Bizlar kim bo'lsa-bo'lmasa hamki xo'sh endi
177. Paradoks va ironiyaning bog’lanishi
deb nomlasak qandoq bo’ladi shu kunimizki bo’pti shular xo’sh. Siz aytingiz, o’zim
kuchlimi yoki Payg’ambaringizning Muhammad Alayhissalomning kitoblari zo’rroqmi?!
O’zimning yozuvlarimda deyarli o’sha uslubga xosdalikli, Karanning yozuvlarini
bildiruvchi hali shu kitobini o’qimasimdan turib to’g’ri keltirilgan, mos-moslikdagi
ancha holatlar kuzatiladimi, ha xo’sh bo’pti. Aslida ichimizdagilar,
nusxalarimiz ya’ni jonlarimizning o’zlari yoki o’zliklari tok yoki
elektricheskiy tok, kodlashli elektronlar (zaryadlar) bo’lishib Qur’onni yoki
Karanni bizning ichimizdan go’yoki o’zlariga shaxsiyatlar qurib bizga ichki,
bosh miyadan yuzlar, aks-sadolar va buyruqlar berish maqsadida kiyib olishadi
yani shu kitobdan foydalanishadilar, insoniy ehtiroslarini o’rganib
yuzlantiradilar bizlarga hamki xo’sh shu hozircha qo’yaturingiz. Qur’ondan
boshqa yana hadis-u shariflar, mana shu yerda Buxoriy albattaki, boshqa
nozirlar, asarlar yoki muqaddaslikka xosdalangan kitob-u jamiyatimizning asl
nusxalariga borishi ham mumkinligini ham inobatga olinmasligi mumkin emasmidi
xo’sh ha. Yana qaytaramanki, Qur’on bu – shariat kitobi, insonlarning o’zaro
kengashib yashashi haqidaki, bu – bizga ichimizdan, tanimiz uzra bosh
miyamizdan masqarabozlik qilayotgan ichki qiyofadagi munosabat turlari,
aks-sadolar va soqovsimon qat’iy talablari hamda to’ldirishga xos tananing
egasi bilan birgalikda ketivoradigan gap-so’zlashlar kirib ketsa ne ajabki bo’pti
shular. Shularning barchasining ortida jonlarning o’zi, tok kuchi sifatida
turgan bo’lib aslida o’zlari tabiatan deb topilayotganda tabiatdan tiriklikni,
yashashni bu munosabat turlari orqali bildirishlari boisidan jonli, bizga o’xshash
tiriklarmidi degan savol tug’ilishi har holda bo’lib turadimi, ha shular xo’sh.
Aslida ularni jonning o’zlari, ichimizdan olingan tiriklikka xosdalangan
nusxalar va aksincha bizlar esa quruq jasadlashuvni bildirib yotamiz degan
gaplar bor hamki, ammo ichimizda jonimizning qabuli hamki, yeganimiz kuchi va
energiyasi sifatida zaryadli, elektronli sifatidagi bir o’liklik yoki tabiiylik
bo’lsa qandoq qabul bo’lsin yanaki xo’sh shu. Nega ular tirik, jonning ifodasi,
tiriklik ramzi bo’lsalar, hozirgacha shu chegaramizda ya’ni Qur’onni va boshqa
ilohiynamo kitoblarimizni bilish va bildirishga xosdalanishganliklari hozircha
eng maqul bo’lib qolish sanalishini bilib turish mumkinmidi xo’sh ha. Hozircha
shu savol, ha! Nima bo’lganda hamki, ichimdagilar o’zlarini o’zimga quruq
kitobi bilan emas, balki shuning o’zlari bilan boradigan hayotiy qo’llanmasi,
ishlatilishi orqali yondashuvlaridan olib berishga qodirliklariga
xosdalanishuvimizda Qur’onni yani shu kitoblarga xosdalashuvni tushunchamga
kiritib qo’ygan ravishda hamki, parallel qarashlarimni keltirib chiqarib turib
yozuvlarimni yozdirgan bo’lsalar ne ajabo bo’lsa hamki xo’sh bo’pti endi. Endi
men ko’pchilik haqida unchalik bosh qotirib ham, hali ularni bilmasamdaki,
