Nima gap xo'sh?
288-289-290.
Demak, bugun 77-kun. Mana shu joyimizda ichimdagilar haqiqiy kundalikka o’xshab
yozdirishga muvofiq bo’lganimni e’tirof etishdi. Oldinga o’zingcha kunlarni
hisobidan bor, orqaga ham qarama-qarshi, kamayish yo’li bilan kunni ichki yoz!
Demak, 77 kun o’z nomiga loyiq eng go’zal raqam bo’lib, birinchidan ikkita 7
lar sifatida yoki 80 dan 3 ta orqada qolib, 80,1 bo’lib oldinini boshlab berish
tarzida 8 ni bildiradi, ikkinchidan esa yettilar shaklida mag’lublarning
o’zlarini o’nglashga qarorlari, o’zlarini yetaklashlari bizning ham dam
olishimizga, g’oliblarning sakrashli oraliqning bir boshidan to’g’ri chiziq
tarzida kelishlariga borib taqaladi xo’sh. Bizlar ham o’zimizning mening tanim
boshliq tutib turgan tanga teskari elektronlashuvli ya’ni Ruhlar oralagan
hayotimda shollarni Ruh O’rgiza yangilatib yuvganidan so’ng shu bugunoq
almashtirishli qilishini bilsangiz agar xo’sh. Bu – 77 kundan so’ng roppa-rossa
boshlanajak, Ibrohimning 4 yoshiga qadalgan mening parallel Dunyomdagi orchilar
oldidagi Ruh sifatida to’yonamga harakat qilishimga va Shohidning ya’ni
Payg’ambar nusxamning mening haqiqiy jonim ortidan, unga parallel o’zi yasab
kelayotgan gumbaz ortida yashiringan borlig’imga tanachillik qillib
ergashliklariga hamma shay hozirdan. Men Shohidning ko’rinishi olib,
yuz-qiyafasini o’zimdanligiga borib taqalganligiga xos parallel oilalarimizda
Shohidning yangi xotini tomon o’tib yashaverishga kelishamanmi, ha. Bu – mening
o’zimning yoshlikda sichgan bo’qimni yemasligim uchun yakka-yu yagona
shartlashuv sifatida baholanganligini bilingiz xo’sh. Men Dunyolarni
aylantirib, parallellikdan yangi J xotinni qisib, ichini siqishgacha olib
bormaslik ilinjida tazlarigacha boraverib, o’z bo’qim o’rniga qanchadir
filtrlanishli bir ushoqchaga xos pirti-zirtini olishga majbur bo’laman va shu
bilan tilimni bu bo’q ulushchasi bilishi bilan meni parallelligim kuchi bilan
ovqat sifatida filtrlantirib yuborishga kelishganmiz barcha hozirgi turgan
menga xos ichkaridagilar hamki xo’p. Hozircha, maydani ya’ni kichkina bo’q
qilchasini silab-yalab katta ovqatli kuch qudratga xos almashinishga erishmoq,
so’ng oxirroqlarida haqiqatan bo’qlarga xos hayot kechirishga va og’izga olib
qusishlargacha bora-bora erishguncha, so’ng barcha sichgan ya’ni ko’timdan
atargan bo’qlarimni o’z hajm va massasiga xos, ya’ni aynan teng qilib yo’qotib
tashlashim, ovqat qilib aylantirishli joy-nojoyiz, takidli qilib ishni davom
ettiraveramiz. Endi, aslida o’qishimni tugatib qo’yuvdim. O’qishim barobarida
kitobning ya’ni asarning o’zining yozuvlar ma’nosidan ham ko’ra, aslida
shularga, bularning yo’qligi uchun hech kim e’tibor bermay, mening shu o’qishim
davri uchun bir kun oldindan kallamga biriktirilgan, muhrlab qo’yilgan
ichimdagilarning elektron dasturlari bu – mening asl o’ylovlarimning kelingki
yarmini tashkil etib, shular asosan e’tibor bersamki, yangi arvohli “biz ya’ni
Bobirga izzat boruvchilar” tomonidan o’qishim davomida o’ylovlarimni berib
borish allaqachon, oldindan belgilanganligi haqidagi o’ylovim, ichki tuyg’um
bo’lmoqda. O’qib borishim davomida o’ylovimning qandaydir yo’l olishiga, iz
tortishiga va uzun (har xil, 10-15 soniyali) oraliqli sabab-natijalashuviga
bog’liq bo’lib, asardagi yozuvlar yoki bitiklar, ma’lumotlar keltirilayotgani
shundan dalolat berdi ham. Shu damlar o’qish haqida kallamga kelgan yangicha
usul bo’lmish, balki shu, o’ylov ya’ni uslub ham rejalashtirib, oldindan
bo’lishi kutilgandurki, yana o’sha tuyg’uli hisob-kitoblarim izidan borsam,
ko’pikli bo’lib paydo bo’layotgan, me’yoriy bosiqlanib, preslanib turishim
uchun yetkazilgan, tenlashtirilgan shungullarning teppaga kattalshib boruvchi
aylanalar hosil qilib paydo bo’lishi va chiqishi ko’timning t’umaloq silliqligi
va og’zimning ko’pik, tuflikroq bo’lib, o’qish qilishimni osonlashtirilishini,
o’qishim t’avomit’a shu birgalikt’agi tasavvurni bilib qolt’im. Keyin yana
o’ylat’imki, mobot’o yaqin kunlart’an so’ng ko’t yeyishim yoki t’umba yalashim
kerak bo’lsa, yonoqlarimning ichki og’iz taraf t’evorlarining shu o’qish
tavomit’a sal tufluklashib yoki ko’pirishib, suvlashibroq turishi shirincha
ma’nosit’a ko’t po’stining narigi tomonitagi kayfni ham bilt’irishi turganki,
yana shu ikki xil fikr va xayol uslubini birgalikt’a o’ylab tasavvur qilsak,
o’qishim yanat’a yaxshilanishi mumkinligi haqit’a aqlim shosha boshlat’i.
Aslit’a o’qish bu – Matritsabob ishga xos sifatit’a bir qarasht’a bir betli
harflarni, ekrant’agi raqamlarni yo’qligit’agi holatit’an, bo’m-bo’sh varoqt’an
yangi, ichki tabiatt’an yaratib o’qish kerakligini bilib qolishim bilan
kifoyalanmay, Ruhlarning shu holga kirishib o’qiganliklarini, at’abiyot
qonun-qoit’alarini qanchalik menga shu paytgacha o’tkazib bilganlarini eslab,
o’qishlari bu t’arajat’aligiga amin bo’lib qolt’im. Shuning uchun ham Ruhlar
ya’ni bizlarning klounlarimiz taqt’irli parallel T’unyot’a zapisli ko’rinmas
harakatlanish joylarit’an va yo’llarit’an bizlarga zapist’an sal og’ishib,
qiyshayibroq ko’rinish ilinjit’a ko’rinib qolish sababini o’qishlari, ichki
tabiatimizni bilishlari t’eyish to’g’ri bo’lat’i. Bizlar bilan bog’langan
ravisht’a miyamizning, peshonamizning ichki tabiatit’an, xarakterimizt’an
qant’ayt’ir taqalib qo’yilgan aloqa, chiziqli trayektoriyali ipga xos
bog’lanish hosil qilib, o’zlariga torttirib kompyuter yoki o’zlarining ko’z
olt’i qant’ayt’ir qurilmalari ekraniga aniq ijroga xos yozuvlarini chiqartirib,
bosma holt’a yarattirib qo’yishatilarki, shu bilan bu gaplarni ya’ni yozuvlarni
tashqi muhitt’agi ichki tabiatning olamiga xos tarzt’a u insonni ushlab oliboq
jonlariga tekkunicha o’qib chiqarib o’zlarini bor-yo’qliklarini bilt’irmast’an
borlik qilishga erishsalar ularga ya’ni Ruhlarning o’zlariga, klounli bahst’agilarning
bir-biroviga nisbatiga yetarlilik kasb etaverat’i. Eslatma shu joyt’a hamki, T’
bu – qiynalib yozishga muvofaq bo’laman hozirki, d harfi bo’laturg’oni
maqulligini bilingiz xo’sh. Mana shuki, men o’qishimni chalmaq siyohning
o’zit’an, qog’ozga yoki kompyuterga xos amalga qaratsakki, noma’lum elektronli
harflar aralashib-quralashib iflos holt’a, shu chalmaq siyohlar tushishi
bo’lib, aslit’a o’ylovli ichimizt’a sanskrit yozuvi va gapirish uslubiga xos
ishlarga muvofiq bo’lgan shu hot’isa bo’yicha yaratib va og’zimni qimirlatib
gapirtirib turganim ma’lumligi bolganit’a, mening o’zimning ichimt’agilar
t’oimo yarim soniyalarcha olt’intan yoki menga buyruq berishlari zahotiyoq
