uzbek language siteenglish language site

Yana nima ham derdik

 

44 11:41. Xullas, Matritsalarni o’qib borayotganimda nimalarni bilishim qolib ketayapti deb shular ustida xohishim sinalib, darrav bu mavzular, qolib ketayapti deb turgan bilimlar chiqib kelayapti. Masalan, Matritsa haqidagi 1 kitobning boshida yozilgan “Matritsalar chiziqli tenglamalarni yechadi” degan gapi, 2-kitobga o’tsam (1-kitob harflari o’chirilganga xos bo’lgani uchun va 1-kitobning qolgan joyidan 2-kitobga o’tib o’rganishimni boshlasam) darrov Chats ya’ni chiziqli algebraik tenglamar sistemasi haqida chiqib turibdi. Shunga, Bunga nima deysiz endi. Demak, xulosa shunday, men bilmagan mavzular yoki yozuvlar, kompyuter pdflari va video-audiolari Buxoro xalqimning qaysidir bir shaxslari tomonidan ko’rib o’tilgan, tarixda kuzatib chiqilgan bo’lib, menga shuni hoziroq sifatida tushuntirib, ya’ni barcha ko’rilgan ma’lumotlarni bir jarayonga solib qorishtirib, faqatgina ekran ortida, kompyuter monitorida joy o’zgartirish ishini qilib mavzular, shu yozuvlar ketma-ketligini mantiqan to’g’ri qilib (ya’ni bir mavzudan, qolib ketgan yoki istalgan joydan keyin boshqa istalgan mavzuni o’qish mumkinga o’xshatib) birin-ketin tashlab yotibdi. Xullas, televizor ko’rayotganimga o’xshab sakratilgan video-audio materiallarini bir-birovi bilan darrov bog’lanib ketish joyini qanday amalga oshiradi bilmadim-u, ammo men nima bo’lsa ham, bitta eski, bo’layotgan video-audioni ko’rib turibman deb hisoblayman. Darsliklarni o’qishda navbatdagi, men tezroq chiqsin deb istab turgan mavzu, yoki so’zga aloqador soha, darsni darrov olib chiqib, hali shunga chindan yetib kelmasimdagi oraliq bilimlar(im)ning borligini qanday qilib yetkazadi. Demak, audio-videolarni boshqalar ko’zi bilan ko’rib chiqqanga xos bilimlarini, misol uchun, o’zgalar darslikni o’rganib, ko’rib chiqqan bilimlarni ham egasi bo’libmanki, ammo o’zimning tarixim bo’yicha hali shu materiallarga, darslik va videolarga uchramaganman deya navbatdagi ishlarimni, nimalarni o’qish kerak (bo’lgan) rejalarimni amalga oshirib yotibman. Ichimdan – baribir o’zi o’rgangani kuch, deyishdi. Endi, xullas soat hozir 12:17, 45-kun ham boshlandi. Nima ma’lum desangiz, 80 yillik ya’ni 20-40-20 asosidagi umr davrlariga bog’liq yillar bo’yicha 80 ga nisbatan 45-kun bolalar bizlarning bir umrimizni o’z parallel Olamlariga tiqishlari mumkin deyiladi. (endi umuman olganda miyam, miyamda o’rganishlarim va kerakli narsani keltirib chiqarib so’ng yozishim, ishlashim yoki gapirishim shunday yebanskiy masxara bilan amalga oshiriladiki, kelingki birinchidan sening miyangda bor nersa chiqayapti, mana shu to’g’ri, agar miyangni xulosasini yakunlamayotganingni sezsak, darrov aralashib tugamagan holat bo’yicha nima deysan deya boshingni silkitamiz deyishadi). Xullas, parallel olam uchun yangilik, yangi miya hosil qilaman deya, meni miyamni to’liq o’rganib meni bashorat qilishlariga qarshi turaman deya Oliy matematikani o’qiyotganimda, baribir parallel olam seni tortib ketadi (misol uchun oldingi savolingga javob shuki, mana nima uchun bizlar seni o’ylamasdan, kallangni ishlatmasdan yozdirib, ishlatib ketayapmiz, ya’ni bizlar sening kallangni bilamiz, yangiligi yo’q, yangicha izlanishlar, ko’nikma-o’rganishlari orttirmayapsan deymiz). Yeban Mamat ertalab Bobi-Bobi deya supada menga darchadan ko’rinib yebanlik qilgandan so’ng jahlim chiqib uyga kirib nima qilishimni bilmay, dam olmoqchi bo’lganimdan so’ng qaytib kelsam, yana shu supada o’ynab yotibdi. Mana shu xayolimga kelishi bilanoq yozishni