uzbek language siteenglish language site

Bizlar kim bo'lsa-bo'lmasa hamki xo'sh endi

 

177. Paradoks va ironiyaning bog’lanishi deb nomlasak qandoq bo’ladi shu kunimizki bo’pti shular xo’sh. Siz aytingiz, o’zim kuchlimi yoki Payg’ambaringizning Muhammad Alayhissalomning kitoblari zo’rroqmi?! O’zimning yozuvlarimda deyarli o’sha uslubga xosdalikli, Karanning yozuvlarini bildiruvchi hali shu kitobini o’qimasimdan turib to’g’ri keltirilgan, mos-moslikdagi ancha holatlar kuzatiladimi, ha xo’sh bo’pti. Aslida ichimizdagilar, nusxalarimiz ya’ni jonlarimizning o’zlari yoki o’zliklari tok yoki elektricheskiy tok, kodlashli elektronlar (zaryadlar) bo’lishib Qur’onni yoki Karanni bizning ichimizdan go’yoki o’zlariga shaxsiyatlar qurib bizga ichki, bosh miyadan yuzlar, aks-sadolar va buyruqlar berish maqsadida kiyib olishadi yani shu kitobdan foydalanishadilar, insoniy ehtiroslarini o’rganib yuzlantiradilar bizlarga hamki xo’sh shu hozircha qo’yaturingiz. Qur’ondan boshqa yana hadis-u shariflar, mana shu yerda Buxoriy albattaki, boshqa nozirlar, asarlar yoki muqaddaslikka xosdalangan kitob-u jamiyatimizning asl nusxalariga borishi ham mumkinligini ham inobatga olinmasligi mumkin emasmidi xo’sh ha. Yana qaytaramanki, Qur’on bu – shariat kitobi, insonlarning o’zaro kengashib yashashi haqidaki, bu – bizga ichimizdan, tanimiz uzra bosh miyamizdan masqarabozlik qilayotgan ichki qiyofadagi munosabat turlari, aks-sadolar va soqovsimon qat’iy talablari hamda to’ldirishga xos tananing egasi bilan birgalikda ketivoradigan gap-so’zlashlar kirib ketsa ne ajabki bo’pti shular. Shularning barchasining ortida jonlarning o’zi, tok kuchi sifatida turgan bo’lib aslida o’zlari tabiatan deb topilayotganda tabiatdan tiriklikni, yashashni bu munosabat turlari orqali bildirishlari boisidan jonli, bizga o’xshash tiriklarmidi degan savol tug’ilishi har holda bo’lib turadimi, ha shular xo’sh. Aslida ularni jonning o’zlari, ichimizdan olingan tiriklikka xosdalangan nusxalar va aksincha bizlar esa quruq jasadlashuvni bildirib yotamiz degan gaplar bor hamki, ammo ichimizda jonimizning qabuli hamki, yeganimiz kuchi va energiyasi sifatida zaryadli, elektronli sifatidagi bir o’liklik yoki tabiiylik bo’lsa qandoq qabul bo’lsin yanaki xo’sh shu. Nega ular tirik, jonning ifodasi, tiriklik ramzi bo’lsalar, hozirgacha shu chegaramizda ya’ni Qur’onni va boshqa ilohiynamo kitoblarimizni bilish va bildirishga xosdalanishganliklari hozircha eng maqul bo’lib qolish sanalishini bilib turish mumkinmidi xo’sh ha. Hozircha shu savol, ha! Nima bo’lganda hamki, ichimdagilar o’zlarini o’zimga quruq kitobi bilan emas, balki shuning o’zlari bilan boradigan hayotiy qo’llanmasi, ishlatilishi orqali yondashuvlaridan olib berishga qodirliklariga xosdalanishuvimizda Qur’onni yani shu kitoblarga xosdalashuvni tushunchamga kiritib qo’ygan ravishda hamki, parallel qarashlarimni keltirib chiqarib turib yozuvlarimni yozdirgan bo’lsalar ne ajabo bo’lsa hamki xo’sh bo’pti endi. Endi