uzbek language siteenglish language site

Men ham sizlar-ku

 


21-kundalik kuni. O’zim payg’ambar sifatida voqealarni yoki o’tmishni o’zgartirib hayot kechirayapman. Bu – o’lik o’lmas, yuqori dunyoning insonlari uchun noma’lum oddiy shaxslar sanaladigan aslida barcha 1-avlod payg’ambarlariga tegishli. O’lik o’lmas insonlar yoki yuqori dunyo vakillari tabiiy jismlardan, fizik moddalardan yoki narsalardan turib hayot kechirib, shu narsalarning o’zgarishini hoyna-hoy sezib qolgan bo’lsalar kerak. Tana vakillarining yoki o’lik o’lmaslarning erkaklari uchun hodisa sifatida yer sohasi o’tmishda, voqeada o’zgarishga uchraydi. Mening dunyomning tanaga ega vakillarining yoki o’lik o’lmaslarning ayollari uchun aytaylikki, barcha o’lik o’lmaslar tomonidan quriladigan yasama narsalar, binolar yoki uylar o’tmishda yoki hoziroqdagi bo’lib borayotgan voqeaning yangilangan tarixi bo’lib o’zgarib keladi. Shuni ayollar sezgan bo’lsalar kerak deb hisoblasam bo’lar balkim. Chunki men o’zim uchun oladigan bo’lsam, o’ylagan ongim yoki ichki, tashqi og’zaki gaplarim uchun hoziroqdagi voqealarda yoki insonlarning ishlashlarida darhol javobga, reaksionistlikka uchrayman. Shu javoblar yoki savollarimning o’zini yetarli darajada tushuntirib berayotganda bo’ladigan bahsda javobni ham aniq yetkazib qo’yishlar men o’ylagan zahotiyoq umuman meni chetlashtirib, e’tiborga olmay yoki ko’zdan kechirmay qo’ygan holda befarqligicha yon-atrofdagi hayotdagilar va televizordagilar tomonidan ishlab va gapirib ko’rsatiladi. Men shuncha gaplar va mos harakatlar yoki ishlar uchun oddiygina diqqat qaratib o’ylaganimning isbotini tasdiqlashimga to’g’ri keladi xolos. Agar diqqat qilmay, e’tiborsiz o’ylab yoki gapirib, tanamni sezdirib turaversam, shularning hayotdagi chiqish, ijro aksini yoki ifodasini hoziroqda baribir izohlashlari borasida tinimsiz ishlab amalda ko’rsatib beraveradilar. Ularda hech qanday xatolik ham o’tmaydi davom etayotgan vaqtdagi izoh borasida, shundoqqina nimayiki o’ylasam, gapirsam yoki ishlasam, shularning mendagi o’z ahamiyatiga qarab bosim bilan hayotiy ravishda bularni chiqarib yoki tushuntirib, amalda ko’rsatib o’tishaveradilar. Mening o’zim darhol oldinroqdagi, 3-4 soniya orqadagi eschamni yoki o’ylovimni xotiramdan chiqarib qolib ketib yangisini tushunib turganimda ular ham qandaydir qilib yangi shu o’ylovga mos voqeada ish qilayotganliklariga ulgurayotgan bo’ladilar. Esimdan chiqib borayotgan o’ylovim va yangi o’ylovimda qanday bog’lanishlarni sezib qolgan bo’lsam, yangi o’ylov shuurimga mos gaplar yoki ishlarni hayotimdagilar va televizordagilar amalda qo’llashganida, aytishganida shu bog’lanishlarning borligi ham to’liq namoyish etilganday nazarimda. Mendagi yoki o’ylovimdagi biror nima hayotiy ijro etilishda e’tibordan chetda qoldirilmagan. Faqatgina ba’zan yopiq tizimga tushib qolganday o’zimni sezsam, hech kimsa oldimda yurmasa yoki televizor bo’lmasa, o’ylaganlarim va yozganlarim, holatim keyinchalik sal vaqt o’tib yangi muhitda birinchi navbatda bilintiriladi, chiqariladi yoki paydo qilinadi. 