Nima endi bizlar nega yana aytaylikmi (shuni va yil bo'yidan boshlab barcha sarlavhalarni ichimdagilar berishayaptilar)
140. She’r o’qish payida yanada aniqroq
va ravshanroq, dadilroq (tutilmasdan, shahdamlik) ilinjida yana bir yangi
usullarni kashf etayapmanki, shu hozirgina o’qib bo’lgan she’rlarim bobida
maqul bo’lib to’g’ri kelmoqda hamki xo’p bo’pti. Bu – agar bir she’rni Қ, Ҳ dumchasimon harflari boridan boshqa so’zlarni
to’xtalibroq ravishda go’yoki parallel ravishdagi moslikka xoslanib qayta,
ikkinchi bor kuzatib ishlayotganga xos o’qisam yoki ijro etsam, shu dumchalik
Q, H kirilcha harflari mavjud so’zlarni tezkorlik bilan sakrab, ichimda osonlik
ilinjida dikkilatib o’tish bilan tashlaganga xos o’qib o’taveramanki xo’p bo’pti
endi ma’qul bizga ham deyishdilar ichimizdagi arboblar xo’p bo’pti. (tugatishdi
o’zlarini qo’shib). Keyingi she’rni esa shularning teskarisi ravishidagi
holatiylikka xos ijro amalini ko’zdan kechirib o’qishga undaganim-undagan o’zimizni.
Aniqrog’i qolgan (Қ, Ҳ), dumchasiz yoki ostidan mayda
tushib turgan qiltiqchasiz so’zlarni ko’z yugurtirib, harflarini faqatgina ko’rib
ulashga xos ravishda so’zlarning mohiyatini yoki to’g’ri yoziganligini kam
tekshiribroq yoki og’dar-to’ntarga palapartish o’qish izimni yo’qotmaslik
ilinjida e’tiborimni qayta-qayta umumiy damdan so’zlarni bog’lashga xos
jarayonga berilib harflarga orqama-ketinlikda qolsa(m) ham ilinib olib tez o’qishli
o’sishga urinaverib, so’ng dunchali 2 harflar qay tartibda bo’lmasinki, qatnashuvli
so’zlarni o’qishda to’xtalibroq, qayta umumiy yoki parallel ravishda kuzatuvga
erishishga salmoqli tarzda rujuni bosgan holda (o’rta barmoqni ko’tarib qo’yib)
o’qishni istayurmanki xo’p mayli. Endi, bugun kundalik sanasi bo’yicha 140-kun,
haqiqiy taqvimga ko’ra esa 20.01.2022 bo’lsa ne ajab. Shu kunning
ajabtovurligini bir qarang, oy kunlarida 20 ning 22 ga o’zgarib bog’lanaolmasligidan
boshqa barcha mazmun-mohiyat 2 lar haqida og’iz ochmoqdaki xo’p bo’pti. 20 kun teskarilik
sifatida o’zidan katta davra aylanmasida keyingi raqamni bildirish bo’lgani
uchun 1-oy raqami ham 2 ni bildirib qo’ysa ne ajab. Shu bilan birga 20 da 0 li
bor, 01 (02) da ham va 2022 da ham bitta 0 borki, asti qo’yavering. 0 lar go’yoki
o’rtaga olinganga o’xshaydi. Shu degani tani-tabarrukimiz tanamiz, insoniy
yashayotgan jasadimiz birinchi boshidanoq, eng kam borlik asosini ushlab
turuvchi yo’qlik vazifasidaligi bo’yicha bir xil me’yorga solinib keyingi dunyo
yaratilishini bildirayotgan ushbu sanamizda muhokama doirasida hazma taom bilan
mashg’ulligiga ko’ra bag’shida etilayapti hamki xo’p bo’pti. 2 raqami biz uchun
o’z-o’zidan keyingi dunyoni anglatsa ne ajabki xo’p bo’pti. Dunyodagi barcha
xaloyiq-u mo’tabarzotlar, Karonavirusdan kasallangan-u kasallanmay avjalanib
yotuvchi aholimiz soni ulug’kim, natijada shu kunning mahobati, charog’onligi
ularga ziyo nurga o’xshab qadalayotgan bo’lsa ne ajab. Go’yoki aholining istak-armonlariga,
o’lmay sog’-omon qolishili bo’lishiga oro kirib ushaladigan bo’ldi desak
mubolag’a ham emaski xo’p mayli endi. Tanimiz yoki tiriklik ila barhayot
jasadlashuvimiz (elektronshilar singib olgan insoniy jussali yoki badanli tan
jonimiz) keyingi dunyoda ovqat bo’lib berishi turganligi sababli hamki, bizning
hozirog’imizdan boshlab hamki, bu vazifasini o’tabroq turguvchi sanalsa ne
