Xo'sh endichi xo'p?
144.
Yoshlik - beboshlik, benozlik. Xo’sh, shundan ham ilgariroq yozish joizki,
yarimli yoki o’rtali katta vaziyatlarimizdan, umr bo’laklarining vaqt
davriyligiga xos keladigan o’xshash bir xilliliklaridan 2 ortda edi va yana 2
kun ortda qoldirib 4 kunlik farq bilan mutloq aloqani uzganga o’xshab yaqin,
kinoyasining bir parallel tomonchasi bilan kattagina ulush sifatida shu
vaziyatli davriylikka xosdaligimizni ko’taraoladigan keyingi birtasiga
o’tmoqdamiz xo’p bo’pti. Endi ertalabimdanoq e’tibor berib hayotimga
boqayapmanki, ko’p jihatlamalikdagi teskari ishlar bo’lib tugayapti.
Bolalarning vajohatlari-yu, kattalarning izzat-ikromlari yoki yangicha
opalashuv qo’shimchalari hisobga olinmasa bo’lmas ham ediki xo’p bo’pti. Shular
bo’lish barobarida, kechinmalarimga bir xayol kelib ketdiki, endi u haqida
yozaqolayin. Yoshlikda o’zimdan borliqqa yoki dunyoga e’tibor berib
qarayotganimda barchasining, jism-u materiyaning yoki toshlarning, devorlarning
(narsalarning) o’zimdan uzoqda turishining masofali yondashuviga ko’ra
aniqdaligi his etilib qolardi. Endi bo’lsa, oxirgi davr oralig’ida, yoshlik
bilan erkaklikning shu vaziyat o’zgaruvidagi oraliq davrida o’zim tanamda
qolaverib, sezgilarim o’zimda duch kelaverdi, qaytib aylanishga ham ulgurmay
orqaga bosilaverdi deganga o’xshab o’zimni tanimdagi kamchiliklardan shikoyat
qilishim kerak bo’lardi. Tanimni bo’sh, sog’lom emas yoki germetik (tabiat
bilan aloqalashuvidan qandaydir o’zining ustidagi yoki yuzasidagi
suzuluvchanliklar bilan bosiqlikni yo’qotib bo’shliqlar bilan) bilayotgan
bo’lish hisobga olinardi. Demak, ana shu ikki oraliqda qolib ketganman,
o’zimning xatoyim bular, yoshlikda borliqni yoki tabiatni o’zi bor deb bilib
hordiqligimga berilib ishonch bilan qolib masofa orqali shu borlikni
abadiylashuvini tushungan bo’lib tursam hamda kattalikda tanimdan shu
ishonchimga qaraganda sezgilar umumiyligi olib bo’shlashtirishli qo’yilganligi
bo’yicha bo’lib o’tganligi ko’zga tashlanadi. Tabiat va inson oddiy so’zlar
bilan ham aytiladigan “ikkisi bir-biriga bog’liq” deyilishiga o’xshash aslida
bir-biriga teskari biri boshqasini tashkil etib turaolishini hech
fahmlayolmaganman. Ha, albatta, yoshlikda birinchi ko’rinish yoki saboq
sifatida o’rganish uchun xato, nisbiylik, qiyoslash ishlari berilmaganligi
chakki bo’lganligi ma’lum va mashhur endi. Yoshlikda bir joydan ikkinchi joyga
borib narsaga yoki tomonga, devorga (eshikka) qarab harakatlanilsa, barchasi
real yoki haqiqiyga o’xshab oyoq ostidagi tebranishning ishonchi qat’iy
ravishda bo’lib narsagacha masofagacha havo go’yoki yanada bo’sh, cho’kkanga
yoki tiniqqa o’xshab shu narsalar, devorlar aniqlikda borlikni yoki
mavjudlikni, o’tmishdan bo’lib turaverib kelayotganlikni, o’zi bilan birga
tarixiy mavjudlik borligining ishonchini (balki o’shandan o’zimiz yaratilib
paydo etilganlik nisbiylashuvsiz ichki ishonchini) berib turganligini bola
ya’ni bolaligim darrov tushunardi shu bular bu. Endi bo’lsa masofaning vaqt
oqimi yoki oddiy o’tishli borib yetishilishi, tegilinishi qayda tursinki,
tezlik ustama tezlik bo’layotib devorlar yoki (yaqin oraliq) masofada turgan
narsalar o’zidan-o’zi o’zida suzilib olganga yoki ko’tarilib tushaverganga
o’xshash tasavvur uyg’otib ichimda go’yoki o’zining shaklan yasaluvchanlikka
