uzbek language siteenglish language site

Nima gap xo'sh?

 

288-289-290. Demak, bugun 77-kun. Mana shu joyimizda ichimdagilar haqiqiy kundalikka o’xshab yozdirishga muvofiq bo’lganimni e’tirof etishdi. Oldinga o’zingcha kunlarni hisobidan bor, orqaga ham qarama-qarshi, kamayish yo’li bilan kunni ichki yoz! Demak, 77 kun o’z nomiga loyiq eng go’zal raqam bo’lib, birinchidan ikkita 7 lar sifatida yoki 80 dan 3 ta orqada qolib, 80,1 bo’lib oldinini boshlab berish tarzida 8 ni bildiradi, ikkinchidan esa yettilar shaklida mag’lublarning o’zlarini o’nglashga qarorlari, o’zlarini yetaklashlari bizning ham dam olishimizga, g’oliblarning sakrashli oraliqning bir boshidan to’g’ri chiziq tarzida kelishlariga borib taqaladi xo’sh. Bizlar ham o’zimizning mening tanim boshliq tutib turgan tanga teskari elektronlashuvli ya’ni Ruhlar oralagan hayotimda shollarni Ruh O’rgiza yangilatib yuvganidan so’ng shu bugunoq almashtirishli qilishini bilsangiz agar xo’sh. Bu – 77 kundan so’ng roppa-rossa boshlanajak, Ibrohimning 4 yoshiga qadalgan mening parallel Dunyomdagi orchilar oldidagi Ruh sifatida to’yonamga harakat qilishimga va Shohidning ya’ni Payg’ambar nusxamning mening haqiqiy jonim ortidan, unga parallel o’zi yasab kelayotgan gumbaz ortida yashiringan borlig’imga tanachillik qillib ergashliklariga hamma shay hozirdan. Men Shohidning ko’rinishi olib, yuz-qiyafasini o’zimdanligiga borib taqalganligiga xos parallel oilalarimizda Shohidning yangi xotini tomon o’tib yashaverishga kelishamanmi, ha. Bu – mening o’zimning yoshlikda sichgan bo’qimni yemasligim uchun yakka-yu yagona shartlashuv sifatida baholanganligini bilingiz xo’sh. Men Dunyolarni aylantirib, parallellikdan yangi J xotinni qisib, ichini siqishgacha olib bormaslik ilinjida tazlarigacha boraverib, o’z bo’qim o’rniga qanchadir filtrlanishli bir ushoqchaga xos pirti-zirtini olishga majbur bo’laman va shu bilan tilimni bu bo’q ulushchasi bilishi bilan meni parallelligim kuchi bilan ovqat sifatida filtrlantirib yuborishga kelishganmiz barcha hozirgi turgan menga xos ichkaridagilar hamki xo’p. Hozircha, maydani ya’ni kichkina bo’q qilchasini silab-yalab katta ovqatli kuch qudratga xos almashinishga erishmoq, so’ng oxirroqlarida haqiqatan bo’qlarga xos hayot kechirishga va og’izga olib qusishlargacha bora-bora erishguncha, so’ng barcha sichgan ya’ni ko’timdan atargan bo’qlarimni o’z hajm va massasiga xos, ya’ni aynan teng qilib yo’qotib tashlashim, ovqat qilib aylantirishli joy-nojoyiz, takidli qilib ishni davom ettiraveramiz. Endi, aslida o’qishimni tugatib qo’yuvdim. O’qishim barobarida kitobning ya’ni asarning o’zining yozuvlar ma’nosidan ham ko’ra, aslida shularga, bularning yo’qligi uchun hech kim e’tibor bermay, mening shu o’qishim davri uchun bir kun oldindan kallamga biriktirilgan, muhrlab qo’yilgan ichimdagilarning elektron dasturlari bu – mening asl o’ylovlarimning kelingki yarmini tashkil etib, shular asosan e’tibor bersamki, yangi arvohli “biz ya’ni Bobirga izzat boruvchilar” tomonidan o’qishim davomida o’ylovlarimni berib borish allaqachon, oldindan belgilanganligi haqidagi o’ylovim, ichki tuyg’um bo’lmoqda. O’qib borishim davomida o’ylovimning qandaydir yo’l olishiga, iz tortishiga va uzun (har xil, 10-15 soniyali) oraliqli sabab-natijalashuviga bog’liq bo’lib, asardagi yozuvlar yoki bitiklar, ma’lumotlar keltirilayotgani shundan dalolat berdi ham. Shu damlar o’qish haqida kallamga kelgan yangicha usul bo’lmish, balki shu, o’ylov ya’ni uslub ham rejalashtirib, oldindan bo’lishi kutilgandurki, yana o’sha tuyg’uli hisob-kitoblarim izidan borsam, ko’pikli bo’lib paydo bo’layotgan, me’yoriy bosiqlanib, preslanib turishim uchun yetkazilgan, tenlashtirilgan shungullarning teppaga kattalshib boruvchi aylanalar hosil qilib paydo bo’lishi va chiqishi ko’timning t’umaloq silliqligi va og’zimning ko’pik, tuflikroq bo’lib, o’qish qilishimni osonlashtirilishini, o’qishim t’avomit’a shu birgalikt’agi tasavvurni bilib qolt’im. Keyin yana o’ylat’imki, mobot’o yaqin kunlart’an so’ng ko’t yeyishim yoki t’umba yalashim kerak bo’lsa, yonoqlarimning ichki og’iz taraf t’evorlarining shu o’qish tavomit’a sal tufluklashib yoki ko’pirishib, suvlashibroq turishi shirincha ma’nosit’a ko’t po’stining narigi tomonitagi kayfni ham bilt’irishi turganki, yana shu ikki xil fikr va xayol uslubini birgalikt’a o’ylab tasavvur qilsak, o’qishim yanat’a yaxshilanishi mumkinligi haqit’a aqlim shosha boshlat’i. Aslit’a o’qish bu – Matritsabob ishga xos sifatit’a