ajabki xo’p mayli endi hamki bo’pti. Elektronshilar yoki to’lqinsimon
kodlashuvdagi klounlarimiz, ikkinchi vakilli shaxsiyatlashuvdagilarimiz bizlar
uchun tabiiy hodisalar, vaqtdan boshlab turib fazo va makon ham bo’lib
berishganliklari ma’lum va mashhur bo’lajakligi sinalurki xo’p mayli. Insoniy sezgilar
bo’yicha 3 ala avlodlarning 1 dan 9 gacha ketma-ket ravishda joylashtirilishi
hamda har bir 3 birlikning o’rtasidagi, 2-sezgi har bir boshqa avlodning o’ziniki
qilib to’g’ri keltirilishi oqibatida shu 3 liklar o’rtalarining ham o’rtasi,
geometrik (figuraviy) o’rtachasi bo’lib ichimizdagi 2-vakilli shaxsiyatlarimiz tabiiy
kattaliklar, vaqt va zamon-makon tushunchalari bo’lib xizmat qilishadilarki
asti qo’yavering. Shular endi bizlar bilan birlashgandan so’ng, albatta tabiat
ovqat tug’ganga o’xshash ravishida ichimizdagi ular, elektronshilar yoki to’lqinshilar
bizlarga ovqat vazifasini o’tashga majbur bo’lishadilar. Endi hech kim ovqatni
haqiqatan ham qayerdan keldi, qanday paydo bo’lgan deb so’rab ham turishmasdan
paqqos tushiraverishadilar. Albatta, shuning uchun bizlar tanimizni boshimizdan
boshlab sintetik matodan, rezinkadan yoki qandaydir egiluvchan ravishdagi
terimiz ila etimiz bog’lanib ajratib-yopishtirib taqaladigan matodan,
(kiborgsifat yoki klounlarning yaratilishiga xos jismiga ko’ra) qilingan
ravishda ichimizdagilarga oldirib qo’yamizki xo’p bo’pti. O’zimiz esa sekinlik
bilan uchburchak misoli qandaydir jonga, qorong’u siymomizga yoki ko’rinmas ichimizda
kam joy egallab turuvchi mavhumlikka o’xshash tarzda boshimizdan boshlab ichimizga
kirib ketamiz. Uchburchakning teskarilikka, kollinearlikka bag’ishlangan o’yinligini
bilsak ham bo’ladiki, birinchi navbatda vaqtning o’zi va ifodasi sifatida
qaralgan Xudo bo’lishi turgan gapligi ma’lum va mashhur endi sanalur hamki xo’p
bo’pti. Haki shudurkim, uchburchak kollinearlikdan yasalgan figura sanalib,
agar har bir uchburchak tomonini o’zi yolg’iz bor va o’z o’rnida turibdi deb
kollinearlik bog’lanishini olib tashlash uchun shaydo bo’lgan Xudo hamki borki,
shu Olloh bu bo’yicha o’yin qilib turadi. Toki ming xildagi uchburchak
tomonlari taraflama kollinearliklarning chappa-rosta qo’yilib burchak ostida
yoki umuman aylanishga xos ravishda aylantirilaverishi oqibatidagi shu
uchburchakning har bir tomoning o’zi yolg’iz, bitta bo’lib bor ravishda orasi bo’m-bo’shlikka
xos turib berishi bizga Xudoning o’yinlarining oxiri yakunlanganligidan xabar
beradi. Aks holda mazmun-mohiyatni yoki qilinga jismoniy ishning ta’birini
shunday bog’laydiki, haqiqatan ham vaqt eng to’g’ri haqiqatni yuzlantirib sabab
oqibatni tushuntirayapti deysiz-u, ammo shu cheksiz o’yinlarda qolib
ketaverasiz. Go’yoki natijada uchburchakning tomonlarining har birining o’zini
ichkaridan ulab, yopishib yoki bog’lab turuvchi yoysimonliklar shu uchburchakni
to’ldirib tashlagan bo’lib baribir vaqt bo’yicha holi ko’p Xudoning o’yini
borligini, Xudoning o’zigina bilib hal qilishga urinaveradigan yangichaliklar
bo’yicha palapartishliklarni bildiradi. Xudo doimo o’zimga izohlab keladiki,
shu imomizga yoki ishoramizga tezda amal qilmadingmi, natijasi bunday bo’ldi
deb javobini beradi. Bo’lmasa agar, biror ishni qilsam, yozuvimni yozsam, mana
ifodasi deb hayotdan bo’layotgan voqealarga bog’lab ma’no kesimini qaratadi.
