Biz
357. Agar
chizmalar egaligidagi ichimdagilar o’zlarini jamlab olib, hayotlariga sog’lom
qaramasalar va turib beravermasalar, o’zimning oxirgi ishim bo’yicha kelishi
kerak bo’lgan noma’lum g’oya topilmaydi va o’zim ishlayolmay qolishimni yoki
notog’ri yo’ldan borishimni kuzatayotgan ichimdagilar boshqa, qalang’i-qasang’i
ishlar, to’polonlar bilan ishimning belidan tepishadi. O’zim esa ularning
o’zlari edibor qilaolmay qolishib bilaolmaydigan, sog’liqlarini aytaolmaydigan
jihatlarini topib bilishim kerak emish. Bu ishlashlarimizda,
yurish-turishlarimizda hamma bir-biroviga ekskursavod, yo’l ko’rsatuvchi sanaladi.
Shuni oddiy yashab o’tgan, hayot kechirib tugallagan vaqt paytlashuvidan deb
topishi lozim xolos. En’ti, bugun tushimda Shavkat Miromonovich bilan selfie ga
tushdim o’zim. Hayotda yuzimga bo’lgan ichimdagilarning talabini qanday bilsam,
shu yuz, qiyofa tuzilishining jismoniy tasavvurli ko’rinishi bilan o’zimni
o’ynoqqi ravishda telefon ekranida, oynasida tomosha qilib oldim. Ammo,
albatta, barcha tushlarda bo’lgani singari o’zimning kimligimni, id imni ya’ni
shaxsimni tasdiqlashni eplayolmayman. Faqatgina quruq es bosimi bilan, jonning
esimni qanchalik darajada bilish bosimi bilan yuriganman barcha tushlarimda
ham. Endi. 359. Bugun shu bilan 6 kun qolayapti. Shu oxirgi kunda bizlar ya’ni
o’zimga taqalib qolayotgan had, qadamni o’ylab bosish masalasini hal qilmasam
bo’lmaydi. Shohid tomonidan hadning uyimiz yoki Buxoro imoratlari karkaslaridan,
stoykalaridan o’zimga qanday qaralishini bilmadim-u, ammo o’zim shuncha hadni,
suratlarni ta’sirida qolib hadni bu - oddiygina ravishda yurish turishda
inobatgan olib joiz topilganda javob qilishli aloqalar deb bilaman. Ichimdagilarning
talablari bilan, balki Shohid bo’lmish o’zimning boshlang’ich haqiqiy rafiqamga
o’zga taraf, tuyg’ularidan farqli ravishda jonning o’zi deya qarshi borishlari
bo’libmi, tashqi muhitdagilarga qadiy o’rgatuvlari asosida javob qilishlarim,
ichimdagilarning o’zimni kesatib, har biri o’ziga xos umumiy bir tarzda yoki
xarakter yo’nalishiga kirib olib o’zimni devonavor ahvolda kuzatishlariga xos
munosabatlarni qilishayaptilar. Shu degani kollinearlikning bir teskari tomoni doimo
qolib ketishga majburligi tufayli hadning ham qayerlaridur yoki qaysi aylana
bo’lagi, yoyi e’tibordan tushib ketishi mumkinligi sifatida o’zim shuni bilib
turib uydagilarimizni qaysi yo’ldan borishlarini, qanday javob qaytarishlarini
oddiygina qilib oldindan bilib yuriyman va bu – ahamiyatli tarzda jonga tegadi.