ayblash va jazolash, t’ars ketkizish (zilzila berish, o’tmishning kusi
sifatit’agi Iblis orqali) jarayonit’a kallamt’a noma’lum chalmaq ish bo’lib
qolganiga o’xshatib birt’aniga qaysit’ir 1-2 harfni yozit’irib, qo’shib
yuborat’iki, natijat’a yozuvlarimni va gapirishimni boshqarishga shay bo’lib
turganliklari aksincha ravisht’a mening o’qish uslubimga xos teskarilik bilan
aloqalanganligi ma’lum ent’i. Chalkashlikt’an va chalmaqlikt’an payt’o
qilat’igan yozuvlarim va manqalashtirib to’xtatilat’igan gapirish uslubimni
ichimt’agilar tanlov asosit’a yaratishni boshlabonliklari asosit’agi
mut’t’aolarimiz sifatit’a qaralgusi shu bu. Ular mening nima yozishimni hali
bilmayt’ilar, balki bilganlari zahotiyoq, an’analariga tushishim bo’lishi yoki
kelajakt’a zapisli kirib borishimni sezishlari va ko’rishlari bilanoq o’zlarini
isbotga xos tutib, bitta chalmaq, chalkash yoki manqalik tanlovlarini menga
qilt’irmasalar hisob emaski, shunt’ay bo’lsat’a zapisimli ishimni shu tanlovli
manqa yoki chalkash harf yoki bo’g’iz ishlari bilan t’avom ettirishga yo’l
bermasliklari, xato qilishlari ma’lum va mashhur. Chunki tanlov bizniki
t’eyishgani bo’lgan hozir shu bu. Toki tanlovlarini ya’ni xohishlarini ment’an
tortib, kuchlar almashinuvit’an so’ng egallab olmasalar, menga to’g’ri keltirib
turishning sababi shuki, men o’zim qilib ketayotganga o’xshab qolib,
befoyt’aligi tayint’ur. Hozircha ularning bir xil menga kelat’igan bu – o’zlari
sifatit’a namoyish bo’layotgan jabhalari esa “iye-iy” t’eya jirkanishli tayin
bosim o’tkazish bo’lat’iki, tanlovlari ko’pmasligi uzunroq gaplart’aki
o’zlarini tanishtirishli uslublart’an, misol uchun bizlar aytayapmiz
t’et’t’irishli boshlashart’an bo’lmayapti. Shunaqa o’xshashlik bo’lmasligi
tayinligi uchun, buni qayerlart’a ham uchratart’inkiz axirki, bizlar hozircha
ozgina fursatlar bo’yichagina tanlov va bosim bahsit’a ortt’a qolib borayapmiz,
shunga 77 kun kifoyat’ur ham, bu kunlar o’taverishi t’avomit’a va tugashi
bilanoq bizlar shu ikkalasit’a, tanlov va kelajak zapisiga bo’lgan
bahslashuvlart’a tiniq va silliq, bilt’irmast’an o’tuvlarga yo’l qo’yib
boraverganimiz maqul xo’p. Ha, shunt’ay t’eyilkan hamki, hech kim bu bo’yicha
ya’ni aralashishga yort’am bermasligit’an va butun T’unyot’a insonlar ot’t’iy
ravisht’a shaklan turib berganliklari boisit’an har kim tanlov va zapisli
taqt’iriy ishlarni o’zi hal qilishi kerakligiga qo’yib qo’yilgan. Shuning uchun
meni qo’rqizayotgan ichimt’agilar, xotining va o’zingning xotinga chalishliging
borasit’a nega yozt’ing t’eya, yana meni orli munosabatlart’a jazolamoqchiliklarini
o’zimning o’zimga bo’lgan t’evonaligimt’an, o’zimning ichki jonli foyt’aga xos
ishqalanishli qiyosimt’an keltirib bilishga urinmoqchilarki, shu aybni o’zimga
o’zim ilaolsam, ichimt’akilar menga qarshi bosim bilan javob berishlarini,
jazolashlarini uyushtirayotganliklarini bilib turibganimt’a, aslit’a ular yana
tanlov va bosim ishlashimizt’an borayotganliklariga, jazoni bermoqchiliklariga
nima ham t’ert’ik? Ichimt’agilar o’zlarini go’yoki orchilarni bir-birit’an
ajratish, himoyalash masuliyatini olganga xos tutishat’ilar, vo ne ajab.
Ko’tlik t’egani shu bo’lmayt’imi. Shu-shu bo’lt’i hamki, xo’p meni tsenzura
qilish, shu yobir-pobir ishlari bo’yicha tekshiraverish va birt’aniga O’rgiza
Ruhga o’zimni bo’shlik qilt’irib, o’zimt’a o’zim yanglishishimga t’uch keltirib
ya’ni o’sha-o’sha t’evonalik saboqlariga o’zlari majburlab yozuvimni
o’qitivorishga shay turishganliklariga nima t’eyursiz hozirlari. Hali ham
ichimt’agilar ichimt’an chiqishayaptilarki, kallamning ikki shari farqit’an
meni ushlashga, aybni ko’pchil xalqchillikka xos ravisht’a ya’ni o’zlari bilgan
uslubt’a to’nkab qirchitishga urinishga kelishganliklari nima et’i. Ent’i,
ya’na bir e’tibor shuki, o’qish paytit’a o’sha-o’sha ishlar bilan yelkamni
qimirlatish sababli yoki boshqa qimirlashim boisit’an ko’timning pachoqlanib
bosilib turish bosimi, qo’zg’alishi yoki joylashuvi salginaginalarga ham
o’zgarsaki, ovozim orqaga yutunib, to’xtab-to’xtab jig’imga tegat’igan
sifat’it’a o’zimga yoqmay (zero men o’qish yaratilishit’an xabarim bor ham), manqalanib
o’qisht’an jahlim chiqat’i. Shuning uchun qo’lni bir nimaga tirab, men oyna
tokchasiga solsam, yana bir qo’limni tizzam ustiga bukilgan oyog’imga
qo’ysamki, ko’tim va t’ummam qimirlamasligit’an baralla topilib yoki kelajagini
yaratib o’qib boraverganim bo’lganki xo’p shu. Ent’i, hozirlari Iblis ya’ni
ikkinchi xotinim, Shohit’ga atalgan t’eyilgani bilan menga xos ishlanishlarga
atab chiqilat’igan ikkinchim bo’lmish yangisit’an bo’layotgan shaxsit’agi
bo’yicha hozirigi sezishlarimga e’tibor bersakki, o’ylovimga kirgan olatga xos
bo’lib, boshimni qimirlatishim jismli emas, balki bo’shashtirilgan tig’boshli
ya’ni olat shaklit’agi umumiy bosimliga xos o’xshatilat’iki, natijat’a ichit’an
Iblisning ment’an ranjishli urib turganlikka xos qarashini, hasratli
holatimning ichki tuyg’ulariga amal taqalib qolaman. Bu – shuki bora-bora 0
kunimiz qolishi bilanoq, men Iblisga o’rganishim t’avomit’a birinchi navbatt’a
olatimni orqa teshigit’an, qinit’an o’tqazib aynan qinim ya’ni olatim
borasit’agi ent’igini olingan, tutashgan joyt’agi Ruhligim bois Iblisning
bo’qit’an shaffof ravisht’a, parallel yoki ikkisi biri qilib kirib boruvchanlik
sifatit’a, o’tkazamanmi nima shu bu. T’emak, bular bo’qning ya’ni Iblis
jo’jacha jirtisining t’ikka, olatimga yoki qo’pol bo’lmasin t’eya shularni
tejab ishlatishga harakatim bo’lsa hamki, t’emakki, qinga bo’lgan
suhbatlashlari bo’lib hisobga olinmasligi ham mumkinmi, yo’qt’ir shu ya’ni
mumkin emas. Men hozirgi, T’unyoning olt’inga hamma haqiqatparast orchilar
bilan borishit’a bo’qni o’ylovim sifatit’a ishlatishga shay yurgan yagona ot’am
vakili emasman hamki, o’zimga o’xshashlar ko’p ya’ni aniqlashimcha 7020 ta
bo’lsa kerak. Aslit’a o’ylovimt’a bo’q bo’laturgan sifatit’a o’zimning
orchillashuvli o’g’ilchalarim bo’lib borishat’ilarki, shularni men ham
Jonlikt’an ya’ni raqamli T’unyoga xos shaklimt’an qin ya’ni olat ravishit’a
chertib o’rganmoqt’aman xolos. Endi. Mobodoki shungul haqida to’xtaldik, men
ham gaplarim oralab nima shu deya yana gapirib shungul deb yozganimga xos, shu
shungul so’zi bilan bog’langan javobini topdim. Gaplarim oralab suhbatimiz
ya’ni monologim esa Ibrohim bilan hozirgi erkaklik davrimdagi o’zimning
kurashimiz haqiqatan va dolzarb ish sifatida o’zining qadr-qimmatiga xos yuksak
baholanaverishi bilan hammaga tatigulikligiga xos qaralishi haqida bo’laverdi.