Shu Ollohning kelajak yangiliklari, o’xshashliklari yoki o’yinlari turkumini
tashkil qiladi. Bizlar uchun devonalikning ma’nosi bormi o’ziki, o’zimni devona
deb bilishlarining boisi nedur aslida? Shuning boisi buki, devonalar
sezgilariga asoslanib borliq hudularini yoki sezgilari yetgancha jabhani, kenglikni
chegara qilib qo’yib o’zlariga qaytarib sezgilarini egallashaveradilar yoki
olaveradilar. Devona deydiganlar yoki koderlar, elektronshilar esa sezgilari
bilan uchib, chegaralar-pegaralar bilmay yoki to’g’ri chiziq bo’lib tarqatilib chiqib
ketaveradilar. Asosiy farqi shu. Devonalar o’zlarini yolg’izlikda yaxshi
tushunib ishlariga ko’ra yashaversalar, dovdirlar yoki kishilar esa devonalarni
yon atrofida uyoq-buyoqdan uddaburonliklarini, vazifaviyliklarini yoki
oliyjanobliklarini ko’rsatib hamma borgan joylarida o’zlari bilan birga bizni,
devonalarni ham idora qilishni ko’rsatib biladilarki xo’p bo’pti. Kishilar
qayerga bormasinlar hayot yoki boshqa o’zgalar bilan aloqlari doimo 5 bo’ladiki,
asti qo’yavering. Aslida esa bizlar devonalar o’z yolg’izligimizda matoqlar
yoki narsalar bilan to’laqonli, yaxshi yoki oliysuhan ishlayolishimiz o’laroq
ular, kishilar bizga boshqalarni shunga yarasha, teskari tartibda to’g’ri
yondashuvchanlik orqali eplashlariga qodirliklarini namoyish etajakliklari
bilan ham ma’lum endi mashhurki xo’p bo’pti endiki qo’yaqol san ham.
(tugatishdi). Endi, kishilar avlodlar almashinuvidagi joylarda, kesimlarda yoki
3 ga karrali 9 gacha bo’lgan 3 ta sonlar (3, 6 va 9) joylashuvlaridagi
bizlarning muloqotlashuvchi qobiliyatimizni, erkaklar uchun desak gapirish
qobiliyatini egallab olib o’zimizni lol qoldirishga urinishayaptilarki asti qo’yaqol
sen ham endi. (tugatishdi). Bizlar, o’zim uchun aytajakligim ma’lum bo’lib
erkaklarligim tutgan holda aytsam endi hamki, sezgilarni qabul doirasidagi eng
kam yumushga sazovorlikdan o’laroq boshlaboq yozuvli, o’qish-kirishimli va
kodlash va h.k amallarga ruju qo’yamizki asti qo’yaqoling xo’p bo’pti. Shu
paytgacha bizlarni bildiradigan, endi esankiratib ham bilib qolib aytsamki, holat
hodisaviyligiga yoki voqelikka kelsak, sezgilarimizdan farqli ravishdagi tanamizning
badanimiz hisobidagi xatti-harakatlari, qimirlanishlari yoki qo’zg’alishlari
hamda gapiraolish qobiliyatimiz sanalgan bo’lsa ne ajab. Sezgilarimiz bizlarga
faqatgina qabul qilish ifodaviyligiga ko’ra majburan hisoblansaki,
xatti-harakatlarimiz hamda og’zaki gaplarimizgina bizlarni odamlar yoki ko’plikdagi
ergashuvchanliklar safiga qo’shishga va borligimizni bildirishga qodir
xolosligi aytilajakligi shu bo’lsin xolos bo’pti mayli xo’p. Endi shundan