balkim shu degani ichimda yotgan Karonavirus bilan xastalar bilan birga butun
dunyo aholisiga xosdalashuviga erishganlar o’zlarining ichkarilarida shu
holatlarga munosib tutilib vahiyliklarga duch kelishganmidi bilmasam agar shu
bo’lsa men ham o’layin qolayinki bo’pti shuki, o’zimda bu kuzatuvimga
xosdalanib ha deyishga qodirmanmi bo’pti haki, aynan o’zimda ichki
munosabatlar, tuyg’ular qorishmasi yoki jami bo’lishi kuzatiladi hamki xo’sh
mayli. Men o’zim Qur’onning va boshqa hadis kitoblarining to’liq bo’lmasada, har
xil qirralariga yoki ishlariga xosdalanib
kuchliroq yozishga qodir bo’ldimmi, o’zimcha ha deyishimga xosdalashuvim
kerakligini bilsangiz aytingiz xo’sh! Shu gapim barcha bilgan yozuvlaringiz
uchun, o’zim tomonimdan sizga atalib qo’yilganki shu bu. O’zim uchun olganda
hozircha e’tiborimda turayotgan eng salmoqli, faziatli ishlab yozishim bu –
barcha mavjudlarga, turlarimizga xosdalanib raqamlarga belgilash kiritishimning
o’zi hisobga olinsa ne ajabki bo’pti shu hozircha xo’sh. Lirik chekinishki,
Fazilat xonim va uning qizlari siz uchun bu bo’pti. Hamda Got haqidagi
kelajakdan va o’tmishdan surilib, sakratilib kelib qolishlarga xosdalashuvli
mosliklarning sinalishiga xosdalashuvli hayot tarzim haqidagi gaplarim ham shu
jumlalar hisobiga kiritilganligini bilingiz bo’pti shu. Tashqaridagi ya’ni
hayotimda ko’rib uchratadigan inson qiyofasini egallagan klounlar bilan barcha
xilqat sohib va sohibalari kitoblar an’anasiga, aynan Qur’onga e’tibor berib,
shulardan o’zlarini tiyib, bilib yoki ergashtirib yurmagan bo’lsalar ham otimni
boshqa qo’ying derdim, shu o’zim uchun hozir ancha to’g’ri ko’rinayaptimi, ha.
Endi, hamma narsalar va jonzodlar o’zlarining yopiq tizimida mavjud sanalishib,
o’zlarining harakatlanishlari sababli esa yo’q hisoblanishadilar. Koinotda esa
barcha jism qo’zg’almasligi mumkin deya topilmaganligini bilingiz albatta hamki
xo’sh ha, shularning ichidagi mayda, birlashuvli qotib yotgan toshlar hamki
aslida qo’zg’alishsizligi sababli borlikni, mavjudlikni aks ettirib qo’yishadi
xolosmi xo’sh haki mayli. Shuning uchun hindlarning buddizmiga borib taqalgan
faqatgina tosh insulariga ko’ra amallash bor yoki mavjud sanalishini, hisobga
olinmay qolmasligini bilsangiz bo’pti. Yerning ostki tuproqsimonmi yoki
qorishmasimon bo’laklari ham shu jumladan sanalurki, bu – umumiy Yer kurrasidan
alohida, gravitatsiyasida qotib turuvchi deb topilguncha hisobda turadimi, ha.
Bizlar insonlar yoki odamsimon kamnamolar harakatdaligimiz bilan farqlashib,
aslida yo’q sanalguvchilar yoki mavjudmaslar qatorasidan o’rin olamizmi, haki
endi bo’pti xo’sh. O’zining hajmiga va qo’zg’alish bosib o’tadigan kuchiga xos
trayektoriyasiga qaratila o’zining tizimida, qanchalik darajadagi germetikasiga
xosdalanib yopiq idishidagi ya’ni Yer kurrasidagi qumursqalar, mikroorganizmlar
yoki lichinkilar hamki aslida bor sanalishadilar, zero ular deyarli o’z
joylariga yarasha qo’zg’alishga erishaolishmagan desak mubolag’aga uchramaydi.