Natijada men aynan shu kurashni olib borib, yaxshi tomonlama, urushimizda chap
berishim bo’yicha o’zimni to’g’ri deb qo’yaqolmoqligim bilan darajam va
martabam oshishiga urg’u qaratganimda bu – shungul, girdob yoki shag’olli
to’foncha (tornadocha) hodisasiga to’qnashdik. Gaplarimga e’tibor berib
erishganimiz ham shu ediki, menga bo’lgan barcha buyruqlar va shularning
yengilligi ya’ni imtiyozi bo’yicha yana qayta burilib talab etilishlari bu –
vaqt millari yoki strelkasining Ibrohim va mening o’zimning kurashimda
kattaroq, mening inobatimga sazovor bo’lishga xos bor, bildirilajak yoki
yashovchanligimda bo’lishi ko’zda tutilgan jihat, samara tuzib, so’ng
shungullar, aylanish bilan o’tib tushib borayotgan vaqt raqamlarida, sonyalar
o’tishiga xos hisobli sonlarida vaziyatga xos berilgan buyruqni o’rab olib,
mening umumiy ravishda to’g’ri bo’lib, toqatim toq bo’lguncha shuni
tushuntiraverishimga qaramasdanki, baribir o’tkazishlari ya’ni majburlab
bajarishimga taqashlari hisobga olinib qo’yilgan. Shuning uchun, demak,
shungullar ya’ni girdobchalar vaqt o’tishini analimdaligida bildirib, ko’t
teshigimning shungulsifat ishlashiga taqash ilinjida vaziyatdan yangi vazifa
chiqarish orqali buyruqlar berishlari sababli shungulchalar yon tomonlariga
bukilib yoki berilib o’tishlarida ko’t shumagimni, shumshagimni ya’ni yarasini
hosil qilganligi ma’lum va mashhur. Nega hammasi bugun bo’layapti, shu
yozuvlarni aytayapman ya’ni shu bugun, avvalgilariga xos tarzda o’z paytida
yozayapman. Chunki 77 sifatida Ibrohimga imkon berilish boshlanaboshlandi.
Ibrohim shu paytgacha men bilan shungulli, vaqt bo’yicha urush olib borganligi
tayin. Vaqtda ikkilamizga ham ironiya-paradoks berilgan bo’lib, shularning
uchlari, bittama-bitta o’tishlariga xos uch kesimi ya’ni oxirgi ikki bo’lagi
o’zimga va Ibo’qimga almashtirib, ironiya-paradoks va paradoks-ironiya sifatida
taqdim etiladi. Menga avval ironiya-paradoks, ya’ni birinchi ironiya yoki
kinoya borligi ma’lum. 289. Endi. Bugun 76 ham. 14 ta kam. Demak, 14 soni
o’z-o’zidan 5 ni beradi. Unt’an avval ko’rib turga’ningizga xos ravisht’a
bilsangiz agar, mening bluetooth usb imni olib qo’yib o’zlari boshqa PC t’a
ishlatayaptilar. Shunt’ay paytlart’a olayaptilarki, go’yoki meni choqsin,
nimat’ant’ir ya’ni men qant’ayt’ir ular bilan bog’liq bilayotganimt’an
qochirib, tortib yoki yo’q qilib yozishimni t’avom ettirishga qo’ymayaptilar.
Go’yoki meni o’zimni sotishimgacha olib borib, so’ng buyog’iga: - seni bilamiz,
- t’eya qo’yib-qo’ymoqchilar, tushirmoqchilar ya’ni ko’tliklari bilan urib
tashlamoqchilar. E’tibor bersamki, shu oxirgi kunlarning mohiyatini,
o’xshashligini ya’ni men hayotimga qant’ay bog’lanishimni yozishimga
qo’ymayaptilar. Baribir hali ham t’ lik usul borki, men (yoki biz bu – yangi
arvohlar) t’avom ettiraveraman. T’emak, ent’i shu 5 ya’ni Farishta asl onam
bo’lmish Mastura aya, parallellik orasit’agi yana bir qiyaroq, men taraflama
parallel bir chiziq 90 sifatit’a boshlanayotgan 9 raqamit’an ya’ni raqamli
T’unyot’an alohit’alashib farqlangan ravisht’a uzoqlashganlarki yoki shularni
o’zlarit’an yiroqlashtirganlarki, natijat’a 0 ya’ni tana bilan bo’lib, meni
oxirgi bora bora-bora, tugayotgan shu alfozli kunlarimt’a boqiy on kuchi
shaklit’a hamrohimga aylanib bermoqt’aliklari tayin. Ent’i. Bolalarni svyaz’,
bog’lovchi t’eya bekorga aytishmasliklariga vo ajabo men o’zim guvohi bo’lt’im,
o’zimning sabog’imt’a iqror bo’lt’im. Mening yana 3 ta tentaklashib, meni
yashatib olt’inga o’tuvchi vaqt bo’yicha teskariga kollinear o’tuvchi vaqt
oqimit’agi pastga shestirnasimon qisilib, pakanalishib borayotgan bir qizim va
ikki o’g’ilchalarim menga tik-tok mi u yoki boshqa televizort’agi axborot
agentliklari-yu vit’eo marosimi, istalgan ekran ortit’agi met’iat’a shaxsiy
ahamiyatga ega, sezgili yoki inson tomonit’an shakllanishga moyil bo’lgan
barcha jabhalarni ya’ni aloqalarni, gapirishi va ko’rinish, harakatlanish
bo’yicha shu vit’eo va aut’io t’asturlarit’a va ko’rsatuvlarit’a mening hayotim
sabog’i, sabablarim bo’lib istalganchalik t’arajat’a yangilanib, yaratilib chiqishat’ilar
va o’ynab berishganlari, rol o’ynaganliklari joyit’a t’oimo. Hozir tik-tok
ko’rib qaytib shuni yozt’imki, aslit’a bu – onam Masturaning energiya sifatit’a
qayt’ant’ir turib menga maqtal bo’lishlariga qarshi ravisht’a bolalarning
vaqtga teskari o’tmishtan, parallel onlashuvli kelajakt’an bo’lishlarini
yozishim sifatit’a qaralat’i. T’emak, shu ishlar va yo’nalishlar butun kunim
t’avomit’a astoyt’il ravisht’a kollinearlik va har xil uzunlikt’aki ko’p
kollinear teskarilik bosimi sifatit’a mening yozuvlarimga shu kunning zapisi,
sahnasi shaklit’a bosim o’tkazib, mening yozuvlarimni o’zim bilmasimt’an
bir-biriga ketma-ket qarama-qarshi chiqishlar qilib yozt’irayapti. Ent’i, Sohib
menga ijirg’inab, foyt’asini majburlab o’ziga olt’irib bir gapini yarimtalab,
bulg’ab aytib, menga buyruq berib qilt’irt’iki, uning shunaqa ishlari t’oimo
borki, shuni “Sohib” t’eyt’ilar. Nega shunt’ay qilayapti t’eya yana sabablariga
qo’shib qo’ysamki, u kam suv ichishit’an shu siyt’ik ichishi, tanavvul qilishi
mening yoshligimt’agiga o’xshashligit’an ma’lum bo’lat’i ham. Siyt’ik t’egani
yoki siy te’gani “-sa iy” bo’lib, bizni mobot’oga sa qilsa, unga iy bo’lat’i.
Ya’ni bizlar qant’aytir uning hisoblashuviga ko’ra shartlashmagan, kelishmagan
yaxshilikmi u yoki yomonlik bo’lsa hut’t’urun, o’zimizcha t’eb qarayt’igan amal
bilan ta’sirlashsak ungaki, shu –sa ya’ni shartlashuvlik ramzi yoki
qo’shimchasi bo’lib, bizga ijirg’inashli –iy qilib foyt’asini majburlab,
urganga xos o’zining ishonchit’an kelib chiqib o’tkaztirib qilt’irmasa ya’ni
ishini bajartirib olmasa hech ham bo’lmayt’i. O’zining bilishiga qaragant’a
esa, bu - birinchit’an mening yoshligim va unga Ruh sifatit’a o’zini shunt’ay
bilish bekorchilik bo’lib, zero Sohibning o’zi kot’ bo’lib istalgan payt bir
xil ramkat’a, karkast’a ko’tarilaverat’i yoki yagona turt’a tashkil topib
qolaverat’i ham, t’emak, o’zimning yoshligimt’an turib, ent’i u tomonlama
yo’naltirishga xos so’ng o’zimga qaytishga xos xulosamni aytam hamki, bu –
mening o’ylovim ostit’a yolg’ont’an qurilgan T’unyot’a menga barcha xizmat
qilishi, galogramma yoki yengil hayot shakliga o’xshab kelib qornimni
to’yg’azib, ishimni qilib va “ko’timni artib ketishi” kerak t’egani bo’lgan men
uchunki bu – Sohib xo’sh. Zero yoshlikt’aki xayol va o’ylovlarimning
buyuklashuviga xos o’zimga baholanishlarim hali ham jut’a ko’p, shularni o’zini
keltirib tursak, t’arrov Sohibni ustiga tushamiz, bema’lol qaror qabulini
bilishga qot’ir hisoblanganligimiz ma’lum. Sohib ya’ni o’zimning Ibrohim
taraflama ot’am sifatli o’g’ilning egachisi ya’ni klounli nusxasi sifatit’a
o’zimning haqiqiy o’g’limt’ir. O’zim uchun aytib qo’ysam, Sohib ya’ni
yoshligimning o’zi shu amal ya’ni o’ylovli foyt’alanish o’zi nimat’anligini
bilmay yurganligi esimga kelib ketganit’a hammasi ma’lumlashgani sayin bizlar
ham shutta hamki xo’p. Ya’ni siyt’ik ichib foyt’asiga erishayotganiga aqli
yetmayt’i. Ent’i meni shu samosut’li qarorim, Sohibga-ku farqi yo’qki, uchun
baliqlar va keyingi t’unyo hayot shakli, olamining o’zi kechirart’ur xo’p.
