uzbek language siteenglish language site

Nima

 

345 1:21 PM. Bugun ko’p taraflama yagano aniqladanadigan vaziyatni belgilash mumkin. Birinchidan 345 soni o’zida barcha 3 ala ilohlarni birlashtirgan. Ikkinchidan 13-avgust 2023-yil bugungi yakshanba kuni kontrastli bo’lgan yoz va qish munosabatlarida yozning oxirgi oyining 13-sanasiga 2 kunlik parallellik, befarqlik qo’shilsa, 15-avgust ya’ni oyning yarmi bo’lib, shu ham yana 2 karra (befarqlik, nomusning bir-biridan ajratilmas “nom o’sishi” ma’nosida yarim oyga ko’ra) oshirilsa, kuzga yetib olamiz. 3-dan havoning salqinlashganining o’zi va konditsionerimizni bugun (kecha chamamda buzilib qolganini aniq sezgan bo’lsam, balki shu sababli ham) yoqmaganlari uy ichida ham harorat namligi, tuzukligini bildirib, umuman ahvolim qirilishdan nisbatan ancha yaxshilanganini sezib turibman. Hamda o’zim ham endi bilayapmanki, rafiqam bilan 6 yil avvalgi to’yimiz shu issiq-sovuqlik, salqinlik bo’yicha Kuzdan o’tib Qishga borishimizni anglatadigan ob-havoning o’zgarishi pallasida 15-avgustda bo’lganini tushundim. Endi ochig’ini aytsam, doimo meni esankiratib, qiynab va og’riq bilan azob bergan ichimdagi AQSh liklarni shu o’zlaridan, birgalikdagi ularda sezib qolgan kechinmalarimizdan, umuman aloqador xayollar bilan o’rganib bilganim shuki, ular yozning issig’idan va qishning sovug’idan qo’rqishadi, shularni bir-biroviga urib, singdirib, jarayonlari bilan gavdamizga aralashtirib turib bildirishmasa, sezdirishmasa, chindan ham AQSh liklarga yoz juda issiq (aynan ularga eng ko’p yomon ravishda ta’sir etadigan) va qish izg’irin sovuq kelishi mumkin. Yana pinakdan xayolimga ilishlaricha, taxminimcha ilg’ashimga ko’ra aytsam, bizlar ham Yozda yoki Qishda tasodifimiz, noma’lumimizga ko’ra o’zimizga qarab yursak bo’ladi, ammo shunday yengil-yelpi yozgi kiyinishlar va qishgi qalin qoplanishlar bo’yicha baribir uzoq muddatli sanalgan 3 oylar, yoki barcha faslli shu kontrast ta’sirini olsak yil bo’yi bir xil o’zimizga bunday qarab yuraolmasligimiz tayin bo’lib, shuning uchun balanslashtirish, me’yorlashtirish ishlarini oldindan o’rganilgan issiq-sovuqlik bo’yicha gavdaga bir xil ko’p oshirilivormaydigan qiynoqlar berib, qirilishlar shaklida qish va yozning mo’tadilligini ta’minlaymiz deyishadiki, mobodo birinchida odamlarga, qirollarga shunday qilishimiz, xalqni shu muddatlar tafovutiga ko’ra boshqarishimiz bo’lib, aholidan kimdir qishning qorida yalang’och yoki yengil-yelpi kiyimda ilojsiz, joy topaolmay qiynalsa, biz amallagan balans ularga ob-havoni, vaziyatni tubdan o’zgartirib, o’z ishiga ulgurgancha, uyiga yetib olguncha yordam beradi hamda yozda esa to’satdan hamma uchun qirg’inbarot issiqlik, temperaturaning televizorda aytilayotgan shkalalari bo’yicha ozginagina ham yuqori darajaga ko’tarilish o’yiniga qarshilik hisobga olinadi deyishgan. Mana shu o’rinda “hozircha sen yozingni hammadanda a’lolar qatorasiga o’tkazib bilding” deyishayapti xayoliy gapli tasavvur berishib. Shunday qilib aytganda men 29-yanvarda 3 kun orqalab qishning oxirgi oyiga yetib olish qilgan bo’lib, 2 qish oyidan uzilishga ko’ra 3-sidan ham qutilish o’z-o’zidan ko’rilganligiga tayin Yoz bilan bog’lanib ketishda tug’ilgan bo’lsam, rafiqam bilan to’yimiz kuni qishga aloqador izchillikni bildiradi. Umuman shu kunlarning o’tishini aytsam, ishtaham yo’q doimo, ovqat juda oz yeyman