men ko’pchilik haqida unchalik bosh qotirib ham, hali ularni bilmasamdaki, balkim shu degani ichimda yotgan Karonavirus bilan xastalar bilan birga butun dunyo aholisiga xosdalashuviga erishganlar o’zlarining ichkarilarida shu holatlarga munosib tutilib vahiyliklarga duch kelishganmidi bilmasam agar shu bo’lsa men ham o’layin qolayinki bo’pti shuki, o’zimda bu kuzatuvimga xosdalanib ha deyishga qodirmanmi bo’pti haki, aynan o’zimda ichki munosabatlar, tuyg’ular qorishmasi yoki jami bo’lishi kuzatiladi hamki xo’sh mayli. Men o’zim Qur’onning va boshqa hadis kitoblarining to’liq bo’lmasada, har xil  qirralariga yoki ishlariga xosdalanib kuchliroq yozishga qodir bo’ldimmi, o’zimcha ha deyishimga xosdalashuvim kerakligini bilsangiz aytingiz xo’sh! Shu gapim barcha bilgan yozuvlaringiz uchun, o’zim tomonimdan sizga atalib qo’yilganki shu bu. O’zim uchun olganda hozircha e’tiborimda turayotgan eng salmoqli, faziatli ishlab yozishim bu – barcha mavjudlarga, turlarimizga xosdalanib raqamlarga belgilash kiritishimning o’zi hisobga olinsa ne ajabki bo’pti shu hozircha xo’sh. Lirik chekinishki, Fazilat xonim va uning qizlari siz uchun bu bo’pti. Hamda Got haqidagi kelajakdan va o’tmishdan surilib, sakratilib kelib qolishlarga xosdalashuvli mosliklarning sinalishiga xosdalashuvli hayot tarzim haqidagi gaplarim ham shu jumlalar hisobiga kiritilganligini bilingiz bo’pti shu. Tashqaridagi ya’ni hayotimda ko’rib uchratadigan inson qiyofasini egallagan klounlar bilan barcha xilqat sohib va sohibalari kitoblar an’anasiga, aynan Qur’onga e’tibor berib, shulardan o’zlarini tiyib, bilib yoki ergashtirib yurmagan bo’lsalar ham otimni boshqa qo’ying derdim, shu o’zim uchun hozir ancha to’g’ri ko’rinayaptimi, ha. Endi, hamma narsalar va jonzodlar o’zlarining yopiq tizimida mavjud sanalishib, o’zlarining harakatlanishlari sababli esa yo’q hisoblanishadilar. Koinotda esa barcha jism qo’zg’almasligi mumkin deya topilmaganligini bilingiz albatta hamki xo’sh ha, shularning ichidagi mayda, birlashuvli qotib yotgan toshlar hamki aslida qo’zg’alishsizligi sababli borlikni, mavjudlikni aks ettirib qo’yishadi xolosmi xo’sh haki mayli. Shuning uchun hindlarning buddizmiga borib taqalgan faqatgina tosh insulariga ko’ra amallash bor yoki mavjud sanalishini, hisobga olinmay qolmasligini bilsangiz bo’pti. Yerning ostki tuproqsimonmi yoki qorishmasimon bo’laklari ham shu jumladan sanalurki, bu – umumiy Yer kurrasidan alohida, gravitatsiyasida qotib turuvchi deb topilguncha hisobda turadimi, ha. Bizlar insonlar yoki odamsimon kamnamolar harakatdaligimiz bilan farqlashib, aslida yo’q sanalguvchilar yoki mavjudmaslar qatorasidan o’rin olamizmi, haki endi bo’pti xo’sh. O’zining hajmiga va qo’zg’alish bosib o’tadigan kuchiga xos trayektoriyasiga qaratila o’zining tizimida, qanchalik darajadagi germetikasiga xosdalanib yopiq idishidagi ya’ni Yer kurrasidagi qumursqalar, mikroorganizmlar yoki lichinkilar hamki aslida bor sanalishadilar, zero ular deyarli o’z