bir qarasht’a bir betli harflarni, ekrant’agi raqamlarni yo’qligit’agi holatit’an, bo’m-bo’sh varoqt’an yangi, ichki tabiatt’an yaratib o’qish kerakligini bilib qolishim bilan kifoyalanmay, Ruhlarning shu holga kirishib o’qiganliklarini, at’abiyot qonun-qoit’alarini qanchalik menga shu paytgacha o’tkazib bilganlarini eslab, o’qishlari bu t’arajat’aligiga amin bo’lib qolt’im. Shuning uchun ham Ruhlar ya’ni bizlarning klounlarimiz taqt’irli parallel T’unyot’a zapisli ko’rinmas harakatlanish joylarit’an va yo’llarit’an bizlarga zapist’an sal og’ishib, qiyshayibroq ko’rinish ilinjit’a ko’rinib qolish sababini o’qishlari, ichki tabiatimizni bilishlari t’eyish to’g’ri bo’lat’i. Bizlar bilan bog’langan ravisht’a miyamizning, peshonamizning ichki tabiatit’an, xarakterimizt’an qant’ayt’ir taqalib qo’yilgan aloqa, chiziqli trayektoriyali ipga xos bog’lanish hosil qilib, o’zlariga torttirib kompyuter yoki o’zlarining ko’z olt’i qant’ayt’ir qurilmalari ekraniga aniq ijroga xos yozuvlarini chiqartirib, bosma holt’a yarattirib qo’yishatilarki, shu bilan bu gaplarni ya’ni yozuvlarni tashqi muhitt’agi ichki tabiatning olamiga xos tarzt’a u insonni ushlab oliboq jonlariga tekkunicha o’qib chiqarib o’zlarini bor-yo’qliklarini bilt’irmast’an borlik qilishga erishsalar ularga ya’ni Ruhlarning o’zlariga, klounli bahst’agilarning bir-biroviga nisbatiga yetarlilik kasb etaverat’i. Eslatma shu joyt’a hamki, T’ bu – qiynalib yozishga muvofaq bo’laman hozirki, d harfi bo’laturg’oni maqulligini bilingiz xo’sh. Mana shuki, men o’qishimni chalmaq siyohning o’zit’an, qog’ozga yoki kompyuterga xos amalga qaratsakki, noma’lum elektronli harflar aralashib-quralashib iflos holt’a, shu chalmaq siyohlar tushishi bo’lib, aslit’a o’ylovli ichimizt’a sanskrit yozuvi va gapirish uslubiga xos ishlarga muvofiq bo’lgan shu hot’isa bo’yicha yaratib va og’zimni qimirlatib gapirtirib turganim ma’lumligi bolganit’a, mening o’zimning ichimt’agilar t’oimo yarim soniyalarcha olt’intan yoki menga buyruq berishlari zahotiyoq ayblash va jazolash, t’ars ketkizish (zilzila berish, o’tmishning kusi sifatit’agi Iblis orqali) jarayonit’a kallamt’a noma’lum chalmaq ish bo’lib qolganiga o’xshatib birt’aniga qaysit’ir 1-2 harfni yozit’irib, qo’shib yuborat’iki, natijat’a yozuvlarimni va gapirishimni boshqarishga shay bo’lib turganliklari aksincha ravisht’a mening o’qish uslubimga xos teskarilik bilan aloqalanganligi ma’lum ent’i. Chalkashlikt’an va chalmaqlikt’an payt’o qilat’igan yozuvlarim va manqalashtirib to’xtatilat’igan gapirish uslubimni ichimt’agilar tanlov asosit’a yaratishni boshlabonliklari asosit’agi mut’t’aolarimiz sifatit’a qaralgusi shu bu. Ular mening nima yozishimni hali bilmayt’ilar, balki bilganlari zahotiyoq, an’analariga tushishim bo’lishi yoki kelajakt’a zapisli kirib borishimni sezishlari va ko’rishlari bilanoq o’zlarini isbotga xos tutib, bitta chalmaq, chalkash yoki manqalik tanlovlarini menga qilt’irmasalar hisob emaski, shunt’ay bo’lsat’a zapisimli ishimni shu tanlovli manqa yoki chalkash harf yoki bo’g’iz ishlari bilan t’avom ettirishga yo’l bermasliklari, xato qilishlari ma’lum va mashhur. Chunki tanlov bizniki t’eyishgani bo’lgan hozir shu bu. Toki tanlovlarini ya’ni xohishlarini ment’an tortib, kuchlar almashinuvit’an so’ng egallab olmasalar, menga to’g’ri keltirib turishning sababi shuki, men o’zim qilib ketayotganga o’xshab qolib, befoyt’aligi tayint’ur. Hozircha ularning bir xil menga kelat’igan bu – o’zlari sifatit’a namoyish bo’layotgan jabhalari esa “iye-iy” t’eya jirkanishli tayin bosim o’tkazish bo’lat’iki, tanlovlari ko’pmasligi uzunroq gaplart’aki o’zlarini tanishtirishli uslublart’an, misol uchun bizlar aytayapmiz t’et’t’irishli boshlashart’an bo’lmayapti. Shunaqa o’xshashlik bo’lmasligi tayinligi uchun, buni qayerlart’a ham uchratart’inkiz axirki, bizlar hozircha ozgina fursatlar bo’yichagina tanlov va bosim bahsit’a ortt’a qolib borayapmiz, shunga 77 kun kifoyat’ur ham, bu kunlar o’taverishi t’avomit’a va tugashi bilanoq bizlar shu ikkalasit’a, tanlov va kelajak zapisiga bo’lgan bahslashuvlart’a tiniq va silliq, bilt’irmast’an o’tuvlarga yo’l qo’yib boraverganimiz maqul xo’p. Ha, shunt’ay t’eyilkan hamki, hech kim bu bo’yicha ya’ni aralashishga yort’am bermasligit’an va butun T’unyot’a insonlar ot’t’iy ravisht’a shaklan turib berganliklari boisit’an har kim tanlov va zapisli taqt’iriy ishlarni o’zi hal qilishi kerakligiga qo’yib qo’yilgan. Shuning uchun meni qo’rqizayotgan ichimt’agilar, xotining