endi boshlaganimda enasi kelib olib ketgandayin bo’ldi. Ha, - bir tarafdan bizlar hali reaksiyali Dunyoda yashayapmiz, olib ketdi deganimdan keyin, qarangki reaksiya bilan yana meni oldingi qo’rquvlarimga xos paydo bo’lib ovoz chiqarib o’zicha o’yinchog’ini o’ynab ketayotgan emish. Endi qarshi yo’l qolmadi, 3 marta qarama-qarshilik qildik, ya’ni birinchisiga o’ynashini qoralayotgan edik, 2-siga enasi tomondan olib ketkazdik, 3-siga qaytarib olib keldik, shularni barini qaytarmoqchi bo’lsalar, yana 2-sidan boshlab enasi Zigul tarafidan olib kettiriladi. Xullas, Zigul meni shu o’rinda obedga chaqirdi. Umuman olib qaraganda, ichimdagilar hozir shu o’rinda ushbu gapingni yozmasdan obedga bor, aks holda obedingni borganing bilanoq ko’rinib-bilingani bo’yicha kechiktiramiz deb qo’rqizayotganda men hali gapimni tugatmadim ma’nosida shuni yozmoqchi edimki, mening rejimim Devonaxonadagidan sal o’zgardi, buzildi, endi avvalgiday, Uyda yurganlarimga xos ko’p uxlaydigan bo’lganim bois, shuncha devonaxonadagi bo’sh vaqtga, o’ngimga nisbatan uyqu bo’lish qo’shimcha vaqtlarini ichimdan O’lik Arvohlar meni Spidchalishli o’rtamni topish maqsadida o’zi kinoya yoki paradoksga o’xshab qolayotgan ravishda Spiddan xastalanib har soniyada o’lib borayotganimni bir kunlik umumiy o’rtachasini topmoqchi. Endi 17:58. Kompyuterga hozirgina o’tirganimda esa 17:57 edi, ya’ni meni bugun ishlamaganga chiqarib baholashmoqchi bo’lishdi. Endi, xullas, nisbiylikda, hayotda yoki video-audioni tomosha qilishda, ekran ortini o’qishda diqqat va idrok e’tibordan oldinga chiqib, 3 ta parallel to’g’ri chiziqlardan e’tiborning, 2-chizig’I 1 soniga kinoyali ravishda qolgan o’rab olgan ikkitasidan ortda qolib, o’liklar esda qolayotgan nisbiy aloqalarda sakramas bog’liqlikni ko’rsatayotganda tiriklar ulkan portlash, ya’ni hammasi biridalik bo’yicha diqqat-idrokni e’tibordan 1 hol, 1 butun soniga ortda qoldirib e’tibor berishib ko’chtirib o’tkazilayotgan, aql bilan moslashtirib bog’lanmagan ya’ni 1 xil videoda oraga nisbiylik va es bilan moslab tiqilayotgan boshqa videolarning parchalarini o’z joyida, o’zga videolardagi vaqt paytida meni hayotda, ekran ortini tomosha qilishdan boshqa paytlarda qilgan ishlarim bo’yicha ko’rishadi. Xullas, nisbiylik va es menda bor, nima shu oraga tiqilib kiritilsa moslashib ketaveradi. Hammasi biridalik va esdan chiqarish o’liklarda mavjud bo’lib, har bir narsa, holat, hodisa shu chegaradan tashqariga chiqarilsa moslashmay ketaveradi. Endi, bolalar avlodi urib kelayotgandayin, bu – bizlardagi ya’ni tiriklardagi diqqat-e’tibor va idrok, bolalarning sezgilari, odimlashlari va tushunchalari bo’ladi, bizlardagi, o’rta yoshli kattalardagi shu holatlar, sezgi, odimlash va tushuncha bolalarga diqqat(aql)-e’tibor va idroklari hisoblanadi. Mana shu o’rinda sharpa, vahiy pichirlashi, shivirlashi kelganidayin, bularni almashtiraolmasak, bolalar bilan almashinolmasak, kayfiyatimizni har qanaqasiga buzadigan o’lik Arvohlar, ya’ni inson qizlarining o’lik nusxalari (xullas yomon ichimdagilar) bor bo’ladi. Endi, bugun tushlikdan o’tib 45-kun bo’lsa, ertaga tushlikdan so’ng 46- ya’ni 4+6=10, o’nglanishli kun keladi. Demak, men hali ham Muhammadaziz, Orzigul, Nodir, enam Mastura va dadam Zokirlarning yonida yashayapman. Boshqa birov hali shu xonadongan doimiy turish uchun qadam bosmagan hozirda. Ammo, aytishlaricha shanba kuni “u”ni va bolalarimni olib kelisharkinlar, va men yana shu xonadonning qarama-qarshi burchagidagi imoratda yashayman.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?