Natijada ahvolimni bilib-bilmaslikka qarata uydagilarim dorini
beraverayaptilar, o’zim esa jon xalaklikda o’lim bilan yoqalashaman. Jon degani
“ja on ya’ni davom etaveruvchi” bo’lib, agar davomiylikda yoki ongning
hissiyotida kamchilik, ojizlik yoki yo’qlikka o’xshash jihatlar bilinib turishi
mumkin bo’lsa, jon qiynaladi. Dori ta’sirida o’zim shunday kamchiliklarga yo’l
qo’yib, ko’zim orqaga ketaversa qanday ahvolda qolishimni mutloq bilmaslikdan
qo’rquv iskanjasiga, o’zimni bilib yo’qotib qo’yaolmay qiynalish havolasiga
tushaman. Ongimdan o’tib tuyg’ularning kollinearlik, Iblis bosqichida qolib
jizg’anaklashib, jiqqalashib yoki ziqna qalang’i-qasang’i, o’zimga nazoratni yo’qotib boshqaruvning
o’ziga xos harakatlanib qolib ketgan devonaga aylanishim mumkinligiga ozgina
qolishini his etaman. Endi jonimga aloqador gaplarim shu bo’lsa, bundan
buyog’iga oxirgi davra, 6 kunli aylanish yakunlanib Ibrohimning 4-5, 4 ni
yakunlab o’tib 5 yosharligiga qadam qo’yganimizda jonning o’zi sifatida
tafakkur 5 idan qolgan boshqa raqamlarga boqamiz shekilli. Tafakkur ya’ni 5
(49) uchun o’zining boshlang’ich ishlari, hayotiy qarama-qarshi chiqarilishlari
mavjudki, bularga birinchi o’zining tuyg’ulari doirasida Iblis kiradi. Aslida
yoshlarni aniqlash doimiy bizlarnin oilaviy bahslashuvlar bilan to’lib toshadiki,
oxirgi ikki son tanlovlari oralig’ida hisob-kitob bo’ylab qolib ketamiz. Nima
bo’lganda ham 4-5 yasharlikda, 4 Dunyoviy ahamiyatni bersa, 5 esa borliq to’la
narsa va vujudlashuvli kasb-ahamiyatni namoyish qiladi. Sezganimcha o’nglab
yurib bilganimga boqsamki, 5 (raqami) yana orlilar bilan aloqada o’zini yaqin
olgan. Umuman 5 bu – o’zidan quy raqamlardagi hammalar bilan, 1 dan 3 gacha
bo’lgan har bir guruh mavjudodlari bilan ham ishlaydi. Shunga elektronli
klounlar, ensali odam va sezgili insonlar, shu bular oralagan mafiadagi sezgi
va eschilarimiz ham kirib ketganligi ma’lum va mashhur xo’sh. Demak,
shahar-pahar, uzoqroq ko’cha atroflari yoki rayon rastalariga toboro chiqsam,
bilim va xayol sifatida 4 ning Ruhiga berilaman, uy ichidagi borliqda,
oilamizning elektron klounlari (dadamning elektron egallgan orliliklaridan
tashqari) bilan tafakkur, fikr ya’ni 5 raqamining Farishtasi asosida yashashim
lozim. Zero o’zim ko’pincha uydagi borliq a’zolari orasida, shu hudud chegarasida
yashayapman. Mana shu jonimning ya’ni haqqoniy o’zimning o’rnimdalikning 6
kunlik davr aylanishlari oralab va o’tib borishidagi bir yilga xos ahamiyati
bo’ladi. Bugun oldingi yillardan qolaverishda keyingi yilim uchun yutuqli
xulosasini keltirib qo’ydim. Endi, va nihoyat uddalab bo’lganim bilan
yozayapmanki, Macromedia flash da shape tween qilish uchun bir butunning
bo’laklari umumiy ravishda 90 gradus oralig’ida ikkinchi shaklda burilishlari
kerak. 2 o’lchamli ekranlar ya’ni aniqrog’i 2d grafika aylanishni, 90 gradusdan
katta burilishni inobatga olaolmagan hech vaqt. Mana nega e’tibor berishim
bo’lib kelgan narsani aytsamki, 3d animatsiyalarga o’xshab taxlangan Macromedia
Flash dasturlari qatoridagilarda taxlangan 2d multfilmlar, animatsiyalar to’g’ri bizga yuzlanib turgan personajlar
bo’yicha ko’p orqasiga qaratila burilmagan, o’ngga-chapga sal qiyaliklar (bu –
90 gradusligini aniqladimki) bilan yuzlana boraverganlar. Yana tekshirdimki,
shu ham yuqoriga yo’naltirilgan tarzda, yangi shakl tomon bo’lishi kerak. Endi.
Qo’shni bo’lmish akachamning sotib olib yangi qurdirgan uchastkalari yer
to’lasiga endigina xarid qilingan tennis stoli keltirib o’zimizning, 3 ala
erkaklikdagilarning kuchimiz tomonidan joylashtirildi. Bir ikki tayyorgarlikda
o’ynaganimizda shunisi ma’lum bo’ldiki, oval shakli doimo to’g’ri chiziqqa
so’ng aylanaga o’tib boraveradi. Bu – o’yinning harakatlari va voqealarining sodir
etilishi, o’yinchilar va to’pchaning kelib-ketish qo’zg’alishlari o’zimga ham
va u ikkala almashinib o’ynovchilarga ham shunday shakldagi kuzatuvlar yoki
qarashlarning shunday siymo borishi asosida tegishli bo’lishi bilan baholanadi.