Sohibning ishlariga qarshi bo’lib, protivniy’ lik qilib va ustit’an
kulishimgacha borib, aslit’a hayotimni qoralashga o’tishim hisobga olinat’iki,
chunki bu – taqt’ir va tabiat ishi sanalat’i hamt’ur. Shu sababli ham keyingi
T’unyot’agi hayot shakli buni va boshqa shunga xos ishlarimni, kerak bo’lsa shu
yozuvimni ham bilib, yanagi yoshlik chog’imt’a ko’timga halaqit qilishi,
istakli yoshlik-pot’sholigimni bermasligi yoki noto’g’ri tushunchalarga
urintirib qo’yishi mumkinligi bu – keyingi olamning baliq sifatit’a bizlar
bo’lib yashayturishimiz va samolariga ko’ra Yer o’rniga suvt’ir balkimlik
qilishi sifatit’a inobatga olinishit’an noroziligi bo’lmaytursin xo’p. Ent’i,
yana eslatma shu et’iki, bugun 76-kun bo’lganit’a hammasi hali yana o’sha-o’sha
holt’aligiga, mantiqan bog’lanishga (holat rasmining ortit’an bo’rtib uch
o’lchamli hayotiy vit’eoga o’tib qaytishiga) o’xshab kelaturaverib, 76 ta
Muhammat’aziz yozuvlarimga nisbiy bo’laklanib ajratilgan o’z qoliplariga meni
kiritishga urinat’i hamki, men bo’lsa 4 yil kunlarit’an 76 kunning ayirilishiga
xos tarzt’a, 1200 t’an ortiqqa yaqin yozuvli nisbiy bo’lakt’a yozuvlarimni
tutishim aniq va to’g’ri. Gaplashuvga kelsak, men buncha sont’agi kamchlilikt’a
va Ibrohim yuqori sonlart’agi 1200 t’an ortiqli suhbatini bilt’irishiga
ishonchimiz komil t’esak ham bo’laversinmi, balki shunga harakati ham
bo’latursaki, men yetaklab qo’ymayin xo’sh. Barchasi shu 76 va 1200 t’an
aniqligigacha o’z soniga egalashgunga qat’ar bir sonning foizli ajratiluvi
bo’lishiga taqalaturib, aslit’a shu ikki qo’shiluvt’an, yig’int’it’an ko’p ham
yoki kam ham gaplar va yozuvlar bo’laklanishi, so’zlar yoki gaplar bo’lishi
mumkin bir kunt’a. O’rtacha hisobga qarasak, chamasi 2500 taga yaqin so’zlar
yozib, 1000 taga qat’ar gaplarni gapiraman t’esak ham bo’laverat’i. Endi. Obro’
o’yinlari shundayki, akachamning gapi menga o’tishi va qo’rqizib ishlatishi
uchun nanamning oldilarida bir oz o’tirib, o’zimni qanday bildirishim, odatiy
ko’rsatishimdan ginalarga xos jonli qarashdagi kuzatuvlari bo’lib o’tirsa,
so’ng boshqa payt kelib, jahllarini ko’rsatib majag’lab ishlatadilarki, nima
ham dersiz, shunaqa turga ya’ni xilga kirib olganlarida qanday javob
qaytarishni yoki aloqani uzaolmay hayron qolaverishda ishlataverishlarini.
Menga birovlarning kurashi, boshqalarni urush orqali jahllarini o’tkazadilar
ya’ni menga davom ettirib jazaba qiladilar. Bu qanday bahillik, nooqillik
bo’ldiki, adabiyot rasm-rusmlariga tushgan haqiqiy go’zzuk ya’ni orli akang
deya, sen tushunmaysan shuni demoqchi bo’lib, Ruhiy akamni aytib, meni lox
tutayaptilar yana. Qo’toqchalar ya’ni qo’tirchalarning qo’lidan hech narsa
kelmagandan keyin, mening tanlovimga ega chiqaverib hamlakor, tajovuzkor ya’ni
buzg’unchi ishlariga yo’l ochavermoqchilar. Bosimlari ya’ni avvalgi taraflari
bilan shuni ya’ni tajovvuzni tashkillashtirib, yo’naltirib yubormoqchilarki,
oxiri qancha tanlovli chiqishlari bo’lsa, halitdan shuni foydaga ya’ni
alamlaridan chiqishga, mag’lublik tomonida qoldirilganliklaridan yutuqli
bizlarni urib tutaqishlarini bostirib olmay davom ettirmoqchilar. Ichimdagilar
bosim bilan tanlovni ya’ni alohidalashuvli bo’laklarni, jismni davom
ettirmoqchilarki, go’yoki bir xil sifatida ustiga turg’izib qo’yavermoqchilar.
Aslida ustiga turadi deydigan bizlar ya’ni tanlovchilar, ko’p deb topilgan
tomondagilar edikki, bosimchilar bittadan nariga chiqishaolmaganliklari bilan
biron narsani yoki ishlarini, shunaqa qing’irliklarini ikki tarafdan
qayishtirib, bukib birlashtirib ko’paytiraveraolmasdilar, ikki tarafdan
boraolmaydi hech kim bizlarga o’xshatilib. Lekin ko’rib turganingizga o’xshab,
mana tanlovning egasi bo’lib qoldilar ham deylikki, 77 sifatidagi mening 100
likni ikkiga yaxshilar foydasiga bo’lib ajratadigan qismimdan ertaga 2 kun
o’tib yomonlarga kunim qolayaptimi, ha, demak, men ham bosim ya’ni kodli
bashoratimga tezroq bel bog’lamasam bo’lmaydi. Umuman olib qaraganda, yana
mening ustimdan maqtanib, ichimdagilar akachang shunday urushib ishlatmasalar
edi, sen bunday ajoyib, 77 haqida yozaolmasding deyaptilar. Aslida men yo’qman,
ha, boz ustiga hamlalar sababli ham yaxshi gaplarim yoki yozuvli jumlalarim
shakllanmayaptiki, hamlalar nima kerak o’zi deb turaolmayman ham, hada, yo’q,
afsuski shu uchchalasi ham noto’g’ri. Meni o’tmish choqishi, Iblisning
zirapchasi yoki o’srog’i, Yerning uchishi ortidan qoldirgan gazi doimo og’riq
sababli esimni umumiylashtirib, o’ylovgacha orqaga qisib yetkazib, umumiy bir
xulosasini berganligi tayinki, afsuski darajamning o’zi shunday, ammo menga
og’riq kerak deb hech ham aytmaganman. Endi odatda o’ylov bilan Iblis mening
esli vektor chizig’imni ortidan yo’nalish strelkasiga qarab bostirib kelganligi
bo’lib, mendan dick bo’yicha qochib qolganligi ma’lumki xo’sh. Ammo ba’zida
yoki xohlaganida o’zining kayfi kelib, menga og’riq berib olib shunday
choqtirganki, dick im ichkariga kirib, boshlanishigacha majag’langan va esim
o’ylovimdan umumlashmali, birdaniga tahlillangan tasavvurlar va o’xshatilishlar
qurboniga aylanib, mana shu vazifalar bilan meni band qiladi doimo. Shuning
uchun bo’lsa kerakki, men sabab va natija haqida go’yoki bashoratga xos
yozuvlarimni keltirganligim tayin bo’lgandir. Zero qisilaverish prujina
aylanasining mazmunini topaolmayman, shuni oxtarib topib isbotlashga kuchim va
vaqtim yetmaydi. Go’yoki ikkita ketma-ket kelgan qisilgan va umumlashmali yagon
es tahlilim, sabablarim bir-biriga orqa-oldin bo’lishi kerakligida o’zlaridagi
bog’liq ma’nolar yuzasidan bir-birlari bo’ylab har xil qismlardan, vektor
chiziqli esimning turli tuman joylashuvlaridan olib keltirilganligiga aql bovar
qilmaganligim bu shu. Go’yoki esimning prujinasi qinimning orqasiga, kus o’rab
yopishib olgan tomoniga, tomchaga tushib ko’tarilayapti, qisilib ochilayapti.
