Vaqt haqiqat emas, qoloqlikdir va yagona haqiqat shundaki, Borliq yoki Gotting allaqachon tosh kabi yopilgan
106. Aql vaqt bòlib ikkalasi ham yolģonchilar, simulyatsiyachilar va qoloqlardir. Aql yoki vaqt tahlil qilishi, mantiq oģirligi bòyicha yasalish zarrachalarini aldamchi tartib bilan juda zich yoki mayda qilib joylashtirishi bilan amalda bòladi. Ularning yolģonchiligi, aldamchiligi shundaki, shu tartibini òzi pòkkakka, bekorga buzib bulģaydi. Mantiqning aql yoki vaqt bòyicha tahlilining maksimal kichraygan zich tartibidagi shu qisilishning ochilishi yoki sustlashib bòshashtirilishi endi ongning, aqlning, vaqtning òziga òzi simulyatsiya qilishini bildiradi. Vaqt birinchi bor tahlili, analizi bilan tuzgan yolģon shundagi zich zarrachalarning betartib yoki xaotik joylashuvi sababli kòpirtirilishi, kattalashtirilishi yolģonning vaqt davomida yana shu yolģonning obyekti bòlib kelishiga olib keladi. Vaqtning mantiq analizi bòyicha birinchi yolģoni aql yoki xudoning qoloqligi sababli shu tahlilni buzishi oqibatidagi sal kòpirtirilgan yoki kengaytirilgan mantiq zarrachalari obyektlashuv yoki moddalashuv bòyicha yolģon bòladi. Yolģon bilan yolģon yashayotgan bòlib simulyatsiya sababli vaqt yoki xudo, ong òz-òzini bemani-betofiq ishlarga yòliqtirib qoloqlik qiladi. Odam kelajakning oldindan màlumligi yoki bizlar aslida tugatilgan umrimizning qaysidir òtmish paytidan endi bòladigan kelajakka qaratila yashayotganligimiz Bòlganlik, Gotting sanaladi. Aslida vaqt yòqdir, vaqtning òtishi degan tushuncha hamma odamlarning qanday joylashuv tartibida bòlishidan olingandir. Bu - vaqtning nisbiyligi deyilib vaqt ikkinchi òrindagi yaratilgan bir tushuncha xolos. Bizlar odamlar faqatgina birinchi òrinni haqiqat, haq deb hisoblaymiz. Bu - Bòlganliklimiz, Gotting yoki kelajakning oldindan màlumligi. Inson aslida toshday òz òrnida qotib yotuvchi deb topiladi. Tosh uzoq vaqtlar bir joyda tashqi tàsirsiz qòzģalish imkoniyatlarini chamalab yoki tekshirib turaveradi. Natijada juda uzoq davrda bitta qòzģalish bòlgandan sòng shu bitta sezgini yoki haqiqatni isbotlaydi. Shu haqiqat bu davrdagi shuncha vaqtga yòģdirilib, yòsinlatilib yoki qòzģalish ehtimolligi hisoblatilib, "surtalib" vaqtning ehtimollikdan yoki chamalashdan iboratligini tushunib yetadi. Tosh yoki materiya, qoya shunday qilib òz sezgilarini yarata boshlaydi. Uzoq vaqtlardagi, yillab davrlardagi bir martalik qòzģalishlar sodir bòlish tartibi sal òzgartirilganda toshning sezgilari yoki hayot kechirish haqiqati butunlay boshqacha chamalanish, ehtimollikka moyil bòladi. Natijada vaqtning, aslida toshning sezgili hayotining siqilish va chòzilish effekti degan tushuncha paydo bòladi. Tosh oddiygina ravishda uzoq davrlar ketma-ketligida bòladigan ikki-uchta qòzģalishlarga erishgan holda turgan joyida chamalashlarni, ehtimolliklarni va imkoniyatlarni òz yònalishida xohlagancha bòrttirib va kamtarin hisobga olib yashaydi. Odam ham qanchalik darajada shu bòrttirishga yòl qòyib chamasidan tezlashib ilgarilasa shu odamga, shuning tanasiga toshning mòrt zarralardan iborat zichligi yòliqtirilib yoki tòģri keltirilib, qoyaning u bilan bittaligi hisobga olinib huzur-halovatni sezadi. Zero tosh odamning chamalarisiz yoki imkoniyatlar