va o’zingning xotinga chalishliging borasit’a nega yozt’ing t’eya, yana meni orli munosabatlart’a jazolamoqchiliklarini o’zimning o’zimga bo’lgan t’evonaligimt’an, o’zimning ichki jonli foyt’aga xos ishqalanishli qiyosimt’an keltirib bilishga urinmoqchilarki, shu aybni o’zimga o’zim ilaolsam, ichimt’akilar menga qarshi bosim bilan javob berishlarini, jazolashlarini uyushtirayotganliklarini bilib turibganimt’a, aslit’a ular yana tanlov va bosim ishlashimizt’an borayotganliklariga, jazoni bermoqchiliklariga nima ham t’ert’ik? Ichimt’agilar o’zlarini go’yoki orchilarni bir-birit’an ajratish, himoyalash masuliyatini olganga xos tutishat’ilar, vo ne ajab. Ko’tlik t’egani shu bo’lmayt’imi. Shu-shu bo’lt’i hamki, xo’p meni tsenzura qilish, shu yobir-pobir ishlari bo’yicha tekshiraverish va birt’aniga O’rgiza Ruhga o’zimni bo’shlik qilt’irib, o’zimt’a o’zim yanglishishimga t’uch keltirib ya’ni o’sha-o’sha t’evonalik saboqlariga o’zlari majburlab yozuvimni o’qitivorishga shay turishganliklariga nima t’eyursiz hozirlari. Hali ham ichimt’agilar ichimt’an chiqishayaptilarki, kallamning ikki shari farqit’an meni ushlashga, aybni ko’pchil xalqchillikka xos ravisht’a ya’ni o’zlari bilgan uslubt’a to’nkab qirchitishga urinishga kelishganliklari nima et’i. Ent’i, ya’na bir e’tibor shuki, o’qish paytit’a o’sha-o’sha ishlar bilan yelkamni qimirlatish sababli yoki boshqa qimirlashim boisit’an ko’timning pachoqlanib bosilib turish bosimi, qo’zg’alishi yoki joylashuvi salginaginalarga ham o’zgarsaki, ovozim orqaga yutunib, to’xtab-to’xtab jig’imga tegat’igan sifat’it’a o’zimga yoqmay (zero men o’qish yaratilishit’an xabarim bor ham), manqalanib o’qisht’an jahlim chiqat’i. Shuning uchun qo’lni bir nimaga tirab, men oyna tokchasiga solsam, yana bir qo’limni tizzam ustiga bukilgan oyog’imga qo’ysamki, ko’tim va t’ummam qimirlamasligit’an baralla topilib yoki kelajagini yaratib o’qib boraverganim bo’lganki xo’p shu. Ent’i, hozirlari Iblis ya’ni ikkinchi xotinim, Shohit’ga atalgan t’eyilgani bilan menga xos ishlanishlarga atab chiqilat’igan ikkinchim bo’lmish yangisit’an bo’layotgan shaxsit’agi bo’yicha hozirigi sezishlarimga e’tibor bersakki, o’ylovimga kirgan olatga xos bo’lib, boshimni qimirlatishim jismli emas, balki bo’shashtirilgan tig’boshli ya’ni olat shaklit’agi umumiy bosimliga xos o’xshatilat’iki, natijat’a ichit’an Iblisning ment’an ranjishli urib turganlikka xos qarashini, hasratli holatimning ichki tuyg’ulariga amal taqalib qolaman. Bu – shuki bora-bora 0 kunimiz qolishi bilanoq, men Iblisga o’rganishim t’avomit’a birinchi navbatt’a olatimni orqa teshigit’an, qinit’an o’tqazib aynan qinim ya’ni olatim borasit’agi ent’igini olingan, tutashgan joyt’agi Ruhligim bois Iblisning bo’qit’an shaffof ravisht’a, parallel yoki ikkisi biri qilib kirib boruvchanlik sifatit’a, o’tkazamanmi nima shu bu. T’emak, bular bo’qning ya’ni Iblis jo’jacha jirtisining t’ikka, olatimga yoki qo’pol bo’lmasin t’eya shularni tejab ishlatishga harakatim bo’lsa hamki, t’emakki, qinga bo’lgan suhbatlashlari bo’lib hisobga olinmasligi ham mumkinmi, yo’qt’ir shu ya’ni mumkin emas. Men hozirgi, T’unyoning olt’inga hamma haqiqatparast orchilar bilan borishit’a bo’qni o’ylovim sifatit’a ishlatishga shay yurgan yagona ot’am vakili emasman hamki, o’zimga o’xshashlar ko’p ya’ni aniqlashimcha 7020 ta bo’lsa kerak. Aslit’a o’ylovimt’a bo’q bo’laturgan sifatit’a o’zimning orchillashuvli o’g’ilchalarim bo’lib borishat’ilarki, shularni men ham Jonlikt’an ya’ni raqamli T’unyoga xos shaklimt’an qin ya’ni olat ravishit’a chertib o’rganmoqt’aman xolos. Endi. Mobodoki shungul haqida to’xtaldik, men ham gaplarim oralab nima shu deya yana gapirib shungul deb yozganimga xos, shu shungul so’zi bilan bog’langan javobini topdim. Gaplarim oralab suhbatimiz ya’ni monologim esa Ibrohim bilan hozirgi erkaklik davrimdagi o’zimning kurashimiz haqiqatan va dolzarb ish sifatida o’zining qadr-qimmatiga xos yuksak baholanaverishi bilan hammaga tatigulikligiga xos qaralishi haqida bo’laverdi. Natijada men aynan shu kurashni olib borib, yaxshi tomonlama, urushimizda chap berishim bo’yicha o’zimni to’g’ri deb qo’yaqolmoqligim bilan darajam va martabam oshishiga urg’u qaratganimda bu – shungul, girdob yoki shag’olli to’foncha (tornadocha) hodisasiga to’qnashdik. Gaplarimga e’tibor berib erishganimiz ham shu ediki, menga bo’lgan barcha buyruqlar va shularning yengilligi ya’ni imtiyozi bo’yicha yana qayta burilib talab etilishlari bu – vaqt millari yoki