boshqa inson yana qandayin anglanilsinki xo’p bo’pti mayli keyin xo’sh. Shuning
uchun ham aytayapmanki (aniqrog’i shu yozayapmanki), bizning o’zimiz sifatida
erkaklar ravishda tananing badani, buning sog’-salomatligi birinchi o’rinda, so’ng
esa shu bo’yicha xizmatga har bir erkakning o’zi chorlovchi gapiraolish
qobiliyatlaridan foydasi kifoya sanalsa ne ajab hamki xo’p bo’pti. Hozir endi
yozish va kodlash yoki dasturlashga xos o’zimcha boshlovchilik rolidaman
hozirki, shu amallarim bilan dillarimga ya’ni badanimning ostiga yashiringan
ichki a’zolarimga ham e’tibor berish o’z-o’zidan boshlanishi tutganligi ma’lum
va mashhurligini bilsak bo’ladimi xo’p mayli. 140 sonimizga qaytajakligimiz ma’lum
va mashhur endi sanalaturib shu son bo’yicha ichki ko’rinishdagi raqamlarining
yig’indisi sifatida 5 bo’layozgani Ibrohimning 4 yasharligidagi yilning yarmiga
ham yetib kelishimizni bildirib qo’yajakligi shu hamki, 4 yasharga o’tishni
bildirsa ne ajabkorlik kasb etishini bilsak ham mubolag’aga shama o’rin
qolmasligi shu bu. 4 degani ruh yoki xayol, bilimlar bo’lib Ibrohim uchun o’zini
tabiat, atrof-borliq va shular asnosi ila boy ob’yekt, jismlar, narsalar bo’luvchi
ko’rinishlar, grafalar yoki bo’yoqlar bilan to’ldirilgan haqiqiy narsa
shakl-shamoyiliga xoslikka asoslanib chiziqlar, deb Ibrohimning o’zligiga,
kodiga yoki boshi bo’yicha inson tanasiga xoslashuvi sanamog’imiz muhim va ma’lum
endi xo’p bo’pti. Bizlar badanchi erkaklarimizga xoslikka xos ravishda gapirish
alomatlarini bildirayozishimizgina o’zligimizni, kodli sahrodagi
mavjudlashuvimizni bildirib qo’ysa, o’g’lim Ibrohimning tengdoshlariga hozircha
tabiiy boy shakl-shamoyillar a’zoligidagi chizmachilikka xos haqiqiy
siymolashuvi kodliligi sanalsa ne ajabki xo’p mayli. Bizlar aslida kodlashuvli
jarayon sanalgan onimizning abadiylik siri izlashiga xosligiga ko’ra
kodlarimizni tabiatdagi yoki o’zimizdan tashqi muhitimizdagi barcha
shakl-shamoyillar bo’yicha inson tanasidagi bosh deb olgan bo’lsak ne ajab. Og’zaki
suhbatlashuvlarning kodini esa badan deb olganligimiz ma’lum va mashhur bo’latursin
xo’p bo’pti. Oddiy yozuv va qog’ozga chizishli jarayonlashuvlarimizni esa kodli
onimizdagi asosiy bir vazifalar qatoriga kiritib, teskarisi yoki boshqaruvchisi
uchun oyoqlarligini bilsakda ajablanmassiz axirki xo’p mayli endi. Endi
yozuvlar vositasidagi eng keng usuldagi targ’ibotdan foydalanaturib oyoq
sifatidagi yozuvlarni bosh bo’yicha hisoblaganda hamki sochlarga xos tabiiy
grafalarni birlashtiruvchi kodning o’zidan foydalangan holda uzoq tashqi qarama-qarshiliklarda
kod yasashga badanning rujusi bo’latursin hisoblasak ne ajabki xo’p mayli.