xos qattiqligini, jismsimonlashuvini sezdirib kirib olib natijada tanimning
umumiy ahvolini garanglatgani, bo’shashtirgani bo’shashtirgan bo’ladi. Shu
degani zichli yoki jismli tanim tabiatning yolg’onchi ravishdagi sinalayotgan
massali borligi deb topilishidagi zichligini aynan mazmunan, axir borib hech
kim shuncha massani ko’tarmaydiyu, ma’noda tanimizga qo’shganimizda tirik
jasadimizning zichligi o’zidan ortgani boisidan sirpanuvchi yapon eshiklariga
o’xshash hodisa ro’y berib teskarisi, kollineari ravishida tanamning ba’zi
bo’laklari ruhan, mushaklarini sezishi pasayishli tarzda umumiy tarzda his
etilajak o’yilishlarga, asablar o’yiniga yo’l qo’yardi. Aslida inson tanida
asablari nuqtalar cho’kayotganga o’xshash bosilibroq turaverishi kerak holdagi
horg’inlashuvning dami, hordiqqa o’xshash holatlar bo’lib turishi sog’lomlikni
bildirgan. Ammo yaqin katta davr vaziyat almashinuvidan oldingi vaziyatli
davrda asablarim nuqtali emas, balki asab tolalari orqali mavhum to’rni,
uzunlik bo’yicha yigirilgan mushaklarni o’ziga rom etib birgalikda sayoz
sustlashuvchi matolarni berib miyada go’yoki shu tanimnimning joylarida havoli
yoki tegib bo’lmaydigan kengayib boraverishga xos ravishdagi ichkariga kirib
ketaveruvchan bo’shliq borligini sezdirolmay sezdirgan. Go’yoki qandaydir
yengiltaklikni bag’shida etgan bo’lgan sanalganligi shu bular. Tezlik ila
tezlik, shiddat yoki tezlanish bilan tanimga kiritilgan yoki borlik qildirilgan
borliqning jihozlari butun dunyo bilan haqiqat tortushuvi isbotini,
dunyoqarashni buzmaslik sharti bilangina o’z holida turganga o’xshardiyu, ammo o’zgarish,
mavjudlik va mavjudmaslik o’yini ham umumiylikdan kelayotgani hisobga olinardi
qaysidir darajada. Narsalarga ham o’zimning qaysidir asablarim donalari yoki
tanim o’tib qo’lgan bo’lsa kerakki, atrofdagi yaqin kishilar yoki
elektronshilar o’zlarining oddiy aloqalari, gaplari va buyruqlari (ko’rinishli
ishlari bilan hattoki) o’zimga, terimga tegganga xos holdalikni namoyon etib
jig’imga tegishardi hamki asti qo’yaqoling xo’p. “O’zi” aslini olganda,
asablarning donali shakli hordiqni, yoki tananing vaznnamo, sog’liqqa xos
tushunchasini beraoladiki, agar shular asablar donalari bo’yicha chiziqchalar
tizginini yaratib matoga, lattaga yoki ip yigirishga o’xshash bog’lanishsalar
va donalar orasidagi bo’sh joylarni to’ldirishga urinsalar bu – zararni,
qiynoqni bildirgan tabiatnamo shaklni bildiradi. Faqatgina bir bo’lsaki ya’ni
qachonlardir bo’laturg’on ba’zaniga olsak, asab to’qimalari yoki tolalari
tanani o’rab olib, teri osti bo’yicha juda mayin qatlamli kiyinmaviy qoplaganga
o’xshab birdaniga seskantirsa yoki umumiy larza, mujassamlashuv (qattiqlikka
xoslik, o’zini tik saqlayolishligini) namoyish etib qolsa, ekstazga yoki
huzurga xoslashuv bo’lib o’tib bir hodisaviy holatni kishining insoni boshidan
o’tkazmasa ne deyursizligingizni ham bilaylikki xo’p mayli. Asosan shular yoki
pardalar, mayin qoplamlar go’yoki ichki badan a’zolarini ushlab turgan shilliq
devorlarning birlashmaviyligiga xos to’lqinlashuvli keskinlik, qattiqlik
ilinjida ro’y berajakligi ma’lum va endi mashhur hamki, badanni ichidan
a’zolari bilan bog’lovchi shu shilliq yoki pardali “shleyflar”, ushlab