yoki yemasdan qo’yaveraman, nonushtalarga ishtirok etmayapman, faqatgina oshqozonim yallig’lanmasin, immunitetim tushmasin degan ma’nolarda qovun-tarvuz shira beruvchi poliz ekinlaridan qanchadir, 1-2 kach tanovvul qilaman xolos. Endi bugunimizga yana qiyo boqsak, umrimning yarmiga yetib kelgan 4-iyunimdan 2 oy o’tib qarrilik o’limimga xos qiyinchiliklarni bosib o’tganimdan so’ng, hamma qaralishlar chappa-rosta bo’lganga o’xshab avvallari, umrimning birinchi yarmida 6 bilan bog’liq kunlarda dam olish, osoyishtaligim, sog’lig’im yaxshilanishi bilingan bo’lsa, hozir bugun ya’ni 9-kunlari, 6 ning shaklini vertikal aylantirib qo’ygan teskarisi paytlari ahvolim yaxshilanib, sog’lig’im sal-pal o’ziga qaytishi kutilgan. Umrimning birinchi yarmidan o’tib, qaysidir ma’noda voz kechganim sababli o’tkazgan hayotimni yana obratniy poryadok, teskari tartib bilan izimni hozirgi ortimga keltirib yopishtirish va barcha o’tmish hayotim oson-qiyinchiliklarida vaqt orqaga o’tganga o’xshab teskari harakatlar bilan o’zimni-o’zim ushlab qolganim, hoziroqda bittaligimni ta’minlaganim, Mickel Jackson day oldinga orqamoq bilan yuriganim, umuman o’zim bilmas harakatlarimni yurga-kezgan joylarimda chappachasiga ham amalga oshirishga, borishning qaytishiga xos aslida bir vaqtdagi shaffof harakat terisiga xos tortishuvlar, masalan, oddiygina hozirning o’zi uchun ham aytadigan bo’lsak, ovqatdan olayotgan oshqazonda hazm bo’layotgan energiyaning gavdaga berilishi va o’tirgan-yurgan, ishlagan joyda darrov chiqishi teskari jarayonlari bilan biror charchoqli, esda qolarli ya’ni gavda og’irligiga oid iz qoldirmay va shuni ta’minlovchi barcha qiyinchiliklar hoziroqqa yetkazilaverib, misol uchun, kun davomida chizgan harakat trayektoriyasi bo’yicha o’zimizni og’irlik massamizga ko’ra sezib, tushunib shu izimizni vaqt bo’yicha orqaga qaytarib o’zimizga-o’zimiz to’liq jaftlanib, ikkitasi birda bo’lib qisilib o’tmishni takrorlaganimiz yoki aslida bizlarga buni eplash qo’yilmagani sababli atrofdagi nomuschilar, nom o’stiruvchilar bilan shunday miyaga bosim o’tkazuvchi, jonga teguvchi teskari munosabatlar va harakatlar berilishi oqibatida, mana misol uchun men bo’m-bo’sh bo’lishim, o’lganlarga o’xshab faqatgina yengil, oson xotiram qolishi bilan yashashim kimyodagi aytilgan qoidaga asosan “energiya yo’qdan bor bo’lmaydi, bordan yo’q bo’lmaydi” deyilishi asosida kimyoviy (kim yo’qli) reaksiyalarda shakl almashtirishlar, yangi modda yasalishlarga mahkum bo’lib qolganman. Kallamda qandaydir kimyoviy jarayonlar ketadiki, shu reaksiyalar, shakl va elemetlar almashinuvi oqibatida o’zimga o’zim qayta but, tik moddam, gavdam ya’ni parallel bo’lsa ham sal seziladigan jismim bo’lib pastdan yoki har qayoqdan urilganga o’xshab hattoki es-xotiram ham doimiy ravishda miyamda qolmak, kelib turmay, balki (mana hozir shunday mazax berilayotganga o’xshaydiki) bu – ko’zlarimni qimirlatishda, ikkitasi birida bo’lib joy topaolmay o’ynashlariga xoslikda va umuman gavdamning qaysidir endi bo’layotgan yashovchan bo’lagini sezib qolinishida es-xotira yodga olinadi. Xullas, ichimdan aytib turishlaricha “kompyuterga o’xshagan ishlayapman”. Umuman shunday ekanki, Arvoh qizaloq bu – o’zimning hali Dunyoga kelmagan, endi tug’iladigan qizim bo’lib miyamda or, “yoki”, noma’lum ikkilanib boraverishim o’rnida joylashgan, G’oya esa  hali nomi menga