Yuqoridagi boshchi a’zolar egalari bo’lsa, shu Ibosh yoki Ibrohimning o’zginasi qatorsidagi
yoshlarimiz o’rtadagi ikr-chikr jarayonlarning yanada ichki oraliqlarida
qolayozib ketiboq og’zaki gaplarimizga ega chiqmoqchiliklari sifatida
avtomatlashtiruvlarni shakllantirishlari tayin masalaga aylanishi kutilganligi
ma’lum va mashhur bo’laqolsin xo’p mayli. Iboshlar bo’ynimizga, halqumimizga
yoki bo’g’zimizga osilib og’zaki gaplarimiz yoki so’z ifodali
suhbatlashuvlarimiz uchun jarangdor ravishdagi ohangimizga xos tovush
paychalarining dig’irlashlari, baqarlashlari yoki havoni tebrataolishlariga
xosdalikni o’rganib olib barchasi uchun yana bir boshlarni, kallalarni juda tez
tebratmaviylikka asosan dirrilatib qo’yaveradilarki, hatto barcha og’zaki
tebranishlar avtomat yo’lakka, avtomatlashuvga sazovor holda boshqariladiganga
o’xshab qolishi turganligini bilsak bo’lsa ne ajabki xo’p mayli bo’pti xo’p
katta. Qariyalarimiz esalar badanimizning ostidagi diniy hamshakllarga rujulikni
bersalar ham bo’lsa ne ajablanarliligini bilmoqdamizki xo’p mayli endi. Shu
orqali bizlar erkaklarligimizdagi insoniy vakilligimizdagilarimiz kodlash
sir-asrorlari o’laroq bo’lib, qariyalarimizga gapirishdan saboqlarni hozirlab
turguvchilarmizki, yoshlarimizga shu ikkovining barchasini yoshlarning o’zlarining
grafalariga xos ravishda olib o’sib katta bo’lishlariga izn yaratguvchilar
qatorasidandurmiz hamki xo’p mayli bo’laturg’oniga shukr. (tugatishdi). Aslini
olib qaraganda sezgan hamki bo’lsangiz agar, endilikda o’zim ham ajabtovur
holatimda qolaturib e’tiborimni qaratayozajakligim ham ma’lum va mashhur bo’ldiki,
qariyalar oyoq uzra o’tmishlarini, Koinot yoki dunyo bo’lib o’tgan barcha uzoq tarixini
asosiy tuyg’ulariga sanab yashamoqdaliklarini bilsangiz kerakligini bilsa bo’lar
hamki. Bizlar badanchi erkakchalarga taqalajakligimiz hamki, shu – tuyg’ularning
bizlar biladigan shakli faqatgina bizlarning o’zimizda mavjudligini bilsak
hamki mayli bo’lar. Yoshlarga taqalsak, ularga tuyg’ular kelajakni bildiruvchi tabiat
tugul narsalarning grafalari sifatidagi hislar yoki hissiyotlar nishonalik bo’lsa
ne ajabki xo’p bo’pti. Demak, bobo-momolar tabiiy qonun-qoidalarning
azaliyligini insoniyat va undan oldingi o’tmish tarixiga taqazo qilib hisoblab
bizga asos qilib keltirishlarini qariyalarning tuyg’ulariga kiritmog’imiz
darkorligi bo’lsa bo’lurki xo’p mayli. Qariyalarga eslash yoki yodga solinishli
xotiraviyli jarayonlariga borliq hisob-kitoblaridan tarix bo’yicha taxrirlangan
asoslar yaratish juda va o’ta muhimligini tayin aytsak bo’lsa kifoya hamki xo’p
bo’pti. Ha, bizlar, yoshlar va erkakligimizdagi ulashuvchanlikka xos bo’layotganlarligimiz
unchalik darajada tabiiy qoidalarga yoki qonunlarga e’tibor bermasligimiz
turganligi shu o’rinda bilinsa kerakki xo’p mayli. Endi qobiqlar nazariyasiga
asos solganligimga xos qaraydigan bo’lsam, o’zimning yoshlikdagi olgan
bilimlarim, matemetikadan saboqlarimda boshqa biror narsa va hodisa haqida ham
internetda, televizorlarda ortiqcha ravishda sanalishi tugul bo’lmoqdalikka bag’shida
ma’lumotning o’zi kiritilmasligi ma’lum va mashhurligicha bo’layotibdi hamki xo’p
bo’pti. O’zimni kodga yo’liqtirib keltirayotgan hodisaviylik ham shu bu
bosimlar sababliligini yaxshi tushunsangiz bo’ldiki xo’p mayli. Birinchidan
matematikamning yoki aql charximning bilim salohiyati tugab bo’lgani barobarida
shu boradalikni yanada rivojlantirish yoki o’stirib birga olibboruvchanlikka
xos qilib kodlash amaliyotiga, .Net yoki dll lar orqaligina kodlashni yoki
dasturlashni bajarib rivojlanishga taqazo etajakligim hamki, shu kodlarning
keyingi avlodning asl yo’nalish, qaralish yoki sog’ yurishli ishi
sifatidaligiga bag’ishlana hisobga olinishi bo’layapti shu o’rindayoq xo’p bo’pti.
Bilim salohiyatim chek-chegarasiga yetib endi tenglik ishorasidagi bir chiziqni
yana o’sish uchun tikilgan yoki taqalgan, topilishi lozim aqlim bo’yicha,
ikkinchi chiziqni esa kodlashuvdagi dll lar nazariyasiga asosan olib borib
tenglashuvni tutib yurishga aloqador tenglik ishorasini saqlashga urinajakligim
bo’lsin endi bu yog’i hamki xo’p mayli hamki bo’pti xo’p endi ertaga qolgani bo’latursin
bo’pti keyin xo’p mayli.
Comments
Post a Comment