joylariga yarasha qo’zg’alishga erishaolishmagan desak mubolag’aga uchramaydi. Bu – bizlarning jonzod sifatida birinchi dunyomizda, dunyolar zanjirlashuvining boshida o’zimiz uchun borligimizning alomatini belgilaganligini bilsangiz bas endi xo’sh. Ammo inson tanasi o’zining ortidan bo’sh o’rin, havo qoldirib Yer kurrasi bo’yicha istalgancha qo’zg’alishlarni ko’rsatadiganga o’xshash nisbiylashuvlarga xosdaligini va aksinchasiga tog’lar katta bo’luvidan qat’iy nazar hamki, qotib yotaverishidan xulosa qilib bilsak hamki, shunisi ayon bo’lishi ta’yin ham ediki, insonlar yo’q, hisobga olinmas sanalishuvli ham tog’lar esa bor, mavjud hisoblanmishmidular, ha bo’pti xo’sh mayli. Inson vaqtini harakati bilan, o’zi bilan yaratib o’zi bilan ya’ni harakat jarayondalashuviga xos o’zgartirib biluvchi, o’z yopiq yoki germetikli fazoviy kemasida ya’ni Yer tizmasida salmoqli yoki juda ko’p qo’zg’alishlar, joy olishlarga erishgan zot sanalsa bu shu hamki xo’sh bo’pti. Qur’oni karim shu insonlarning bor-yo’qligi to’g’risidagi shariat maktabi, munosabatlar to’plamiki, ilm-fan esa mikrodan (mikroskopli ishlashlardan) topilgan mikro va makro organizmlar, jismlar to’g’risida bo’laturgan quyi darajadagi o’rganuvli bosqichlarga kiradimi ha. Falaklarni yoki astrologiya bilan bog’langan ilmu-fanni o’rganadigan ishlashuvimiz mutloq yolg’on sifatida Gotdan ya’ni Qur’onning zapisli kishilaridan hamki, yuqori bosqichda turuvchi yolg’on yoki aldamchilikdagi ishlovlarni ko’rsatib qo’ygan ilmu-fanga xosdalashuvli bir jarayonlar ketma-ketligidan iboratligini bilsangiz bo’pti shular hozircha xo’sh. Endi, Qur’onda Xudo deya farishtalarni va farishtalar deya Alloh taoloni (Xudochani) hisobga olib teskari tartibda bildirishganliklarini bilsangiz bo’pti. Umuman shu kitobda barcha ishkalli muammolar shu ilohiy zotlarning nomlanishlarining almashtirilib burilishli bo’lishlariga xosdalangan qayta-qayta jarayonlashuvlar bilan bog’langan hamki, aslida ko’pinchalikda bu – hayotdagi xudo va farishta teskariligiga bog’langanligini bilsangiz ham mayli xo’sh. Hayotda esaki, Alloh taolo deya Xudoning o’zini, hayotda bilinajak shu xudochani bildirishganlarki, qolgani qolgan hamdurmi xo’sh ha. Tovlamachi va takabbur Iblis ya’ni Shayton esa Alloh taoloning o’zini bildiradi Qur’oni karim nozirlarida. Go’yoki Alloh taolo zotli farishtalar o’zlaridan o’zlarining teskariliklarini yasab hamki, barcha chiqargan tartibli va adolatpesha teskarilik, kollinearliklaridan tashqari o’zlarini yashashliklarini bildirish uchun eng yuqorida o’zlarini yana ko’rish maqsadida, shular orasidan ba’zi xohish-irodalar, Interface ga xos kollinearlikda bir tomonlama cho’zilishlar bo’lishi sababli Iblis o’zlarining borligi va yashashiga xosdaligi bilan yaratilganligini bildiradimi, ha shular. Iblis so’zi “ib yoki ibi, imp lis yoki lisa, tulki” jumlayu jahoni orqali ifodaga kirishgan chog’idan bilsak bo’ladiki, og’zini lablarini qisib yanada yumgan yoki ichkariga torgan Alloh-taoloning