Yana nima ham derdik
44 11:41. Xullas, Matritsalarni o’qib borayotganimda
nimalarni bilishim qolib ketayapti deb shular ustida xohishim sinalib, darrav bu
mavzular, qolib ketayapti deb turgan bilimlar chiqib kelayapti. Masalan, Matritsa
haqidagi 1 kitobning boshida yozilgan “Matritsalar chiziqli tenglamalarni yechadi”
degan gapi, 2-kitobga o’tsam (1-kitob harflari o’chirilganga xos bo’lgani uchun
va 1-kitobning qolgan joyidan 2-kitobga o’tib o’rganishimni boshlasam) darrov Chats
ya’ni chiziqli algebraik tenglamar sistemasi haqida chiqib turibdi. Shunga, Bunga
nima deysiz endi. Demak, xulosa shunday, men bilmagan mavzular yoki yozuvlar,
kompyuter pdflari va video-audiolari Buxoro xalqimning qaysidir bir shaxslari
tomonidan ko’rib o’tilgan, tarixda kuzatib chiqilgan bo’lib, menga shuni
hoziroq sifatida tushuntirib, ya’ni barcha ko’rilgan ma’lumotlarni bir
jarayonga solib qorishtirib, faqatgina ekran ortida, kompyuter monitorida joy o’zgartirish
ishini qilib mavzular, shu yozuvlar ketma-ketligini mantiqan to’g’ri qilib (ya’ni
bir mavzudan, qolib ketgan yoki istalgan joydan keyin boshqa istalgan mavzuni o’qish
mumkinga o’xshatib) birin-ketin tashlab yotibdi. Xullas, televizor ko’rayotganimga
o’xshab sakratilgan video-audio materiallarini bir-birovi bilan darrov bog’lanib
ketish joyini qanday amalga oshiradi bilmadim-u, ammo men nima bo’lsa ham,
bitta eski, bo’layotgan video-audioni ko’rib turibman deb hisoblayman.
Darsliklarni o’qishda navbatdagi, men tezroq chiqsin deb istab turgan mavzu,
yoki so’zga aloqador soha, darsni darrov olib chiqib, hali shunga chindan yetib
kelmasimdagi oraliq bilimlar(im)ning borligini qanday qilib yetkazadi. Demak,
audio-videolarni boshqalar ko’zi bilan ko’rib chiqqanga xos bilimlarini, misol
uchun, o’zgalar darslikni o’rganib, ko’rib chiqqan bilimlarni ham egasi bo’libmanki,
ammo o’zimning tarixim bo’yicha hali shu materiallarga, darslik va videolarga
uchramaganman deya navbatdagi ishlarimni, nimalarni o’qish kerak (bo’lgan) rejalarimni
amalga oshirib yotibman. Ichimdan – baribir o’zi o’rgangani kuch, deyishdi.
Endi, xullas soat hozir 12:17, 45-kun ham boshlandi. Nima ma’lum desangiz, 80
yillik ya’ni 20-40-20 asosidagi umr davrlariga bog’liq yillar bo’yicha 80 ga
nisbatan 45-kun bolalar bizlarning bir umrimizni o’z parallel Olamlariga tiqishlari
mumkin deyiladi. (endi umuman olganda miyam, miyamda o’rganishlarim va kerakli
narsani keltirib chiqarib so’ng yozishim, ishlashim yoki gapirishim shunday
yebanskiy masxara bilan amalga oshiriladiki, kelingki birinchidan sening
miyangda bor nersa chiqayapti, mana shu to’g’ri, agar miyangni xulosasini yakunlamayotganingni
sezsak, darrov aralashib tugamagan holat bo’yicha nima deysan deya boshingni
silkitamiz deyishadi). Xullas, parallel olam uchun yangilik, yangi miya hosil
qilaman deya, meni miyamni to’liq o’rganib meni bashorat qilishlariga qarshi
turaman deya Oliy matematikani o’qiyotganimda, baribir parallel olam seni
tortib ketadi (misol uchun oldingi savolingga javob shuki, mana nima uchun
bizlar seni o’ylamasdan, kallangni ishlatmasdan yozdirib, ishlatib ketayapmiz, ya’ni
bizlar sening kallangni bilamiz, yangiligi yo’q, yangicha izlanishlar, ko’nikma-o’rganishlari
orttirmayapsan deymiz). Yeban Mamat ertalab Bobi-Bobi deya supada menga
darchadan ko’rinib yebanlik qilgandan so’ng jahlim chiqib uyga kirib nima
qilishimni bilmay, dam olmoqchi bo’lganimdan so’ng qaytib kelsam, yana shu
supada o’ynab yotibdi. Mana shu xayolimga kelishi bilanoq yozishni endi boshlaganimda