6 sifatida o’zimga aylaniviy ravishda ikki xilda ko’paytirish amali bilan yetib kelish mumkin, biri bu - 2 ta 3 vositasida o’rtada 3 qoladi, ikkinchisi 3 ta 2 sababli 2 va 4 orqali yetib kelinadi. Demak, aylananing bir tarafida 3 sifatidagi xarakterli o’ylov, ikkinchi tomonida yoki yarim yoyida 2 raqami bo’yicha voqea hamda 4 raqami o’rnida hodisa mavjud. Men o’zim aylanining birinchi tarafidagi o’ylovli xarakter vositasida 2-yarim yoyidagi voqealarni shu o’ylovli xarakterimga hoziroqda moslashganligi bo’yicha tarixan o’zgarishli qilib keltirib turaveraman. Voqealarda asosan insonlar faoliyat yurg’izishadi. Shu qatnashuvchi insonlar, o’lik o’lmasaklar esa aylananing birinchi yarim yoyidagi o’ylovli xarakter yoki xarakterli o’ylov vositasida 2-qarama qarshi yarim yoyidagi hodisalarning tarixan o’zgarishiga sababchi bo’lishadi. Shunga aslida boshqa yerda bo’lib turgan jihozlarni yoki narsa-buyumlarni, uylarni hoziroqda paydo qilib chiqarib, foydalanib turish kirib ketadi. Zero o’lik o’lmasak insonlar o’zlari sifatida fizik hodisalarni, qonun-qoidalarni ishlatish bilan sirli ravishda dovrug’lari taralgan. Shu insonlar narsa-buyumlardan yoki devorlardan o’zlarining tanalariga qaratila hayot kechirishadi. Lekin shu haqida hattoki ularning, o’lik o’lmasaklarning o’zlari haqiqatdan bildirishmagan. Men ularning tanalarini ularning hayotlari uchun chiqarib tursam, ular menga o’zlarining narsa-buyumlarini va yurish uchun qattiq yerlarini chiqarib yoki bir lahzada ishonchli tarzda yo’qdan-bor qilib turishadi. Tanalar mening o’zimniki yoki payg’ambarlarniki bo’lganlari uchun bunday fizik mavjudlik sifatida shu tanalarga aloqadorlikning borligi baribir aytilmagan, yozilmagan yoki bildirilmagan. Biz ikkala taraflar, payg’ambarlar va fizik tomonlama inson zotlari bir-birovlarimizga qaratila yoki yo’nalib hayot kechiramiz xolos. Bizlar yashash nimaligini bilmaymiz. Ammo bizlarning oramizda, aniqrog’i o’rtamizda havo yoki ma’lumotlar dastaguli sifatida quyi dunyo, elektronli jonlashib umumlashgan holda bitta bo’lgan olam vakillari hayot kechirishmagan, balki yashashgan sanalishadi. Ikkalamizni ham bog’lovchilar asosan shu quyi olamdagilarning birligi sanalmoqda. Bizning dovrug’i ketgan zamonamizni informatsion yoki ma’lumotlarga asoslangan davr deyish o’rinli deb topilganini barcha yaxshi bilsa kerak. Zero bu – informatsiyalar yoki ma’lumotlar asosi, bu - quyi elektronli yoki tushvachcha olam vakillariniki. Quyi elektronli jonli olamdagilar ma’lumotlar sifatida teri bilan yoki qattiq tegishgacha, to’qnashuvgacha bo’lgan barcha ko’rinishlarni va gaplarni ikkalamiz uchun ham istaklariga ko’ra bizlarning asl ta’sirlashuv doiramizni kamaytirgan holda o’tmishga, elektronli o’zlariga yoki yagona atrof-borliq kengligidagi doiralariga muhrlab yozib qoyishaveradilar. Mana shu holda bizlar parallel