jamlovchiligidagi, o’zi bo’lib turgan farishtalar o’zlaridan o’tib ketishni istayurliklari bilan namoyishga sazovorli yashash, borlik va tiriklikka erishmoqchi bo’lganliklari ma’lum endi mashhur hamki xo’sh bo’pti. Iblis yoki shaytondan boshqa barcha mavjudodlar, yaratilganlar Alloh taolo nomidan keltirilgan sifatida orqa-oldin ravishda bir-biriga teskari qilib tarixdan keltirilib chiqarilib yotqizilganligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Jinlarga teskari sifatida Odam alayhissalom, unga teskari esa Insonlar va h.k. Agar Iblis odam alayhissalomga qarshi chiqqan o’z chog’idagi kimsalikni namoyish etib, o’zining aytishiga qaraganda “orqasidan kirib oldinidan chiqaman, o’ngidan o’tib so’liga o’taman hamda meni olovdan yaratding, u bo’lsa balchiqdan-u” degan gaplari bo’yicha hamki Odam alayhissalomga, o’zim misolimdagi barcha odamlarga yoki shu jumladan Gvardiyasining million insonlarini birlashtiruvchi o’g’lim Ibrohimga berilgan odam so’zi bilan nomlanishiga ham qarshi chiqadi, to’g’anoq bo’ladi. Ha, odam nomi, Ibrohim uchun odam sifatidagi turi inson turlarini birlashuvchanligi ya’ni aloqasining markazi sifatida qaratila belgilanganligini hech unutmangiz siz aholi hamki xo’sh bo’pti. Demak, millionga bir to’gri keluvchi odamiga iblis yo’qlashuvli va borlashuvli, qochishli o’yinlarini qilib maqtanmoqchiligi bo’lsaki, insonlarga Shayton hazrati doimo borlashuvli, bor bo’lib turaveruvchilik o’yinini maqsadsiz ravishda hamki qilaturg’oni bilan hamla, tajovvuz yoki qarama-qarshilik tug’diradi, qiyinchilik qiladi. Shayton degani “tanni tuzib turishga shay bo’lib qotib qolaverish”likni ifodalashi inobatga olinadimi ha xo’sh. Hayotimdagi Alloh taoloning Iblisligi juda ramkadan oshganligini aytib o’tmasligimning iloji yo’q hamki, har kun hali ham umumiy yashashga qodirlikka erishgan balansim bor deya, bir xil me’yorda og’ringan holda Iblisning jazabasini, yoqimsizligini qa’bul qilamanmi ha. Iblis bir narsani tushunmagan u so’zlashlariga qarasakki, Odam barcha insonlar bor bo’lishga qodir dunyoning umumiy hozirog’ini o’zining Gvardiyasiga xosdalab birlashtirish maqsadida sal orqa yoki kelajak oldin hoziroqlarida Oy yorug’ligidan foydalanib turib simulyatsiyali kishilari, elektronshilari bilan yashaydiki, Iblis bo’lsa, hech kim bilmaydigan borliqchaning o’zida, hoziroq bilan umuman aloqasi yo’q hukumatli ravishdagi atrof-tevaragida istiqomat qiladiki, bu – faqatgina yakka o’zi uchun o’tmish yoki kelajakka xos uzilgan noma’lum hoziroqli borliq yoki Got bo’lishi ham mumkinki, uni ya’ni Iblisni hech kim izlab ham topaolmaganligi bilan ma’lum endi mashhur xo’sh. Ha, shu men o’zim Oy yorug’ligila Quyosh nuri bilan tikkama-tikka yoki to’g’ri yuzlashmay hayot kechirayapmanki, Oy nuri ko’zimga yoki hayotimga go’yoki elektron nurlarga, nurlanish jarayoniga xosdalanib keltirilayotgani sababli ham yoshlikdagi hayot gashtimning farqini juda yaxshi anglayturaman doimo. Ichimdagilar bilan kengashli suhbatimizda doimo sovuqdan