Bu – bizlarning jonzod sifatida birinchi dunyomizda, dunyolar zanjirlashuvining
boshida o’zimiz uchun borligimizning alomatini belgilaganligini bilsangiz bas endi
xo’sh. Ammo inson tanasi o’zining ortidan bo’sh o’rin, havo qoldirib Yer
kurrasi bo’yicha istalgancha qo’zg’alishlarni ko’rsatadiganga o’xshash
nisbiylashuvlarga xosdaligini va aksinchasiga tog’lar katta bo’luvidan qat’iy
nazar hamki, qotib yotaverishidan xulosa qilib bilsak hamki, shunisi ayon bo’lishi
ta’yin ham ediki, insonlar yo’q, hisobga olinmas sanalishuvli ham tog’lar esa
bor, mavjud hisoblanmishmidular, ha bo’pti xo’sh mayli. Inson vaqtini harakati
bilan, o’zi bilan yaratib o’zi bilan ya’ni harakat jarayondalashuviga xos o’zgartirib
biluvchi, o’z yopiq yoki germetikli fazoviy kemasida ya’ni Yer tizmasida
salmoqli yoki juda ko’p qo’zg’alishlar, joy olishlarga erishgan zot sanalsa bu
shu hamki xo’sh bo’pti. Qur’oni karim shu insonlarning bor-yo’qligi to’g’risidagi
shariat maktabi, munosabatlar to’plamiki, ilm-fan esa mikrodan (mikroskopli
ishlashlardan) topilgan mikro va makro organizmlar, jismlar to’g’risida bo’laturgan
quyi darajadagi o’rganuvli bosqichlarga kiradimi ha. Falaklarni yoki
astrologiya bilan bog’langan ilmu-fanni o’rganadigan ishlashuvimiz mutloq yolg’on
sifatida Gotdan ya’ni Qur’onning zapisli kishilaridan hamki, yuqori bosqichda
turuvchi yolg’on yoki aldamchilikdagi ishlovlarni ko’rsatib qo’ygan ilmu-fanga
xosdalashuvli bir jarayonlar ketma-ketligidan iboratligini bilsangiz bo’pti
shular hozircha xo’sh. Endi, Qur’onda Xudo deya farishtalarni va farishtalar
deya Alloh taoloni (Xudochani) hisobga olib teskari tartibda
bildirishganliklarini bilsangiz bo’pti. Umuman shu kitobda barcha ishkalli
muammolar shu ilohiy zotlarning nomlanishlarining almashtirilib burilishli bo’lishlariga
xosdalangan qayta-qayta jarayonlashuvlar bilan bog’langan hamki, aslida ko’pinchalikda
bu – hayotdagi xudo va farishta teskariligiga bog’langanligini bilsangiz ham
mayli xo’sh. Hayotda esaki, Alloh taolo deya Xudoning o’zini, hayotda bilinajak
shu xudochani bildirishganlarki, qolgani qolgan hamdurmi xo’sh ha. Tovlamachi
va takabbur Iblis ya’ni Shayton esa Alloh taoloning o’zini bildiradi Qur’oni
karim nozirlarida. Go’yoki Alloh taolo zotli farishtalar o’zlaridan o’zlarining
teskariliklarini yasab hamki, barcha chiqargan tartibli va adolatpesha
teskarilik, kollinearliklaridan tashqari o’zlarini yashashliklarini bildirish
uchun eng yuqorida o’zlarini yana ko’rish maqsadida, shular orasidan ba’zi
xohish-irodalar, Interface ga xos kollinearlikda bir tomonlama cho’zilishlar bo’lishi
sababli Iblis o’zlarining borligi va yashashiga xosdaligi bilan
yaratilganligini bildiradimi, ha shular. Iblis so’zi “ib yoki ibi, imp lis yoki
