uzbek language siteenglish language site

Xay!

 

57. Kelajak, o’tmish va hoziroq mavjud, bordir ya’ni yakka haqiqat sirdoshi xo’sh. Undan oldin yolg’on haqida ozgina fikr qo’shaylik. Yolg’on bu – ichimdagilarning har doim ichimdan tentakliklari bo’yicha yoki tashqaridagi klounlaridan “ya ya’ni men ol ya’ni all ya’ni hamma g’on ya’ni qozonganman yoki yutganman, g’oz” yoki “men hammani orqadagi changimga qoldirib g’oyib bo’lganchalik surganman” degan ma’nolaridan kelib chiqib, o’zidan ya’ni shu ma’nosiga ko’ra tushunsakda, umuman o’zimdan bo’lgan ularga shunday tushuntirish tarifi bu – yolg’onchi atrofimni o’rab olganlar doimo 3-2 ni 2-1 ga teskari qilishib yakunlash bobida nimayki o’zimda yaxshi bo’lsa, obro’yimga aloqador jabhalarim, kechimalarim yoki parallel Olamlar haqidagi boshqa aloqalarimiz, umuman asosan gaplarimni tuzukligi bobida yoki xunukligiga ko’ra bahsli yakunni darrov amalga oshirib tuzuk bo’lsa, 3-o’rinda o’zimni tasodifchi bu degan ma’nolarda e’tiborimni shu o’yinlariga bildirmasdan, aniqrog’i e’tiborimga bildirmasdan 4 va 5 bilan suhbatni, yaxshi odimlashni yakunlab qo’yish orqali yana o’zimni pisand qilmaydigan, bir bechora hol ahvolga soladigan obro’ tegishli, hislarga uradigan yoki asablarni buzadigan qilib qo’yaveradilarki, oxir-oqibat barcha gaplarni sen emas bizlar aytdik-ku deb qo’yishmoqchi bo’lib, umuman olgandan ularning barcha yolg’onlari butun umrimni sen emas, bizlar yashadik ma’nosida chiqarib qo’ymoqchi bo’lavergan. Endi, boshlab qo’ygan gapimizni davom ettirsak. Qanday qilib tushuntirsam sizlarga ma’qul bo’lar? X, Y va Z hamda alfa, betta va omega orqali hammasini tushuntirishga harakat qilaylik. X bu – kelajak, Y esa o’tmish hamda Z bu – hoziroq. Alfa esa bu – “all fuck” ma’nosida ya’ni “hammani sik” bo’yicha insonning o’zidan bo’lgan kelajakka nazar ya’ni shaxs tomonlama kelajakka kuzatuv. Betta bu – “bo’ldi etishda” degan ma’noga ega ya’ni shu o’tmish sanaladi. Gamma esa shuki, “-ga amgaki ma - yetib kelaverish”, “-ga om ma” bo’lib hoziroqning o’tishi doimo om uchun yetib borishga harakat, ishonch va ulgurish hisoblangan. (Soxranid qildik bitta). Demak, tushungan bo’lsangiz alfa, betta va gammalar inson, shaxs ya’ni mavjudod tomonidan o’tmish, hoziroq va hoziroqdan boshlab o’tib kelayotgan bo’lg’usilarga nisbatan aloqa xo’p. Bizning maqsadimiz nima endi. Shu ikki tur 3 liklarning o’zlarini ya’ni 2 tur bo’yicha X, Betta qilishga urinish to’g’ri bo’ladiki, bu – o’zimni ifodalashga urinamiz, zero o’zim odammen, o’tmish soqchisi, qo’riqchisi, asoslama turgan bahs olib boruvchisimen. Demak, fizikada vaqtning o’tib borishining o’zidangina xulosa qilinganiga e’tibor berib, bizlar asosan yaqin