Xay!
57. Kelajak, o’tmish va hoziroq mavjud, bordir ya’ni
yakka haqiqat sirdoshi xo’sh. Undan oldin yolg’on haqida ozgina fikr
qo’shaylik. Yolg’on bu – ichimdagilarning har doim ichimdan tentakliklari
bo’yicha yoki tashqaridagi klounlaridan “ya ya’ni men ol ya’ni all ya’ni hamma
g’on ya’ni qozonganman yoki yutganman, g’oz” yoki “men hammani orqadagi
changimga qoldirib g’oyib bo’lganchalik surganman” degan ma’nolaridan kelib
chiqib, o’zidan ya’ni shu ma’nosiga ko’ra tushunsakda, umuman o’zimdan bo’lgan
ularga shunday tushuntirish tarifi bu – yolg’onchi atrofimni o’rab olganlar doimo
3-2 ni 2-1 ga teskari qilishib yakunlash bobida nimayki o’zimda yaxshi bo’lsa,
obro’yimga aloqador jabhalarim, kechimalarim yoki parallel Olamlar haqidagi
boshqa aloqalarimiz, umuman asosan gaplarimni tuzukligi bobida yoki xunukligiga
ko’ra bahsli yakunni darrov amalga oshirib tuzuk bo’lsa, 3-o’rinda o’zimni tasodifchi
bu degan ma’nolarda e’tiborimni shu o’yinlariga bildirmasdan, aniqrog’i
e’tiborimga bildirmasdan 4 va 5 bilan suhbatni, yaxshi odimlashni yakunlab
qo’yish orqali yana o’zimni pisand qilmaydigan, bir bechora hol ahvolga soladigan
obro’ tegishli, hislarga uradigan yoki asablarni buzadigan qilib qo’yaveradilarki,
oxir-oqibat barcha gaplarni sen emas bizlar aytdik-ku deb qo’yishmoqchi bo’lib,
umuman olgandan ularning barcha yolg’onlari butun umrimni sen emas, bizlar
yashadik ma’nosida chiqarib qo’ymoqchi bo’lavergan. Endi, boshlab qo’ygan
gapimizni davom ettirsak. Qanday qilib tushuntirsam sizlarga ma’qul bo’lar? X,
Y va Z hamda alfa, betta va omega orqali hammasini tushuntirishga harakat
qilaylik. X bu – kelajak, Y esa o’tmish hamda Z bu – hoziroq. Alfa esa bu –
“all fuck” ma’nosida ya’ni “hammani sik” bo’yicha insonning o’zidan bo’lgan
kelajakka nazar ya’ni shaxs tomonlama kelajakka kuzatuv. Betta bu – “bo’ldi
etishda” degan ma’noga ega ya’ni shu o’tmish sanaladi. Gamma esa shuki, “-ga
amgaki ma - yetib kelaverish”, “-ga om ma” bo’lib hoziroqning o’tishi doimo om
uchun yetib borishga harakat, ishonch va ulgurish hisoblangan. (Soxranid qildik
bitta). Demak, tushungan bo’lsangiz alfa, betta va gammalar inson, shaxs ya’ni
mavjudod tomonidan o’tmish, hoziroq va hoziroqdan boshlab o’tib kelayotgan
bo’lg’usilarga nisbatan aloqa xo’p. Bizning maqsadimiz nima endi. Shu ikki tur
3 liklarning o’zlarini ya’ni 2 tur bo’yicha X, Betta qilishga urinish to’g’ri
bo’ladiki, bu – o’zimni ifodalashga urinamiz, zero o’zim odammen, o’tmish
soqchisi, qo’riqchisi, asoslama turgan bahs olib boruvchisimen. Demak, fizikada
vaqtning o’tib borishining o’zidangina xulosa qilinganiga e’tibor berib, bizlar
asosan yaqin o’tib borayotgan, kelayotgan kelajakni yoki bo’lg’usini ko’proq
anglab hisobga olishga urinsak, vaqt to’g’ri chiziq bo’yicha bir tomonga oqib
borayapti. Demak, kelajakni yaxshi izohlayolmasak, hamma bo’lib o’tayotgan
ishlarni o’tmishga uloqtiraversak, vaqtning o’tib borishida egallab
bilayotganimiz hoziroqning o’zi bo’lishidan qadiy nazar vaqtning, davrning
o’taverishir ma’nosida kelajakni, yaqin davrni ya’ni e’tiborga loyiq faqatgina
1-2 soniyalarni o’tib borishini, kutib olaverishimizni kelajak, bo’lg’usi yoki
bo’lajak deyveraylik xo’p. (Uni qarang, uni yozishiga kulgim kelayapti, aslida
aslo shunday o’ylashni va tartibli yozishni bildirib bitish usuliga yo’l
qo’ymayapmanmi, ha, ammo sizlar shuni bilaolmaysizlar, chunki yana tahrir
ularniki bo’lib, yozgan so’zlarim qolishi kerakligi ma’lum bo’lib mazmunni
tushunsangiz ham kifoya, yetadi). (Uni degani narigi, avvalroq yozganlarimning
videosi, siz uchun alohida ham borki, bu – bugungi boshlang’ich video—audio).