turgichlar teskari, simmetrik tomondagi yoki boshqa bir tekislikdagi badan
a’zolaridagi shu jihatlamalikdagi shleyfchalar bilan o’zlari ushlab turgan
ichki organlarning bir-birovlariga yaqindan tegishli aloqasi bo’lmasa hamki,
alohida sanalsalar ham, bitta mayin ekstazli, tezkor huzurli devorcha hosil
qilib bilishlariga hamma hayronga xosdaligi bo’laturg’on hamki. Shu tezkor
huzur insonning barcha dam olish, hordiq chiqarish bo’yicha kamchiliklari yoki o’yiqlarini,
ushalmayotgan sog’liq bo’yicha o’ziga yetkazilishlarini birdaniga bu ekstaz
onidayoq, darhol to’ldirib, yetkazib hisoblashgani hisoblashgan sanalsa ham
bo’lurmi xo’pki. Naitjada inson tanim yoki ruhim shunchalik ham o’zimni yaxshi
tushunarmidi yoki o’zim o’zimni bunchalik yaxshi himoyalab va bilib, tushunib
kelganligim rostmi degan iboralar ostida inson qolib va mag’rurlashmasligi ham
mumkin bo’lmasligi mumkinligi hayron qolinarli bo’lsa, ne ajabligi ko’zga
ko’rinmay ketgusi bo’lg’usi. (tugatishdi oxirgi verguldan sal nariroqdan “iboralar
so’zidan” boshlashib). Shu ishni miyaning o’zi qandaydir yopishqoq shleyflari,
devoriy bog’lagichlari bilan keskin ekstazli shakllarni aylantirib bostirib
sezdiraversa hamki, go’yoki miyada qandaydir kesimlilikka, muntazamlikka yoki
yoysimonlikka xos geometrik bo’lak, chala shakllar chizilib, borligi his etilib
qalqib turgan yoki yotgan bo’laveradi. Insonning tana muvozanati, metabolizmi
yoki organizm uyg’unligi shunchalik darajada yo’lga qo’yilganki, hozrigi ilmu-fan
bu borada qanday qarashi menga dargumon, noma’lum sanalayapti shekilli. Ha,
ekstaz deyishdi ichimdagilar. Ekstaz so’ziga e’tibor qaratsak hamki, esk bu – x
yoki hayotning o’zi, noma’lumlashgan hayot sirlashuvdaligiga xosdalik, taz esa
tazning o’zi yoki din, dindil va boshqa ovratlar joylashuvi. Demak, hayotning
noma’lum eksi, x si dan so’riladigan ishlashimizdan so’ng bo’laturg’on hodisa
hamki, o’zimizning tazimizdan yoki dinimizdan kelib ta’sirlashishi nazarga
ilinmayaptimi endi xo’sh? Shuning uchun olimlarning hamjamiyati borasidagi
ekstaz masalasini ko’rib chiqqum. Internetda quyidagi ma’lumot berilayapti
qarangki nima deysiz men bo’yoqlab qo’ygan joylashuviga hamki xo’p mayli:
Экста́з (от др.-греч. ἔκστασις — «смещение, перемещение; исступление, восхищение; отход
в сторону; восторг», от ἐκ
— «из, от, с» и ἵστημι
— «стоять») — повышенное настроение с переживанием высшей степени радости,
восторга, воодушевления, ликования, необыкновенного захватывающего счастья, с отрешённостью от реальности
https://ru.wikipedia.org/wiki/Экстаз
Ha,
tabiatning yoki haqiqatning o’zi insonga ta’sirini bu bois ko’rsatsaki, demak,
tabiatning o’zi haqqoniylik siriga ega bo’laolmasligi sanalsa ne ajab hamki
xo’p bo’pti. Ekstaz barcha yomonliklardan, asab to’qimalarining
terilaverishidagi holi oxirigacha yetib boraolmasliklardan keyin mavjudlashgani
tayin gapligini bilsak ham mubolag’aga kirmasligi ayon bo’laturg’onligi
bo’lsin. O’zim men tabiat yoki hayotim bilan sekinlik bilan zahiraning oqimini
bir-birovimizga holi kam darajada olib o’tayotganligimiz davomiyligi
boraverishidagi almashinuvdaligimizga e’tibor bersamki ham bo’lmoqda hamki,
shular ham tartibga solinib bosimli, havoga dam urishga xos ravishda amalda
sinalishi hisobga olinganligini bilsak ham bo’laversa ne ajabki xo’p mayli.
