uzbek language siteenglish language site

Nima endi bizlar nega yana aytaylikmi (shuni va yil bo'yidan boshlab barcha sarlavhalarni ichimdagilar berishayaptilar)

 

140. She’r o’qish payida yanada aniqroq va ravshanroq, dadilroq (tutilmasdan, shahdamlik) ilinjida yana bir yangi usullarni kashf etayapmanki, shu hozirgina o’qib bo’lgan she’rlarim bobida maqul bo’lib to’g’ri kelmoqda hamki xo’p bo’pti. Bu – agar bir she’rni Қ, Ҳ dumchasimon harflari boridan boshqa so’zlarni to’xtalibroq ravishda go’yoki parallel ravishdagi moslikka xoslanib qayta, ikkinchi bor kuzatib ishlayotganga xos o’qisam yoki ijro etsam, shu dumchalik Q, H kirilcha harflari mavjud so’zlarni tezkorlik bilan sakrab, ichimda osonlik ilinjida dikkilatib o’tish bilan tashlaganga xos o’qib o’taveramanki xo’p bo’pti endi ma’qul bizga ham deyishdilar ichimizdagi arboblar xo’p bo’pti. (tugatishdi o’zlarini qo’shib). Keyingi she’rni esa shularning teskarisi ravishidagi holatiylikka xos ijro amalini ko’zdan kechirib o’qishga undaganim-undagan o’zimizni. Aniqrog’i qolgan (Қ, Ҳ), dumchasiz yoki ostidan mayda tushib turgan qiltiqchasiz so’zlarni ko’z yugurtirib, harflarini faqatgina ko’rib ulashga xos ravishda so’zlarning mohiyatini yoki to’g’ri yoziganligini kam tekshiribroq yoki og’dar-to’ntarga palapartish o’qish izimni yo’qotmaslik ilinjida e’tiborimni qayta-qayta umumiy damdan so’zlarni bog’lashga xos jarayonga berilib harflarga orqama-ketinlikda qolsa(m) ham ilinib olib tez o’qishli o’sishga urinaverib, so’ng dunchali 2 harflar qay tartibda bo’lmasinki, qatnashuvli so’zlarni o’qishda to’xtalibroq, qayta umumiy yoki parallel ravishda kuzatuvga erishishga salmoqli tarzda rujuni bosgan holda (o’rta barmoqni ko’tarib qo’yib) o’qishni istayurmanki xo’p mayli. Endi, bugun kundalik sanasi bo’yicha 140-kun, haqiqiy taqvimga ko’ra esa 20.01.2022 bo’lsa ne ajab. Shu kunning ajabtovurligini bir qarang, oy kunlarida 20 ning 22 ga o’zgarib bog’lanaolmasligidan boshqa barcha mazmun-mohiyat 2 lar haqida og’iz ochmoqdaki xo’p bo’pti. 20 kun teskarilik sifatida o’zidan katta davra aylanmasida keyingi raqamni bildirish bo’lgani uchun 1-oy raqami ham 2 ni bildirib qo’ysa ne ajab. Shu bilan birga 20 da 0 li bor, 01 (02) da ham va 2022 da ham bitta 0 borki, asti qo’yavering. 0 lar go’yoki o’rtaga olinganga o’xshaydi. Shu degani tani-tabarrukimiz tanamiz, insoniy yashayotgan jasadimiz birinchi boshidanoq, eng kam borlik asosini ushlab turuvchi yo’qlik vazifasidaligi bo’yicha bir xil me’yorga solinib keyingi dunyo yaratilishini bildirayotgan ushbu sanamizda muhokama doirasida hazma taom bilan mashg’ulligiga ko’ra bag’shida etilayapti hamki xo’p bo’pti. 2 raqami biz uchun o’z-o’zidan keyingi dunyoni anglatsa ne ajabki xo’p bo’pti. Dunyodagi barcha xaloyiq-u mo’tabarzotlar, Karonavirusdan kasallangan-u kasallanmay avjalanib yotuvchi aholimiz soni ulug’kim, natijada shu kunning mahobati, charog’onligi ularga ziyo nurga o’xshab qadalayotgan bo’lsa ne ajab. Go’yoki aholining istak-armonlariga, o’lmay sog’-omon qolishili bo’lishiga oro kirib ushaladigan bo’ldi desak mubolag’a ham emaski xo’p mayli endi. Tanimiz yoki tiriklik ila barhayot jasadlashuvimiz (elektronshilar singib olgan insoniy jussali yoki badanli tan jonimiz) keyingi