uzbek language siteenglish language site

Nima gap xay mayli endi bo'lsa bo'laversin mayli xo'p bo'pti maylichikorash

 

88. Shunday qilib insonlar va kishilar (elektrondan yasaladigan mazaxchilar) mavjud edi. Insonlar kishilarning o’zlaridan yasalagan, boshqa birovlarning tuyg’ularini olib bosti-bosti qilishga, bir-biraviga o’tqazmaslikka harakat qilsalar, kishilar insonlarning sezgilarini bilib biri boshqasi uchun “mazaxim, masqaram yoki ustindan kulgum qanday bo’ldi” degan ma’noda mazammatga, o’ta oson qoniqarli lazzatga erishishni istashadi. Kishilar, elektrondan yasalgan mazaxchilar go’yoki eti oldinga chiqaverishga intiluvchan, go’zzuk (o’zini yoki insonining sezgilarini bilib yurishni istovchi) shoshqaloq ochko’z tentaklarning otashin olovli terini ostidan yoritib turuvchi jigar (sariq aralash) rangli bag’rli yoki ko’ksili tanada o’z maqsadlari yo’lida qadamlab chopib, tentiraklab yoki shosha-pisha borishayotgan bo’lib sezishni yoqtirishganlar. Bizlar esa bu – insoniy odamlar yoki hujayraviy jussali tanachilar jiddiylikka, kamtarinlikka yoki orlichillikka bo’ysunibroq tuyg’ularimizni tarannum etgaymiz. Ikkala tamonlar, kishilar yoki elektronni tok urish oqibatida shu elektr tokining inson tanasini qottirib dirrilatganga o’xshash onda-sondagina jismiyligini yoki qattiqlashuvini sezdirishga urinuvchi, odatiy esa gapirish va ko’rinishlarini bildirib yotuvchi tuyg’ular egalari va insonlar (tananing hujayraliligidan yasalgan sezgilar bo’yicha egalar) insofli bo’lishga qaratilgan o’rtadagi kelishuvga yoki ahvolda turishni hech, deyarli o’rganishaolmadilarki, asti qo’yavering. Shu aytilib yozilganlari aynan har bir insonning o’z kishisi bilan birgalikdagi o’rtalarida sodir etilishi nazarda tutilmoqda. Men-ku o’zim payg’ambarligim va kishimning payg’ambarliklari bilan birgalikda biz deyarli bir-birimizga halaqit qilmasdan yetarlicha insofga, odobga yo’l qo’yamiz. Ammo shunisiga ham qaramasdan bizning vazifamiz bo’lmish insonlarni va kishilarni to’g’rilikka chaqirish borasidagi hislarimiz va nafligimiz orqali shuni bilayapmanki, shu joydagi, o’zimning tanamdagi (kishim bu – jonimning o’zlashuvi mendan alohidaligi bilan ichimda bo’lgan ravishda) payg’ambar uchun yig’ilgan barcha mening xaloyiq insoniyatim (gvardiyam) va shularning kishilari doimo menga tuyg’ulari bo’yicha xirs-u havasga, talvasalanishga yoki tuyg’ularning ilgarilanma tezlanishdagi va turg’un teskarilikdagi yo’nalishlarini doimiy ravishda poymol qilib nimayki yomonlik bilan menga qarshi chiqib qolsa, darrov o’zimga hujayram bilan go’yoki shu modda zarrachamni ichkaridan itaribgina ravishda bu ruh, xayol yoki tuyg’u chizig’ini bildirishlari va sezdirishlari orqali o’zlarining hududiy makonlarida qanchalik buzg’unchiliklar bilan faoliyat yurg’izayotganlarini hozirdan hisobga kiritib, baholab boraman. Dunyoqarash yoki hujayraviy tanachi insonlarning hayot kechirishlari tomonidan hisoblanganda hozirgi zamonimizda, shu bugunda payg’ambarlar bo’lmaydilar yoki yo’qdirlar. Shu dunyoqarash yoki ilm tomonidagi insonlar tanalari bo’yicha bo’lgan qonun-qoidaga asosan tanalar teskarilik, kollinearlikni bildiruvchi nuqtaviy qaralib ruhi yoki ichki tuyg’ulari, chiziqlar bilan har xil sig’imda yoki