Ishlayver deyishdi ichimdagi MirzoUlug’, zero o’zimcha qaraganda bo’lsamki,
buni ish deydilar deb hisoblasak ham mubolag’a emas shekillli. Shu yaqin to’rt
kundan buyon anchagina quyoshni yoki yorug’ kunlarni ko’raboshlaganlikning o’zi
hamki, tabiat bilan aloqalar yana o’z izmiga tushaboshlaganligini bildiradi.
Ammo bu yo’nalish davom etaverishi kerakki, tabiat insonning taniga va inson
tabiatning jonlashuviga ega bo’lmog’i mos va ma’noli tuzum sanalgusi hamki xo’p
mayli endi. Shuning uchun tushlarimni yaqindan boshlaboq unchalik eslashga
qodirligim yo’qalaborayotganligi sanalib berayotsa hamki, uzun tushlarni
ko’rishni boshlaganim rostakamiga chinlikni bag’shida etayozmasligi ham mumkin
emasligi tayin hozircha. Tushlar tabiat yoki hayotiy ong, sezgilarning atrofdan
qabul qilinib xotiraga o’girtirilishi, hamda inson orasidagi almashinuvning bir
turi xoloski bo’pti shu. Faqatgina tushlarga yoki tush (ro’yo) borasiga
kelganda ichimdagilar o’zimdan oldinga o’tishib birinchi bo’lib o’zimning
kunlik, kunduzgi yoki kun yorug’idagi hayotimni kuzatishga erishadilar, so’ng
ikkinchi navbatda shuning teskarisi o’laroq o’zim ularning o’zim bilan
birgalikdagi olaolagan kechinmalariga zid ravishda, javoban beriladigan tushli
hayotiy ishlashlariga guvohi bo’lishim kerak. Qolgan paytlarda, yoki hayotim
davomida har bir kichik yoki kattakon aralash jarayonlar aro tu’gilajak
tushunchalarga, hayotiy jabhalarga ichimdagilar, tuyg’umning egalari darrov
teskari bosimdan go’yoki o’zlari yashab topganga (tuyg’ulardagi o’zlariga
yarashalik umumiy bosimiga) xos, aslida o’z-o’zidan yoki dunyoda shu masalaga
javob berib bo’linganligi yuzasidan bosimli javob, yo’limda davom etaverishim
uchun yordam ko’magini qo’l uzatib yuborishlari tayin bo’ladi. Demak, hayotim
yoki uyg’oqligim davomida o’zim doimo aylananing yoyidagi nuqtalar bo’lib
oldinda, bir nuqtada qo’zg’almay turgan ravishda taqdir charxpalagimni, yoylarni
yoki aylananing mutloq tarafgirligini aylantiraveraman, ichimdagilar yoki
boshqalar esa aylananing o’zi yoki qolgan barcha yoyidagi nuqtalari bo’lishib
ma’lumot, yo’l ochish yoki hayotni (tabiat borliqni) tavlash va o’zgartirish
yuzasidan ortdagi aylanadan yordam ko’magini berishgani-berishaverishganlari
hisoblanganligi bo’laturg’on hamki xo’p mayli. Hayotni ushlab bo’lmaydi, hayot
x yoki noma’lum, doimiy tebranuvchi sanaladi. Hayotni o’zim aql sifatida
hisobga olib shuni dedimki, hayot chegaralari aqlning insonni o’rab olgan eng
yaqindagi ong chegarasidan narigi tutash hududi, borliqning qolgan qismi yoki
televizor shartlashuvi sanalishi turganligini bilsak ham mubolag’aga kirmasligi
ta’yin masala hamki xo’p mayli endi. Shu hisobda ortimdagi aylana, shunda
turishganlar o’zim yoki aylananing boshlovchilikdagi qo’zg’almas nuqtali