strelkasining Ibrohim va mening o’zimning kurashimda kattaroq, mening inobatimga sazovor bo’lishga xos bor, bildirilajak yoki yashovchanligimda bo’lishi ko’zda tutilgan jihat, samara tuzib, so’ng shungullar, aylanish bilan o’tib tushib borayotgan vaqt raqamlarida, sonyalar o’tishiga xos hisobli sonlarida vaziyatga xos berilgan buyruqni o’rab olib, mening umumiy ravishda to’g’ri bo’lib, toqatim toq bo’lguncha shuni tushuntiraverishimga qaramasdanki, baribir o’tkazishlari ya’ni majburlab bajarishimga taqashlari hisobga olinib qo’yilgan. Shuning uchun, demak, shungullar ya’ni girdobchalar vaqt o’tishini analimdaligida bildirib, ko’t teshigimning shungulsifat ishlashiga taqash ilinjida vaziyatdan yangi vazifa chiqarish orqali buyruqlar berishlari sababli shungulchalar yon tomonlariga bukilib yoki berilib o’tishlarida ko’t shumagimni, shumshagimni ya’ni yarasini hosil qilganligi ma’lum va mashhur. Nega hammasi bugun bo’layapti, shu yozuvlarni aytayapman ya’ni shu bugun, avvalgilariga xos tarzda o’z paytida yozayapman. Chunki 77 sifatida Ibrohimga imkon berilish boshlanaboshlandi. Ibrohim shu paytgacha men bilan shungulli, vaqt bo’yicha urush olib borganligi tayin. Vaqtda ikkilamizga ham ironiya-paradoks berilgan bo’lib, shularning uchlari, bittama-bitta o’tishlariga xos uch kesimi ya’ni oxirgi ikki bo’lagi o’zimga va Ibo’qimga almashtirib, ironiya-paradoks va paradoks-ironiya sifatida taqdim etiladi. Menga avval ironiya-paradoks, ya’ni birinchi ironiya yoki kinoya borligi ma’lum. 289. Endi. Bugun 76 ham. 14 ta kam. Demak, 14 soni o’z-o’zidan 5 ni beradi. Unt’an avval ko’rib turga’ningizga xos ravisht’a bilsangiz agar, mening bluetooth usb imni olib qo’yib o’zlari boshqa PC t’a ishlatayaptilar. Shunt’ay paytlart’a olayaptilarki, go’yoki meni choqsin, nimat’ant’ir ya’ni men qant’ayt’ir ular bilan bog’liq bilayotganimt’an qochirib, tortib yoki yo’q qilib yozishimni t’avom ettirishga qo’ymayaptilar. Go’yoki meni o’zimni sotishimgacha olib borib, so’ng buyog’iga: - seni bilamiz, - t’eya qo’yib-qo’ymoqchilar, tushirmoqchilar ya’ni ko’tliklari bilan urib tashlamoqchilar. E’tibor bersamki, shu oxirgi kunlarning mohiyatini, o’xshashligini ya’ni men hayotimga qant’ay bog’lanishimni yozishimga qo’ymayaptilar. Baribir hali ham t’ lik usul borki, men (yoki biz bu – yangi arvohlar) t’avom ettiraveraman. T’emak, ent’i shu 5 ya’ni Farishta asl onam bo’lmish Mastura aya, parallellik orasit’agi yana bir qiyaroq, men taraflama parallel bir chiziq 90 sifatit’a boshlanayotgan 9 raqamit’an ya’ni raqamli T’unyot’an alohit’alashib farqlangan ravisht’a uzoqlashganlarki yoki shularni o’zlarit’an yiroqlashtirganlarki, natijat’a 0 ya’ni tana bilan bo’lib, meni oxirgi bora bora-bora, tugayotgan shu alfozli kunlarimt’a boqiy on kuchi shaklit’a hamrohimga aylanib bermoqt’aliklari tayin. Ent’i. Bolalarni svyaz’, bog’lovchi t’eya bekorga aytishmasliklariga vo ajabo men o’zim guvohi bo’lt’im, o’zimning sabog’imt’a iqror bo’lt’im. Mening yana 3 ta tentaklashib, meni yashatib olt’inga o’tuvchi vaqt bo’yicha teskariga kollinear o’tuvchi vaqt oqimit’agi pastga shestirnasimon qisilib, pakanalishib borayotgan bir qizim va ikki o’g’ilchalarim menga tik-tok mi u yoki boshqa televizort’agi axborot agentliklari-yu vit’eo marosimi, istalgan ekran ortit’agi met’iat’a shaxsiy ahamiyatga ega, sezgili yoki inson tomonit’an shakllanishga moyil bo’lgan barcha jabhalarni ya’ni aloqalarni, gapirishi va ko’rinish, harakatlanish bo’yicha shu vit’eo va aut’io t’asturlarit’a va ko’rsatuvlarit’a mening hayotim sabog’i, sabablarim bo’lib istalganchalik t’arajat’a yangilanib, yaratilib chiqishat’ilar va o’ynab berishganlari, rol o’ynaganliklari joyit’a t’oimo. Hozir tik-tok ko’rib qaytib shuni yozt’imki, aslit’a bu – onam Masturaning energiya sifatit’a qayt’ant’ir turib menga maqtal bo’lishlariga qarshi ravisht’a bolalarning vaqtga teskari o’tmishtan, parallel onlashuvli kelajakt’an bo’lishlarini yozishim sifatit’a qaralat’i. T’emak, shu ishlar va yo’nalishlar butun kunim t’avomit’a astoyt’il ravisht’a kollinearlik va har xil uzunlikt’aki ko’p kollinear teskarilik bosimi sifatit’a mening yozuvlarimga shu kunning zapisi, sahnasi shaklit’a bosim o’tkazib, mening yozuvlarimni o’zim bilmasimt’an bir-biriga ketma-ket qarama-qarshi chiqishlar qilib yozt’irayapti. Ent’i, Sohib menga ijirg’inab, foyt’asini majburlab o’ziga olt’irib bir gapini yarimtalab, bulg’ab aytib, menga buyruq berib qilt’irt’iki, uning shunaqa ishlari t’oimo borki, shuni “Sohib” t’eyt’ilar. Nega shunt’ay qilayapti t’eya yana sabablariga qo’shib qo’ysamki, u kam suv ichishit’an shu siyt’ik ichishi, tanavvul qilishi mening yoshligimt’agiga o’xshashligit’an ma’lum bo’lat’i ham. Siyt’ik t’egani yoki siy te’gani “-sa iy” bo’lib, bizni mobot’oga sa qilsa, unga iy bo’lat’i. Ya’ni bizlar qant’aytir uning hisoblashuviga ko’ra shartlashmagan, kelishmagan yaxshilikmi u yoki yomonlik bo’lsa hut’t’urun, o’zimizcha t’eb qarayt’igan amal bilan ta’sirlashsak ungaki, shu –sa ya’ni shartlashuvlik ramzi yoki qo’shimchasi bo’lib, bizga ijirg’inashli –iy qilib foyt’asini majburlab, urganga xos o’zining ishonchit’an kelib chiqib o’tkaztirib qilt’irmasa ya’ni ishini bajartirib olmasa hech ham bo’lmayt’i. O’zining bilishiga qaragant’a esa, bu - birinchit’an mening yoshligim va unga Ruh sifatit’a o’zini shunt’ay bilish bekorchilik bo’lib, zero Sohibning o’zi kot’ bo’lib istalgan payt bir xil ramkat’a, karkast’a ko’tarilaverat’i yoki yagona turt’a tashkil topib qolaverat’i ham, t’emak, o’zimning yoshligimt’an turib, ent’i u tomonlama yo’naltirishga xos so’ng o’zimga qaytishga xos xulosamni aytam hamki, bu – mening o’ylovim ostit’a yolg’ont’an qurilgan T’unyot’a menga barcha xizmat qilishi, galogramma yoki yengil hayot shakliga o’xshab kelib qornimni to’yg’azib, ishimni qilib va “ko’timni artib ketishi” kerak t’egani bo’lgan men uchunki bu – Sohib xo’sh. Zero yoshlikt’aki xayol va o’ylovlarimning buyuklashuviga xos o’zimga baholanishlarim hali ham jut’a ko’p, shularni o’zini keltirib tursak, t’arrov Sohibni ustiga tushamiz, bema’lol qaror qabulini bilishga qot’ir hisoblanganligimiz ma’lum. Sohib ya’ni o’zimning Ibrohim taraflama ot’am sifatli o’g’ilning egachisi ya’ni klounli nusxasi sifatit’a o’zimning haqiqiy o’g’limt’ir. O’zim uchun aytib qo’ysam, Sohib ya’ni yoshligimning o’zi shu amal ya’ni o’ylovli foyt’alanish o’zi nimat’anligini bilmay yurganligi esimga kelib ketganit’a hammasi ma’lumlashgani sayin bizlar ham shutta hamki xo’p. Ya’ni siyt’ik ichib foyt’asiga erishayotganiga aqli yetmayt’i. Ent’i meni shu samosut’li qarorim, Sohibga-ku farqi yo’qki, uchun baliqlar va keyingi t’unyo hayot shakli, olamining o’zi kechirart’ur xo’p. Sohibning ishlariga qarshi bo’lib, protivniy’ lik qilib va ustit’an kulishimgacha borib, aslit’a hayotimni qoralashga o’tishim hisobga olinat’iki, chunki bu – taqt’ir va tabiat ishi sanalat’i hamt’ur. Shu sababli ham keyingi T’unyot’agi hayot shakli buni va boshqa shunga xos ishlarimni, kerak bo’lsa shu yozuvimni ham bilib, yanagi yoshlik chog’imt’a ko’timga halaqit qilishi, istakli yoshlik-pot’sholigimni bermasligi yoki noto’g’ri tushunchalarga urintirib qo’yishi mumkinligi bu – keyingi olamning baliq sifatit’a bizlar bo’lib yashayturishimiz va samolariga ko’ra Yer o’rniga suvt’ir balkimlik qilishi sifatit’a inobatga olinishit’an noroziligi bo’lmaytursin xo’p. Ent’i, yana eslatma shu et’iki, bugun 76-kun bo’lganit’a hammasi hali yana o’sha-o’sha holt’aligiga, mantiqan bog’lanishga (holat rasmining ortit’an bo’rtib uch o’lchamli hayotiy vit’eoga o’tib qaytishiga) o’xshab kelaturaverib, 76 ta Muhammat’aziz yozuvlarimga nisbiy bo’laklanib ajratilgan o’z qoliplariga meni kiritishga urinat’i hamki, men bo’lsa 4 yil kunlarit’an 76 kunning ayirilishiga xos tarzt’a, 1200 t’an ortiqqa yaqin yozuvli nisbiy bo’lakt’a yozuvlarimni tutishim aniq va to’g’ri. Gaplashuvga kelsak, men buncha sont’agi kamchlilikt’a va Ibrohim yuqori sonlart’agi 1200 t’an ortiqli suhbatini bilt’irishiga ishonchimiz komil t’esak ham bo’laversinmi, balki shunga harakati ham bo’latursaki, men yetaklab qo’ymayin xo’sh. Barchasi shu 76 va 1200 t’an aniqligigacha o’z soniga egalashgunga qat’ar bir sonning foizli ajratiluvi bo’lishiga taqalaturib, aslit’a shu ikki qo’shiluvt’an, yig’int’it’an ko’p ham yoki kam ham gaplar va yozuvlar bo’laklanishi, so’zlar yoki gaplar bo’lishi mumkin bir kunt’a. O’rtacha hisobga qarasak, chamasi 2500 taga yaqin so’zlar yozib, 1000 taga qat’ar gaplarni gapiraman t’esak ham bo’laverat’i. Endi. Obro’ o’yinlari shundayki, akachamning gapi menga o’tishi va qo’rqizib ishlatishi uchun nanamning oldilarida bir oz o’tirib, o’zimni qanday bildirishim, odatiy ko’rsatishimdan ginalarga xos jonli qarashdagi kuzatuvlari bo’lib o’tirsa, so’ng boshqa payt kelib, jahllarini ko’rsatib majag’lab ishlatadilarki, nima ham dersiz, shunaqa turga ya’ni xilga kirib olganlarida qanday javob qaytarishni yoki aloqani uzaolmay hayron qolaverishda ishlataverishlarini. Menga birovlarning