(O’zimni videoga olsalar kino taxlashim mumkin emish-ku). Xo’sh, davom etamiz.
Kelajakda aslida hammasi, narsalar ya’ni Olam joylari tartibli va taqdirli
bo’lishi kutilgan. Endi o’tmish bo’yicha shu bularning teskariligiga alohida
e’tiboringizni qarataylik xo’sh. O’tmishda bo’lib o’tgan voqeani bizlar hech
qanday aslida katta usulda, zapislarning yordami ham chinakamiga kichikki,
isbotlashga ya’ni qayta ashyoviy-dalil qilishga erishaolmaganimiz sababli
faqatgina es, yod va xotiraning makondagi, Koinot va Yer kurrasi uzra
barchasini va ko’rgan-kechirganlarini “hammasi birida” qilib, barcha
narsalarning oralig’idan eslashga urunishini aytish mumkin. Nima bo’lsa ham
eslida vaqtning o’tishi kelajakka bir to’g’ri chiziqli bo’lib tegadigan
hisoblangani uchun bizlar shuni o’tmishda ko’proq va aniqroq hal qilishga qodir
sifatida bo’lib o’tgan umrimiz, o’tmish isboti bo’yicha bir to’g’ri chiziqli
uzun vaqtdan, yillardan kelayotganimizni bilsak bo’ladi albatta. Shu ma’nodagi
haqiqiy tartib buzilishini eng kam olib borayapmiz deganimizda, o’tmish yodimizning
“hammasi biridaligi” yoki cheksiz qo’shiluvi sarhadsizlik, bir onning o’zidagi
cheksizlik, chegarasizlik misolida yolg’iz ondaligi kelajakka o’tib hamma
narsaning noma’lumligi va bo’lg’usining tushunarsiz (bishgan), yolg’on narsalar
aralash borligini bildiradi. Demak, hozircha es-yod va xotira masalasiga ko’ra
bir to’g’ri chiziqda bo’layotgan tabiiy ravishdagi o’tmish, hoziroq va
kelajakka vaqt o’tishini shaxs va tabiatlar bog’liqligida ko’rib chiqdik. Aslida
hoziroq haligacha noma’lum, shuni topishga urunayapmiz. Demak, hozir bir tryuk
ishlatishga urinaylikki, zet so’zi bilan gamma so’zlarini birlashtirib
ustma-ust tushuraylik.