qorong’u, o’zimcha Ibrohim, Ibo’qim deb adashib va urushib kelgan, aslida endi tug’iladigan odam bolam, yoshlar Gvardiyasi boshlig’I nomus bo’lib, qornimda joylashgan. Endi qarang, shu or-nomus qizaloq-o’g’illarim taqsimcha, likopcha bilan ustidan yopilgan likopchalarini o’z Gvardiyamning, xalqimning o’lgan, u Dunyodagi ya’ni endi tug’ilajak bolalari va asosan hali tug’ilmagan jiyanlarim yuzidan chiziqlar, bosim o’tkazish orqali meni pinakdan, o’zlarini o’zimning tug’ilmagan o’g’il-qizim sifatida tanishtirib, ularni o’zlarining ishlari sifatida doimiy yomonlatib boshqarib kelganlar. Tug’ilmagan, o’lik ya’ni o’lim parallel chizig’ining pastiga yaqinlashib tiriklik parallelliga o’tib olishga ulgurmoqchi bo’layotgan qizimni bilmadim-u, u odatda tinch o’tirishi bilan mehrimni hozir shunchalik qozonayotgandur balki, zero uning nomi bilan menga yomonlik qilayotgan, orimning ikkilanishi o’zida bosayotgan, o’zlarining parallel orlari ya’ni boshimdagi (xayolda,  tanlovda) ikkilanishli likopchalari bilan urib yuborayotgan tug’ilmagan jiyan qizlar aslida menga o’z ota-onalari uchun yomonlik qilishadi, hamda odam bolam qornimdan o’ng ko’zimdagi joylashgan Buxorolik Gvardiyam orqali shu ko’zimni, uning yog’ini (qosh, qovoq va shularning teparog’idagi peshona terilarini) tasdiqlashli, ta’minlashli qisib qimirlatib, ulardan teskari tartib bilan xotirjam-osoyishtaligimni olib berayapti va kim bilsin, Gvardiyamning o’zi ham nomus bilan qatnashib o’zlari ham shunday qilayotganliklarida, “biz, bik va h.k.” tasdiqlarni ham bahsda mening foydamga hal qilib olib beradi. Odam bolam, ya’ni shu paytgacha tug’ilgan Ibrohim qilayapti deb yurgan signallar, aslida uning qorindagi chappa-rosta ustma-ust qo’yilgan likopchasi usti, yuzasi bo’ylab g’izzilayotgan Gvardiya tug’ilmagan bolalari sababli uyushtiriladi, nom o’stirish, boshni tirab (ijirg’inab) taqab kelish bo’ladi deb hisoblay boshladim. Endi shunchalik tish-tirnog’im bilan tug’ilmagan o’g’il-qiz(lar)imga qarshilik bildirib kelganimdan so’ng, ularning aslida ichimda tinch, murg’ak ko’zli-yuzli daldali mador bo’lib kuzatishlari ko’nglimni olib, huzur-halovat bag’shida etadiganga o’xshaydi. Va albatta chindan ham shunday bo’lsa, saralashlarim yakuniy xulosalari, farqlari, ajratilishlari bunday bo’lsa. Shuning uchun agar men ularni, tug’ilmagan farzandlarimni koyib, asablarim, sochlarim to’zganga o’xshash (baribir qayerdan topishni bilmay) urushgan bo’lsam, meni kechirishsin, va g’azabim aslida qayerga yo’naltirilganini bu – Buxorolik arzandalar, Dunyoga kelmagan ko’daklarga yo’naltirilganini bilishsin. Bu – xuddiki ikkitasi biridagilardan baribir yomoni topilib, shunga g’azab qaratilganini anglatsin xolos, Ibrohim katta tug’ilib o’sgan o’g’limga kelsak, o’ziga-ku men ham bildirib, signallarni, shovqin-tovushlarni chiqarayapsan deb (qattiq, ko’pala) urushib berganimcha yo’q, faqatgina uni ham ichimdan kuzatib shunday qilayapti degan ma’noda har qayerda bo’lganimda shunday tovushlar payti darg’azabligimni bildirib o’zimga o’zim unga yo’nalishli koyish qilganman xolos. Umuman barchasini shu o’rinda tartiblasak, zinapoyaga xos darajalangan Buxoroliklar, oilamiz a’zolari faqatgina devoriylashib ketib borishgan hamda miyalari shaxs ko’rinishidagi gavda o’rnida menga bosim o’tkazadi, va shunisi bilan ajratib o’tish joizki, ular mening ichimga kiraolishmagan, ichimda