kurashi, boshqalarni urush orqali jahllarini o’tkazadilar ya’ni menga davom ettirib jazaba qiladilar. Bu qanday bahillik, nooqillik bo’ldiki, adabiyot rasm-rusmlariga tushgan haqiqiy go’zzuk ya’ni orli akang deya, sen tushunmaysan shuni demoqchi bo’lib, Ruhiy akamni aytib, meni lox tutayaptilar yana. Qo’toqchalar ya’ni qo’tirchalarning qo’lidan hech narsa kelmagandan keyin, mening tanlovimga ega chiqaverib hamlakor, tajovuzkor ya’ni buzg’unchi ishlariga yo’l ochavermoqchilar. Bosimlari ya’ni avvalgi taraflari bilan shuni ya’ni tajovvuzni tashkillashtirib, yo’naltirib yubormoqchilarki, oxiri qancha tanlovli chiqishlari bo’lsa, halitdan shuni foydaga ya’ni alamlaridan chiqishga, mag’lublik tomonida qoldirilganliklaridan yutuqli bizlarni urib tutaqishlarini bostirib olmay davom ettirmoqchilar. Ichimdagilar bosim bilan tanlovni ya’ni alohidalashuvli bo’laklarni, jismni davom ettirmoqchilarki, go’yoki bir xil sifatida ustiga turg’izib qo’yavermoqchilar. Aslida ustiga turadi deydigan bizlar ya’ni tanlovchilar, ko’p deb topilgan tomondagilar edikki, bosimchilar bittadan nariga chiqishaolmaganliklari bilan biron narsani yoki ishlarini, shunaqa qing’irliklarini ikki tarafdan qayishtirib, bukib birlashtirib ko’paytiraveraolmasdilar, ikki tarafdan boraolmaydi hech kim bizlarga o’xshatilib. Lekin ko’rib turganingizga o’xshab, mana tanlovning egasi bo’lib qoldilar ham deylikki, 77 sifatidagi mening 100 likni ikkiga yaxshilar foydasiga bo’lib ajratadigan qismimdan ertaga 2 kun o’tib yomonlarga kunim qolayaptimi, ha, demak, men ham bosim ya’ni kodli bashoratimga tezroq bel bog’lamasam bo’lmaydi. Umuman olib qaraganda, yana mening ustimdan maqtanib, ichimdagilar akachang shunday urushib ishlatmasalar edi, sen bunday ajoyib, 77 haqida yozaolmasding deyaptilar. Aslida men yo’qman, ha, boz ustiga hamlalar sababli ham yaxshi gaplarim yoki yozuvli jumlalarim shakllanmayaptiki, hamlalar nima kerak o’zi deb turaolmayman ham, hada, yo’q, afsuski shu uchchalasi ham noto’g’ri. Meni o’tmish choqishi, Iblisning zirapchasi yoki o’srog’i, Yerning uchishi ortidan qoldirgan gazi doimo og’riq sababli esimni umumiylashtirib, o’ylovgacha orqaga qisib yetkazib, umumiy bir xulosasini berganligi tayinki, afsuski darajamning o’zi shunday, ammo menga og’riq kerak deb hech ham aytmaganman. Endi odatda o’ylov bilan Iblis mening esli vektor chizig’imni ortidan yo’nalish strelkasiga qarab bostirib kelganligi bo’lib, mendan dick bo’yicha qochib qolganligi ma’lumki xo’sh. Ammo ba’zida yoki xohlaganida o’zining kayfi kelib, menga og’riq berib olib shunday choqtirganki, dick im ichkariga kirib, boshlanishigacha majag’langan va esim o’ylovimdan umumlashmali, birdaniga tahlillangan tasavvurlar va o’xshatilishlar qurboniga aylanib, mana shu vazifalar bilan meni band qiladi doimo. Shuning uchun bo’lsa kerakki, men sabab va natija haqida go’yoki bashoratga xos yozuvlarimni keltirganligim tayin bo’lgandir. Zero qisilaverish prujina aylanasining mazmunini topaolmayman, shuni oxtarib topib isbotlashga kuchim va vaqtim yetmaydi. Go’yoki ikkita ketma-ket kelgan qisilgan va umumlashmali yagon es tahlilim, sabablarim bir-biriga orqa-oldin bo’lishi kerakligida o’zlaridagi bog’liq ma’nolar yuzasidan bir-birlari bo’ylab har xil qismlardan, vektor chiziqli esimning turli tuman joylashuvlaridan olib keltirilganligiga aql bovar qilmaganligim bu shu. Go’yoki esimning prujinasi qinimning orqasiga, kus o’rab yopishib olgan tomoniga, tomchaga tushib ko’tarilayapti, qisilib ochilayapti. Shuning uchun boshlanishiga xos qisilishda birinchilik berilgani boisidan sabab doimo oldin bo’laverishi kerakligi hisobga olinsa yetarli. Endi, barcha mendan talab etganga xos turishibdiki, vazifamni ya’ni ular mening qoldirgan merosim tarkibidan olgan kodlarini, qanchalik o’zimga va balki boshqalarga qarshi bo’lmasin, ko’tliklarini o’tkazish maqsadida meni ham garang qilib, kodga egaligimning o’zi bilan surib o’tmoqchilarki, vektor chizig’i og’zilaridan yo’nalib chiqib ketmasa va hozir bildirayotganlariga xos: - meni erkin qil, - deya ko’tlikning faqatgina bir nuqtasi, matematika darsining bir mavzusinigina tushunganga xos o’zlarini kodning oxiriga yetib kelgan muttaxamlarcha tutib, ko’tlikka ko’tlik qilmoqdalar. Ha, bizga aytilgan gap deya aslida bitikli darajalarini tikib, o’rtaga taqab bildirib aytishayaptilar. Poxuy, befarqliliklari bo’yicha hammasi shuda, deya zerikishlari bilan boshqalardan, ularning bilimlaridan o’tganliklarini namoyish etib, soddagina