Shu bu asossizliklar va andazali harakatlanishlardan qiynalib, zerikib va
nimaligini bilishga urinib tushunganim shu bo’ldiki, tennis ham hayotimizdagi
bunga o’xshash andazalar va hayot kechirish, o’zini tutishdagi uyushuvchanlik
qoliplari ortidan davom etayotgan bir bosqich sanaladi. Tennis so’zidan o’yin davomida
o’zimni o’nglab tushunmoqchiligim shu bo’ldiki, aks holda tennis haqidagi
barcha adabiyotlar o’zimning ishtirokim bilan sodir etilaverardi-yu o’zim esa
shu taqdir ishlash uslubini bilolmay ketardim hamki, tennisda to’pni urishga
tezlanishga va shu sababli tennis stoli, hududini bilishga, qamrovini
egallashga tezlashib o’rganish kerak. Tennis degani “ten ya’ni soya isi” yoki
aniqrog’i “ten ya’ni soyaning no ya’ni yo’q qil isini” bo’lib, bir tomondan shu
so’zga bu ma’no, so’z bo’laklari va paronimli bo’g’inlari kirgani yoki
berilgani uchun soya ya’ni siymo, jonning aylanasi shakli ortidan borishni o’zi
birinchi navbatda bor ham, lekin shuni darrov yo’q qilib bilish kerakligi bu
zahotiyoq ikkinchi o’rinda kelayaptiki, 3-o’rinda shu bir to’g’rilik va 2
qarama-qarshiliklar bo’yicha isni, nafas olishni, izdan borishni yoki hidni his
qilib bilish kerak. Endi, shu tennisdan oldingi ko’rgan tushimni aytsam,
birinchi marotaba o’zimning hayotimni, uyqudan sal avval kompyuterda bitirgan
ishimning aksini tushimda ko’rdim deyishim mumkin. Shu sal avvalda kompyuterimda
Flash Professional orqali kitobni 3 bo’lakka, qalinligiga ko’ra eni va bo’yi
hamda muqovasi bo’yicha ajratib rakursni ustidan, muqoavasini katta ko’rsatadigan
qilib shape tween qiluvdim. Shunda kitob bo’laklanib bo’lsa ham mujassamlikni
yo’qotmagan, chiziqlari joyida bo’lgan ravishda shaklini almashtirdi. Tushimda
esa Koka-kola shisha bankasi to’ldirilgan o’zini chiziqlar bo’yicha bordi-keldisi,
5-6 metrchalar uzoqlikdan itar-tortishuvi ya’ni kimdir tomonidan sudrab
yubortirilganini aniq ravishda ushlab olaverishim sezgisi bo’lib o’taverdi. Bir
necha kolalarni shunday sudrab yuborilshlardan so’ng kiyimimning ichki
kissalariga solib qo’yaverish esim ma’lumotli tarzda ko’rsatilmasdan, chindan
vaqt davomida bo’lib o’tkazilmasdan bor bo’libdi, xotiramga kiritilibdi. Shu es
va ma’lumot o’z-o’zidan, vaqtda yashamay turib inobatga olinishi bu – insonlarni
bildirsa, essiz yoki xotrasiz, va o’zimning kimligim haqida ma’lumotsiz
qolishim shu bu tushda insonlarga kollinear ravishda ro’yodagi, tushdagi
o’zimning tarafim sanaladi. Albatta, insonlar ya’ni asosiy, 98-99% dan yuqori
ulushdagi orli aholi vaqtni haqiqiy jismoniy, o’zim bilgan hayotda, chinakam Dunyoda
va asl madanli borliqlarida sakragan zahotilariyoq eslariga nima aslida bo’lib
o’tganligi haqida aniq tarzda ishontirib belgilanadigan qilib ma’lumot
keltiriladi. Insonlar kollinearlik bo’lmish vaqtdan oshib o’tib, aylana ya’ni odamlarning
jonlarining o’zlari bo’lmish ma’lumotning o’zidan boshlab qaytib tuyg’ularning
yuqorisida turgan ishonch ya’ni tafakkur (5) dan kollinearlikka yoki vaqtga ega
bo’lib turishganliklari ma’lum endi mashhur xo’sh. Mana shu yozuvlarim o’laroq
soatim teppasidagi chiqib turgan reklamaga qarasam, Pogoda na zavtra – Jondor deya