joylashuvi tomon pachaq bo’lib, ingichkalashaverayotgan ovallashaverib kelib
urilib ongim yaqin huduli chegarasiga aniqlikni aniq o’z holicha namoyish
etilajakligiga xos olib qo’ygan holda beradi, so’ng shu chegaradan nariga o’tib
aql sifatida yolg’on, yo’qdan mavjudlashib o’ynaveruvchi tabiat borliqni,
atrof-muhitni yoki tebranishni (hayotni) tashkiliy masalalari bilan
shug’ullanavergani shug’ullanavergan sanalur hamki xo’p mayli. Ovallashib
ingichkalashavergan ortimdagi aylana yoki sfera, oldimga chiqib ongimning aniq
hududli, jismga borib aniq ushlash yoki tegishli ichi to’ldirilgan doirasi yoki
shari bo’ladi, so’ng esa aql chegarasidagina noma’lum x, X yoki shu matematik
ravishdagi noma’lum “iks” shaklida bo’lsa ne ajabki astini ham tuzding o’zing
xo’sh bo’pti keyin. Go’yoki esim, esimni ushlab turgan jonim, ifodam yoki
aylanam hamda ongim yoki xotiram, yoshligim, so’ng aqlim, sezgilarim bilan
bog’langan teskari ravishdagi aniqlik, shular 4 alavoning ishlashi haqidagi
suhbat bo’laturg’onligi bo’ldi mana sizga shu. Aslida o’zimning sezgilarim
yaqin hisobga olinajak astoydil aniq va ma’lum endi mashhur borliqning o’zi
bo’laturg’on hududiy sadhidan, sarhadidan o’tib bo’layotgan hayotiy
yolg’ondakam joy o’zgarishlar, haqiqatning g’oyibona ishlashlari tugul barcha
voqeliklar aro yolg’ondakamliklarga xos bo’lib shakllanadiyu, so’nggida o’zimga
aqlim sifatida tanimga bag’shidalik chegaraviyligida, kirish chog’ida o’girilib
izohlanadigan qabul shakliga aylangan aniqdalikning o’zini bag’shida etmasligi
ham mumkin bo’laolmasligi bu shunisi bilan ahamiyatliki xo’p. Sezgilarim borliq
chekkasidan yaqin ongli ravishda yasaladigan haqoqniy tegishga sazovor hamki
oraliqgacha yolg’on hudud, qalin halaqaning o’rtasi bo’lib hayotbag’sh
lazzatni, zavq-shavqni berib turgan shamg’allashtirishni bajo keltiraverganu,
ammo faqatgina shu sezgilarning jamlovchi tepasidagi keyingi hisobda turgan aql
orqali hamki tanimning (sezgilarimdan) yasalishiga olib kelib qo’ygan hamda shu
sezgilardan darrov uzib turaverish bilan mashhur endi. Shu paytgacha hayotni X
deb tushuntirishga uringan ichimdagilarni oxiri endi anglamoqadman shekilli
hamki xo’p mayli bo’pti. Hozir o’zim derazamning oldida turib mashinamda yoki
kompyuterimda terish-bitish amallarini qilayotganimda tashqaridagi oftob hamki,
eshikdan chiqqandagi ob-havoning darajasi o’laroq barcha shovqinlar,
nariroqdagi narsalar yoki hovlilar (ovozlarning) barchasi yolg’on sanalaturib
faqatgina o’zimga kelib jismlashgan, tanimni yaratib bergan holda diqqatimni
ongimda bo’layotgan ishlarga, kompyuterimda yozilayotgan so’zlarga bo’lgan
guvohdaligimga qaratishga shay turishmasmikin?! Shu paytgacha o’rtadagi umr
oralig’imda Xudo o’zimdan aniqlikni talab etib surgun qilgan edi. Go’yoki bir
zarrrachaga nisbatan aniq shaklda, qotib turib bilishim kerak hisoblangan edi.