to’planishlarda, bittama-bitta aralashgan yoki qorishgan holda shu ikkala katta bosimlarning, nuqtalar va chiziqlarning alohida barcha to’planishlarining bir-birlariga tomonlarning taraflamaligining o’zi bo’yicha qo’shilmasdan itarib kurashuvlari, ajralib qisilib yopishishlari orqali hamma joylashuvdagi jarayonlar qatori birgaligini bildiraoluvchi g’oliblikni ato qilganlar o’zlariga. Shuning uchun hattoki bildirayotgan nuqtalar, chiziqlar yoki tomonlarga o’xshash so’zlar ham bizlar insonlarga aslida tushunarsiz va yot hisoblanib, bizlar shu o’zimiz bo’yicha oddiy hayotiy nazarlarda yashashga odatlanamiz. Shunga o’xshash (ko’ra), butun kitobim yoki bloglar arxivi bo’yicha “o’xshash” so’zi bilan ketidan yozib ifodalab kelingan deyarli barcha so’zlarim, umuman kitobimdagi deyarli barcha tushunchaviy g’oyalar aslida quyi olam, elektronshikli mag’lublar yoki kishilarning (tuyg’uning o’zi insonidan alohida hayot turi sifatida borligi bo’yicha) yutqazilishlari haqidagi aynan bosim taraflama bildirilgan gaplar va so’zlar yoki iboralardan bo’lib kelmoqda edi. Qoloqlar yoki mag’lubiyatsifatlar sifatidagi elektronlichilar, kishilar olamidagi ruhiy shakl-shamoyillarining asosi bo’yicha haqiqat biznikidan tubdan, aynan kollinearlik bo’yicha teskari amalda sinalmasligi ham mumkin bo’lmaydi hech. Bu degani ular (kishilar, elektronchililar) nuqta va chiziq bo’yicha bir-birovlaridan nuqtaning (kollinearlikning) xos-xususiyatiga asosan alohida qilib, mutloq to’plab yig’ilgan ikkala bosim taraflama boshlanishib so’ng insonlarning har birining, kishilarning o’zlarining xo’jayinli egalarining shu taraflarning yoki bosimlarning har xil tartibsiz, faqatgina elektronli yoki chiziqlar vositasida elementlararo aniqlashuvchi, nuqtalarning joylashuvi topiluvchi bo’laoladigan ravishda tanalarining hujayralarini, yoki oddiygina butun avzoyu-badanlarini bilib yashashlarga o’xshatiladi. Endi elektronshiklar, elektronlichilar yoki tokli ba’zida qattiqlashib tegilishga xos tanachilar hozirgi kunlarda, yaqin bir muncha vaqtlar oralig’ida nuqtachilar yoki tanachi bizlar bilan almashinishga urinib g’oliblikni o’z qo’llariga olishga urinishmoqchilar. Zero butun hayot, barcha mavjudlik bosimga yoki o’xshashlikka, chiziqli tarafga ko’ra insonlardan va kishilardan, aynan tiriklikdagi (hayot kechiruvdagi) yashovchilardan tuzilgan hamda faqatgina bizlarning o’zlarimizgina g’olib va mag’lubni boshqalarning boshlariga tikib yoki taqab bilishimiz kerakki, bu shunday. Bosimning yoki jonning yaratilishi bizning koinotimizning ham yaratilishini boshlab bergan sifatida eng boshlanishi bo’lib shu davrda barcha insonlar va kishilar jonchilar bo’lib oldingi jonlashuvchan olamlarida yoki koinotlarida qanday yashab hayot kechirganliklariga, to’g’ri va noto’g’riligiga qarab, albatta, deyarli xatolarsiz, yanikim bosimli ijroviy ravishda g’olib bo’lib tanali boshlanishda hayot kechiruvchilar va mag’lub sifatida ruhiylama taraflama yashovchilarga bo’lib qo’yilishganlar. Ammo faqatgina har bir shaxs jonini o’rtaga tikib o’zi deb hisoblagan ravishda umumlashgan birlashuvdan yakka ravishda shu umumlashuvchanlikni bildirgan bo’lsalar, shu bir adolat qaror topib tizim yoki umumiylikdagi mag’lublar insonning