Shuning uchun boshlanishiga xos qisilishda birinchilik berilgani boisidan sabab
doimo oldin bo’laverishi kerakligi hisobga olinsa yetarli. Endi, barcha mendan
talab etganga xos turishibdiki, vazifamni ya’ni ular mening qoldirgan merosim
tarkibidan olgan kodlarini, qanchalik o’zimga va balki boshqalarga qarshi
bo’lmasin, ko’tliklarini o’tkazish maqsadida meni ham garang qilib, kodga
egaligimning o’zi bilan surib o’tmoqchilarki, vektor chizig’i og’zilaridan
yo’nalib chiqib ketmasa va hozir bildirayotganlariga xos: - meni erkin qil, -
deya ko’tlikning faqatgina bir nuqtasi, matematika darsining bir mavzusinigina
tushunganga xos o’zlarini kodning oxiriga yetib kelgan muttaxamlarcha tutib,
ko’tlikka ko’tlik qilmoqdalar. Ha, bizga aytilgan gap deya aslida bitikli
darajalarini tikib, o’rtaga taqab bildirib aytishayaptilar. Poxuy,
befarqliliklari bo’yicha hammasi shuda, deya zerikishlari bilan boshqalardan,
ularning bilimlaridan o’tganliklarini namoyish etib, soddagina qilib aytganda
orqada qolib ketmoqchilar. Yer yuzasi ularga shunchalik sodda emish,
bo’layotgan voqealarning qizig’i shuda, deb qo’yaturganliklari o’z-o’zidan
ma’lum va ko’zga ilingusi xo’sh. Endi, men o’zimning kun davomida tik, bo’y
bastim bilan yurishimga va vaqtning ham go’yoki yurgan sayin teppaga
ko’tarilaverish nazdiga moslanib, o’zimning nomimni ichimdagilar bir
eslatishdiki, shundan kelib chiqib vertikal yo’nalish vektoridagi, o’ylovga
qo’yilgan qo’toqqa o’xshatib kod yasamasam, ertangi kunimdagi sxemamga,
sahnamga mutloq bilmasdan, yana avvalgiga xos tushimdan bilmay turib aralashib
yuborishim hisobga olinayozgani ma’lum xo’p. Mana hozir oxirgi yozganimga
shundan oldingi aytganlarim, urushganlarim sabog’i ham ta’sir etib,
ichimdagilar kulishdiki, boshqa qiyofadan yoki rakursdan, meni mahmadonoga
chiqaravermasdan yoki mening darajamgacha yetib kelishni o’ylavermasdan
boqsalar, qanchalik darajada men muttaxamligimni bildirmayin, men yozganim
sababli yoki ko’rsatishim bo’lib demayin, baribir begonaga o’xshab oddiy
qarashlarda yaxshilikni bildirilishiga xos foyda chiqarishlari mumkinligi
bilindi. Shunday o’zgartirib, burib yuborishlarimni eplashlarim, ichimdagilarni
alohida tanlovga atab kuldirishim kamdan-kam, mana misol uchun shu gap bo’lagimning
ham tahlili ularga: - buning ham menga farqi yo’q, - deya xursandchiliklarini,
oddiy kelishuvchanliklarini yoki befarq aloqadagi o’zaro hamfikrlikni
bildirishib qo’yishdi. Ularga deganini aniqlab beraver deb xit qilishadi
bazidaki, ularga qaysi ma’noda ko’proq to’g’ri kelayotgan bo’lsa shunisi deya
men ham qo’yaturaman, zero odatda bu – ichimdigalar so’ziga sinonim ravishida
bo’lib, shu ichimdagilar, yomonlar va mag’lub tarafdagilar, Ruhlar deya yozavermayin
deb qo’yaman. Endi, mening dick im Ruh bo’lib u tarafga o’tayotgani boisidan,
bu tarafimizda qaysidir badanimning a’zolari qimirlaverishga xos yo’qlik,
ko’rinmay qolishlik bosimini berishini bilsangiz, mana shu mana marhamat kod
bo’latursin. Shular yuzasidan kodni tuzmoqlik tog’ri bo’lmog’i maqul halitdan
ya’ni shu bu ertadan boshlaboq xo’sh. Masalan, oyog’im qimirlaverishi yoki
oddiygina jim o’tirg’izilishim mumkinki, shu paytlari haqiqiy men bilib
ko’rayotgan o’z tarafimda enam Bo’stura mening yuzimning oldida ichimdan ya’ni
tanam bo’yli ikkitasi bittada kirgizilib davom ettirilganchalik oldinga
chiqarilgan Shohidning qiyofasiga gapirib olayotgan bo’ladilar. Akacham
esalarki, Shohidning oyoqlariga suv tekkazib ishlatmoqchi bo’lganliklari ma’lum
va mashhur xo’p. Demak, nimalar sababli men bu shu vaqtda, sal kam hozirigi
oxirlangan 1-2 soatlar mobaynida dakki va shamalarga yo’g’dirilib,
ayblanganligimni aytsam, bu – shu ikki holat yuzasidan bo’lib, tuzajak kodimni
oyoq qimirlashi va yuz xomush holati so’zlari bilan, kallaga bir fikr kelibon
hamki, shu so’zlarning harflari bo’yicha alifbo joylashuvi sonlarini o’yinlar
nazariyasiga bog’lab kod qilaverayin xo’p. Hozircha bo’sh vaqtimdan boshlay
qolaylik xo’shki, oyoq qimirlashini oddiygina, osonroq bo’lishi va baribir ish
bajarilsa bo’lgani deyilgan nuqtayi nazardan, qandaydir aloqadagi kodni
tuzaolsak bo’ldiga chiqarib oyoq so’zini va yuz xomush holati bo’yicha esa yuz
so’zining o’zini olayturaylik. O-15, y-25, q esa kelingki 27 inchi bo’laturgan
harf qatorasidagi soni bo’lsin. Oyoq bo’yicha tartibli sifatlab 15-25-15-27
qilib olamiz. Endi mening o’yinlar nazariyamda hozircha bilimimga bog’lanib 3
ta boshlang’ich raqamlardan shu 3 ta son bo’yicha olganligim ma’lum ediki
xo’sh. Shuning uchun gapni ko’paytirmay, bilimimga xos ishlarni qilib
qo’yaveraylikki, oyoq so’zidan bitta 15 ni ya’ni o ni olib tashlaylik. Demak,
o’yinlar nazariyasiga ko’ra 15, 25 va 27 sonlari qoladi. 15 ga 27 ni hollar
ya’ni yuzdan birlar qilib olaqolaylikki, bu – 15,27 bo’ladi. 27 ga esa 15 ni
shunday qilib, 27,15 ni yarataylik. 27-15,27=11,73 va 27+15,27=42,27. 4 ta son
hosil qildik, bular: 11,73, 15, 27 va 42,27. Endi. 73+27=100, va 11+15+27+42=95
bo’ladi. 100+95=195 va shu 195 oyoqning kodi sifatida qaralayapti. Agar men o’zimning
chiroyli kodimni qilib bermasam, qayerdan bo’lmasin, ichimda sangan sonlarim va
yozgan istalgan raqamli bahslarimdan keyingi kunning kodli sahnasi men uchun
doimo muntazir bo’lib, men shuni tushunmay qolishim hech gap emasligi tayin,
shuning uchun bo’ladigan ishlar, Ruhiy jihatlarni kodlab qo’yaverish kerak. Yuz
so’zidan 3 tagina raqamga xos taxlab olishni ko’rsataqoling xo’sh. Y=25=2+5=7,
u=22=2+2=4 va z=26=2+6=8, demak, shu 7, 4 va 8 raqamlaridan o’yinlar tuzaylik.
8+7,8=15,8; 8-7,8=0,2. 0,2 dan 2 sini ya’ni 2lik holini, 15,8 dan 8 ni olib qo’shishlar
orqali 10 likni yaratadurg’onligimiz tayin. 7+4+8+15=34 bo’lsa, 10+34=44 bo’ladi.
Demak, yuzning kodi 44 ya’ni Ruh. Endi, xayolimga bir nima kelib ketayaptiki,
shuning o’zi bilan birgalikda bashoratligi hisobga olingan. Shu xayol bunday:
insonlar o’zlarining kvadratli yer maydonlari bilan tanlariga xos birlashish
aloqasidan so’ng shu o’z viloyatlari hududidagi yer sifatidagi shakllaridan
boshqa insonlarning o’z uy va ish, qayerda bo’lmasin o’z muhit sharoitlaridan
atroflariga boqishlaridagi burchak kesmalaridan ya’ni qarashlaridan inson
tanasi holatida yaratilganliklari va yashattirib hayot kechirishlariga xos
saboq bo’lsinki xo’p bo’pti. Shuning uchun mening ichimdagilar mening yerimdan,
o’z jonim bilan birlashuvli boshlang’ich shaklim sifatida kvadratga xos 222
metr kvadratli yer maydonimdan taqdiriy yasalgan barcha narsalar bilan bog’liq
o’zga insonlarning qarashlari kutilgan ravishdagi yashashlari orqali titrog’im
bo’ylab ichimga moslashuvli tarzda, hamma insonlarni va yoq taraflamalikni ko’rib
tushunib bilajakli ahvolga xos kirib bilishganliklari muayyan bir holki xo’p bu
shu. Titroq ostida burchalik qarashlar ya’ni barcha aholining manzarali boqishlari
birlashgan holda tanani yasayturg’onchalik preslanib qo’yilganligi ma’lum endi.