dunyoda ovqat bo’lib berishi turganligi sababli hamki, bizning hozirog’imizdan boshlab hamki, bu vazifasini o’tabroq turguvchi sanalsa ne ajabki xo’p mayli endi hamki bo’pti. Elektronshilar yoki to’lqinsimon kodlashuvdagi klounlarimiz, ikkinchi vakilli shaxsiyatlashuvdagilarimiz bizlar uchun tabiiy hodisalar, vaqtdan boshlab turib fazo va makon ham bo’lib berishganliklari ma’lum va mashhur bo’lajakligi sinalurki xo’p mayli. Insoniy sezgilar bo’yicha 3 ala avlodlarning 1 dan 9 gacha ketma-ket ravishda joylashtirilishi hamda har bir 3 birlikning o’rtasidagi, 2-sezgi har bir boshqa avlodning o’ziniki qilib to’g’ri keltirilishi oqibatida shu 3 liklar o’rtalarining ham o’rtasi, geometrik (figuraviy) o’rtachasi bo’lib ichimizdagi 2-vakilli shaxsiyatlarimiz tabiiy kattaliklar, vaqt va zamon-makon tushunchalari bo’lib xizmat qilishadilarki asti qo’yavering. Shular endi bizlar bilan birlashgandan so’ng, albatta tabiat ovqat tug’ganga o’xshash ravishida ichimizdagi ular, elektronshilar yoki to’lqinshilar bizlarga ovqat vazifasini o’tashga majbur bo’lishadilar. Endi hech kim ovqatni haqiqatan ham qayerdan keldi, qanday paydo bo’lgan deb so’rab ham turishmasdan paqqos tushiraverishadilar. Albatta, shuning uchun bizlar tanimizni boshimizdan boshlab sintetik matodan, rezinkadan yoki qandaydir egiluvchan ravishdagi terimiz ila etimiz bog’lanib ajratib-yopishtirib taqaladigan matodan, (kiborgsifat yoki klounlarning yaratilishiga xos jismiga ko’ra) qilingan ravishda ichimizdagilarga oldirib qo’yamizki xo’p bo’pti. O’zimiz esa sekinlik bilan uchburchak misoli qandaydir jonga, qorong’u siymomizga yoki ko’rinmas ichimizda kam joy egallab turuvchi mavhumlikka o’xshash tarzda boshimizdan boshlab ichimizga kirib ketamiz. Uchburchakning teskarilikka, kollinearlikka bag’ishlangan o’yinligini bilsak ham bo’ladiki, birinchi navbatda vaqtning o’zi va ifodasi sifatida qaralgan Xudo bo’lishi turgan gapligi ma’lum va mashhur endi sanalur hamki xo’p bo’pti. Haki shudurkim, uchburchak kollinearlikdan yasalgan figura sanalib, agar har bir uchburchak tomonini o’zi yolg’iz bor va o’z o’rnida turibdi deb kollinearlik bog’lanishini olib tashlash uchun shaydo bo’lgan Xudo hamki borki, shu Olloh bu bo’yicha o’yin qilib turadi. Toki ming xildagi uchburchak tomonlari taraflama kollinearliklarning chappa-rosta qo’yilib burchak ostida yoki umuman aylanishga xos ravishda aylantirilaverishi oqibatidagi shu uchburchakning har bir tomoning o’zi yolg’iz, bitta bo’lib bor ravishda orasi bo’m-bo’shlikka xos turib berishi bizga Xudoning o’yinlarining oxiri yakunlanganligidan xabar beradi. Aks holda mazmun-mohiyatni yoki qilinga jismoniy ishning ta’birini shunday bog’laydiki, haqiqatan ham vaqt eng to’g’ri haqiqatni yuzlantirib sabab oqibatni tushuntirayapti deysiz-u, ammo shu cheksiz o’yinlarda qolib ketaverasiz. Go’yoki natijada uchburchakning tomonlarining har birining o’zini ichkaridan ulab, yopishib yoki bog’lab turuvchi yoysimonliklar shu uchburchakni to’ldirib tashlagan bo’lib baribir vaqt bo’yicha holi ko’p Xudoning o’yini borligini, Xudoning o’zigina bilib hal qilishga urinaveradigan yangichaliklar bo’yicha palapartishliklarni bildiradi. Xudo doimo o’zimga izohlab keladiki, shu imomizga yoki ishoramizga