hisob-kitobisiz shu odamning oģriģiga, qiynoģiga teng sanaladi. Agar odam chamalashdan orqaga qolib kamtarinlik qilsa, qiynaladi. Shunday qilib òylab topilgan, aslida yòq yoki ikkinchi òrinda qolib ketadigan vaqtning chamalashi, ehtimollashi yoki saralashi (imkoniyatlashuvi) odamga oģriq va salomatlik effektlarini, tàsirlarini bòrttirishi yoki susaytirishi oqibatida inson hayoti ham "Bòlgan"dan, "Gotting"dan boshqacha bòladi. Zero barcha haqiqat insonning toshligida, aniqroģi bu - salomatligida yotibdi. Soģliq-salomatlikka xiyonat qilinishi, ozor berilishi yoki chamaning bòrttirib tushurilishi bilanoq tosh òzidan foydalanishga majbur bòladi. Bu esa parallellik sifatida qabul qilingandir. Toshning umumiy vaznini, òzini hech kim yengaolmaydi va Bòlganlikli, Gots va Gotting, Stock baribir bòlib òtganligi umumiy jihatdan tan olinadi. Lekin bàzi-bàzida parallel haqiqat sezgilarimiz, tuyģularimiz va hislarimizga aralashib kichik davrcha, 10-15 minut uchun Bòlganliklidan, Gottingdan òzgacha hayot kechiramiz. Balkim Gotting va kichik davrchadagi hayot bir paytda yoki bir varakayga bòlib òtar. Shuning uchun biz bitta vaqt òtishiga ishonmaymiz. Kim yolģon sifatida gòyoki "vaqt"ni, aniqroģi esa ehtimolliklarimizning yòsinini bòrttirib tushurmasdan, turģun olib borsa, parallel reallikdan xolis bòlardir. Shu parallel reallik "vaqt"dagi ehtimolliklarimizning bòrtib tushishi, mubolaģa qilib pasayishi natijasida sezgilarimizning ham bòrtib tushishi yoki jumbushga kelishi bòlishi mumkin. Natijada biz sezgilarimizni diqqat yoki ètibor bòyicha òlchaymiz xolos. Gotting, kelajakning oldindan màlumligida oģriqli kasofatga ètibor berib ham va diqqat qilmay ham òtib ketishimiz mumkin. Diqqat yoki ètibor bu - chamalarimiz, ehtimolliklarimiz yoki hamma kishi goydalangani uchun tushunarli bòlgan aslida yòq pastkash vaqt, xudo. Vaqt sòzi bitta bòlgani uchun uni tashlab yuboraolmayapman. Bu mavzuning mohiyatining òzi ham vaqtning qandayligini taqqoslashdan iboratligi uchun vaqt sòzidan foydalandim xolos. Bundan keyin ham hammaga màlum bòlgani uchungina vaqt sòzidan foydalanaman, aslida esa shu sòz yolģondir. Bizlarga yagona va bitta oliy haqiqat berilgan. U ham bòlsa, Bòlganliklining, Gottingning, kelajakda oldindan ma'lum sifatida harakatlarimizni hisobga olmagan ravishda qimirlashlarimiz bilan birga qotib qolishimizning òzi va ularning òzini-òzi ishlatishi sanaladi. Vaqt bu - toshlar òrtasida yangi qòzģalish tartibining mohiyati xolos bu shu. Diqqatli chamalashimizni òzimiz hisobga olaolmay qolsak, òzi òzini sezdirishga majbur bòlib parallel deb hisoblaydigan, aslida esa "Bòlganlik" yoki Gotting bo'lgan haqiqatimizda oģriq yoki huzurni beradi. Parallellik sezgilarning yoki tuyg'ularning, hislarning, barcha haqiqat belgilarining diqqati, jumbushga kelishi yoki susayishi bo'lishi ham mumkin xolos. Holbuki shuning natijasida umuman boshqa muhitdagi o'zgarishlarning asosiy vaqt bilan parallel yoki yonma-yon olib borilishi ham bo'lishi mumkin. Vaqtni yoki yolg'onni, qoloqlikni, mag'lubiyatni bir xil olib borib Bo'lganliklini, Gottingni bo'lmayapti yoki boshqacha sodir etilayapti degan o'rinsiz diqqatlarni, og'riqqa keraksiz azobli e'tiborni bekor qilamiz.
Comments
Post a Comment