Demak, ustma-ust tushurishdan keyingi yopiq
chegaralarni chizzak hayot shakli tomondan shaxsni ko’rishga va mazmunan
yo’naltirishga xos shaklimiz, chizmamiz yuqoridagi chap tomondagi suratcha
bo’lib turibdi. E’tibor bergan bo’lsangiz, o’zimga kus olib qo’yilib, o’rniga
to’rtburchak xodamiyey, taxtamiyey yoki eng yomon muhitli, kislotali joy
bo’lishi ham dargumon emaski, qo’shimchasiga chap chetdan va tagdan suqulib
urish bo’layapti, o’rtadan shu ularnikiga o’xshab ketib qolgan chapga shahvoniy
holatim, bezli kayfim bilinayapti hamda o’ng oyog’imdan chilish, debsindirish
berganlariga o’xshab olatimni o’zim kayf bilan qilganimga, kirgizganimga
qarshilik, tayrilmachoqlik qilishayapti. Mana shu o’zimning hozirog’imning ma’no-mazmun
mohiyatan o’tishi bo’lib, hoziroqda shu shakl orqali o’zimning tanamni va
hayotga yuzlanib aloqalanish vositalarimni, usullarimni bilib olishganchalik
natijada marra chinakam om bo’ladi desalar kerak. Bu A harfiga xoslanib turgan
shakl orqali ko’z bilan o’tib o’zimning tanamni va jabhalarimni kuzatishadi,
chinakam ravishda ko’z bilan ko’rishadi, uqishadi. Endi, umuman olganda
naushnik bilan ovozni yozganimdan keyin, mikrafonini ishlatib bilishga avval o’zim
bilmay qolgan bo’lsam ham muvoffaq bo’lgan bo’lsam, endi naushnikdan ovoz
eshitilmay qolayapti. Ha, shu “kar Imp bo’lmish Iblisning kasofati” deyishdi
ichimdagilar. Endi, umuman olganda xayolga bir narsa kelib ketdiki, nimalar
borligiga yana boshqacha ravishda ko’z yugurtiraylik. Bizning insonlarnikiga o’xshash
gavdamiz bor taraf mavjud, so’ng shu oraliq jihatlarimiz (sezgilar va odimlashlar)
bilan bog’lanadigan tuyg’ularimiz tomoni mavjud. Tabiatning esa ayol shaxslaridan
iborat, ayollari kirib olgan va o’zlari bo’lgan narsalari mavjud hamda o’rtada
aloqa shakl va vositalarini (joylashish va b(p)ishish, gapirish) mavjudlashuvi
bo’lib, 3-tarafdan klounlar kechinmalar bo’lib turadilar. Almashinishlar bir
tomonlama yuz berib, shakl topib tuyg’udagi ilohlar, Imp borlik egasi bo’lgan
tanamizga kirib olib gavdamiz tarafdagi yarim jihatlashuv (sezgi va odimlash)
kuchi bilan bizning qolgan yarim jabhalarimizni (sezgi va odimlashni) va tuyg’ularimizni
kuzatishadi. U taraflama ham bir tomonlama almashinuv bo’lib, kloun erkak
jinslilar narsalar tomondagi borlik, azaliy mavjudlik ya’ni noma’lum o’tmish
ila borlik bo’lib turishganlaridan so’ng, yarim aloqa ichki shakllari va
vositalari bu – joylashuv, (b)pishish va gapirish hali ham o’zlarini gavdalarida
deb turgan klounlardan, yuzadagi qolgan, boshqa yarim, o’rtadan narigi qism bog’lanish
tashqi shakllari va vositalari o’zlarini hali ham narsalar deb bilayotgan, ammo
almashinish yoki o’zgarish sababli kloun gavdalarini bilib, ularga o’tib olgan narsalarga
kechinmaviylik, qalb (dil, ko’ngil va bag’r) berib turuvchi ayol jinsi chinakam
narsa, “gavda” ustunligidagi vakillariniki. Endi, umuman olganda audio-video
(zapis-papis, tomosha) ishlari aynan klounlarniki, erkak jinsi tentaklariniki
bu – ahmoqlar, kishilar va payg’ambarniki bo’lish barobarida klounlarning
bishuvchanligi va ID ni, shaxsni tanitishni tushuntirmasliklari sababli
chiqargan zapislarimiz, ko’rgan tomoshalarimiz qanchalik ma’qul, kerak va
tartibli (odob-axloq) yuzasidan bo’lsa, shunchalik bizni pishiradilar, ovqat
qiluvchi hayot shakl ila moslab, og’riq beradilar hamda gapirish va joylashuv