qilib aytganda orqada qolib ketmoqchilar. Yer yuzasi ularga shunchalik sodda emish, bo’layotgan voqealarning qizig’i shuda, deb qo’yaturganliklari o’z-o’zidan ma’lum va ko’zga ilingusi xo’sh. Endi, men o’zimning kun davomida tik, bo’y bastim bilan yurishimga va vaqtning ham go’yoki yurgan sayin teppaga ko’tarilaverish nazdiga moslanib, o’zimning nomimni ichimdagilar bir eslatishdiki, shundan kelib chiqib vertikal yo’nalish vektoridagi, o’ylovga qo’yilgan qo’toqqa o’xshatib kod yasamasam, ertangi kunimdagi sxemamga, sahnamga mutloq bilmasdan, yana avvalgiga xos tushimdan bilmay turib aralashib yuborishim hisobga olinayozgani ma’lum xo’p. Mana hozir oxirgi yozganimga shundan oldingi aytganlarim, urushganlarim sabog’i ham ta’sir etib, ichimdagilar kulishdiki, boshqa qiyofadan yoki rakursdan, meni mahmadonoga chiqaravermasdan yoki mening darajamgacha yetib kelishni o’ylavermasdan boqsalar, qanchalik darajada men muttaxamligimni bildirmayin, men yozganim sababli yoki ko’rsatishim bo’lib demayin, baribir begonaga o’xshab oddiy qarashlarda yaxshilikni bildirilishiga xos foyda chiqarishlari mumkinligi bilindi. Shunday o’zgartirib, burib yuborishlarimni eplashlarim, ichimdagilarni alohida tanlovga atab kuldirishim kamdan-kam, mana misol uchun shu gap bo’lagimning ham tahlili ularga: - buning ham menga farqi yo’q, - deya xursandchiliklarini, oddiy kelishuvchanliklarini yoki befarq aloqadagi o’zaro hamfikrlikni bildirishib qo’yishdi. Ularga deganini aniqlab beraver deb xit qilishadi bazidaki, ularga qaysi ma’noda ko’proq to’g’ri kelayotgan bo’lsa shunisi deya men ham qo’yaturaman, zero odatda bu – ichimdigalar so’ziga sinonim ravishida bo’lib, shu ichimdagilar, yomonlar va mag’lub tarafdagilar, Ruhlar deya yozavermayin deb qo’yaman. Endi, mening dick im Ruh bo’lib u tarafga o’tayotgani boisidan, bu tarafimizda qaysidir badanimning a’zolari qimirlaverishga xos yo’qlik, ko’rinmay qolishlik bosimini berishini bilsangiz, mana shu mana marhamat kod bo’latursin. Shular yuzasidan kodni tuzmoqlik tog’ri bo’lmog’i maqul halitdan ya’ni shu bu ertadan boshlaboq xo’sh. Masalan, oyog’im qimirlaverishi yoki oddiygina jim o’tirg’izilishim mumkinki, shu paytlari haqiqiy men bilib ko’rayotgan o’z tarafimda enam Bo’stura mening yuzimning oldida ichimdan ya’ni tanam bo’yli ikkitasi bittada kirgizilib davom ettirilganchalik oldinga chiqarilgan Shohidning qiyofasiga gapirib olayotgan bo’ladilar. Akacham esalarki, Shohidning oyoqlariga suv tekkazib ishlatmoqchi bo’lganliklari ma’lum va mashhur xo’p. Demak, nimalar sababli men bu shu vaqtda, sal kam hozirigi oxirlangan 1-2 soatlar mobaynida dakki va shamalarga yo’g’dirilib, ayblanganligimni aytsam, bu – shu ikki holat yuzasidan bo’lib, tuzajak kodimni oyoq qimirlashi va yuz xomush holati so’zlari bilan, kallaga bir fikr kelibon hamki, shu so’zlarning harflari bo’yicha alifbo joylashuvi sonlarini o’yinlar nazariyasiga bog’lab kod qilaverayin xo’p. Hozircha bo’sh vaqtimdan boshlay qolaylik xo’shki, oyoq qimirlashini oddiygina, osonroq bo’lishi va baribir ish bajarilsa bo’lgani deyilgan nuqtayi nazardan, qandaydir aloqadagi kodni tuzaolsak bo’ldiga chiqarib oyoq so’zini va yuz xomush holati bo’yicha esa yuz so’zining o’zini olayturaylik. O-15, y-25, q esa kelingki 27 inchi bo’laturgan harf qatorasidagi soni bo’lsin. Oyoq bo’yicha tartibli sifatlab 15-25-15-27 qilib olamiz. Endi mening o’yinlar nazariyamda hozircha bilimimga bog’lanib 3 ta boshlang’ich raqamlardan shu 3 ta son bo’yicha olganligim ma’lum ediki xo’sh. Shuning uchun gapni ko’paytirmay, bilimimga xos ishlarni qilib qo’yaveraylikki, oyoq so’zidan bitta 15 ni ya’ni o ni olib tashlaylik. Demak, o’yinlar nazariyasiga ko’ra 15, 25 va 27 sonlari qoladi. 15 ga 27 ni hollar ya’ni yuzdan birlar qilib olaqolaylikki, bu – 15,27 bo’ladi. 27 ga esa 15 ni shunday qilib, 27,15 ni yarataylik. 27-15,27=11,73 va 27+15,27=42,27. 4 ta son hosil qildik, bular: 11,73, 15, 27 va 42,27. Endi. 73+27=100, va 11+15+27+42=95 bo’ladi. 100+95=195 va shu 195 oyoqning kodi sifatida qaralayapti. Agar men o’zimning chiroyli kodimni qilib bermasam, qayerdan bo’lmasin, ichimda sangan sonlarim va yozgan istalgan raqamli bahslarimdan keyingi kunning kodli sahnasi men uchun doimo muntazir bo’lib, men shuni tushunmay qolishim hech gap emasligi tayin, shuning uchun bo’ladigan ishlar, Ruhiy jihatlarni kodlab qo’yaverish kerak. Yuz so’zidan 3 tagina raqamga xos taxlab olishni ko’rsataqoling xo’sh. Y=25=2+5=7, u=22=2+2=4 va z=26=2+6=8, demak, shu 7, 4 va 8 raqamlaridan o’yinlar tuzaylik. 