Senga nima, menga-ku farqi qolmayapti axir
53. O’zbeklarda bir naql bor: Ona qizim,
dada o’g’lim. Barcha dibillar devonlarni yoki asl egalarini yengib, shularning
o’rnilariga o’zlari asl, birinchi bo’lib olishadilar. Shunga anchagina yaqin,
deyarli 2,5 yilcha qoldi desak mubolag’a bo’lmas. So’ng barcha dibillar,
tranzitlashuvchilar yoki farishtalar o’z ustunliklarini amalga oshirayotganda
dunyoda devonaligimiz tomonidan qanday haqiqat bo’yicha yolg’on o’yin olib
borilayotganini sezishmagan. Aslida shu paytgacha bizlar bu – devonalar,
haqiqatparastlar dibillarning shunday o’yinlarining, qing’irchiliklarining qurboni bo’lib haqiqatning asl ko’rinishini,
shakl-shamoyilini tushunmay kelganmiz. Bizlar haqiqatgo’ylar yoki shu bo’yicha
hozirda devonalar deb topilayotgan eski yutuquli dunyoning ahli, tanlilar yoshlik
bolalikdagi bilimli yurishlarimizda dibillar bizlarga sezdirmasdan, tanamizning
ichida turib bilimni, yozuvlarni kallamizga jo qilib ketishgan. Albatta, yozuv
amalini ular bir marotaba, ko’rgazma uchun qilib berishgan xolos, bizlar esa
shuni takroriy haqiqat, bosim qilib qo’yganimizni o’zimiz ham sezmay yurganmiz.
So’ng har xil vaziyatlar uchun yana bir-ikki so’zlarni yozuvda o’zlarining
bilim doiralaridan kelib chiqib qilishganlarki, shularni ham bizlar o’zlarimizning
chiqaradigan tovushli, og’zaki ovozlarimiz yoki ohanglarimiz bilan takroriy,
qaytalanadigan haqiqatning bosimi qilib bilimli zahiralarimizni, shu
haqiqatlarni qo’shish va aralashtirish, qorishmaviy saqlab o’stirish orqali
oshirib kelganmiz. Kattalarimizning ishlash yoki mehnat qilish jarayonlari ham
sof yolg’ondan iborat. Dibillar egalari qiyofalarida mehnat qilish
vaziyatlarini o’zlari tushunganlaricha qilib berishganlar, so’ng shu egalari,
tanalilar o’zlarining qarash-nigohlari bilan asliylikni qorishmaviy bosim qilib
barcha mehnat jarayonlarini hech qayerdan hech qayerga, ishonchli to’liq bo’yoqlardagi
galogrammalarga ba’zi paytlarda kelib ko’rinib ketib yoki o’tmishdan o’zicha o’stirish
orqali o’xshatib qurib chiqishgan. Masalan, g’ishtlarni bir-ikki marta
ustma-ust yoki yonma-yon qo’yib chiqish va ba’zi qo’shimcha kerakli yangiroq
holatlarni vaziyat bilan amalga oshirishlari orqali o’zlarining amallarini
egalariga tushuntirib berganlaridan so’ng, shularni haqiqatni adashtirmaydigan qorishmaviy
bosim bilan egalar yoki devonalar devorlar sifatida terib chiqish ishini asliylik,
yerning ustiga yopishtirib yoki biriktirib qurishga muyassar bo’lganlar. Qarigan
boboylar yoki momoylar ko’rinishida esa donishmandlar rolini o’ynab dibillari,
elektron jonlililari egalari, tanalilari bilan o’z-o’zidan almashinishadilar. Mana
sizga ikkitasi to’g’ri va uchinchisi noto’g’ri taqdir, umr yo’li qanday bo’lishi
kerak. Taqdirga bog’lanadigan bo’lsam, menga har doim taqdir hazili o’yini bo’lib
turadi. Bir umrlik 3-xato va 2 ta boshdagisi to’g’ri bo’lish amalini har onda
xudo menga aralashgan holda harakatlarimni cho’zib boshqarish orqali sezdirib
turmoqda. Endi hukumat yoki haqiqat yuzasidan yuqorilashib kelishga harakatni
boshlab yuborishgan dibillar, tranzitlar bizlar devonalarga taqdiriy yukni
avval tashlashmoqchidirlar. Bizlar devonalarning umrimizning so’nggida qanday
boylik bilan egalikka erishishimiz dibillar tomonidan aniq belgilab
yozilgandir. Shu boyliklarimiz, uy-joylarimiz va boshqalar ustidagi amalli
vazifalarning boshlanishini dibillar uchun hozirgi yashash joylashuvimizdan
yoki davridan boshlab qilib kelamiz. Bizlar bu – katta o’rta yoshdagi dibillar xohlayotgan
o’qib-o’rganish bilimlarini o’zimizning devonalik aql-zakovatimizning eng cho’qqisidan,