umrlarining teng yarmidan, mening umr davrimning o’rtasidan g’oliblik tomoniga suzib chiqaoladilar ham deylikki mayli. O’zbekistonning kelajagi buyuk davlat bo’ladi deb hisoblashgan edilar, chunki yoshlari ulg’aymoqda deb hisoblashardi. Mana shu kelajakka ham keldik, barchasi haqiqat. Lekin undan ham avvalo bu asliyat haqidagi gap barcha taraflama to’g’riligi, butun dunyoga ishonarli yoyilib bilinishining asosiy sababi O’zbekistonning yoshlari, shu safdagi o’zim ham tug’ilish paytimizdangina hayot yoki dunyo avjlanib, yaratilib qo’yilganligi hamda bizlarning imtihomizda, vafotimizga qadar olam uzra borlik mavjud bo’lishi nazarga olinmoqda bo’lgan buyuk Karimov janobi oliylari qaralishlariga qaragan bo’lganimizda hamki, bu shu. Shuning uchun o’rta umrimizda, rasmiy ravishda 40 yosharligimizdan boshlab mag’lubiyatdan qolgan qutgan zaryadchilar bu – elektronchililar yoki toklashib beruvchi kishi yolg’on tanachiligi dunyomizning ustuvor, yutuqli tarafiga tashrif buyurishga odatlanmoqchilar hozirdanoq. Demak, ular bizlarning ichimizdan, tuyg’ularimizni qo’lga olgan holda o’zlarini qiynaverib yoki silkitib tanachi bizlardan halitdan g’oliblik bilan foydani qo’llariga olishga urinishga urinib manfaat olish maqsadida o’zimni atrof-borliqdagilarimga, yonimdagilarga qaratib qo’ydiraverib o’zlarining bosimli, elementar aniqlashtirib topishli usullari (identity lashlari) bilan birgalikda dunyodagi mening borlig’imdagi jarayonlarning, holatlarning olamimiz bo’yicha kengaytirish maqsadiga yo’l qo’yishmoqchilar shekilli hammalari bo’lib ham. Ular uchun, kishilarga dunyomizning isbotliligi yoki dallilanganligi, barcha jarayonlarni borilgi bilan birgalikdagi mavjudlikni kengaytirish, borliqdan ham katta-keng hududlarga tarqalishini hisobga olaolish asosiy qiziqishlaridir. Biz uchun dunyomizning hamma uchun yakkaligiga shak-shubha ham bo’lmay o’stirilganmiz. Ammo ichimdagilarning yoki ruhimdagilarning yomonliklari va shuning uchun mag’lubliklari katta bosimlama taraflarda barcha damli yo’nalishlarni hisobga olish hamda dunyomizni xuddi o’zining borligi bilan solishtiraolish vazifalari hamma vaqt ham o’tmay qolgan edi. Ichimdagilar dunyoning borligi va barcha uchun yagonaligi bo’yicha isbotni aniqlab bilishga, ishonchni yakunlaverib tiklaverishga urunaverishgani urinaverishgan bo’ladi hali yaqin kelajagimizda ham. Hozircha ko’rinib turganiga o’xshab ichimdagilarning maqsadi ko’proq meni masxaralash tarafiga mos kelib turib, butun dunyoviy elektron (atmosfera ramziyligidagi) bosimdan bir marotaba aylanib turib salgina, metrlarcha chamasida haqiqiy borlik tushunchasi tarafiga tikilib qolgan ravishda dunyomizning yagonalik identifikatsiyasini mening aql-shuurim, ko’zlarim va sezgilarim bilan yaqindagi kishilarni ko’raolish qobiliyatlarini sinaverib tekshirib turmoqdalar. Aslida esa ichimdagilar, ruhchilar yoki elektronchililar bosim orqaligina dunyoni his etishadi. Oddiygina kallaning ichining sezilishi, peshananing suzilishi bo’yicha yoki ongning quruq nazariy ko’z bo’lib maynavozli ravishda nurlarni sezib turishiga o’xshash ravishda biror holat yuzasidan ishtiroklarini bildiraolmaslik bilan butunjahonli hududiy jarayonlarning bilimining to’planishi bo’lib yurishadi xolos. Ular