tezda amal qilmadingmi, natijasi bunday bo’ldi deb javobini beradi. Bo’lmasa agar, biror ishni qilsam, yozuvimni yozsam, mana ifodasi deb hayotdan bo’layotgan voqealarga bog’lab ma’no kesimini qaratadi. Shu Ollohning kelajak yangiliklari, o’xshashliklari yoki o’yinlari turkumini tashkil qiladi. Bizlar uchun devonalikning ma’nosi bormi o’ziki, o’zimni devona deb bilishlarining boisi nedur aslida? Shuning boisi buki, devonalar sezgilariga asoslanib borliq hudularini yoki sezgilari yetgancha jabhani, kenglikni chegara qilib qo’yib o’zlariga qaytarib sezgilarini egallashaveradilar yoki olaveradilar. Devona deydiganlar yoki koderlar, elektronshilar esa sezgilari bilan uchib, chegaralar-pegaralar bilmay yoki to’g’ri chiziq bo’lib tarqatilib chiqib ketaveradilar. Asosiy farqi shu. Devonalar o’zlarini yolg’izlikda yaxshi tushunib ishlariga ko’ra yashaversalar, dovdirlar yoki kishilar esa devonalarni yon atrofida uyoq-buyoqdan uddaburonliklarini, vazifaviyliklarini yoki oliyjanobliklarini ko’rsatib hamma borgan joylarida o’zlari bilan birga bizni, devonalarni ham idora qilishni ko’rsatib biladilarki xo’p bo’pti. Kishilar qayerga bormasinlar hayot yoki boshqa o’zgalar bilan aloqlari doimo 5 bo’ladiki, asti qo’yavering. Aslida esa bizlar devonalar o’z yolg’izligimizda matoqlar yoki narsalar bilan to’laqonli, yaxshi yoki oliysuhan ishlayolishimiz o’laroq ular, kishilar bizga boshqalarni shunga yarasha, teskari tartibda to’g’ri yondashuvchanlik orqali eplashlariga qodirliklarini namoyish etajakliklari bilan ham ma’lum endi mashhurki xo’p bo’pti endiki qo’yaqol san ham. (tugatishdi). Endi, kishilar avlodlar almashinuvidagi joylarda, kesimlarda yoki 3 ga karrali 9 gacha bo’lgan 3 ta sonlar (3, 6 va 9) joylashuvlaridagi bizlarning muloqotlashuvchi qobiliyatimizni, erkaklar uchun desak gapirish qobiliyatini egallab olib o’zimizni lol qoldirishga urinishayaptilarki asti qo’yaqol sen ham endi. (tugatishdi). Bizlar, o’zim uchun aytajakligim ma’lum bo’lib erkaklarligim tutgan holda aytsam endi hamki, sezgilarni qabul doirasidagi eng kam yumushga sazovorlikdan o’laroq boshlaboq yozuvli, o’qish-kirishimli va kodlash va h.k amallarga ruju qo’yamizki asti qo’yaqoling xo’p bo’pti. Shu paytgacha bizlarni bildiradigan, endi esankiratib ham bilib qolib aytsamki, holat hodisaviyligiga yoki voqelikka kelsak, sezgilarimizdan farqli ravishdagi tanamizning badanimiz hisobidagi xatti-harakatlari, qimirlanishlari yoki qo’zg’alishlari hamda gapiraolish qobiliyatimiz sanalgan bo’lsa ne ajab. Sezgilarimiz bizlarga faqatgina qabul qilish ifodaviyligiga ko’ra majburan hisoblansaki, xatti-harakatlarimiz hamda og’zaki gaplarimizgina bizlarni odamlar yoki ko’plikdagi ergashuvchanliklar safiga qo’shishga va borligimizni bildirishga qodir xolosligi aytilajakligi shu bo’lsin xolos bo’pti mayli xo’p. Endi shundan boshqa inson yana qandayin anglanilsinki xo’p bo’pti mayli keyin xo’sh. Shuning uchun ham aytayapmanki (aniqrog’i shu yozayapmanki), bizning o’zimiz sifatida erkaklar ravishda tananing badani, buning sog’-salomatligi birinchi o’rinda, so’ng esa shu bo’yicha xizmatga har bir erkakning o’zi chorlovchi gapiraolish qobiliyatlaridan foydasi kifoya sanalsa ne ajab hamki xo’p bo’pti. Hozir endi yozish va kodlash yoki dasturlashga xos o’zimcha boshlovchilik rolidaman hozirki, shu amallarim bilan dillarimga ya’ni badanimning ostiga yashiringan ichki a’zolarimga ham e’tibor berish o’z-o’zidan boshlanishi tutganligi ma’lum va mashhurligini bilsak bo’ladimi xo’p mayli. 