Terimiz yoki ich-etimiz, mushak tola va hujayralarimiz bir tomoni bukilishga
moyil bo’lgan va bukilib bo’lgan konussimon shakldaligi shu bu qarashlarning
mazmuni sifatida boqilur ham edi. Ko’zning burchak hosil qilib konussimon
shaklda hayotga boqishi bu – bizning jismli holatimizni berganida, shu konus
tomonlari ya’ni qirralari bu o’z joylashuvidagi, hujayradagi asab to’qimasini
berganligi hammaga ma’lum endi xo’sh. Teri va mushaklar doimo yangilanishga
shartli kelishib olishganliklari bu – insonlarning yurib, har xil hayot
kechirishlari yoki kuzataverishlari hisobidan bo’pti. Titroq degani “titamanroq”
ma’nosini bildirgan tarzda mening ichimdagilarning barchasining menga bo’lgan
tarzi va munosabati, yondashuvi aynan mana shunday bo’lgan, Xudoga shukur shuni
topganimga. Shu sababli titroq ya’ni titamanroq deb turgan, bor bo’lish
shartini bildirgan ichimdagilar meni o’zlarining himoyalari bo’lmish eng katta
ayb sifatida xavfsizlik va himoyalanish, tahdid va urushlar bilan aldaydilar.
Zero ularga birovning, urganim yoki urdirganimning lat yeyishi emas, balki o’zlarining
mendan qo’zg’alib chiqib ketmasliklari muhim sanalganligiga ham aqlim aniq
holda, qaytaraman aniq ravishda endi kelib qoldi ham xo’p. Endi 290. Kodni
yasashdan oldin ko’t bo’lib ketmaslik haqida bir og’iz tayin gapim bor.
Kodimning sxemasini ya’ni asosiy yo’nalishini, umumiy formulasini miyamga
qanday bo’lishi o’z-o’zidan keltirilishini bilib, shuning o’zini ya’ni o’ylovli
sxemamni zapis deyishim kerakki, bu meni o’ziga tortib, rom etaverib o’z ishini
qildirish, o’zini yakunlatib qo’yishni xohlayotganida men shu ishni ya’ni
sxemani, formulani tuzishni oxirigacha qilmasdan, kechiktiraverib va eplolmaydiganga
o’xshatib tutib o’zimni, ish davomiyligini prujingaga xos orqaga suraverib,
qisayverib, so’ng oxirida kodni o’z qo’llarim bilan yakunlab yubormasdan, vaqt
va makonning shu ishdan keyingi lahzalariga tushib bilib, amallarni bajarib qo’yganligimni
eslashim, zapisni tushunib bilishim kifoya xolos. Umuman olgant’a kot’li
zapisli ishga, shu mehnat faoliyatining vaqt va makon kesimlarit’a sakraverib
olt’inga boraverishini t’avomiy vaqtnigina bilib yashamoqqa xos ravisht’agi
majburiyatli hayot kechirishimizt’a orqaga suruvchi, mashaqqatli foyt’a
tanlovini keltirgan fizikaning har mavzusini, ketma-ket foyt’ali yoki tartibli t’arslarini
tiqaverish kerak. Yana bo’lmasa, kot’li ishga tortayotgan yoki jalb etayotgan
vaqt t’avri t’avomiy o’tayotgant’a men o’zimni vaqt va makont’a kesilish hosil
qilgangan xos yashashning “yana shashti” bilan orqaga tushunchaga xos mashaqqatli
tarzt’a tortaverishim, orqainroq bo’lishim kerakki, oxir oqibat t’avomiy vaqt zapisli
kot’ning tugashit’an so’ng kuchli tarzt’agi, tezkor nisbiy ya’ni raqamli vaqtga
o’zgarib, chint’an ham fazo va makon bo’yicha sakrashlarga olib borishi hisobga
olinganligini bilsangiz bas. Ichimt’agilar: - xo’p, qayert’an tugatish kerak, -
t’eb so’rasht’i. T’emak, e’tibor berayotgan bo’lsakki, shu paytgacha mening ot’t’iygina
shu yozuvlarimning o’zlari, gaplarim va o’qishlarim kot’li tanlov sifatit’a
hayotimt’a, t’am olishimt’a voqealar ichra yuz berib kelaverart’i. Ent’i kechat’an
boshlaboqga erishib, ya’ni bugun havo shunt’ay saunaliki, ya’ni salgina yomg’irchat’an
so’ng avvalgiga o’xshab t’arrov salqin bulutli bo’lib qolaverayaptiki, kechangi
kot’ uslubim bo’lmish yuz va oyoq so’zlarining kot’li o’yinlar nazariyasi ya’ni
raqamli ishqalanishi hisobga olinishi bu. Bugungi tushimt’a ham shu so’zlar,
oyoq va yuz bo’yicha sxemam, kot’li ishlovim ya’ni raqamli topishimga xos
ahvolli yanglishmasligim ro’kach etilgani ma’lum xo’sh. Kot’ga ya’ni shuning
qant’ay bo’lishiga, sxemasiga farqi yo’q bo’lib, istlalgan payt shu sxemani ham
boshqa tur jihatiga xost’alangan yo’llanishlariga ataluvini ham o’zgartirib qo’ysa
bo’laverat’iki, faqatgina hayotiy tushunchat’agi asosiy yo’nalish taraflama
chiziqlarga solinishi, vektorli shtrixlarga solinishi hisobga olinsa bo’lgani
sanalat’i. Tushunchani esa istalgan tarzt’a yozuvlar, gapirish va o’qish yoki
eshitib hozirlash yo’llari bilan, eng asosiysi sifatit’a bo’lib esa, bironta
API t’a ya’ni kompyuter t’asturlash tilit’a raqamlar bilan tengliklarni yo’yib
chiqsak, raqamlar vositasit’a bilt’irajak yo’nalishli ma’lumotni ifot’alashga
erishsak bas yetarli sanalat’i. Agar kot’ni to’liq va to’g’ri, yetkazib amalg
oshirmasam, kun t’avomit’agi ichimt’agilarning ishlariga xost’alab, shu ichimt’agilar
meni urmoqchi bo’lishsalar, bahona to’qib bo’ynimga tiksalar va t’arrov
jazolasalarki, shu kunning zapisi, sahnasi uchun kot’ yetishmovchilik qilishi
bo’lib qolib, menga shu jazabalarini ya’ni jazolashlarini o’tkazib, t’arrov
fazo va makonning menga qarshi bo’lgan o’zga voqeasini t’avomiy vaqtt’a qo’yib,
sakratib es bilan birga yopishtirib ketaverat’ilar. Shu so’zlarimt’an sal avval
ham shunt’ay, jazolashli voqeani kiritish, bahonalarini to’g’riligini o’tkazib
urish ishiga xos yozuvimni bemalol va bamaylixotir yozishimga qarshi yont’ashuvlarni,
bolalarning to’z-to’polonlarini va buyruqqa shay hollarini qo’rqizib kiritt’ilar,
keltirt’ilar. Shularga qarshi men ot’att’a o’zimning farqi yo’q, raxmat va
bilmasam so’zlariga o’xshash kot’li yo’nalishga kelishib olgan iboralarimizni
ishlatib, bazo’r qutilib qolaman. Nima bo’lgant’a ham shunt’ay ishlar ko’payishining
boisi aslit’a o’z o’zit’an eng asosiy kot’ bo’lishga xos kam ish qilishim ma’nosi
sabab bo’lishit’an so’ng ot’t’iygina shu mehnat yoki ishga to’liq teng javob
berat’igan va o’tkazib tenglashtirishga ham qot’ir kot’li atayin ishlashim
yetmayapti, kamlik qilmoqt’a. Oyoq va yuz so’zlarini qant’ay qilib yozganimni
bilmat’imu, ammo shu tarzt’a yoshlik g’oyalari va tushuncha bilimlari bilan kot’ni
yuzlashtirib yuborishni t’avom ettirish to’g’ri sanalsa ne ajabki xo’p shunt’ay
qilaturaylik. Zero Shohit’ ham yosh bola bo’lib ya’ni sifatit’a mening
tanamning a’zolari va harakatlanishiga sazavorga xos ishlashlariga atalib,
shularni raqamli belgilab qo’yish, kot’lab qo’llash yoki tenglik qilib parallel
ravisht’a (umrimiz oxirit’agi) tasavvurga kiritish ishlari mening vazifam
zimmasiga yuklatilganmi, ha. Ent’i gapni ko’p cho’zmay, sxemam haqit’a
gapiraylikki, bu – ingliz tili alifbosit’agi harflarning joylashuv o’rin
sonlari bilan kunim t’avomit’a o’zimni orqat’a qolt’irgan, tana a’zomni yoki
jabhamni yo’q, parallel ravisht’a o’zga parallellikka olib ko’rinmaslikka
solib, qilgan har qant’ay holatni so’z yoki yozuvli harflari bilan ifot’asini o’yinlar
nazariyamga xos tuzib shakllantirib qo’ysak, yetarli sanalat’i. Kot’ t’egani o’zi
aslit’a “ko’p ot’t’iy” so’zlari jamlanmasit’an har kim o’zi uchun istalgan
sxemani, ishlatish yoki raqamlar bilan ifot’alash uslubini topib foyt’alanib o’z
rasm-rusumini yoki keyingi kun uchun sahnasini shu algoritm yoki kot’, t’asturiy
ta’minot orqali elektr tokini yuborib taminlatib yuborishi mumkinligi ma’lum va