baribir elektron, bosim taraflama katta doiraning chegarasidan bosimga teskari ravishdagi haqiqat yoki jismlashuvning doirasidan bittaga, kinoyali mag’lub ravishdagina dunyomizni anglashli ravishda hisobga olib qo’yishadi xolos. Biz uchun nimayiki mavjudlik sirida bor bo’lib kelsa, shu haqqatan ham mavjud bo’lib qolaversin xay. Farishtalar, ilohlar yoki ruhlar avvalambor katta doiralarni silkitib bir-birovlariga tekkizib urish, tebratib tekkizishlardan boshlab markazdagi bizlarning o’zimizga va borlig’imizga qaratila suzilayotishmoqdalardir ham. Dunyomizning osmon-u balandligi, atmosfera havosi bo’yicha yuqorilardan Yer kurramizni kuzatish bo’yicha tegishga aloqador sirtini nuqtaviyli doiraviy yoki to’plamli qatlam, haqiqat sir-asrori qilib ko’targan holda elektron informatsiyalashuvli axborot vositalaridan dunyoviy shart-sharoitlarni, rasm-rusmlarni bizlardagi borliqlardagi insonlarga o’tqazishga urinishmoqdalar. Ichimdagilar yoki ruhlar, insu jinslar elektron tabiatli bo’lib kishilar sifatida shu ishlarga qo’l urib kelishgan bo’lsalar, bizlar (insonlar) ularning o’rnilarida qolib to’lqinli tabiat ma’lumotlashuviga, upgrade ga o’tayozamiz. Elektron ichimdagilarning elektronli tashqi nusxalari yoki kishilari katta bosim va yirik haqiqat to’qnashuvlaridan borliqqa kelib qolsalar ham, bosim bo’yicha sakrab-sakrab ishlashadi yoki yurishadi, joydan-joyga paydo bo’lishadi. Chunki bunga o’xshash almashinuvda, atmosfera va yer yuza qatlamini bildirishli almashinuvni ijro etib kelgan bosimchilar, bosmachilar, ruhiyatimdagilar geolakatsiyada sal adashib yurishlari, paydo bo’lib turishlari hech gap emasligi turgan hodisa deb qaralmog’i ham shart. Zero dunyo haqiqati, Yerning yuza qatlami chin-asliyat bo’lsa ham shuncha katta Yer kurrasi hisobga olinajakligi va bosimning o’zi qoloqlashuvchan mag’lubiyatdaligi sababli shu ish, paydo bo’lib borliqda sal adashib sakrab yurish hodisalari yuz beraqolsin mayli. Bosimni mening ichimdan uyushtirayotganlarini hisobga olsak, aynan mening maynamga o’ynab sakrab, to’satdan yoki birdan (go’yoki ruhimni uyquga kirdi, holsizlandi deb bilish-bilmasliklari bilanoq, shuning o’yinida) huzrimda ishtiroklari bilan kelib qolishmoqdalar. Lekin oldimga kelib bilishlari va meni yonimdagilarga qaratib isbot yoki dunyoqarash talab etishlari bilanoq mening kuzatuvli hisobga kiritishimning, ko’z bilan boqib ko’rishimning o’zidayoq joylashuvlar yana o’zgarishga, bordan-yo’q yoki yo’qdan-bor bo’lishga erishaolmoqdaki bu shu. Zero ular ruhiyatim(dagilar) ikkala taraflama yanada oldinlama ketaolmayaptilarmi, bu shu. Agar ular dunyoviy isbotga shay, ulgurishni istayotgan bo’lmoqchi istasak ham, bizlar borliq bo’yicha har xil, hamma uchun yagona o’zgarishli dunyo hisobga olaolmaydigan va o’z izolyatsiyali hududimizga ko’ra noma’lum o’zgarishlarni to’lqinli shakldagi vositaviylikda amalga oshirishimiz dargumon ham emasligi aniq. To’lqinli shakl yoki radioto’lqinlar uzatilishi bilan ham elektronli yo’nalmalardan ustunroq turishi aniq va ma’lum hamma tomonlamadir. Har kim, ichimdagilar yoki kishilar ham, insonli tanachi a’zolarning egalari ham o’zlarining ishlashiga qodirligi bo’yicha akslantirilishi aniq va ma’lumdir. Bizlar insonlar hamma