eng foydalaniluvchi ishonarli vaziyatidan o’zimiz ham sezmagan holda ularga mag’lub
bo’lish jarayonida qo’limizdan kelguncha o’rgatuvchi, uqtiruvchi sanoqli vaziyatlarni
bir marta qilib chiqish orqali yaratib beramiz. Kichik yoshli, bolalar bo’lmish
dibillarning mehnatkashliklari uchun ham bizlar, devonalar sanoqli, 4-5
vaziyatlarni qoniqarli ravishda bir martagina o’tash orqali ularning bosimli
qorishmalari, kimyoviy reaksiyalari uchun asos sifatida dibillar orqali tayyorlashga
majbur etilamiz. Dibillar tranzit yoki almashinish, bir-biriga o’taverish bo’lganlari
uchun, yosh dibillar bema’lol o’rta yoshdagi katta dibillarning o’rnilarida,
kattalarning ishini mehnat qurollaridan foydalanib qurish-yasash ishlarining
bosimini qoyillatib qo’yishadi. Dibillar yoki tranzitlashuvchilar bizlar,
devonalarni vaziyatli asoslarni yaratirib qo’yish uchun qanday qilib
ishlatishadi deb so’rasangiz, bu shu javob bo’ladi. Ular, dibillar yoki
tranzitlashuvchilar (biri boshqasiga o’tib qolaveruvchilar) avvalambor bizning
taqdirimizni o’z qo’llarida yasab boshlashgan bo’lganlari va, so’ng o’zimizning
taqdirli joylashuvlarimizdagi harakatlarimizda hali o’zimiz yetib kelishimizdan
ilgari shu shaffofli (Gotlashuvchan) tasavvurda, yolg’iz ruhlarimizda yoki
mavjud bo’lishimiz kerakli joylardagi taqdir iskanjasida tranzitlashuvchi
rollari yanada kuchayib boshqalarning, yaqinlarning shakl-shamoyil va
qiyofalarini yopishtirib, biriktirish yoki tanalarini kiydirish orqali bizning
yakka o’zimiz va faqat yakka o’zimiz bitta ishda ko’pchilik bo’lib xizmat
qilishimizni yashirib taxlashadi. Misol uchun, men ertalab mollarga qarab kelib
so’ng shularni yozayapman. Mollarga esa onam bilan birgalikda qaradik, o’t-yem
berib suv ko’rsatdik. Avvalambor men o’ylab qoldimki, albatta, bu shu, onam o’zlarining
xos va mos ishlarini qilayaptilar va men qolgan og’irroq yukli ishni qilib
chiqayapman. Lekin aslida ikkala ishlarni, mehnat taqsimotini ham o’zim
qilishimga to’g’ri kelgan. Birinchi yarim mehnatni hozirgi shu ish bilan amalga
oshiraoldim, onam ko’rinishlarida bo’lgan qolgan mehnatni shu onamning o’rinlarida
o’z qiyofa-tuzilishim, tanam bilan qachondir keyin bajaraman yoki shundan ham
oldin qilib chiqqanman. Go’yoki vaqt bitta davr, zamon yoki shu vaqtning o’zi
bo’lib turaverishi lozimga o’xshaydi. Bu yerda “ulgurding, buni (ma’nodor
yozuvni) ham hammadan oldin”, deb meni maqtashayaptilar. Ha, dibillarning
maqsadi ham meni eng epchil, omadli va yetakchi ulguruvchan qilib qo’yishlarida
bo’lsa kerak, ne ajab. Men barcha ishlarimni, yer mehnatidagimi va do’konlardagi
sotuchilarning sotish, sotib olishdagi, ishlarni yonimdagi hamrohlarimning o’rnilarida
o’zim bo’lib shu davrni bitta zamon deb topib aylanib kelavergan holda har
taraflama mehnat ko’rsatib qo’yishim kerak bo’lgan va lozim bo’laveradi. Faqat
ularning lavozim va joylashuvlarida, o’rinlaridagi bir xil harakatlariga yaqin
ishlarimni ularning tanalarini g’oyib qilgan holda o’zimni badanimni yoki
tanamni qo’ygan holda ishlab ko’rsataman. Shu ko’pchilik bo’lib
kelaverganimdagi bu davrdagi oldingi lavozimlarimda yoki joylashuvlarimdagi
mehnatimda kim qaysi ko’rinishda bo’lishining ahamiyati so’ngra yo’qoladi. Umaman
har bir aylanib kelib qolishimning o’zida qolgan kelasidagi yoki oldingi
qiyofa-tanalar o’zgarishlari ham mumkin. Albatta, haqiqat hokimligi dibillarning
qo’lida bo’ladi, lekin boshqaruv hokimiyati bizning qo’limizda qolaveradi. Dibillar
bizlarga faqatgina bosim ko’rsatib kuzatib, mazza qilib tomosha qilish
orqaligini ozor yoki sikishtirish, masxarali ezish amalini bajarishlari mumkin.