lisa, tulki” jumlayu jahoni orqali ifodaga kirishgan chog’idan bilsak bo’ladiki,
og’zini lablarini qisib yanada yumgan yoki ichkariga torgan Alloh-taoloning
jamlovchiligidagi, o’zi bo’lib turgan farishtalar o’zlaridan o’tib ketishni
istayurliklari bilan namoyishga sazovorli yashash, borlik va tiriklikka
erishmoqchi bo’lganliklari ma’lum endi mashhur hamki xo’sh bo’pti. Iblis yoki
shaytondan boshqa barcha mavjudodlar, yaratilganlar Alloh taolo nomidan
keltirilgan sifatida orqa-oldin ravishda bir-biriga teskari qilib tarixdan
keltirilib chiqarilib yotqizilganligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Jinlarga
teskari sifatida Odam alayhissalom, unga teskari esa Insonlar va h.k. Agar
Iblis odam alayhissalomga qarshi chiqqan o’z chog’idagi kimsalikni namoyish
etib, o’zining aytishiga qaraganda “orqasidan kirib oldinidan chiqaman, o’ngidan
o’tib so’liga o’taman hamda meni olovdan yaratding, u bo’lsa balchiqdan-u”
degan gaplari bo’yicha hamki Odam alayhissalomga, o’zim misolimdagi barcha
odamlarga yoki shu jumladan Gvardiyasining million insonlarini birlashtiruvchi o’g’lim
Ibrohimga berilgan odam so’zi bilan nomlanishiga ham qarshi chiqadi, to’g’anoq
bo’ladi. Ha, odam nomi, Ibrohim uchun odam sifatidagi turi inson turlarini
birlashuvchanligi ya’ni aloqasining markazi sifatida qaratila belgilanganligini
hech unutmangiz siz aholi hamki xo’sh bo’pti. Demak, millionga bir to’gri
keluvchi odamiga iblis yo’qlashuvli va borlashuvli, qochishli o’yinlarini qilib
maqtanmoqchiligi bo’lsaki, insonlarga Shayton hazrati doimo borlashuvli, bor bo’lib
turaveruvchilik o’yinini maqsadsiz ravishda hamki qilaturg’oni bilan hamla,
tajovvuz yoki qarama-qarshilik tug’diradi, qiyinchilik qiladi. Shayton degani “tanni
tuzib turishga shay bo’lib qotib qolaverish”likni ifodalashi inobatga olinadimi
ha xo’sh. Hayotimdagi Alloh taoloning Iblisligi juda ramkadan oshganligini
aytib o’tmasligimning iloji yo’q hamki, har kun hali ham umumiy yashashga
qodirlikka erishgan balansim bor deya, bir xil me’yorda og’ringan holda
Iblisning jazabasini, yoqimsizligini qa’bul qilamanmi ha. Iblis bir narsani
tushunmagan u so’zlashlariga qarasakki, Odam barcha insonlar bor bo’lishga
qodir dunyoning umumiy hozirog’ini o’zining Gvardiyasiga xosdalab birlashtirish
maqsadida sal orqa yoki kelajak oldin hoziroqlarida Oy yorug’ligidan foydalanib
turib simulyatsiyali kishilari, elektronshilari bilan yashaydiki, Iblis bo’lsa,
hech kim bilmaydigan borliqchaning o’zida, hoziroq bilan umuman aloqasi yo’q hukumatli
ravishdagi atrof-tevaragida istiqomat qiladiki, bu – faqatgina yakka o’zi uchun
o’tmish yoki kelajakka xos uzilgan noma’lum hoziroqli borliq yoki Got bo’lishi
ham mumkinki, uni ya’ni Iblisni hech kim izlab ham topaolmaganligi bilan ma’lum