Shungacha uni tushunaolmay kelardim, nima demoqchi aslida, o’zi nimaga
erishmoqchi va h.k ki, aniqlikni u tushunsa, bizlar oddiylikni bilganmiz deb
hisoblatib qo’yilattiraverardim xolos. Aslida Xudoning maqsadi, tushungan
bo’lsangiz bu, ongingdagi yoki onging yozilgan yaqin sharoitingdagi aniq
yashash uslubingni o’zimning aql doiramdagi narsalarning matritsali
almashinish, bordan yo’qlashish bo’lish yoki bir-birini asosni aniq qilgan
bo’lib ichiga olgan ravishda almashtirib joy o’zgartirishlar o’tkazib qo’yib
meni, uzoqroq ko’rinish va eshitish, bilish doirasini aniqlab qo’y demoqchi
bo’lgan shekilli. Axir o’zim qaydan ham bilay o’zimning aniq ongimning yoki esimning,
kelajak yodlashuvimning yaqin hududga xoslikdagi ishlovlaridan olingan
parchalar aql chirog’imning, boshqa uzoq hududlardagi ko’rinish jabhalarining
qayeridan o’rin olishiniki xo’p mayli shu bular. Ko’zim jurnaldagi Prezident
qorovuliga, maxfiy askarlariga tushib ketdiki, xayolimga bu haqda yaxshiroq
g’oya sifatidagi misol keltirishim mumkinligi tushdi. Bu – go’yoki yoningizda
turgan avtomat taqsimcha otuvchining havoga irg’itgan taqsimchasi uzoqroqqa
borib bilishi bilanoq hamki, miltiqdan urib tushirilishi yoki cho’tlanishi
kerak bo’ladiki, o’rtadagi yiroqlikka xos joylar aralashuvidagi almashinuvlar,
haqiqat shamollarining boshqacha hududlarga xosligidan kelavirishlarni o’z
joylashuvida turgan shamol, havo masofasi deb bo’lmasligi turgan gap hamki,
baribir taqsimcha ongimizdan olingani uchun aniq ravishda aql ichidan ham urib
tushirilishi kerakligi ma’lum va mashhur edi. Shashkani aql charxi
deyishganliklari ma’lum va mashhur endi. Zero shashka doskasidagi kataklarning
biri oq va boshqa birovi qora bo’lib ong va aqlning aralashuvini, ondan aqlga
va aqldan ongga o’tajakligini bildirib qo’yganligini namoyish etajakligini
bildirsa kerak. Haqiqat sifatida ongimda eng yaqin unsurim bu o’zimning bo’g’zim
shartlashuvlari oralig’ida paydo bo’ladigan tovush to’lqinlariga xos
gaplashishlarim sinalib kelganligi ta’yin masala hamki xo’p bo’pti. Shu
gaplarim ongim bu – haqiqatim deyilajakligiga xos bo’lib ichimdagilardan
erishilishi nazarga ilinmasligi ham mumkin emasligi ko’zga ilinajakligi bor
haqiqat. O’zim esa yozuvlarim va qo’limni bosishlarim vositasidagina yuqoriroq
darajadagi 2-bosqichlamalikdagi aql hududi chegarasida, aytaylikki 3-4 metr
naridan boshlangan uzoqlikda muhitga xos yo’qlashuvli borlashuvga monand
almashinishlarni bir varakayiga yo’lga solaolishim nazarga ilinajakligi bu bo’laturg’usi
hamki xo’sh. O’zim uchun aqlning shu ishloviga xos haqiqatim hozircha kinoga va
ilm-u fanda qo’llaniladigan matritsali yondashuvim sanalgani ma’lum va mashhur
hamki xo’p mayli. Albatta, aqlimning 2-darajadagi borliqning uzoqroq
shakl-shamoyillarga xos hududlashuvidagi yo’qdan mavjudlashuvchanlikka xos
almashinishli ishlarini matritsa yaqin hududdagi, ko’cha bo’yich ko’rgan
binolarim va h.k lar bo’yicha umumiy yagona yacheykasimon katakchadagi ikkitasi
bittada ma’lumotlarni tig’iz qilib qo’ygan xolos. Derazamning narigi tomonida
qo’zg’almasdan doimo mavjudlashib turuvchi bir xos imoratni ko’raman degani
aslida matritsa sababli yaqin kunlardami uzoq-yaqindan olgan axborotli
ishlovlarimga xosli uy-maskanlaridan namunalarni ko’rishimni ifodasi bo’lib
turaverishi turganligi ma’lum sanalgusi shu. Zero matritsa uchun ham yacheyka
katagining umumiy holatiga xos yagona ma’lumoti turg’un holda turaverishi asl
ko’rsatkichli sanaladurg’on hamki, shuning o’zida 2 tasi bittada deb nomlanuvchan
aslida juda ko’pi bittada bo’lgan boshqa m’alumotlashuvli bo’lak-qismlar,
hududlarga aloqadorli bo’lishli nusxalar yoki imoratlar yolg’ondan ikkinchi
haqiqat bo’lib ko’z oldingizga kelaveradi. Har holda o’zim men shunday deb
hisoblayapman nazariy jihatdan xolos, bo’layotgan ishlashimizga xosdalikka
asoslanibki, aslida men haqiqatan shu ko’rgan oldimdagi imoratni doimo bitta o’zi
o’z shaklu shamoyiliga xos bo’lib turaverishini isbotlashga ham qodir
haqiqatnamo shaklda hisobga tushuraman hamki xo’p bo’pti.
Comments
Post a Comment