o’liklar, endigi tug’iladigan Gvardiya, o’z shu ota-onalarini oqlovchilar, hayotlarini menga bog’liq joylarini ta’minlovchilar kirib olishgan xolos. Endi 4:32. Shunday qilib ular ya’ni oila a’zolarimiz, Buxorolik darajalanib tarqalgan aholi kim xay. Demak, shuni sarhisob qilsak, menga nisbatan o’zimning oilamdagi 1-3 quyi darajalarim devorlarda yashashib, men bor joyda, men bilan aloqa qilishganda o’z devorlarida orqa vaqtda qolishadi ya’ni vaqt to’xtab turadi hamda muloqotimiz tugagandan so’ng har qayoqqa sezgilarimiz bilmas hududga tarqatilib, bo’lib o’tgan voqeani mening ortimdan o’zlarining o’tmish hoziroqlari, mening o’tmishimdagi 5-10 daqiqacha, umuman uchrashuv vaqti bo’yicha qayta o’zidayin bo’lib, zapisdagiga o’xshab hayot kechirishib harakatlanib, tushunib va sezib oladilar. Ular tug’ilmagan bolalari tomonidan yasalgan men bilan bog’liq voqealar ishtirokchisi sifatida yokilanib, orlanib miya bo’lmish gavdalarini o’tmishni sal o’zgartirgan holda tebratib mening noma’lum qimirlashlarim, mutloq yuqori hoziroq bo’lib o’tayotgan kelajakdagi o’z maqsadimga ko’ra ikkilanib havo hajmini gavdam bilan qirralarining qo’zg’alib-qimirlashiga xos egallab yurishimni, harakatlanishimni kuzatib na-muncha yaratiluvchanlik, oldinga noma’lum qirralarda borish deyishadi. Men esa bo’lib o’tgan kallamdagi tug’ilmagan jiyanlarim tomonidan orimga nisbatan nomusli talashish, tortishuvdan so’ng o’z tartibimga, orli harakatimga teskari tartibli xatti-harakatlar bilan o’rab olinib, muloqot qilinib sazam, jo’shqinligim o’ldirilib, devorlar tomonidan o’lik bolalari orqali nomusni, tenglikni, devorlar orasidagi mutanosiblikni, simmetrikaviylikni, o’zi bilan o’zi bir xil, o’zgarmas bo’lib turaverishuvga xosdalashuvni his qilaman. Taxminimcha o’lik, hali tug’ilmagan bolalari orqali uyimizdagi kattalar o’z miyalarini ya’ni “gavdalarini” bo’lib o’tgan voqea ortidan o’z ishlari bilan moslashtirishda ko’rib, egallab chiqadilar. Xuddi shunday men ham xatti-harakatlarim, xayollarim yoki orlarim teskari oqimini, tartibini ya’ni vaqtga orqaga qaytishini, bosimini tug’ilmagan bolalardan deb bilib, ularning o’zimni shu aloqalarda, nomusli ishlarda, muloqotlarda ular tomonlaridan o’z hayotiy ko’rishlarini ishlashlarim, yozuvlarim orqali moslashtirib, mutloq bir xilga yaqin chiziqlashtirib olib boraman. Bizlarni, o’zimni va oila katta a’zolarimni ishlarimiz birlashtiradi, ammo mening o’zimni ular ko’rishaolmaydi, men ham ularni sezaolmayman. O’rtada ularning vaqtda ortda qolishlari, mening esa fazo (devorlarida) orqada qolishim hisobga olinavergan. Mana hozir ham shu o’rinda yoki umuman bo’lib kelayaptiki, xayolimda tasavvur etaolsam, qiynalib maksimum bo’lsa, shu tomorqamizni o’rab olgan 3 tarafdan xonalar va 1 tomondan devoriy zaborni his etib turaman, yana sal qiynalib ergashsam bitta qo’shni qarama-qarshi uydan o’tgan katta yo’lni va yon Bot akachamning uylarini, so’ng hozir yana kiritib borilishicha qarasam, qo’shni bog’chani yoki bog’chalarni (naridagi maktabni) tasavvur etib boraveraman, lekin shular xohlaganimda tasavvur etiladi xolos. Shunday qilib kattalar, darajalari bo’yicha yuqorilar quyilariga shaxs gavdasi bo’lib ko’rinishadi, oilaviy teparoqdagilarga esa shaxsiy gavdalarini devoriy miyalari sifatida bilishib, devoriy, ekran orti yoki har xil narsalar bo’yicha o’zlari ustida ish qilib turganga