masalalarimizni hal qilib, aniqlgini yoki xatosizligini, qayerda joylashib nima
deganimizni tomoshabinlarga va zapisni yozganlarga noma’lum va mashhurmas
sifatida bag’shida etganliklarini hamma bilsin endi. Umuman olganda simmetriya
bo’yicha qarasak, gavdadan keyin kelgan tuyg’ular va klounlardan boshlab narigi
asoslamachilikda qolgan to’lqinnamo ayol narsalar bo’lsalar deylik birinchidan
xay. Tuyg’ularimizdagi Mastur, O’stur va Bo’stur ilohlarini tagma-tag qo’yib
qiyoslasak, birinchi harflariga ko’ra, O’stur ichkariroqqa, bitta had nariga
surilib kirib qolgani bo’lib, BO’M so’zi kelib chiqadi. O’sturning surilib
qolish bo’shlig’i bilan birgalikda BO’M so’zi BO’SH so’zi bilan qo’shiladi va
BO’M-BO’SH iborasini beradi. Klounlarda ya’ni (erkak jinsli tentaklarda) bu -
bor ma’lumotlarni kallalarida bijirlatib, elektron toklashtirish jarayoniga bag’ishlantirib
ushlab turaveradigan va bilim yuzasidan o’smaydiganlarda birinchi navbatdagi o’rin-joy
masalalari, bog’lanish vositalari va 3-navbatdagi gapirish aloqa shakllari o’rtasida
2-navbat yoki 2-pag’ona uchun hali beri hech narsani aslida topganim yo’qki, bu
- tuyg’ularning Bo’m-Bo’shligiga ko’ra bishirish, ovqat bo’lib pishish bo’lsinki,
avvalroq shu o’rinda ishlatib kelgan tushuncha so’zi bizlardagi “diqqat” va “e’tibor”
ga o’xshab klounlarning aloqa shakllarini, gapirish, pishirish va joylashish bo’icha
va teskari yo’nalishda bordi keldi bo’lganchalik istiqomat qilish
amaliyotlarini tashkillashtirishga alohida urg’u qaratdik mana hozir.
Klounlarning va to’lqinsifat ayollarimizning narsalari orasidagi aloqa
shakllarida 2-o’rin uchun bo’sh bo’lgan, bo’m-bo’sh bo’lgan o’rin Bo’m-bo’sh so’zi
bo’yicha om so’zining o harfi bo’yicha o’ng qismini i harfining tayoqchasi shaklida
bilganimizga xos tutuq belgili qilib bishirish, bish yoki pish hamda om so’zlarini
ajratib, olib bersinki, bu – omning kus bo’yicha ichkariga ketganligi va
bishirishning i si omning yuza kesimi, chizig’ini berishiga hamma aniq ishonganligini
bilsangiz bo’ladi. Ha, bilinib qolgani o’zimga va Shohitilloga hamki, o’zim
omning to’liqlayin jinsidan, jismidan ya’ni ich yarim-yashiq o simon shakli va
kesikcha yuzasidan tashqari asosan m harfidagi “men”ga, so’ng bish so’zi bilan
birga ishlatganimizda “msh-mish”iga ishonib, ko’proq g’am-g’ussali qolib
ketganligimni mohiatan qabul qilsangiz bo’ladi. Shunday qilib o’zimning e’tiborim
odimlashim, harakatim sababli hamma yoqqa, jihatlarga, aloqa va badanlarga
(bilimlama) borsa, klounlarning (erkak jinsli tentaklarning, miyasini o’rab
olgan shilliq pardasi bijir-bijir elektronlilarning) tushunchalari ham shunday
tarzda ya’ni irodali bish(ish) boisidan hamma taraflama, yoq, jihat, tuyg’u va
aloqa hamda gavdalarga aynan aniqlamachilik bo’ylab boqishini bilsangiz bo’lar.
Ha, kecha birinchi o’z o’rnidayoq bir misoli bo’lib o’tdiki, seansimizdan so’ng
ya’ni video-audio zapisli sessiyadan keyin rosa bishganga, pishganga o’xshab
xunobu-tarz bo’lib, bosimim oshib ketdi, kallam g’o’rrayib shishdi bir 30-60 daqiqachalari
xo’sh. Bu – klounlarimiz “bish” lari sababli ovozli gapirish va joylashish
masalalari bo’yicha o’zimni boshqalarga oldirib, bildirib qo’ymasliklarini
asosan kafilligini bo’ynilariga olib, makonni va aloqani qorishtirib tashlash
imkonlari borligini doimo bizga ma’lum va mashhur qilingani – ham bu.
Comments
Post a Comment