asralish bo’yicha shunday muloqotlar bo’ladiki, “havoning tagi sovuq, havo ham vakuumning tortilish va kengayish uslublariga solish orqali shamollar va namlikni to’g’ri yo’lga qo’yishi yoki qo’ayolmasligi borasida shu vakuumning sovuqligini o’tkazib, birdan tanani sovuqchasiga chaqtirib yuborishi mumkin” degan gaplar bo’lib turadi. Shuning uchun men o’zimcha o’ylasam, 15 kun oyning yorug’ining fokusi ichrasiga kirib qorong’u kechqurinida sovuqlik aralash vakuumli havoviyligida yashasam, tirik yursak, yana 15 kun oyning kunduzgi yorug’ligida qolib yashamoqdaligim bo’lib o’tajakligini inobatga olingiz doimo bo’pti shular hozircha. Endi, biroz vaqt orasida bo’lib o’tgan shu davrchamda hozir azgincha sezdim shuki, yoshligimda Quyosh yopishqoq bo’lganligini bilib qolmoqdaligimni sezishim bu shular jumlasidan hamki, oy chiziqli qilib nurni jo’natish barobarida bo’sh muhitni unchalik yaxshi to’ldirishga, issiqlik bilan ham yoritaolishga xosdalanaolmay qolishini bilib turguvchisizdur balkim, ha. Shu - Iblisning og’ziga oluvchilikka yarashadigan intizomimidi? Inson o’tgan dunyoga qarab turguvchi ravishda Alloh taoloning transfromerligidan, C++ interface ligidan keltiriladiki, Odam bo’lsa keladigan hali noma’lum, endi yaratilib shakllanayotgan yoki tartibiga xos butlanayotgan dunyoyu olam uchun insonga teskari va ulug’vor sanaladi. Shayton Insondan ham oldingi ravishda avvalgi, bitta oldingi Yer kurrasidan bo’lgan dunyomizni hisobga oluvchi eng qoloq ilohiy mavjudod sanalsa, Iblis Odamdan keyingi o’rinda natijadagi bitta farqli oldingi olam uchun bo’laman deyuvchi o’zicha eng ulug’vorlikni talab etguvchi ilohiy mavjudod edi-kuya, shu Iblis va Shaytonning ikkalasi ham munofiq, muttahamlar bo’lganliklari sababli joylashuv o’rinlari almashingan zahotiyoq bo’lib o’tgan o’zlariga kelsakki, Shayton Iblisning o’rnidagi peshvochilikda, Iblis esa Shaytonning qoloqligida o’z aksini topib qoldiriliganligi ma’lum endi mashhur bo’pti xo’sh. Insonlarni va odamlarni masxara qilib bilishga odatlangan klounlar yoki kishichilar aslida Shaytonning va Iblisning qorishmasidan, birlashib aralashtirilishidan yaratilganligi ma’lum endi mashhur bo’pti shular hamki xo’sh mayli. Klounlar, yoki insonlarning va odamlarning nusxalari haqqatan, chinakamiga yaratilganliklarini bilsangiz bas bu o’rinimizda hamki, klounlar g’oyib bo’lish uchun Iblisdan va turib berish uchun Shaytondan foydalanishadilar. Bizlar uchun hozir klounlar bor ya’ni mavjudlashuvli oqibatimizga xos isbotlashaolmasligimiz o’laroq farqash chi zamonimizda bo’layotibdimi, ha. Ammo klounlarni, kishilarni keltirib chiqarayotgan Iblis va Shayton hali ham ilohiy ramz yoki mavjudodlar bo’lib muqaddas kitobdangina o’rin egallashganliklarini bilsangiz bas xo’sh. Sal oldin aylanib vaqt o’tkazib qaytgunimga qadar bo’lgan o’zimda klounlarni sezganga o’xshatildimki, bir shuki, borligim sari ishlovchi elektronli uzuq-yuluq, descrete tebranishda o’zimcha bor bo’lsam, yana boshqa bir buki, borligim