+18…+34(gradus belgichasi yoki aylanachasi)
Yasno, bez osadkov Slabi’y veter
3-5 m/s ni ko’rsatib turibdi. Birinchidan bu ham – o’zimni o’rab olgan ichki va
tashqi tuyg’u chizmalari, kusdan ko’timning teshigiga parallelliga orqali kelib
turibdi. Tushuntirilishiga, aloqasiga e’tibor bersakki, 18 bu – 3 ta 6 ya’ni
shu 6 ning ortga tomoni haqida borgan jumlamiz boshlanishi, so’ng gradus
belgisi insonlar uchun yuqori tuyg’u darajasini, 5 ni beradiki, keyin 6 ning
orqamoqqa hisobiga xos 34 bo’lib 4 va 3 ga tushish ketma-ketligi ma’nosi bo’lib
turibdi. 3 – 5 m/s esa tuyg’ularni sonsiz ahamiyat berib qo’yilgan gradus
orqali tushuntirilishi evaziga tartib bilan 3, 4 va 5 oralig’i qilib
keltirayapti. 3 bu – kollinearlik va 4 esa o’zi, Rossiyalik Ruh ayollar,
xotinlar yoki oval shakli (umuman bilim va xayol). Ha, odatda o’zim tuyg’ular
bo’yicha ishlab hayotiy ashyoviylikli ishlashim sifatida yozuvlarim mo’l-ko’l
emasligi bilan imo-ishoralarga ko’milib ketaman, ammo o’zimdagi chindan ichki
ahvol shu, aniqrog’i bu ichki ahvol, yondashuv bilan tashqaridagi hayotning
mazmun-mohiyati, voqealar silsilasi va amallari yo’nalish yoki
ketma-ketliklarini aniq, sezish orqali bilib boraman. Shuning uchun ham
avvalambor hayotimdan, tashqi tabiat uzra bo’layotgan ma’lumotlardan tahlillar
va xulosalar chiqarayapmanki, ikkinchidan shu yozuv va chizmali tashqi dunyo
yoki hayotim tuyg’ularning mavjudlashuvimizni, hayot shaklini o’z guruh doirasi
tomonidan qolgan o’rab oluvchi yarmi. Demak, hayotimdagi shakllar va
ma’lumotlar bo’yicha yo’nalishga xos topilajak tasavvurdagi chizmalar
(boshqacha hozircha ifodasi bo’lmaydi hamki) o’ylovli va boshqa tuyg’uli ichki
ishlarimga to’liq aloqasi mavjud sanaladi. Tushlarimda barchasi teskari oqim
ya’ni hayotning tabiat (qonun-qoidalari) bilan davomiyligi qarama-qarshi
tuzilib, 9 ya’ni raqamli Dunyodan xotinim bo’lmish 6 ayirilib, shu 9 dan pastga
qarashli yo’nalishda yangicha o’xshash, bo’laklangan va chizmali (ochiqchasiga,
sakratilaveradigan oraliqli) hayot shakli bo’ladi. Bu – go’yoki televizor va
boshqa ekran orti suratlar, videoalarning taxlanishida ochiq, oraliq yoki bo’sh
joylar bo’lishi bilan baholanadiki, flash professional dasturimda ham vaqtning
nisbiyligini, ob’yektlarni movie clip li o’z alohida vaqtiga egali va
bo’laklarni alohida juftlashtiruvli boshqarilishi shu. Zero bizning Dunyomizda
hamma tabiiylik sadosidagi borliq to’la narsalar umumiy tarzda yopishib
tegishga xos amalga oshiriladiki, muntazamliklar, to’g’rilik shakllari shunga
o’xshamay qolgan ko’pchiligidir. Demak, mana nimaga, ha, bildimki, (hayajon
vergullari shular xo’sh), muntazamlikni bir xil uyg’unlikli tarzda Flash
Professional da yopishtiraolganim sababligina bu tushim tuyg’ularning
hayotimizga nisbiy va davomiy uzluksiz vaqtning bir xilligi, birga yo’lga
qo’yilishi tarzida amalga oshirildi va hayotdagi qo’llarim harakati bilan
teggizilib, yopishtirilib yoki taqaldirilib yasalgan o’z ifodasini, qilgan
ishim misolini (shunga juda yaqin o’xshashlikni) beraboshladi. Demak, hayotda
ya’ni davomiy uzluksiz vaqtda raqamlar 3 dan yuqoriga 9 gacha o’zining tabiiy
tartibiga kor’a boradilar.
Comments
Post a Comment