o’tib borayotgan, kelayotgan kelajakni yoki bo’lg’usini ko’proq anglab hisobga olishga urinsak, vaqt to’g’ri chiziq bo’yicha bir tomonga oqib borayapti. Demak, kelajakni yaxshi izohlayolmasak, hamma bo’lib o’tayotgan ishlarni o’tmishga uloqtiraversak, vaqtning o’tib borishida egallab bilayotganimiz hoziroqning o’zi bo’lishidan qadiy nazar vaqtning, davrning o’taverishir ma’nosida kelajakni, yaqin davrni ya’ni e’tiborga loyiq faqatgina 1-2 soniyalarni o’tib borishini, kutib olaverishimizni kelajak, bo’lg’usi yoki bo’lajak deyveraylik xo’p. (Uni qarang, uni yozishiga kulgim kelayapti, aslida aslo shunday o’ylashni va tartibli yozishni bildirib bitish usuliga yo’l qo’ymayapmanmi, ha, ammo sizlar shuni bilaolmaysizlar, chunki yana tahrir ularniki bo’lib, yozgan so’zlarim qolishi kerakligi ma’lum bo’lib mazmunni tushunsangiz ham kifoya, yetadi). (Uni degani narigi, avvalroq yozganlarimning videosi, siz uchun alohida ham borki, bu – bugungi boshlang’ich video—audio). (O’zimni videoga olsalar kino taxlashim mumkin emish-ku). Xo’sh, davom etamiz. Kelajakda aslida hammasi, narsalar ya’ni Olam joylari tartibli va taqdirli bo’lishi kutilgan. Endi o’tmish bo’yicha shu bularning teskariligiga alohida e’tiboringizni qarataylik xo’sh. O’tmishda bo’lib o’tgan voqeani bizlar hech qanday aslida katta usulda, zapislarning yordami ham chinakamiga kichikki, isbotlashga ya’ni qayta ashyoviy-dalil qilishga erishaolmaganimiz sababli faqatgina es, yod va xotiraning makondagi, Koinot va Yer kurrasi uzra barchasini va ko’rgan-kechirganlarini “hammasi birida” qilib, barcha narsalarning oralig’idan eslashga urunishini aytish mumkin. Nima bo’lsa ham eslida vaqtning o’tishi kelajakka bir to’g’ri chiziqli bo’lib tegadigan hisoblangani uchun bizlar shuni o’tmishda ko’proq va aniqroq hal qilishga qodir sifatida bo’lib o’tgan umrimiz, o’tmish isboti bo’yicha bir to’g’ri chiziqli uzun vaqtdan, yillardan kelayotganimizni bilsak bo’ladi albatta. Shu ma’nodagi haqiqiy tartib buzilishini eng kam olib borayapmiz deganimizda, o’tmish yodimizning “hammasi biridaligi” yoki cheksiz qo’shiluvi sarhadsizlik, bir onning o’zidagi cheksizlik, chegarasizlik misolida yolg’iz ondaligi kelajakka o’tib hamma narsaning noma’lumligi va bo’lg’usining tushunarsiz (bishgan), yolg’on narsalar aralash borligini bildiradi. Demak, hozircha es-yod va xotira masalasiga ko’ra bir to’g’ri chiziqda bo’layotgan tabiiy ravishdagi o’tmish, hoziroq va kelajakka vaqt o’tishini shaxs va tabiatlar bog’liqligida ko’rib chiqdik. Aslida hoziroq haligacha noma’lum, shuni topishga urunayapmiz. Demak, hozir bir tryuk ishlatishga urinaylikki, zet so’zi bilan gamma so’zlarini birlashtirib ustma-ust tushuraylik.