enasi kelib olib ketgandayin bo’ldi. Ha, - bir tarafdan bizlar hali reaksiyali
Dunyoda yashayapmiz, olib ketdi deganimdan keyin, qarangki reaksiya bilan yana
meni oldingi qo’rquvlarimga xos paydo bo’lib ovoz chiqarib o’zicha o’yinchog’ini
o’ynab ketayotgan emish. Endi qarshi yo’l qolmadi, 3 marta qarama-qarshilik
qildik, ya’ni birinchisiga o’ynashini qoralayotgan edik, 2-siga enasi tomondan
olib ketkazdik, 3-siga qaytarib olib keldik, shularni barini qaytarmoqchi bo’lsalar,
yana 2-sidan boshlab enasi Zigul tarafidan olib kettiriladi. Xullas, Zigul meni
shu o’rinda obedga chaqirdi. Umuman olib qaraganda, ichimdagilar hozir shu o’rinda
ushbu gapingni yozmasdan obedga bor, aks holda obedingni borganing bilanoq ko’rinib-bilingani
bo’yicha kechiktiramiz deb qo’rqizayotganda men hali gapimni tugatmadim ma’nosida
shuni yozmoqchi edimki, mening rejimim Devonaxonadagidan sal o’zgardi, buzildi,
endi avvalgiday, Uyda yurganlarimga xos ko’p uxlaydigan bo’lganim bois, shuncha
devonaxonadagi bo’sh vaqtga, o’ngimga nisbatan uyqu bo’lish qo’shimcha
vaqtlarini ichimdan O’lik Arvohlar meni Spidchalishli o’rtamni topish maqsadida
o’zi kinoya yoki paradoksga o’xshab qolayotgan ravishda Spiddan xastalanib har
soniyada o’lib borayotganimni bir kunlik umumiy o’rtachasini topmoqchi. Endi 17:58.
Kompyuterga hozirgina o’tirganimda esa 17:57 edi, ya’ni meni bugun ishlamaganga
chiqarib baholashmoqchi bo’lishdi. Endi, xullas, nisbiylikda, hayotda yoki video-audioni
tomosha qilishda, ekran ortini o’qishda diqqat va idrok e’tibordan oldinga
chiqib, 3 ta parallel to’g’ri chiziqlardan e’tiborning, 2-chizig’I 1 soniga kinoyali
ravishda qolgan o’rab olgan ikkitasidan ortda qolib, o’liklar esda qolayotgan
nisbiy aloqalarda sakramas bog’liqlikni ko’rsatayotganda tiriklar ulkan
portlash, ya’ni hammasi biridalik bo’yicha diqqat-idrokni e’tibordan 1 hol, 1 butun
soniga ortda qoldirib e’tibor berishib ko’chtirib o’tkazilayotgan, aql bilan
moslashtirib bog’lanmagan ya’ni 1 xil videoda oraga nisbiylik va es bilan moslab
tiqilayotgan boshqa videolarning parchalarini o’z joyida, o’zga videolardagi
vaqt paytida meni hayotda, ekran ortini tomosha qilishdan boshqa paytlarda qilgan
ishlarim bo’yicha ko’rishadi. Xullas, nisbiylik va es menda bor, nima shu oraga
tiqilib kiritilsa moslashib ketaveradi. Hammasi biridalik va esdan chiqarish o’liklarda
mavjud bo’lib, har bir narsa, holat, hodisa shu chegaradan tashqariga
chiqarilsa moslashmay ketaveradi. Endi, bolalar avlodi urib kelayotgandayin, bu
– bizlardagi ya’ni tiriklardagi diqqat-e’tibor va idrok, bolalarning sezgilari,
odimlashlari va tushunchalari bo’ladi, bizlardagi, o’rta yoshli kattalardagi
shu holatlar, sezgi, odimlash va tushuncha bolalarga diqqat(aql)-e’tibor va
idroklari hisoblanadi. Mana shu o’rinda sharpa, vahiy pichirlashi, shivirlashi
kelganidayin, bularni almashtiraolmasak, bolalar bilan almashinolmasak, kayfiyatimizni
har qanaqasiga buzadigan o’lik Arvohlar, ya’ni inson qizlarining o’lik
nusxalari (xullas yomon ichimdagilar) bor bo’ladi. Endi, bugun tushlikdan o’tib
45-kun bo’lsa, ertaga tushlikdan so’ng 46- ya’ni 4+6=10, o’nglanishli kun
keladi. Demak, men hali ham Muhammadaziz, Orzigul, Nodir, enam Mastura va dadam
Zokirlarning yonida yashayapman. Boshqa birov hali shu xonadongan doimiy turish
uchun qadam bosmagan hozirda. Ammo, aytishlaricha shanba kuni “u”ni va
bolalarimni olib kelisharkinlar, va men yana shu xonadonning qarama-qarshi
burchagidagi imoratda yashayman.
Comments
Post a Comment