biladiki, oddiygina hammaga qandayligimiz yoki nimalarga qodirligimiz ma’lum sanalmog’i darkor. Insonlar ba’zo’r ravishdagi o’z kasb-u korini, ishini uddalab biladiganlar bo’lib yetishtirilajakligini yillar davomida hamma bilishi mumkin. Shuning uchun, ammo bizlarga har xil turdagi ishlar, yumushlar yoki biz hali ko’rib bilmagan eplayolmaydigan tushunchali vazifalar topshirilaqoladiki, bu ham hammaga sir emas. Shu sababli bizlar muammoni hal qilish, rejali maqsadni buzmaslik va oddiygina ishlarni eplayolmasligimiz sababli hayotda qoqilib, ilgarilanaolmay, yashab ketaolmay qolishimiz mumkinligi sababli aynan to’lqinli o’zgartirib o’ziga moslashtirish shaklidagi ko’mak g’oyibdan bizga uzatilishi turgan gap sanaladi. Qanday uy yumushi, turish-turmush ishlari bo’yicha taxlash yoki tuzatish, butkalash muammolari chiqib yotsa ham, bizlar boyagi insonlar shaklida buzuq narsani yoki ishimizning ahvolini, tushunarsizlik shaklidagi (ikr-chikrli) borligini darrov to’lqinli kuch-qudratimiz yoki o’zimiz bo’yicha hayotiy sirimiz orqali yoshlikda olingan bilim-ko’nikmalarimizga, oddiy va sodda tushunchalarimizga asosan, shularga mos ravishda g’oyibdan o’zgartirgan, almashtirgan holda ko’zimiz, qarashimiz bilan oddiygina e’tiborga olayozaborgan holda yechib, tuzatib hal qilib o’z o’rniga qo’yamiz. Aksinchaga e’tibor qaratsak, elektronchiklar yoki ichimdagi tuyg’ularimning o’zlari(dagilar), zotlar qanday o’zgarish, muammo yoki buzulish bo’lmasin shu narsalar o’z vaqtidagina yaroqdan chiqishi va tuzatilishga muhtojligi borligini bildirib turishadilar. Faqatgina shu paytdagina, Gotga mos vaqt joylashuvidagina buzilgan yoki yaroqsizligiga ko’ra narsalar, quirilajak yangi binolar-u inshootlar o’zi uchun kerakli ustobob, mehnatkashiga yoki ish ustasiga loyiq tutilib aynan Got bo’yicha, har bir detali aniq yangicha (hoziroqda noma’lum bo’lib ma’lum sifatida kutilgan) o’rinlarida hal qilinajakligini bildirishganlar. Men nima uchun bular bilan gapni moslashtirmoqdaman, chunki yaroqli mahsulot va narsalar, buzulishlarni yoki ishdan chiqishlarni oldini olish hayot o’tishining yoki yashash uchun sharoit borligiga ishonchning eng asosiy ko’rinishi. Shu hammaga ta’luqli hamdir. Holbuki esa hayot bo’lishi uchun o’zgartirib tuzatilgan, jonli ravishdagi to’lqinli tabiat bilan moslashuvga xos narsalar shay bo’lib berishi turgan gap ham. Mening shuncha Bo’lganlikligimga, Gotligimga xos atrof-tevarakdagilar qanday o’zgarishlarga duch kelishlari, hatto o’zlari Got bo’lib inson egalarining xotiralaridan joy olishlari kerak bo’lganda ham majburliklari bo’lib turgani aniqdir. Mening atrof-tevaragimdagi, borliq yonimdagi kishilar kelajakdan vertikal sim, avtomatlashuvchan yo’nalish bo’lib tikkalashgan holda tushishadi va shu bu yo’nalish chiziqlari qanday ayqash-chuyqashliklar, g’adr-budurliklar yoki dag’ar-dug’urliklar bilan o’z kishisini bitta chiziqda, o’zgarmasdan kelib o’suvchi yoki o’tuvchi zapisga o’xshab olib ushlab tursa, aynan shu hamma sharoitli yoki muhitli o’zgarishlar Gotligim bo’yicha sodir etilajak deb hisoblab bu tikilgan yoki bitilgan oldindan ma’lum, g’adar-budurli xatti-harakatlarini qarama-qarshi yo’nalishga bitta chiziqning o’zida kirishlik bilan amalga oshiraveradilar. Aniqrog’i