 





 

 



Demak, ustma-ust tushurishdan keyingi yopiq chegaralarni chizzak hayot shakli tomondan shaxsni ko’rishga va mazmunan yo’naltirishga xos shaklimiz, chizmamiz yuqoridagi chap tomondagi suratcha bo’lib turibdi. E’tibor bergan bo’lsangiz, o’zimga kus olib qo’yilib, o’rniga to’rtburchak xodamiyey, taxtamiyey yoki eng yomon muhitli, kislotali joy bo’lishi ham dargumon emaski, qo’shimchasiga chap chetdan va tagdan suqulib urish bo’layapti, o’rtadan shu ularnikiga o’xshab ketib qolgan chapga shahvoniy holatim, bezli kayfim bilinayapti hamda o’ng oyog’imdan chilish, debsindirish berganlariga o’xshab olatimni o’zim kayf bilan qilganimga, kirgizganimga qarshilik, tayrilmachoqlik qilishayapti. Mana shu o’zimning hozirog’imning ma’no-mazmun mohiyatan o’tishi bo’lib, hoziroqda shu shakl orqali o’zimning tanamni va hayotga yuzlanib aloqalanish vositalarimni, usullarimni bilib olishganchalik natijada marra chinakam om bo’ladi desalar kerak. Bu A harfiga xoslanib turgan shakl orqali ko’z bilan o’tib o’zimning tanamni va jabhalarimni kuzatishadi, chinakam ravishda ko’z bilan ko’rishadi, uqishadi. Endi, umuman olganda naushnik bilan ovozni yozganimdan keyin, mikrafonini ishlatib bilishga avval o’zim bilmay qolgan bo’lsam ham muvoffaq bo’lgan bo’lsam, endi naushnikdan ovoz eshitilmay qolayapti. Ha, shu “kar Imp bo’lmish Iblisning kasofati” deyishdi ichimdagilar. Endi, umuman olganda xayolga bir narsa kelib ketdiki, nimalar borligiga yana boshqacha ravishda ko’z yugurtiraylik. Bizning insonlarnikiga o’xshash gavdamiz bor taraf mavjud, so’ng shu oraliq jihatlarimiz (sezgilar va odimlashlar) bilan bog’lanadigan tuyg’ularimiz tomoni mavjud. Tabiatning esa ayol shaxslaridan iborat, ayollari kirib olgan va o’zlari bo’lgan narsalari mavjud hamda o’rtada aloqa shakl va vositalarini (joylashish va b(p)ishish, gapirish) mavjudlashuvi bo’lib, 3-tarafdan klounlar kechinmalar bo’lib turadilar. Almashinishlar bir tomonlama yuz berib, shakl topib tuyg’udagi ilohlar, Imp borlik egasi bo’lgan tanamizga kirib olib gavdamiz tarafdagi yarim jihatlashuv (sezgi va odimlash) kuchi bilan bizning qolgan yarim jabhalarimizni (sezgi va odimlashni) va tuyg’ularimizni kuzatishadi. U taraflama ham bir tomonlama almashinuv bo’lib, kloun erkak jinslilar narsalar tomondagi borlik, azaliy mavjudlik ya’ni noma’lum o’tmish ila borlik bo’lib turishganlaridan so’ng, yarim aloqa ichki shakllari va vositalari bu – joylashuv, (b)pishish va gapirish hali ham o’zlarini gavdalarida deb turgan klounlardan, yuzadagi qolgan, boshqa yarim, o’rtadan narigi qism bog’lanish tashqi shakllari va vositalari o’zlarini hali ham narsalar deb bilayotgan, ammo almashinish yoki o’zgarish sababli kloun gavdalarini bilib, ularga o’tib olgan narsalarga kechinmaviylik, qalb (dil, ko’ngil va bag’r) berib turuvchi ayol jinsi chinakam narsa, “gavda” ustunligidagi vakillariniki. Endi, umuman olganda audio-video (zapis-papis, tomosha) ishlari aynan klounlarniki, erkak jinsi tentaklariniki bu – ahmoqlar, kishilar va payg’ambarniki bo’lish barobarida klounlarning bishuvchanligi va ID ni, shaxsni tanitishni tushuntirmasliklari sababli chiqargan zapislarimiz, ko’rgan tomoshalarimiz qanchalik ma’qul, kerak va tartibli (odob-axloq) yuzasidan bo’lsa, shunchalik bizni pishiradilar, ovqat qiluvchi hayot shakl ila moslab, og’riq beradilar hamda gapirish va joylashuv masalalarimizni