endi mashhur xo’sh. Ha, shu men o’zim Oy yorug’ligila Quyosh nuri bilan
tikkama-tikka yoki to’g’ri yuzlashmay hayot kechirayapmanki, Oy nuri ko’zimga
yoki hayotimga go’yoki elektron nurlarga, nurlanish jarayoniga xosdalanib
keltirilayotgani sababli ham yoshlikdagi hayot gashtimning farqini juda yaxshi
anglayturaman doimo. Ichimdagilar bilan kengashli suhbatimizda doimo sovuqdan
asralish bo’yicha shunday muloqotlar bo’ladiki, “havoning tagi sovuq, havo ham
vakuumning tortilish va kengayish uslublariga solish orqali shamollar va
namlikni to’g’ri yo’lga qo’yishi yoki qo’ayolmasligi borasida shu vakuumning
sovuqligini o’tkazib, birdan tanani sovuqchasiga chaqtirib yuborishi mumkin”
degan gaplar bo’lib turadi. Shuning uchun men o’zimcha o’ylasam, 15 kun oyning
yorug’ining fokusi ichrasiga kirib qorong’u kechqurinida sovuqlik aralash
vakuumli havoviyligida yashasam, tirik yursak, yana 15 kun oyning kunduzgi
yorug’ligida qolib yashamoqdaligim bo’lib o’tajakligini inobatga olingiz doimo
bo’pti shular hozircha. Endi, biroz vaqt orasida bo’lib o’tgan shu davrchamda hozir
azgincha sezdim shuki, yoshligimda Quyosh yopishqoq bo’lganligini bilib
qolmoqdaligimni sezishim bu shular jumlasidan hamki, oy chiziqli qilib nurni jo’natish
barobarida bo’sh muhitni unchalik yaxshi to’ldirishga, issiqlik bilan ham
yoritaolishga xosdalanaolmay qolishini bilib turguvchisizdur balkim, ha. Shu -
Iblisning og’ziga oluvchilikka yarashadigan intizomimidi? Inson o’tgan dunyoga
qarab turguvchi ravishda Alloh taoloning transfromerligidan, C++ interface
ligidan keltiriladiki, Odam bo’lsa keladigan hali noma’lum, endi yaratilib
shakllanayotgan yoki tartibiga xos butlanayotgan dunyoyu olam uchun insonga
teskari va ulug’vor sanaladi. Shayton Insondan ham oldingi ravishda avvalgi,
bitta oldingi Yer kurrasidan bo’lgan dunyomizni hisobga oluvchi eng qoloq
ilohiy mavjudod sanalsa, Iblis Odamdan keyingi o’rinda natijadagi bitta farqli
oldingi olam uchun bo’laman deyuvchi o’zicha eng ulug’vorlikni talab etguvchi
ilohiy mavjudod edi-kuya, shu Iblis va Shaytonning ikkalasi ham munofiq,
muttahamlar bo’lganliklari sababli joylashuv o’rinlari almashingan zahotiyoq bo’lib
o’tgan o’zlariga kelsakki, Shayton Iblisning o’rnidagi peshvochilikda, Iblis
esa Shaytonning qoloqligida o’z aksini topib qoldiriliganligi ma’lum endi
mashhur bo’pti xo’sh. Insonlarni va odamlarni masxara qilib bilishga odatlangan
klounlar yoki kishichilar aslida Shaytonning va Iblisning qorishmasidan,
birlashib aralashtirilishidan yaratilganligi ma’lum endi mashhur bo’pti shular
hamki xo’sh mayli. Klounlar, yoki insonlarning va odamlarning nusxalari haqqatan,
chinakamiga yaratilganliklarini bilsangiz bas bu o’rinimizda hamki, klounlar g’oyib
bo’lish uchun Iblisdan va turib berish uchun Shaytondan foydalanishadilar.
