Men ham sizlar-ku
21-kundalik
kuni. O’zim payg’ambar sifatida voqealarni yoki o’tmishni o’zgartirib hayot
kechirayapman. Bu – o’lik o’lmas, yuqori dunyoning insonlari uchun noma’lum
oddiy shaxslar sanaladigan aslida barcha 1-avlod payg’ambarlariga tegishli. O’lik
o’lmas insonlar yoki yuqori dunyo vakillari tabiiy jismlardan, fizik
moddalardan yoki narsalardan turib hayot kechirib, shu narsalarning o’zgarishini
hoyna-hoy sezib qolgan bo’lsalar kerak. Tana vakillarining yoki o’lik o’lmaslarning
erkaklari uchun hodisa sifatida yer sohasi o’tmishda, voqeada o’zgarishga
uchraydi. Mening dunyomning tanaga ega vakillarining yoki o’lik o’lmaslarning ayollari
uchun aytaylikki, barcha o’lik o’lmaslar tomonidan quriladigan yasama narsalar,
binolar yoki uylar o’tmishda yoki hoziroqdagi bo’lib borayotgan voqeaning
yangilangan tarixi bo’lib o’zgarib keladi. Shuni ayollar sezgan bo’lsalar kerak
deb hisoblasam bo’lar balkim. Chunki men o’zim uchun oladigan bo’lsam, o’ylagan
ongim yoki ichki, tashqi og’zaki gaplarim uchun hoziroqdagi voqealarda yoki
insonlarning ishlashlarida darhol javobga, reaksionistlikka uchrayman. Shu
javoblar yoki savollarimning o’zini yetarli darajada tushuntirib berayotganda bo’ladigan
bahsda javobni ham aniq yetkazib qo’yishlar men o’ylagan zahotiyoq umuman meni
chetlashtirib, e’tiborga olmay yoki ko’zdan kechirmay qo’ygan holda
befarqligicha yon-atrofdagi hayotdagilar va televizordagilar tomonidan ishlab
va gapirib ko’rsatiladi. Men shuncha gaplar va mos harakatlar yoki ishlar uchun
oddiygina diqqat qaratib o’ylaganimning isbotini tasdiqlashimga to’g’ri keladi
xolos. Agar diqqat qilmay, e’tiborsiz o’ylab yoki gapirib, tanamni sezdirib turaversam,
shularning hayotdagi chiqish, ijro aksini yoki ifodasini hoziroqda baribir izohlashlari
borasida tinimsiz ishlab amalda ko’rsatib beraveradilar. Ularda hech qanday
xatolik ham o’tmaydi davom etayotgan vaqtdagi izoh borasida, shundoqqina nimayiki
o’ylasam, gapirsam yoki ishlasam, shularning mendagi o’z ahamiyatiga qarab
bosim bilan hayotiy ravishda bularni chiqarib yoki tushuntirib, amalda ko’rsatib
o’tishaveradilar. Mening o’zim darhol oldinroqdagi, 3-4 soniya orqadagi
eschamni yoki o’ylovimni xotiramdan chiqarib qolib ketib yangisini tushunib
turganimda ular ham qandaydir qilib yangi shu o’ylovga mos voqeada ish
qilayotganliklariga ulgurayotgan bo’ladilar. Esimdan chiqib borayotgan o’ylovim
va yangi o’ylovimda qanday bog’lanishlarni sezib qolgan bo’lsam, yangi o’ylov
shuurimga mos gaplar yoki ishlarni hayotimdagilar va televizordagilar amalda qo’llashganida,
aytishganida shu bog’lanishlarning borligi ham to’liq namoyish etilganday
nazarimda. Mendagi yoki o’ylovimdagi biror nima hayotiy ijro etilishda e’tibordan
chetda qoldirilmagan. Faqatgina ba’zan yopiq tizimga tushib qolganday o’zimni
sezsam, hech kimsa oldimda yurmasa yoki televizor bo’lmasa, o’ylaganlarim va