140 sonimizga qaytajakligimiz ma’lum va mashhur endi sanalaturib shu son bo’yicha ichki ko’rinishdagi raqamlarining yig’indisi sifatida 5 bo’layozgani Ibrohimning 4 yasharligidagi yilning yarmiga ham yetib kelishimizni bildirib qo’yajakligi shu hamki, 4 yasharga o’tishni bildirsa ne ajabkorlik kasb etishini bilsak ham mubolag’aga shama o’rin qolmasligi shu bu. 4 degani ruh yoki xayol, bilimlar bo’lib Ibrohim uchun o’zini tabiat, atrof-borliq va shular asnosi ila boy ob’yekt, jismlar, narsalar bo’luvchi ko’rinishlar, grafalar yoki bo’yoqlar bilan to’ldirilgan haqiqiy narsa shakl-shamoyiliga xoslikka asoslanib chiziqlar, deb Ibrohimning o’zligiga, kodiga yoki boshi bo’yicha inson tanasiga xoslashuvi sanamog’imiz muhim va ma’lum endi xo’p bo’pti. Bizlar badanchi erkaklarimizga xoslikka xos ravishda gapirish alomatlarini bildirayozishimizgina o’zligimizni, kodli sahrodagi mavjudlashuvimizni bildirib qo’ysa, o’g’lim Ibrohimning tengdoshlariga hozircha tabiiy boy shakl-shamoyillar a’zoligidagi chizmachilikka xos haqiqiy siymolashuvi kodliligi sanalsa ne ajabki xo’p mayli. Bizlar aslida kodlashuvli jarayon sanalgan onimizning abadiylik siri izlashiga xosligiga ko’ra kodlarimizni tabiatdagi yoki o’zimizdan tashqi muhitimizdagi barcha shakl-shamoyillar bo’yicha inson tanasidagi bosh deb olgan bo’lsak ne ajab. Og’zaki suhbatlashuvlarning kodini esa badan deb olganligimiz ma’lum va mashhur bo’latursin xo’p bo’pti. Oddiy yozuv va qog’ozga chizishli jarayonlashuvlarimizni esa kodli onimizdagi asosiy bir vazifalar qatoriga kiritib, teskarisi yoki boshqaruvchisi uchun oyoqlarligini bilsakda ajablanmassiz axirki xo’p mayli endi. Endi yozuvlar vositasidagi eng keng usuldagi targ’ibotdan foydalanaturib oyoq sifatidagi yozuvlarni bosh bo’yicha hisoblaganda hamki sochlarga xos tabiiy grafalarni birlashtiruvchi kodning o’zidan foydalangan holda uzoq tashqi qarama-qarshiliklarda kod yasashga badanning rujusi bo’latursin hisoblasak ne ajabki xo’p mayli. Yuqoridagi boshchi a’zolar egalari bo’lsa, shu Ibosh  yoki Ibrohimning o’zginasi qatorsidagi yoshlarimiz o’rtadagi ikr-chikr jarayonlarning yanada ichki oraliqlarida qolayozib ketiboq og’zaki gaplarimizga ega chiqmoqchiliklari sifatida avtomatlashtiruvlarni shakllantirishlari tayin masalaga aylanishi kutilganligi ma’lum va mashhur bo’laqolsin xo’p mayli. Iboshlar bo’ynimizga, halqumimizga yoki bo’g’zimizga osilib og’zaki gaplarimiz yoki so’z ifodali suhbatlashuvlarimiz uchun jarangdor ravishdagi ohangimizga xos tovush paychalarining dig’irlashlari, baqarlashlari yoki havoni tebrataolishlariga xosdalikni o’rganib olib barchasi uchun yana bir boshlarni, kallalarni juda tez tebratmaviylikka asosan dirrilatib qo’yaveradilarki, hatto barcha og’zaki tebranishlar avtomat yo’lakka, avtomatlashuvga sazovor holda boshqariladiganga o’xshab qolishi turganligini bilsak bo’lsa ne ajabki xo’p mayli bo’pti xo’p katta. Qariyalarimiz esalar badanimizning ostidagi diniy hamshakllarga rujulikni