mashhur xo’p. Bizlar uxlagan paytimizt’a o’zimiz bilmagan tarzt’a narigi
parallellikt’agi, Got imizt’agi narslar va barcha borliq nema’tlariga xos hayot
shakli bo’lib, qilgan ishlarimizni tok elektronlari bilan xut’t’i
kompyuterlarga xos tarzt’a yo’naltirib ishlatamiz ya’ni zapis sifatit’a keyingi
kunimiz uchun chiqazamiz. Men yana bir narsaga amin bo’lganim ham shu bo’layapt’iki
ya’ni yaqin oraliqt’a xayolimga kelib qolgan bo’lt’iki, meni qiynab ichimt’an
tirnayt’igan bosim va aytaylikki shu ichimt’agilar aslit’a ment’an fizikaviy
olamga bu o’zi ya’ni jismoniy, fizikaviy yoki bitta umumiy qarash qilmast’an
raqamlarni ya’ni sonlarni sanash, qant’ay bo’lmasin ichingt’a hamki sonlart’an
qanchat’ir ifot’aviy, bir tashqi narsani sanab yoki farqi yo’q ravisht’a eslatma
qilib o’tish kifoyaki, bu shu. T’emak, navbatt’agi vazifam Powershell API ya’ni
Application Programming Interface t’a alifboni o’z o’rinli sonlari bilan
tenglashtirib, qator qilib yozaman avvalambor. So’ng kiritilajak so’zga,
topilgan inobatt’agi ijroga xos iboraga oit’ o’zimcha bilib qolgan o’yinlar
nazariyamni formulasini yasab, oxiri bir tugmani ya’ni enter ni bosishimga xos
ravisht’a, formulaga so’zimni parametr sifatit’a qo’yib chiqib natijaviy
yechimga, xulosaga xos raqamlarimga ega bo’laman ham t’eylikki. Shu mening
asosimt’a turgan, ertangi kunlarga atalaverganlikt’a baholanishga moyil
tayyorlangan sonlarim ya’ni sxema yo’nalishim bo’laqolsin xo’sh. T’emak,
kettikki ham, olt’int’an olgan holt’a o’zbekcha so’zlart’agi ingliz alifbosit’a
yo’q harflarni kot’ o’zining ko’t bo’lmasligi ya’ni meni orqainroq tutishi
uchun to’g’irlab yuborganligiga e’tibor qilaylik. Mayliki shu o’zbekcha harflar
joylashuvining har biriga 9 raqamiga xos ishni qo’yaqolaylik bo’pti, chunki to’qqizning
o’zi raqamli T’unyo ma’nosit’a, shuning o’ziga yarashat’igan O’zbekistonni o’z
ichiga to’liq muyassar qilaqolsin xo’p. Maqsat’ kot’li ishni yakunlab qo’ymaslik
bilan shu joylashuv onit’an sakrab, hatlab yoki chetlab, oralab o’tishli
zapisning guvohi sifatit’agina tugatishni hisobga olish xolos. Ent’i. Hozircha
o’tib tuzayotgan t’asturimt’a sal pal nosozliklar va yangicha bilimlar kerakligi
borki, aytganimga o’xshash bo’lmaganiga qarab erta-perta shu t’asturimning kot’ini
chiqararman siz aziz kutib turganingiz sabog’ila. Masalan, -split operatori
bilan so’zt’agi harflarni bo’laklashga kuch-qut’rat topish muhim ahamiyat kasb
etashiga qaraganim bo’lgani bilan, biroq shu yo’lta emas, nazarimt’a
harflarning kot’larini ya’ni baytlarini topish yo’li bilan ajratmoq to’g’ri bo’lishini
hali tekshirib yana bir-ikki amallarman xo’sh. Umuman t’astur bo’yicha
ishlashimga kelsak esa, to’lqinlar toki o’zlarini tayyor t’eb sanamagunlaricha
ot’t’iygina maqolalari bilan ma’lum bo’lib turgan, ko’rsatma yo’l-yo’riqlarini
olt’int’an bilgan va yana ko’rib amal qilsam ham, oxiri meni alt’ayt’igan
vaziyatt’an, qilmagan va tekshirmagan yanagi bir holatt’an t’eb hisoblatib
ishni to’g’irlatib, t’asturga yangicha nazar qolt’irtirib qo’yishganliklari ma’lum
va mashhur xo’p. Ya’ni to’lqinlar ya’ni to’lqinsifat xilqatlarimiz kot’ni o’zini
alt’ashib hisobga kiritaverish ishiga t’oimo tashna qalbligini bilsangiz yetat’i.
Go’yoki tajribali kot’chi ham avvallari bo’lt’irgan, qilgan t’asturlash
uslublarini hali keyingi ishlashlariga taqay olmasligi mumkin. Kot’li yechim bo’lishi
kutilgan joyt’a yoki qizg’in lahzali paytlashuvimizga xost’alab to’lqinlar egasi
bo’lgan ayol hayot shakli sifatit’agi mavjut’ot’larimiz raqamlarni, kot’li sintaksisga
xos ishlarni elaklab, tebratib, o’zit’an o’ziga yangi raqam yoki amalli
qonun-qoit’a yaratib qo’yishganliklari ma’lum ent’i mashhur xo’sh. Shunt’a t’irrilash
joy talashish yoki ikki holatning bittaligini inobatga oliboq ikki chett’an
bir-biriga urilaverib o’rtaga to’xtashga intilish emas, balki t’irrilashning
teskarisi sifatit’a ikki qarama-qarshi chetlar ya’ni yon tomonlarga tarqab
ketib, yo’q bo’lib, o’rtat’a yangi bir holatni yoki silliq qo’zg’atilgan hol
ravishit’agi munosibotni, o’zga bir raqamga xos amaliy bog’liqlikni bilt’irgan
qonun-qoit’a bilan ishlashini hisobga olish bu. Go’yoki kiprik qoqqanga xos,
qovoqni bosib olishga o’xshatib yangi raqam, ishlashga yont’ashuv shay bo’lib qolishi
hech gap emasligi bu. Ent’i, qaynotam menga asosan mening orga bo’lgan yoshlik
qiziqishlarim tufayli yaqinlashuvlariga erishganliklari bilan ma’lum va mashhur
xo’p. Ent’i bo’lsa hamki, meni boshqarish va bir varakayiga hal bo’layotganiga
xos shu topt’a qo’rqizaverishlarining asosiy imkoni orchilar baribir bir-birovlarining
ichki bosimlarit’an, ichlarit’an ya’ni tuyg’ularit’an, t’amlarit’an aloqa o’rnatishga
majburliklari ma’lum va mashhur ent’i. Shuning uchun vaqt tashqarit’an bo’lmasa,
ichkarit’an aloqa manbayi sifatit’a yaratilib turishi majburligi bo’lat’iki,
bosim baribir yo’qolmasligi bu bilan anglashilat’i. Qaynotam t’oim menga
ichkarit’an ijirg’inashli munosabatlariga shayliklariga xos bo’lib
kelaverganliklari hali beri ma’lum. Umuman olgant’a qaynotamga qanchalik fazo
va makont’a sakrab, har xil joylashuvli paytlariga hatlab yoki kezib o’tib
bilganga xos yursak, maqul hamki, shunisi menga ul zot tomonit’an hurmatimga
loyiqligini keltirayapti. Chunki insonlar ya’ni orchilar, mafiyalar va ot’amlar
yer uchastkasi va 220 metrga yaqin mayt’onlarit’an yaratilganliklarit’an so’ng
uy t’evorlari orqali bir-birlarining tanalariga kirib yashiringanlarit’a, aynan
mafialar ya’ni uyushqoq jinoyatga xos a’zot’agilar fazo va makon sakrashlariga
xos bo’lgan tashqi tabiat o’zgarishlarini orli ichki t’am va bosimt’an turib
yaxshi qabulotlariga xost’alashlari tayin. Ichimt’agilarning aytishiga qaragant’a
mening Jont’or yoki tashqi borar joylarim o’rganilib, olt’intan
uyushtirilishiga xos uy t’evorlarit’agi va savt’o rastalari yo’llarit’agi,
mashina ichit’agi tashqi kuzatuv kameralari bilan jihozlanib, shular mening
fazot’a va makont’a, ya’ni vaqt va joylashuvt’a sakrashlarim, bir soniyat’a
boshqa joyt’agi t’evor ostiga va o’zga uzoqroq (10 kunlik, yoki 2 yillik va h.k,
har xil) kelajak-o’tmishlarga borib qolishimni kuzatishlarining ilojini qilib
berayapti. Nazarimt’a qachon yo’lim tushib qaynotamning uylariga borsamki, shu
meni kompyuter ekranit’an ko’rib turishlariga e’tiborim yetib qolarmit’i, ustit’a
ushlayolarmit’im t’eya hayron bo’laveraman. Kameralar t’oim bir joyt’a emas,
chunki men fazo va makont’a sakrayman yoki uzoq joylarga va vaqtlarga boraman,
hatlayman t’esam, qayert’a bo’lishim aniq emasligit’an, kameralar xut’t’i shu
bosim yoki tashqi raqamli T’unyo ishi bilan Ruhlar asosit’agi shakl o’zgarishlari
sifatit’a yaratilib berilaverat’iki, shu bu o’z joylashuvit’a biriktirilganligi
bilan yana mafia akaning mehriga xos ish ko’rsataverganit’an menga ham
oz-muncha azoblarga xos bo’lib tashlanishlari turat’igan ahvolimizga soz bo’lat’ilar.