Shu ongning ikkinchi ko’zi boshingning orqa mavhum, havoli orqasidan qarab
turganga o’xshash tupoylashuvingni o’zing barboradia o’zi o’rtasida sen bu, deb
baholayotganida nima deyishingni bilmasdan, jining to’zib ketsa, mag’lub bo’lasan.
Lekin aslida dibillar tegilishli yoki tanani boshqarishli hech qanday amal yoki
ish faoliyat bilan shug’ullanaolmaganlar hech vaqt. Shuning uchun o’zingni o’zingga
ishontrib ezdirishdan boshqasi orqali ular mag’lub bo’laverishadi. Sen o’zingga
to’g’ri bo’lishing kerak xolos. Ular tranzitlashib, poyezdlarday shuv-shuv o’tib
ketaverib, seni chetlashtirishga erishmoqchiday ko’rinish orqali haqiqatan ham
shu ishlarini amalga oshirishni istab seni g’arq qilish maynavozchiliklarini
bajaraverishadi. Dibillarni, aynan xudoni “yog’ yo’q yoq” iborasiga bekorga
qiyoslamovdim. Mana haqiqatan ham ularning barcha bor-budlari, qiliqlari
shundoqqina o’z ifodasini oxiri bildirib turibdi. Qovog’imning o’zining qon o’tuvchanlik
borasidagi charchoq kuchining tortilishini, tirishishini yoki xurujli bo’shashishini
shu paytgacha shundayligini aytaolmay yurardim. Endi bo’lsa, bu – tanamning ichidagi
meni toshdan ajratib odam qilib turgan jismli hujayralarimning tayirmachoq
aralashuvidagi yog’lashuvining umumiy ta’sirlashuvi o’ng ko’zimning ustki qovog’ining
qimirlatilmay tortilishida seziladi. Xudo hamma vaqt tanamning qaysi qismidagi
to’qima-hujayralarida qanday toshli, jismli (semirtirib oriqlashtiruvchi) qo’zg’alishlar
uchun qancha yog’, tayirmachoqlik yoki obman (orgazm) ajratilib chiqishi
kerakligini sezdirib, bildirib kelgan. Faqatgina shularni xatolikda
chamalaganga o’xshaydi, zero men bularni sezmay oddiy istiqomat qilaverganim
maqul bo’lardi shekilli hammaga. Dibillarning har bittasi odam qiyofasidagi
kishi, zot bo’lishiga qaramasdan, ular 3 turga bo’linishadi. Xudo sifatida
insonlarning yoki kishilarning yon yoqasida turib yashashi va hayot kechirish
onlarini bog’lab beruvchi dibil kishilar bordirlar. Ruh sifatida havo massali
dunyoviy bog’lanishlarni texnologik, ommaviy-axborot vositalarili aloqalar
orqali bog’lovchilar. Bir chekkaga go’rso’xtalar, mohovlarga o’xshab shu
dunyoviy jarayonlarni umumlashtirib beruvchi yoki kuzatib yuruvchi o’zlarining
kishiliklarining joylashuvidagi yana bir obraz, zotlar sifatida insonning
kishisi va shuning tanali shakl-shamoyilini muhimlab beruvchi farishtalar
bordirlar. Eng kuchsizi xudolar bo’lsalar, eng oliyi farishtalar
hisoblanishadilar. Ruhlar o’rtada esa ovozlarni, manbalarni (xudolarni) insonlarga,
quloq tikib turuvchilarga (farishtalarga) eshittiruvchi radioalaoqaga o’xshaydilar.
Comments
Post a Comment