Bizlar uchun hozir klounlar bor ya’ni mavjudlashuvli oqibatimizga xos
isbotlashaolmasligimiz o’laroq farqash chi zamonimizda bo’layotibdimi, ha. Ammo
klounlarni, kishilarni keltirib chiqarayotgan Iblis va Shayton hali ham ilohiy
ramz yoki mavjudodlar bo’lib muqaddas kitobdangina o’rin egallashganliklarini
bilsangiz bas xo’sh. Sal oldin aylanib vaqt o’tkazib qaytgunimga qadar bo’lgan
o’zimda klounlarni sezganga o’xshatildimki, bir shuki, borligim sari ishlovchi
elektronli uzuq-yuluq, descrete tebranishda o’zimcha bor bo’lsam, yana boshqa
bir buki, borligim to’lqinsimon ravishda o’ynab, tebranib yoki go’yoki shlangga
o’xshab lapanglatilib (qalqib) turganga o’xshadim. Bu – klounlarning ishlovi,
qandayligi bo’lsa ne ajab, zero uyimizga og’amning Klounlari, kishilari
kelishmoqdamasmi uzoq Amerika safaridan xo’sh mayli. Men ularning kelishlariga
tayyorgarlik qilib uylariga kirib jitang otib ham berdimki, klounlar baribir o’zimdan
prayeksiyalanib olishadilar, bor-yo’qlik o’yinida tanalarini ko’rsatmoqdalarmi,
ha bo’pti. Shu voqealardan oldin esa ukamga, yani faqatgina bor deb bilib
kelgan ukamning klouniga qarab Iblis va Shayton hamda shu borasidagi xayolimga
kelayotgan Kloun tushunchasi haqlarida bir-necha savollarni atayinga
xosdalashuvli berganimda, menga u javob qaytarishga erishaolmay, bilmayman
dedi. Odatda yaqinlarim, umuman klounlar savolimni yerga qoldirmay aniq javob
berib bilishganlarki, bu – ularning o’zlarini aks ettirgani sababli, ha
shudurki, ular bu sabablarga bog’lanib javob beraolmay qolishganlari o’zlarini
bildirguvchi savol-javob natijasidagi holat bo’lganligi sababligini aytib o’tajakligim
hamki bo’pti shular xo’sh. Mana tushlikni ham paqqos urdirdim hamma uchunki,
ichimdagilar yaxshi yedirding deyishmoqdalarmi, ha. Shuning sababini o’ylab izlab
topadiganga chiqarsak, klounlarning o’zlari sanalishib berishmasligi ham
mumkinmasligi ko’zga ilinajakligi bu shu. Bizlar klounlarning tanilarining
bor-yo’qlashuvli o’ynab turishidan olingan, Xudodan chiqqan mag’lublar
qatorasidagi Allohlar bo’lmish Shayton va Iblisdan yaratilgan ta’mni sezish
bilan ovqatning jismli hajmini ya’ni klounning o’zini yermizki bo’pti shular xo’sh.
Klounlarning ichidagi descrete yoki uzuq-yuluq zarrachalarning tezkor juda
kichik oraliqlarni o’tib, jarayonlarda ishlab turishidagi uzuq-yuluqli
ich-etning yechilishi yoki mushaklarning olinishi hamda umumiy tanilarining
shlangsimon, tik tutolmaslikka berilganchalik yoki lapanglab oyoq va bo’yin-bosh
bo’yicha og’anib qolishlari Klounlarning etidan yana go’shtni, og’riqsizlantirish
ilinjida yulib qo’yishini bilsangiz bas shuki xo’sh mayli endi. Biz Klounlar
yoki kishilar, elektronshi erkaklar va to’lqin tabiatli ayollari bilan
hamnafasdirmizmi, ha shular. Erkak kishilar elektronshilik vazifasini umumiy
tarzda, hammasi birtadalikda amalga oshirib ovqatlashuvini, tanilaridan go’shtning
ovqatsimon olinishini mo’tadillashtirishga erishadimi, haki, ayol to’lqinsimon
tabiatli kishichilar esa shu umumiylik asnosida yana bir-birovlariga to’lqin
tabiatini singdirishib qo’yishmasmidi xo’sh bo’pti. Demak, Klounlar ham inson
shakl-shamoyillarida bo’lganliklari sababli tanilarining, jussalarining yoki
badanlarining qayeridandir go’sht ketib qolishi natijasida ilohiy mavjudodlar sirasidagi
Shayton va Iblis sababli ovqat shakliga o’girilgan taomni bizning shu
tanimizning qismlarini mahkamlash uchun, yamoq sifatida to’ldirishga xizmat
qilishmasligi ham mumkinmidiki, ha shular xo’sh. Hozircha ko’p xo’p bu.
Comments
Post a Comment