvchilikka tortayotgan ichimdagilar o’z
niyatlariga erishdilar desak mubolag’a bo’lmasdi. Endi, vaqt doimo descrete ya’ni
uzuq-yuluq o’tishga hamda makon esa doimo bor bo’lib turishga xos o’tkazilishini
inobatga olib qo’ymoqlik to’g’ri keladi. Aslida nisbiy harakat uzuq-yuluq vaqt
bo’lsa hamki, shu o’z joyida qo’zg’alayotgan jismning bu avvalgi joylashuvidan
ich-eti, tarkibini tashib o’tayotganligi orqali o’zining oldingi joylashuvi
bilan farqining bordi-keldisida, masofalarida bor va yo’qlik o’yini bo’lishi
orqali bilinadi. Vaqtning o’zi bor va bor narsa yoki holatning o’zi ko’chdi
deyish mutloq noo’rinligini bilingiz xo’sh. Vaqt harakat bilan birga deyiladi
shu boisidan hamki bo’pti mayli. Descrete yoki uzuq-yuluq so’zlari o’z ma’nolariga
xos sinonimlashuvida juda muhimki shu borada ham ediki, ob’yekt yoki inson
tanasi o’zining barcha ichki hujayraviy nisbiyliklari bilan ortda qoldirgan
trayketroriyasi bo’yicha qoldirgan o’tmishdagi tanasi ichki a’zolariyu,
hujayralariga xos ravishda barcha “hammasi biriga”cha boriluvchan
farqlashuvlarini hisobga oldirib qo’ymoqdaligi bo’ladi.Endi, o’z-o’zimga xayol
kelib-ketayaptiki, kecha shu bu yozganlarimning ifodalashuvi yaqqol bo’lib o’tganga
o’xshadi, go’yoki o’zimni televizordagi mahluqotdagilar bilan ichki
aloqalarimda va tanamni ham burishga qodir ruhiy burilishlarda bo’layotgan ekran
ortidagi voqealarini sezdiruvchan va xayoliy o’yinlarida bo’lish barobarida
sezib qolishim bu. Ammo barchasi yana oddiy haqiqatga o’xshash murakkab, kuchli
tajribalargina erishaoladigan topilish yoki kuzatuv natijasi samarasi sifatida
qaraladimi, ha endi shuki, bizlar Zapisda sakrab kelgan joyimizning o’tmishini
va sabablarini bo’laverishini unutmasligimiz kifoya sanalurligi bu shu. Aslida
bu shuki, ko’z qarashli yoki sezgilarimga xos xayollarimni bilmoqlikka
shaydaligimni ifodalasa ham maylimi, ha endi bo’ldi.
Comments
Post a Comment