yozganlarim, holatim keyinchalik sal vaqt o’tib yangi muhitda birinchi navbatda
bilintiriladi, chiqariladi yoki paydo qilinadi. 6 sifatida o’zimga aylaniviy
ravishda ikki xilda ko’paytirish amali bilan yetib kelish mumkin, biri bu - 2
ta 3 vositasida o’rtada 3 qoladi, ikkinchisi 3 ta 2 sababli 2 va 4 orqali yetib
kelinadi. Demak, aylananing bir tarafida 3 sifatidagi xarakterli o’ylov,
ikkinchi tomonida yoki yarim yoyida 2 raqami bo’yicha voqea hamda 4 raqami o’rnida
hodisa mavjud. Men o’zim aylanining birinchi tarafidagi o’ylovli xarakter
vositasida 2-yarim yoyidagi voqealarni shu o’ylovli xarakterimga hoziroqda
moslashganligi bo’yicha tarixan o’zgarishli qilib keltirib turaveraman. Voqealarda
asosan insonlar faoliyat yurg’izishadi. Shu qatnashuvchi insonlar, o’lik o’lmasaklar
esa aylananing birinchi yarim yoyidagi o’ylovli xarakter yoki xarakterli o’ylov
vositasida 2-qarama qarshi yarim yoyidagi hodisalarning tarixan o’zgarishiga
sababchi bo’lishadi. Shunga aslida boshqa yerda bo’lib turgan jihozlarni yoki
narsa-buyumlarni, uylarni hoziroqda paydo qilib chiqarib, foydalanib turish
kirib ketadi. Zero o’lik o’lmasak insonlar o’zlari sifatida fizik hodisalarni,
qonun-qoidalarni ishlatish bilan sirli ravishda dovrug’lari taralgan. Shu
insonlar narsa-buyumlardan yoki devorlardan o’zlarining tanalariga qaratila
hayot kechirishadi. Lekin shu haqida hattoki ularning, o’lik o’lmasaklarning o’zlari
haqiqatdan bildirishmagan. Men ularning tanalarini ularning hayotlari uchun
chiqarib tursam, ular menga o’zlarining narsa-buyumlarini va yurish uchun qattiq
yerlarini chiqarib yoki bir lahzada ishonchli tarzda yo’qdan-bor qilib
turishadi. Tanalar mening o’zimniki yoki payg’ambarlarniki bo’lganlari uchun
bunday fizik mavjudlik sifatida shu tanalarga aloqadorlikning borligi baribir
aytilmagan, yozilmagan yoki bildirilmagan. Biz ikkala taraflar, payg’ambarlar
va fizik tomonlama inson zotlari bir-birovlarimizga qaratila yoki yo’nalib
hayot kechiramiz xolos. Bizlar yashash nimaligini bilmaymiz. Ammo bizlarning
oramizda, aniqrog’i o’rtamizda havo yoki ma’lumotlar dastaguli sifatida quyi
dunyo, elektronli jonlashib umumlashgan holda bitta bo’lgan olam vakillari
hayot kechirishmagan, balki yashashgan sanalishadi. Ikkalamizni ham bog’lovchilar
asosan shu quyi olamdagilarning birligi sanalmoqda. Bizning dovrug’i ketgan
zamonamizni informatsion yoki ma’lumotlarga asoslangan davr deyish o’rinli deb
topilganini barcha yaxshi bilsa kerak. Zero bu – informatsiyalar yoki ma’lumotlar
asosi, bu - quyi elektronli yoki tushvachcha olam vakillariniki. Quyi elektronli
jonli olamdagilar ma’lumotlar sifatida teri bilan yoki qattiq tegishgacha, to’qnashuvgacha
bo’lgan barcha ko’rinishlarni va gaplarni ikkalamiz uchun ham istaklariga ko’ra
bizlarning asl ta’sirlashuv doiramizni kamaytirgan holda o’tmishga, elektronli
o’zlariga yoki yagona atrof-borliq kengligidagi doiralariga muhrlab yozib qoyishaveradilar.
