Biri hamma uchun, barchasi bir kishi uchun
25.
Tiriklar va o’liklar hamda insu jinslar qatlamidan iboratmiz. Tiriklar bu –
Gotdagi mavjud insonlar. Tiriklarning hayoti katta bo’laborgan sayin xotirani yolg’ondan
shakllantirish, barcha tabiat hodisasini va narsalarni, o’zlarining
harakatlarini bir paytning o’zida yo’qdan-bor qilib vaqtda o’taborish sanaladi.
O’liklar esa tiriklarning o’zligini yoki tanasini, barcha xususiyatlarini
(holatini) nusxa qilib olgan holda dunyo tugaguncha barcha tiriklar uchun o’zlarining
haqiqiy egalarini, sohiblarini tabiatdan yoki hayotdan yashirgan holda ularni
to’liq ifodalashga urinishadi. Qaysi bir tirik inson butun dunyoda birorta o’ziga
o’xshash tirik insonni topaolmaydi, uning uchun dunyo bo’ylab birga
yashaydiganlarining bari o’lik nusxalar yoki qoliplar sanalishadi. O’liklar bu –
tirik inson vafot etganidan so’ng tanasi yerga chirrib yoki kuydirilishi
oqibatida tan-u joni tabiat bilan qo’shilib shu dunyodan g’oyib bo’ladi.
Natijada qaysidir bir tirik insonning kelajagidan orqaga qaytib, shuning boshqa
bir tirik sanaldigan, ammo o’zi uchun noma’lum o’lik nusxasi bo’lib faoliyat
yurg’izadi. O’liklar fan, ilm-u vojib yoki tabiat qonun-qoidasi bo’lib tirik inson
nusxalarining vakillari sifatida yurishadi. Vafot etganlar uchun vaqt eng oddiy
eng a’lo tushuncha sanaladi. Ularning vaqtdanda yaxshi va o’tkirroq, kuchliroq
unsurlari bu – tabiat va sun’iy yaratiladigan narsalar, yer hududlari. O’liklarga
tirik inson uchun xudoning eng oxirgi a’loviy namunasi boshlanishi xolos. Zero
ular yomonlik, og’riq va dahshat uchun xudodan ustun qaralishadi. Aniqrog’i o’liklar
nafaqat tirik insonlarining o’lik sifatida yashayolmaydigan yoki borliqni
sezaolmaydigan boshqa bir tirik nusxalari, balki men yozayotgan tabiiy
unsurlardan, yerlardan yoki narsalardan iborat sanalishadi. O’liklar tabiatda
yo’qdan-bor yoki bordan-yo’q bo’lishni va xotirani o’tmish bo’yicha butunlay
yangi yaratib turishlarini, tirik namunalarining holatlarini, shuning o’ziday
ifodalayolishlari uchun birgina fandan foydalanishadilar. Fan butun dunyoda
yoki koinotda bitta aniq hodisa yoki tizgin sifatida bo’laolishi bu – o’liklarning
birlashganligini bildiradi. Dunyoning qayerida bo’lmasin, har bir o’lik nusxa
boshqa bir umumxalq joylashuvidagi o’likning ishini birgalikda bitta bo’lgan
holda qilib turadi desak mubolag’a bo’lmaydi. Tirik payg’ambarlarning ichlarida
3ta, har biri bittadan ruh va farishta, xudo mavjud sanalishadi. Ruh, farishta
va xudo payg’ambarning tuyg’ulariga javob berib bir me’yorda, sog’lom, barcha
uchun kerakli aniq darajada shu ichki tuyg’ularni muvozanatini yoki
mutanosibligini, mo’tadilligini saqlab turishadi. Payg’ambar zot o’zini qanday
anglab yoki tushunib, xotirlab turgan bo’lsa, ular shularning barchasini
bilishadi. Payg’ambarning tana vazni qanday qilib o’ziga sezilayotganigacha
ularning ishi, qayerdandir topadigan muddaosi bordir. Tirik insonlar oxiri
borib nurga taqalishadi, boshlanishida esa oddiy qo’llaridan keladigan
istalgancha ishlash ularning kimligini anglatadi. O’zim yoki payg’ambarlar uchun
boshlanishida onglari orqali suhbatlashuv qobiliyati, oxirida esa tana
vaznlarini inobatga olib yurish o’zliklari hisoblanadi. Payg’ambarlar yashashlariga
xos bo’lgan imkoniyatlar uchun ma’lum tevarak ramziy doira yasagan holda
faoliyat yurg’izishadi. Bu doiraga butun dunyoni olib beruvchi televizor yoki payg’ambar
boraoladigan istalgan hududlardagi, shaharlardagi atrof-borliq imkoniyatlari
kirib ketaoladi. Bu doiraning imkoniyatlarida payg’ambar doiradan tashqaridagi
istalgan inson uchun hech qanday iz qoldirmaydigan imkoniyatlarni sinaydi. Payg’ambarlarga
ham o’z doiralaridan tashqaridagi umumiy o’zgarmas yolg’on dunyo to’g’risida
haqiqiy ma’lumot keltirilaolinmaydi. Doiraga kirgan insonlar esa imkoniyatlar
bilan ovoragarchiliklar bois qanday qilib bo’lsa ham tashqaridan ma’lumotni
payg’ambarga yetqazaolmaydilar va doira ichidagi vaziyatni ham xotiralarida
saqlayolmay ortga qaytishadi. Imkoniyatlar doirasi ichida nima bo’lganini tirik
insonlar bilishaolmasdan va isbotlayolmasdan doirani tark etishadi. Tirik
insonlar xuddi qarama-qarshi aralashib esayotgan shamollarday isbotga
ilinaololmasdan, asoslanaolmasdan qaytishadi. O’zimning doiramda hattoki bitta
o’lik hozirgina turgan joyida bo’lmasligi mumkin, yo’qdan-bor qilinib ham
boshqa vaziyatga yoki joylashuvga qo’yilib ketgan bo’laoladi. Insonlar o’zimning
ichimga insu jinslarga qaratila birlashgan holda kirishlari mumkin. Ichimdan
yoki tuyg’ularim, o’zligim tomonidan o’liklarning olamida qanday yolg’on
imkoniyatlar sinalayotganini bilib turishadi. Shundan so’ng tirik insonlar o’lik
vakillariga o’xshab birlashishga kirishishadi. Qaysi tirik inson nima bilan
ovora bo’lib mehnat qurolini qo’lga olgan bo’lsa, uning o’ziday bo’lib yoki
tanasida boshqa inson ikkilashadilar. Mehnat qurolini olgan asl yoki birinchi
inson bo’lsa, yana umuman boshqa odamning vazifasida o’z o’rnida bo’lishi
mumkin bo’ladi. Agar ko’pchilik bitta maxsus inson bo’lib olishsa, ular o’z o’rinlarida
yoki ko’pchilik har biri o’zining tanasida
yo’qsifat qolishadi. O’liklar esa o’zimning doiramdagi yolg’on diniy tashqi olam
tomonidan o’zimga kirishishib tirik insonlarning yonidagi nusxalari bo’layotganda
o’zlarini boshqa o’liklardan alohidaroqday sezishga urinishadi. O’zimning
doiramda maxsus o’liklarimiz tirik insonlarni yo’ldan og’darib chalg’itadilar.
Shuning uchun tirik insonlar doiramdan tashqariga hech qanday isbotsiz chiqib
ketishadi. Doiramdagi o’lik nusxalar, shularning tabiatning o’zi bo’lishligi o’zimdagi
insu jinslar yordamida dunyoga alohida bo’lib tarqatilishadi.
Comments
Post a Comment