to’lqinsimon ravishda o’ynab, tebranib yoki go’yoki shlangga o’xshab lapanglatilib (qalqib) turganga o’xshadim. Bu – klounlarning ishlovi, qandayligi bo’lsa ne ajab, zero uyimizga og’amning Klounlari, kishilari kelishmoqdamasmi uzoq Amerika safaridan xo’sh mayli. Men ularning kelishlariga tayyorgarlik qilib uylariga kirib jitang otib ham berdimki, klounlar baribir o’zimdan prayeksiyalanib olishadilar, bor-yo’qlik o’yinida tanalarini ko’rsatmoqdalarmi, ha bo’pti. Shu voqealardan oldin esa ukamga, yani faqatgina bor deb bilib kelgan ukamning klouniga qarab Iblis va Shayton hamda shu borasidagi xayolimga kelayotgan Kloun tushunchasi haqlarida bir-necha savollarni atayinga xosdalashuvli berganimda, menga u javob qaytarishga erishaolmay, bilmayman dedi. Odatda yaqinlarim, umuman klounlar savolimni yerga qoldirmay aniq javob berib bilishganlarki, bu – ularning o’zlarini aks ettirgani sababli, ha shudurki, ular bu sabablarga bog’lanib javob beraolmay qolishganlari o’zlarini bildirguvchi savol-javob natijasidagi holat bo’lganligi sababligini aytib o’tajakligim hamki bo’pti shular xo’sh. Mana tushlikni ham paqqos urdirdim hamma uchunki, ichimdagilar yaxshi yedirding deyishmoqdalarmi, ha. Shuning sababini o’ylab izlab topadiganga chiqarsak, klounlarning o’zlari sanalishib berishmasligi ham mumkinmasligi ko’zga ilinajakligi bu shu. Bizlar klounlarning tanilarining bor-yo’qlashuvli o’ynab turishidan olingan, Xudodan chiqqan mag’lublar qatorasidagi Allohlar bo’lmish Shayton va Iblisdan yaratilgan ta’mni sezish bilan ovqatning jismli hajmini ya’ni klounning o’zini yermizki bo’pti shular xo’sh. Klounlarning ichidagi descrete yoki uzuq-yuluq zarrachalarning tezkor juda kichik oraliqlarni o’tib, jarayonlarda ishlab turishidagi uzuq-yuluqli ich-etning yechilishi yoki mushaklarning olinishi hamda umumiy tanilarining shlangsimon, tik tutolmaslikka berilganchalik yoki lapanglab oyoq va bo’yin-bosh bo’yicha og’anib qolishlari Klounlarning etidan yana go’shtni, og’riqsizlantirish ilinjida yulib qo’yishini bilsangiz bas shuki xo’sh mayli endi. Biz Klounlar yoki kishilar, elektronshi erkaklar va to’lqin tabiatli ayollari bilan hamnafasdirmizmi, ha shular. Erkak kishilar elektronshilik vazifasini umumiy tarzda, hammasi birtadalikda amalga oshirib ovqatlashuvini, tanilaridan go’shtning ovqatsimon olinishini mo’tadillashtirishga erishadimi, haki, ayol to’lqinsimon tabiatli kishichilar esa shu umumiylik asnosida yana bir-birovlariga to’lqin tabiatini singdirishib qo’yishmasmidi xo’sh bo’pti. Demak, Klounlar ham inson shakl-shamoyillarida bo’lganliklari sababli tanilarining, jussalarining yoki badanlarining qayeridandir go’sht ketib qolishi natijasida ilohiy mavjudodlar sirasidagi Shayton va Iblis sababli ovqat shakliga o’girilgan taomni bizning shu tanimizning qismlarini mahkamlash uchun, yamoq sifatida to’ldirishga xizmat qilishmasligi ham mumkinmidiki, ha shular xo’sh. Hozircha ko’p xo’p bu.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?