Tanamdagi aqlning, insonlarga bo'lgan ishonchning o'yinlari mening yomonlik singdirilgan hissimning nazoratida sanaladi
60. Hamma ichimdagilar kecha tushdan beri takrorlashayaptilarki,
“endi sen hurmatli, obro’li inson sifatida bo’lding”, deyishayapti. 60 bu – 4 yoki
ruh uchun men o’z o’rnimni topishim. Ruhning o’zi mening ichkarimda bo’lib,
mening ichimdagilarning barchasini o’z ichkarisiga olib meni ularga kuzattirayapti,
taftish ettirayapti. Ruh yoki arvoh mening birinchi ruhiy zirapcham, tikanchamdir.
Men endi atrof-tabiat yoki tevarak-olamim sifatida 4 ning yoki ruhning yomonligi
bilan almashinish jarayonidaman. Xudo tanamning ichiga kirib olib aqlni to’ppa-to’g’ri
o’zimga, harakatlarimga jo’rttaga sinayapti yoki ishlatayapti. Shu paytda men o’zimni
atrof-tabiatdan kelayotgan yomonlikning tanamdagi azobi sifatida kuzatayapman. Men
tanamning o’zidagi xudoning harakatlarimni aqlan boshqaruvini atrof-tabiatning
uzoqroq masofalaridan yomonligim bo’yicha yoki vujudimdagi azobning
tevarak-olamdan kelaverish jarayoni bo’yicha nazorat qilib turishim kerak. Agar
tanamda og’riq azobi bo’lmasa yoki o’zimni yaxshi sezayotgan bo’lsam, shuning
tushunchasini atrof-tabiatning yomonlik ifodasiga sho’ng’gan holda uzoqlashib
borayotgan o’zim orqali his etsam bo’ldi. Natijada tanamdagi yaxshilik ham o’z
tushunchasiga ega bo’lsa, mening o’zimni fikran uzoqdan kelayotgan deb
bilayotgan yomonlashuvim ham o’z masofasida uzoq bo’lib turgani uchun
yaxshilikdan eng kam mag’lubiyatni tarannum etadi. Agar tanam devonalik bilan
foyda olib “yaxshiligimni orttiraman”, deb istagi bo’yicha ishlar qilib chiqsa,
tanamning azobi dir-dirrilagan holda yoki titroqli, tebranishli azoblanishga
uchratiladi. Shu degani foyda ham tuzuk bo’laolmaydi, yomonlikning
atrof-tabiatdan masofasi yaqinlashgan holda mag’lubiyati ham kattaroq bo’ladi. Shuning
uchun xudodan tanamning kayfiyatini buzmaslikni so’rab qolardim. Mening o’zimni
tashqaridan nazorat qilishim hali uncha rivojlanmagan-ku. Qanday qilib atrof-tabiatni
yomonlik sifatida his etaman va mavhum masofaviy fikran yo’nalishlar orqali
boshimdagi aqlimni boshqaraman, shuni hali unchalik yaxshi bilmayman. Xudoning
bunday o’zini tanamga kirib olib aqlan boshqarishiga qarshi farishtalar ham
ishonch sifatidagi o’yinlarini o’z maromlariga yetkazishmoqdalar. Farishtalar
yaqin oraliqda boshqa birov insonlar parallel ravishda bo’lib ularning asl
nusxalarini parallel yolg’onlari qanday namoyish etayotganliklarini menga
tushuntirishadi. Men shu tushunchalarni olayotganda haqiqiy orli insonning, asl
nusxalarning aynan nima qilayotganliklari bo’yicha tanalarini sezishlarini
tashqariga yuborilishini qabul qilgan holdagi yomonligim bilan belgilangan tushunchani
nazorat qilaman. Men o’lmasak o’liklar tomoniga o’tib borgan sarim haqiqiy
tirik, orli insonlar o’liklar tomonidan egallagan holda menga yaqin joylashib, mening
ichimda yoki tanamda bo’lishadi. Tanamni qanchalik darajada yaxshi yoki yaqin sezsam,
shunchalik darajada yomonligim farishtalarning parallellik o’yinlarini yaxshi
tushungan holda ishonchdan minimum mag’lubiyatga uchraydi, yutqazadi. Men
umrimni yutuqli, tanada boshlaganim uchun endi manoda yoki tanadan tashqaridagi
yomonlikda, yutquzuqli tomonda minimum mag’lubiyatlarga loyiq topilishim
kerakligini lozim deb bilaman o’zimga. Farishtalar va xudo o’rtasidagi ruhan
yoki yomonlik bilan borayotgan bu o’yinlarimning nazorati go’yoki o’rtasi ko’ndalang
markazda tutashga ikki yoqlama taroqqa o’xshaydi. Taroqning ostki bir yog’idan dunyo
mening borliq-tabiatimga yoki tevarak-olamimga ulanib tursa, ikkinchi ustki
tomonidan borliq-tabiatim jahonga berilib yotadi. Aniqroq qilib aytsam, taroq
ostidan yagona sanalgan dunyo tabiati shu tagidagi taroqqa mening tanamga jo bo’lgan,
singgan haqiqiy orli insonlarni o’zgartirib yoki almashtirib beradi. Natijada orli
insonlarning istalgan biri yuzaga chiqqan xarakterimga o’zi bilan olib, kutib
yurgan javobini berib yuborishi mumkin. Shuning uchun ham men qanday qilib
shuncha xarakterimga dabdurustdan buncha javob berilayapti ichimda deb hayron
qolardim. Aslida hali ham meni uqib, lekin hali o’z javobini yetkazaolmayotganlar
ham bor nechatalab. Chunki ichimdagi orlarning, tirik insonlarning ko’pchiligi
baribir devonalar, baribir ular bir-birlariga qarshi qarorlar ham qabul
qilishadilar. Ustki taroq orqali esa batamom yoki tarixan almashtirilib o’rniga-o’rin
olib qo’yilib o’zgaruvchan voqea-hodisalarning dunyo hududlari bilan bog’lanib
ketishini anglayman. Batamom yoki tarixan almashtirilib o’rniga-o’rin olib qo’yilib
o’zgaruvchan voqea-hodisalar bu – ichimdagi o’tib borayotgan istalgan bir tirik
insonning shuuridagi, yoki ichkrasida bor bo’lgan, o’lmas o’liklarning
almashinuviga xosdir.
Comments
Post a Comment