hal qilib, aniqlgini yoki xatosizligini, qayerda joylashib nima deganimizni tomoshabinlarga va zapisni yozganlarga noma’lum va mashhurmas sifatida bag’shida etganliklarini hamma bilsin endi. Umuman olganda simmetriya bo’yicha qarasak, gavdadan keyin kelgan tuyg’ular va klounlardan boshlab narigi asoslamachilikda qolgan to’lqinnamo ayol narsalar bo’lsalar deylik birinchidan xay. Tuyg’ularimizdagi Mastur, O’stur va Bo’stur ilohlarini tagma-tag qo’yib qiyoslasak, birinchi harflariga ko’ra, O’stur ichkariroqqa, bitta had nariga surilib kirib qolgani bo’lib, BO’M so’zi kelib chiqadi. O’sturning surilib qolish bo’shlig’i bilan birgalikda BO’M so’zi BO’SH so’zi bilan qo’shiladi va BO’M-BO’SH iborasini beradi. Klounlarda ya’ni (erkak jinsli tentaklarda) bu - bor ma’lumotlarni kallalarida bijirlatib, elektron toklashtirish jarayoniga bag’ishlantirib ushlab turaveradigan va bilim yuzasidan o’smaydiganlarda birinchi navbatdagi o’rin-joy masalalari, bog’lanish vositalari va 3-navbatdagi gapirish aloqa shakllari o’rtasida 2-navbat yoki 2-pag’ona uchun hali beri hech narsani aslida topganim yo’qki, bu - tuyg’ularning Bo’m-Bo’shligiga ko’ra bishirish, ovqat bo’lib pishish bo’lsinki, avvalroq shu o’rinda ishlatib kelgan tushuncha so’zi bizlardagi “diqqat” va “e’tibor” ga o’xshab klounlarning aloqa shakllarini, gapirish, pishirish va joylashish bo’icha va teskari yo’nalishda bordi keldi bo’lganchalik istiqomat qilish amaliyotlarini tashkillashtirishga alohida urg’u qaratdik mana hozir. Klounlarning va to’lqinsifat ayollarimizning narsalari orasidagi aloqa shakllarida 2-o’rin uchun bo’sh bo’lgan, bo’m-bo’sh bo’lgan o’rin Bo’m-bo’sh so’zi bo’yicha om so’zining o harfi bo’yicha o’ng qismini i harfining tayoqchasi shaklida bilganimizga xos tutuq belgili qilib bishirish, bish yoki pish hamda om so’zlarini ajratib, olib bersinki, bu – omning kus bo’yicha ichkariga ketganligi va bishirishning i si omning yuza kesimi, chizig’ini berishiga hamma aniq ishonganligini bilsangiz bo’ladi. Ha, bilinib qolgani o’zimga va Shohitilloga hamki, o’zim omning to’liqlayin jinsidan, jismidan ya’ni ich yarim-yashiq o simon shakli va kesikcha yuzasidan tashqari asosan m harfidagi “men”ga, so’ng bish so’zi bilan birga ishlatganimizda “msh-mish”iga ishonib, ko’proq g’am-g’ussali qolib ketganligimni mohiatan qabul qilsangiz bo’ladi. Shunday qilib o’zimning e’tiborim odimlashim, harakatim sababli hamma yoqqa, jihatlarga, aloqa va badanlarga (bilimlama) borsa, klounlarning (erkak jinsli tentaklarning, miyasini o’rab olgan shilliq pardasi bijir-bijir elektronlilarning) tushunchalari ham shunday tarzda ya’ni irodali bish(ish) boisidan hamma taraflama, yoq, jihat, tuyg’u va aloqa hamda gavdalarga aynan aniqlamachilik bo’ylab boqishini bilsangiz bo’lar. Ha, kecha birinchi o’z o’rnidayoq bir misoli bo’lib o’tdiki, seansimizdan so’ng ya’ni video-audio zapisli sessiyadan keyin rosa bishganga, pishganga o’xshab xunobu-tarz bo’lib, bosimim oshib ketdi, kallam g’o’rrayib shishdi bir 30-60 daqiqachalari xo’sh. Bu – klounlarimiz “bish” lari sababli ovozli gapirish va joylashish masalalari bo’yicha o’zimni boshqalarga oldirib, bildirib qo’ymasliklarini asosan kafilligini bo’ynilariga olib, makonni va aloqani qorishtirib tashlash imkonlari borligini doimo bizga ma’lum va mashhur qilingani – ham bu.



Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?