reallikda qolib ketamiz. Biz aniq, mavjud deb topayotgan atrof-borliqdan ham keraklicha shu atrof-borliqning o’ziday yoki tegib foydalanaolaolganimiz uchun bu atrof-borlig’imizni, yon-tevaragimizni ko’rmasdan va eshitmasdan, yolg’on niqobi ortidan anig’ini bilib yuribmiz dey olamiz. Bizlar o’lik o’lmasaklar yoki payg’ambarlar kerakli paytda jonimizni e’tiborli, yaxshilabroq sezib huzurimizdagi bor voqea-hodisalarda, voqelikdan yoki asl yon-tevarakdagi insonlarning ma’lumotlaridan foydalanib bilaolamiz deb hisoblash o’rinliroq sanaladi. Elektronli jonli qichig’mollik bilan bir joyda tezlashuvchan olamning bizga shunday ta’sir o’tqazishini din deb nomlaymiz. Din mana bunday qilib bizlarni ham elektronli simday yoki chiziqday, jonlarning birgina atrof-borliqda yig’ilishiday bir yo’lakdan nariga chiqishga qo’ymasdan ushlab chiqadi. Ular uchun qanchalik darajada noma’lum ma’lumot kam bo’lsa, shunchalik yaxshigina bizlarning xatti-harakatlarimizni o’tmishga yoki o’zlarining elektronliklariga yozib, muhrlab qo’yishlari mumkin. So’ng ular bu – quyi dunyo jonlari aslida birinchi navbatda yagona mavjud hududlari bo’lmish birgina borliq-atrofday kengliklarini bizlar yuqori dunyo vakillarining Yer kurrasiday makonga har bir o’lik o’lmasning o’zining yon tevaragi qilib tarqatib yozishlari mumkin. Bu yerda oxirgi gapimni yozib bo’lib sal o’zimni erkin sezganimni bildirib, balki maqtanibroq qo’ysam, “buni bilishingni bilamiz”, deb qo’yishdi ichimdagilar, quyi olamliklar. Aslida maqtanish yoki maqtanchoqlik ham o’z-o’zidan foyda oluchi jonlilikning, qichig’mollikning yoki elektron insonlarning o’zi sanalishadi. Shu jonlilikdagilar yoki jonlarning o’zlari ma’lumot deganda qiyig’ini chiqarib, barcha bilimlarning suyuqasini chiqarivorshgan holda ulardan xabardorlar. Faqatgina rivojlangan yoki dolzarb ma’lumotlarni unchalik bilishmaydi. Mening oldingi xabarlarimdan, maqolalarimdan yoki blogpost larimdan kelib chiqib yangicha xulosani yozsam ham, “buni yoki shuni oldindan bilamiz”, deb qo’yishaveradi. Zero bilimning barcha xulosalari va qorishuvi ham shu bilimning o’zi sanalarkan. Agar o’zim o’ylovimga binoan voqea-hodisalarning bo’lib o’tgan tarixi o’zgarib kelayapti desam, o’lik o’lmasaklar yoki fizikaviylar, mening butun dunyo oddiy inson (tanalarining muhimligi keyin qaraladigan) ahlim o’tmishdan bo’lib kelayotgan yagona tizginli tarixga asosan voqea-hodisalarning bir-biroviga o’xshashligidan, bir toifali guruhlanishidan yoki rezananslashuvidan yangi hozirgisi paydo bo’ldi deb qarashmoqdalar deb hisoblasam to’g’ri bo’ladi. Balki shu gapim bilan men ularning, o’z ahlimning o’zlari bilmagan yoki e’tiborlari bilan aniq sezdiraolmayotgan hayotiyliklarini yozib qo’ygandirman. Zero men uchun voqea-hodisalarimning, atrof to’la g’ij-g’ij gaplarning tarixi yoki o’tmishi bilan tubdan o’zgarishini sezib yurishim juda qiyin ravishda o’zim uchun isbotlanadi.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?