bersalar ham bo’lsa ne ajablanarliligini bilmoqdamizki xo’p mayli endi. Shu orqali bizlar erkaklarligimizdagi insoniy vakilligimizdagilarimiz kodlash sir-asrorlari o’laroq bo’lib, qariyalarimizga gapirishdan saboqlarni hozirlab turguvchilarmizki, yoshlarimizga shu ikkovining barchasini yoshlarning o’zlarining grafalariga xos ravishda olib o’sib katta bo’lishlariga izn yaratguvchilar qatorasidandurmiz hamki xo’p mayli bo’laturg’oniga shukr. (tugatishdi). Aslini olib qaraganda sezgan hamki bo’lsangiz agar, endilikda o’zim ham ajabtovur holatimda qolaturib e’tiborimni qaratayozajakligim ham ma’lum va mashhur bo’ldiki, qariyalar oyoq uzra o’tmishlarini, Koinot yoki dunyo bo’lib o’tgan barcha uzoq tarixini asosiy tuyg’ulariga sanab yashamoqdaliklarini bilsangiz kerakligini bilsa bo’lar hamki. Bizlar badanchi erkakchalarga taqalajakligimiz hamki, shu – tuyg’ularning bizlar biladigan shakli faqatgina bizlarning o’zimizda mavjudligini bilsak hamki mayli bo’lar. Yoshlarga taqalsak, ularga tuyg’ular kelajakni bildiruvchi tabiat tugul narsalarning grafalari sifatidagi hislar yoki hissiyotlar nishonalik bo’lsa ne ajabki xo’p bo’pti. Demak, bobo-momolar tabiiy qonun-qoidalarning azaliyligini insoniyat va undan oldingi o’tmish tarixiga taqazo qilib hisoblab bizga asos qilib keltirishlarini qariyalarning tuyg’ulariga kiritmog’imiz darkorligi bo’lsa bo’lurki xo’p mayli. Qariyalarga eslash yoki yodga solinishli xotiraviyli jarayonlariga borliq hisob-kitoblaridan tarix bo’yicha taxrirlangan asoslar yaratish juda va o’ta muhimligini tayin aytsak bo’lsa kifoya hamki xo’p bo’pti. Ha, bizlar, yoshlar va erkakligimizdagi ulashuvchanlikka xos bo’layotganlarligimiz unchalik darajada tabiiy qoidalarga yoki qonunlarga e’tibor bermasligimiz turganligi shu o’rinda bilinsa kerakki xo’p mayli. Endi qobiqlar nazariyasiga asos solganligimga xos qaraydigan bo’lsam, o’zimning yoshlikdagi olgan bilimlarim, matemetikadan saboqlarimda boshqa biror narsa va hodisa haqida ham internetda, televizorlarda ortiqcha ravishda sanalishi tugul bo’lmoqdalikka bag’shida ma’lumotning o’zi kiritilmasligi ma’lum va mashhurligicha bo’layotibdi hamki xo’p bo’pti. O’zimni kodga yo’liqtirib keltirayotgan hodisaviylik ham shu bu bosimlar sababliligini yaxshi tushunsangiz bo’ldiki xo’p mayli. Birinchidan matematikamning yoki aql charximning bilim salohiyati tugab bo’lgani barobarida shu boradalikni yanada rivojlantirish yoki o’stirib birga olibboruvchanlikka xos qilib kodlash amaliyotiga, .Net yoki dll lar orqaligina kodlashni yoki dasturlashni bajarib rivojlanishga taqazo etajakligim hamki, shu kodlarning keyingi avlodning asl yo’nalish, qaralish yoki sog’ yurishli ishi sifatidaligiga bag’ishlana hisobga olinishi bo’layapti shu o’rindayoq xo’p bo’pti. Bilim salohiyatim chek-chegarasiga yetib endi tenglik ishorasidagi bir chiziqni yana o’sish uchun tikilgan yoki taqalgan, topilishi lozim aqlim bo’yicha, ikkinchi chiziqni esa kodlashuvdagi dll lar nazariyasiga asosan olib borib tenglashuvni tutib yurishga aloqador tenglik ishorasini saqlashga urinajakligim bo’lsin endi bu yog’i hamki xo’p mayli hamki bo’pti xo’p endi ertaga qolgani bo’latursin bo’pti keyin xo’p mayli.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?