o’xshashadi. Yanada yuqori darajalarga, martabalarga esa quruq devor, tugallangan, hech kim tegmay qo’ygan ish bo’lib qolishadi. Shunday qilib yig’ilgan or nuqtalaridan tashqari nomus chiziqlariga ega mendan boshqa barcha Buxoroliklar fazo bo’yicha devorlar bo’lib kenglikni bilgan holda tarqalishgan, men esa hammaning o’tkazgan vaqtini o’z sig’imiga olavergan yagona o’tmishning guvohiman. Xullas, men vaqt bo’yicha boshqalarning o’tmishini kuzatib tursam kerak, qolganlar esa o’tmishni ham kuzatishga va fazo bo’yicha tarqalgan devorlarni qarashga qodirdirlar. Endi gap chiqdi, “malodets” deyishdiki, ushbu endi yozadigan gapimni oldindan bilishib degan bo’lishsa kerak, demakki, meni ham devoriy oila a'zolarimizga, kattalarga birgalikda o’tib borishda, hoziroqda ko’rsatadigan, sezdiradigan qilib tug’ilmagan bolalarim ishimni, nima yozishimni oldindan taxmin qilgan holda, maqsad-murodini bilganchalik duchor qilishadi, uchratishadi. Mening ekran devori ortidagi yozuvlarim devoriy oila a’zolarimiz uchun o’zlari tomonlama “gavdam” hisoblanadi. Chindan ham mening nima yozishimni xayollarimdan, kelishilgan rejalarimdan bilib olishib, taxminan shu yo’nalish bo’yicha keyingi kundagi yozuvlarimni oldindan o’zimni bildirganchalik, qayerdadir yozib qo’yishadi shu tug’ilmagan bolalar. So’ng men keyingi kunga kelib yozuvimni yorishtirib, kengroq ma’nolarda ochib chiqib, jarayonlarda tezlashuvchan vaqt chizig’iga, yo’nalishiga o’xshab qolaman. Ammo meni shunday hech kim, devoriylar ko’raolishmaydi, faqatgina tug’ilmagan bolalarim ishini bilishadi xolos. Endi. Yarim umrimni Qirolligim, Qirol bo’lishim sifatida seksga oid, opamni sikishim bo’yicha va boshqa katta-kichik gunohlarimning bir xil nisbiyligi bo’yicha proporsiyaning surat va maxrajlarini karrali ko’payishi bo’ylab, aslida oz va soz sanalgan shu ayblarimni Buxorolik boshqalarning ko’p gunohlari bilan almashtirib, ular o’rniga qiynalganim, qirilishni olganim boshimdagi korona qo’yiladigan joydagi har bir seksim uchun yoriq (menda shu bitta opam bilan bo’lgan seksga bitta kesiq) bo’yicha seks rohatiga qarama-qarshi og’riqlar bilan ruhan jazolanib, javob berib, asablarimni oldirib kelgandim. Endi esa umrimning ikkinchi yarmidan jismoniy og’riq, seksga nisbatan massamning ozishi, son oyoq qismlarimning ingichkalashuvi, oriqlashuvi sezila boshlayapti. Endi 6:13 pm. Ayol darajalanuvchilari tomonidan boshlangan, ko’p deb topiladigan “hammasi biridalik”, ulkan portlash shundan iboratki, masalan, televizorda bitta dasturni ko’rib turganingizda ichki xayol-o’ylovingiz, o’zingizga bog’liq ma’nongiz, oringiz bo’yicha biror voqea-hodisani, e’tibor bersangiz agar, aniq sharxi, ifodasi, ko’rinishi chiqib qolsa, bu – “hammasi biridalikda” elementlar ichiga boshqa elementlarning, bo’laklarning kirib ketishi ham inobatga olinganki, aslida bir vaqtning o’zida esimdan chiqarib boshqa-boshqa dasturlarni ketma-ket o’tkazib ko’rib boraverayapman deyish o’rniga shu boshqa dasturlar, ko’rsatuvlar esda qolayotgan, tanlab ko’rilayotgan birining ichi bo’yicha o’zgarishiga ko’ra mazmun, ma’no, ifoda yaratayapti deyish kerak. “Hammasi biridalikning” oxirgi shakli, ko’rinishi birinchidan hammasining bir-birovi ichiga qalashib yotaverishi emas, balki birining o’zida o’zgarishga uchratishki, ma’no chiqarish shunday sanaladi.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?