majbur bo’ladilar, shu bu. Go’yoki zapis chizig’ining oldindan yoki kelajakdan qo’yilishi hamda takrorlanishi orqali ichida inson joni mavjudlashishi kerak. Faqat va faqat o’zgarishlarga yo’liqish tepadan yuborilayotgan chiziqlarning, simlarning, ko’rinmas vertikalliklarning o’zi orqali yana kelajak uchun katta rejali yangi chiziqlar orqali hozirga kelib urilish burilishi orqali sodir etilajakligi hammaga ham ma’lum emas edi, endi bo’lsa ma’lum ham. Aniqrog’i mening ishqalanishim sababli foydamga ko’ra buyurishim, istagimning bosimli qulaylashuvi o’zini bildirsaki, shunga mos yangi vertikal tayoqlar yoki simlar tepa kelajak bosimi orqali kelib tushaveradiki, hoziroqqa bosilaveradi, ulanaveradi hamda bir ozgina ko’ndalangiga yoki eniga qo’zg’aluvchanli noma’lum yoki kutilmagan (o’zidan kamdan-kam bosimli aniq almashinish orqali ro’y berib ko’rinadigan ravishda chiqqan) amalli harakat, qimirlash evaziga yangi Gotlariga, kelajakli zapisli rejalariga muyassar bo’lib turishaveradilar. Mening asosimdagi ishqalanishim, sezgilardan ham avvalgi 0 raqamidagi nafim yoki o’lik tanachilar Gotlashuvli chiziqlardan iborat kishilarga enli yoki ko’ndalangsimonroq ma’nodagi tasodifanlikka asoslangan yangi Got chizig’iga moslashish uchun qimirlashni ko’rsatib qo’yaoladi ham. Aslida mening payg’ambarlik vazifam bu – viloyatlararo viloyatimga xos inson-kishilarning aniq Gotlashuvini ta’minotini amalga oshirib qo’yishdangina iboratdir. Mening atrof-borlig’imdagi yoki sezgilarim tushib borayotgan yerlardagi kishilarning Gotligi esa o’zimning nafimga asosan kelajakka so’rilib tortilib boravergani-boravergan. Shularning noaniq gotlashuvini to’g’irlab qo’yish vazifasi o’g’lim Ibrohimga atalajakligini hamma bilib ham ulgurgan bo’lsa, ajab emas. Mening ko’pchilik massa aholi guruhini aniq Gotlashtirishim oldida o’g’lim Ibrohimning o’zimning yonimdagi bir 3-4 yangilanib boruvchi shaxsiy huquqlarga doir kishi egalariga xos Gotlash deyarli bilinmas va sezilmasligi turgan gap hamdir. Oxirgi gapimni o’zim boshlaboq shuni aytmoqchimanki, ba’zi jumlalarimning yakunlashuviga ichimdagilarning ohangi borligini sezib qolsangiz, ajablanmasdan o’zlariga murojaatlashuvingizni so’rash kifoya ham bo’larki bu shu. Jumladan mana shu oxirgi jumlaviy iboralashuvdagi “ohangi” so’zidan boshlab oxirigacha bo’lgan yozuvli xabarlarimni ham. Shunisigina aniqki, ular mening nima deb yozmoqchiligimni, yangi jumlam uchun o’y-fikrimda nima yashiringanini yaxshi bilib ko’p ham o’zimning andozamga, qolipimga yoki yozuvimning uslubiyatiga o’chakishib berilib qolmasligim maqsadida davom etishlari uchun uyushtirishlganligi aniq. Mana “yozuvim haqidagi gap bilan yakunlaganim” yaxshi bo’ldi deb men ham ichimdagilar bilan birgalikda gap to’qiyotganimiz ro’y berib qoldi internetga yuborishimdan oldin. Albatta, bu buyuk va kuch-qudratga to’la gaplarimni, mazmunli xabarlarimni asosida yozuvim turgani uchun, birgalikda ko’tarish voajab banihoya serjilo, kuchlidir. Yozuvimdan o’zga vositani qilmayapman men, xabarlarimning o’zida yozuvli ishimdan o’zgasi yo’qdir ham. Ammo men uchun bu yuksak ishqalanishli nafliligim, o’zimning foydam yoki manfaatim hamdir.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?