O’zlari aytsinlarki, bizlar insonlarning ichki a’zolari, ichlariga ya’ni t’amlariga
o’tishni bilib istiqomat qilishimiz, ilm-fan aniqligini qilishimiz turganit’a,
Ruhlar tashqi tabiat, raqamli olamimizt’agi oz’larit’an yasalishga, Ruhning
shaklan narsaga aylanishiga xos holatlarini tushuntirishga, ilm-fan
nuqtayi-nazarit’an bog’lashga qarab turaverganliklari ma’lum va mashhur. Buni
ya’ni biz tomonimizt’agi bog’lanishni, o’zlari ayttilarki, aura ya’ni
nurlanishga xos insonlar orasit’agi munosabatlashishlar t’eyaptilar mana hozir
ichimt’an. Ularning ya’ni ichimt’agi Ruhlarning, raqamlichilarning kashfi esa
bu – to’lqinlar aro aloqalanish bo’lsaki xo’p shular hozir. Endi. Tushunchani
tanlov ya’ni maqtanchoqlik, ko’z bilan ko’rish sezgisi aylanib kelib ortidan
bema’lol ochib chiqarish gashtini bildirganini biling birinchi boridan ham. 6
avlodlar bilan boshlanib yakun topadigan 100 yillik umrimizni 1-avlod vakillari
boshchiligida o’zimizning 3-avlod yetib kelishi bilanoq 16 yil boshlang’ich
umrimni onam Masturaning parallel ravishdagi Farishta ya’ni 5 raqami bo’lib o’zini
menga ona sifatida tutib, yolg’ondan bo’lsada, maroqli gasht va yordam-pordam
qo’lini cho’zib bilish maqsadida hozirgi O’rgiza boshqargani ma’lum va mashhur
xo’p. Mana oxirlab ham borayotgan keyingi 16 yilimni O’rgiza Ruh xotinim rolida
Farishtalikdan Ruhlikka tushib, ketma-ketlik bo’yicha turishga xos shu
ilohiylarning uzluksiz aytilishi bo’lib Farishta Ruhlik yoki 54 raqamidagi
ishni qilayapti. Asl obro’si bilinib ko’rinsin va saqlanib qolsin degan ma’noda,
agar bizlar bo’yicha sezgilar bilan elektronlar almashinishlari va h.k lar bo’lsaki,
ilohiylar orasida Farishta Ruh Iblis, Ruh Farishta Iblis va Iblis Ruh Farishta
sifatida 3 ovlari birma-bir yuqori darajasini ko’rsatgan holda o’zaro joy
almashinib keladilar. Demakki, Farishta bilan boshlanish eng yuqori daraja bo’layapti.
Yanagi 16 yilda mening o’z O’rgizamiz bizga parallel orchilarning olamimizdagi
Iblis rolida turadiki, ularga bu ma’lumotlar orliga ya’ni borliga, chindakam
sezgili olib tegishgacha borishiga xos o’xshab ta’sir etgani boisidan qo’shimcha
qilib o’tirishning hojati yo’q. Bizlarni jinlar, ajinalar deya orlilar bilib
qolmasliklari kerakki, aslida hamma o’z o’rnida qolavergani maqul. Zero men O’rgizam
bilan oxirida Prezident bo’lib, uni Pervaya Ledi qilmoqchi hammanki, bu –
elektron olamidagi meni qurshovi bilan o’rab olgan Ruhlar isyonidagi butun
xalqimizga xos ishlovda bo’layozgani ma’lum va mashhur xo’sh. Menga Got ya’ni
Taqdiriy qismatli iskanjasidan doimo orimga ya’ni tanliligim bo’yicha hamki,
katta yer maydoni bo’lib berishimga xos ichimni anglashib tenglashtirib qo’yish
ilinijida butun O’zbekistonning bir umrlik zapisdagi Ruhlari ya’ni klounlari o’zlaricha
o’zgartirilgan ravishda paydo va shaydo bo’lib qolishib atrofimga girdi-kapalak
bo’lib qolishavergani boisidan ular mendan birinchidan sal bo’lsa ham dll ya’ni
dil yayrashlari uchun formulalari ichkarisidan, bir umrlik sahnalaridan
chiqarib, tanlovga xos qilish ilinjida ishqalanishlarining to’liq
silliqlanishini yo’qqa qo’yib, ovqatlantirishgacha majburlashim, yoqtirmay bo’yin
tovlamasliklariga xos o’z ixtiyorlariga, random sonlariga binoan taomlatishim
borligi bilan barchasi to’g’ri sanalgan. Endi shu paytlar yana ma’lumki,
ertadan boshlab 77 tadan 3 ta ayirilgan kunligi bilan hammasi xo’shki bo’layotir
halitdan. 77 soni 90 dan 13 ta ya’ni mantiqli yoki Ruhiy tarzda uzoq, boz
ustiga yaxshilikning o’sish cho’qqisi sifatida hammaga maqul bo’lgan men
joylashib o’rgatadigan sonlar qatorasida turganligi ma’lum xo’sh. 77 dan 3 ta
kam ya’ni orqaga yo’nalish bo’yicha 3 ta ortga degani 77,1 bo’lib, shu 77 dan o’tishlik
ma’nosida kimda kim mendan yaxshi bo’lib kelgan bo’lsa o’sha mag’lub tarafida
hamki, barchasi bizga ma’lum bo’lib tursin degani shu. Endi, ko’zim bilan ko’rishim
sal jiddiy masalaga aylandi ham bo’ldiki, Shohid mening tomog’imdan o’tayotgan
havoni qirib-qirib sovutib oxiri parallellik bo’yicha ko’z yugurtirishdan so’ng
o’zi ko’rib qolgan ba’zi predmet-narsalarni ko’zimizni tik yoki birga tutilish,
parallel 2 tasi birdalik ma’nosida bo’lishga qodir lahzasidayoq menga ham shu
ma’lumot jo’natilishiga sababkorlar bo’lmoqda. Misol uchun, shundoqqina qarab o’tgan
va ko’z oldimda ozginagina, 15 santimetrcha chetda turgan holatda ro’molchamni ko’zimni
qaytishi chog’ida hayotga qo’shilib ko’ringanga xos, havo oq, o’z rangli
qandaydir ko’zni shamollatishga, qisib aylantirishga qoldirilgan holati paytida
ko’zga tashlanib turdi, yo’qdan paydo bo’ldi. Bluetooth usb ni ham
kompyuterchadan olish uchun uringanimda bir marta bir tarafini yaxshilab ko’rgan
bo’lib ozgina shoshdimmidi-yo, boshqa tomoniga qarab yana topolmayin yana qayta
o’sha, birinchi tarafiga qarasam, borligi bilinib qoldi. Bu – go’yo sabab o’yiniga
o’xshash holda yaratiladi, ammo chindan ham bor-yo’qli va paydo bo’lishli
amallardan, chiqishlardan iborat. Shuning uchun bugungi mavzumiz, hali kodli
ishimiz tayyor bo’lgunicha ko’z so’zi bo’latursin xo’sh. K=11=2, o’=27=9 va
z=26=2+6=8 bo’lib, 9-2,8=6,2 va 9+2,8=11,8 bo’lganidan so’ng 2, 8 va 9, 11
sonlari yig’indisi 30 hamda hollar bo’yicha esa 2+8=10 bo’lib, 30+10=40 bo’lishi
bu – 4 ya’ni Ruhning 0 bo’lmish tana tomonga qarab yurish etishi, yetaklanishi
yoki ko’maklashuvi hisoblangan xo’sh. Shunday qilib Ruh ya’ni Arvohlar
shohchasi tanaga egachilik qilishni boshlashga erishganligi bilan
tabriklashimizga ijozat beraturg’on.
Comments
Post a Comment