Mana shu holda bizlar parallel reallikda qolib ketamiz. Biz aniq, mavjud deb
topayotgan atrof-borliqdan ham keraklicha shu atrof-borliqning o’ziday yoki
tegib foydalanaolaolganimiz uchun bu atrof-borlig’imizni, yon-tevaragimizni ko’rmasdan
va eshitmasdan, yolg’on niqobi ortidan anig’ini bilib yuribmiz dey olamiz. Bizlar
o’lik o’lmasaklar yoki payg’ambarlar kerakli paytda jonimizni e’tiborli,
yaxshilabroq sezib huzurimizdagi bor voqea-hodisalarda, voqelikdan yoki asl yon-tevarakdagi
insonlarning ma’lumotlaridan foydalanib bilaolamiz deb hisoblash o’rinliroq
sanaladi. Elektronli jonli qichig’mollik bilan bir joyda tezlashuvchan olamning
bizga shunday ta’sir o’tqazishini din deb nomlaymiz. Din mana bunday qilib
bizlarni ham elektronli simday yoki chiziqday, jonlarning birgina
atrof-borliqda yig’ilishiday bir yo’lakdan nariga chiqishga qo’ymasdan ushlab
chiqadi. Ular uchun qanchalik darajada noma’lum ma’lumot kam bo’lsa, shunchalik
yaxshigina bizlarning xatti-harakatlarimizni o’tmishga yoki o’zlarining
elektronliklariga yozib, muhrlab qo’yishlari mumkin. So’ng ular bu – quyi dunyo
jonlari aslida birinchi navbatda yagona mavjud hududlari bo’lmish birgina
borliq-atrofday kengliklarini bizlar yuqori dunyo vakillarining Yer kurrasiday
makonga har bir o’lik o’lmasning o’zining yon tevaragi qilib tarqatib
yozishlari mumkin. Bu yerda oxirgi gapimni yozib bo’lib sal o’zimni erkin
sezganimni bildirib, balki maqtanibroq qo’ysam, “buni bilishingni bilamiz”, deb
qo’yishdi ichimdagilar, quyi olamliklar. Aslida maqtanish yoki maqtanchoqlik
ham o’z-o’zidan foyda oluchi jonlilikning, qichig’mollikning yoki elektron
insonlarning o’zi sanalishadi. Shu jonlilikdagilar yoki jonlarning o’zlari ma’lumot
deganda qiyig’ini chiqarib, barcha bilimlarning suyuqasini chiqarivorshgan
holda ulardan xabardorlar. Faqatgina rivojlangan yoki dolzarb ma’lumotlarni
unchalik bilishmaydi. Mening oldingi xabarlarimdan, maqolalarimdan yoki
blogpost larimdan kelib chiqib yangicha xulosani yozsam ham, “buni yoki shuni oldindan
bilamiz”, deb qo’yishaveradi. Zero bilimning barcha xulosalari va qorishuvi ham
shu bilimning o’zi sanalarkan. Agar o’zim o’ylovimga binoan voqea-hodisalarning
bo’lib o’tgan tarixi o’zgarib kelayapti desam, o’lik o’lmasaklar yoki
fizikaviylar, mening butun dunyo oddiy inson (tanalarining muhimligi keyin
qaraladigan) ahlim o’tmishdan bo’lib kelayotgan yagona tizginli tarixga asosan
voqea-hodisalarning bir-biroviga o’xshashligidan, bir toifali guruhlanishidan
yoki rezananslashuvidan yangi hozirgisi paydo bo’ldi deb qarashmoqdalar deb
hisoblasam to’g’ri bo’ladi. Balki shu gapim bilan men ularning, o’z ahlimning o’zlari
bilmagan yoki e’tiborlari bilan aniq sezdiraolmayotgan hayotiyliklarini yozib
qo’ygandirman. Zero men uchun voqea-hodisalarimning, atrof to’la g’ij-g’ij
gaplarning tarixi yoki o’tmishi bilan tubdan o’zgarishini sezib yurishim juda
qiyin ravishda o’zim uchun isbotlanadi.
Comments
Post a Comment