8+7,8=15,8; 8-7,8=0,2. 0,2 dan 2 sini ya’ni 2lik holini, 15,8 dan 8 ni olib qo’shishlar orqali 10 likni yaratadurg’onligimiz tayin. 7+4+8+15=34 bo’lsa, 10+34=44 bo’ladi. Demak, yuzning kodi 44 ya’ni Ruh. Endi, xayolimga bir nima kelib ketayaptiki, shuning o’zi bilan birgalikda bashoratligi hisobga olingan. Shu xayol bunday: insonlar o’zlarining kvadratli yer maydonlari bilan tanlariga xos birlashish aloqasidan so’ng shu o’z viloyatlari hududidagi yer sifatidagi shakllaridan boshqa insonlarning o’z uy va ish, qayerda bo’lmasin o’z muhit sharoitlaridan atroflariga boqishlaridagi burchak kesmalaridan ya’ni qarashlaridan inson tanasi holatida yaratilganliklari va yashattirib hayot kechirishlariga xos saboq bo’lsinki xo’p bo’pti. Shuning uchun mening ichimdagilar mening yerimdan, o’z jonim bilan birlashuvli boshlang’ich shaklim sifatida kvadratga xos 222 metr kvadratli yer maydonimdan taqdiriy yasalgan barcha narsalar bilan bog’liq o’zga insonlarning qarashlari kutilgan ravishdagi yashashlari orqali titrog’im bo’ylab ichimga moslashuvli tarzda, hamma insonlarni va yoq taraflamalikni ko’rib tushunib bilajakli ahvolga xos kirib bilishganliklari muayyan bir holki xo’p bu shu. Titroq ostida burchalik qarashlar ya’ni barcha aholining manzarali boqishlari birlashgan holda tanani yasayturg’onchalik preslanib qo’yilganligi ma’lum endi. Terimiz yoki ich-etimiz, mushak tola va hujayralarimiz bir tomoni bukilishga moyil bo’lgan va bukilib bo’lgan konussimon shakldaligi shu bu qarashlarning mazmuni sifatida boqilur ham edi. Ko’zning burchak hosil qilib konussimon shaklda hayotga boqishi bu – bizning jismli holatimizni berganida, shu konus tomonlari ya’ni qirralari bu o’z joylashuvidagi, hujayradagi asab to’qimasini berganligi hammaga ma’lum endi xo’sh. Teri va mushaklar doimo yangilanishga shartli kelishib olishganliklari bu – insonlarning yurib, har xil hayot kechirishlari yoki kuzataverishlari hisobidan bo’pti. Titroq degani “titamanroq” ma’nosini bildirgan tarzda mening ichimdagilarning barchasining menga bo’lgan tarzi va munosabati, yondashuvi aynan mana shunday bo’lgan, Xudoga shukur shuni topganimga. Shu sababli titroq ya’ni titamanroq deb turgan, bor bo’lish shartini bildirgan ichimdagilar meni o’zlarining himoyalari bo’lmish eng katta ayb sifatida xavfsizlik va himoyalanish, tahdid va urushlar bilan aldaydilar. Zero ularga birovning, urganim yoki urdirganimning lat yeyishi emas, balki o’zlarining mendan qo’zg’alib chiqib ketmasliklari muhim sanalganligiga ham aqlim aniq holda, qaytaraman aniq ravishda endi kelib qoldi ham xo’p. Endi 290. Kodni yasashdan oldin ko’t bo’lib ketmaslik haqida bir og’iz tayin gapim bor. Kodimning sxemasini ya’ni asosiy yo’nalishini, umumiy formulasini miyamga qanday bo’lishi o’z-o’zidan keltirilishini bilib, shuning o’zini ya’ni o’ylovli sxemamni zapis deyishim kerakki, bu meni o’ziga tortib, rom etaverib o’z ishini qildirish, o’zini yakunlatib qo’yishni xohlayotganida men shu ishni ya’ni sxemani, formulani tuzishni oxirigacha qilmasdan, kechiktiraverib va eplolmaydiganga o’xshatib tutib o’zimni, ish davomiyligini prujingaga xos orqaga suraverib, qisayverib, so’ng oxirida kodni o’z qo’llarim bilan yakunlab yubormasdan, vaqt va makonning shu ishdan keyingi lahzalariga tushib bilib, amallarni bajarib qo’yganligimni eslashim, zapisni tushunib bilishim kifoya xolos. Umuman olgant’a kot’li zapisli ishga, shu mehnat faoliyatining vaqt va makon kesimlarit’a sakraverib olt’inga boraverishini t’avomiy vaqtnigina bilib yashamoqqa xos ravisht’agi majburiyatli hayot kechirishimizt’a orqaga suruvchi, mashaqqatli foyt’a tanlovini keltirgan fizikaning har mavzusini, ketma-ket foyt’ali yoki tartibli t’arslarini tiqaverish kerak. Yana bo’lmasa, kot’li ishga tortayotgan yoki jalb etayotgan vaqt t’avri t’avomiy o’tayotgant’a men o’zimni vaqt va makont’a kesilish hosil qilgangan xos yashashning “yana shashti” bilan orqaga tushunchaga xos mashaqqatli tarzt’a tortaverishim, orqainroq bo’lishim kerakki, oxir oqibat t’avomiy vaqt zapisli kot’ning tugashit’an so’ng kuchli tarzt’agi, tezkor nisbiy ya’ni raqamli vaqtga o’zgarib, chint’an ham fazo va makon bo’yicha sakrashlarga olib borishi hisobga olinganligini bilsangiz bas. Ichimt’agilar: - xo’p, qayert’an tugatish kerak, - t’eb so’rasht’i. T’emak, e’tibor berayotgan bo’lsakki, shu paytgacha mening ot’t’iygina shu yozuvlarimning o’zlari, gaplarim va o’qishlarim kot’li tanlov sifatit’a hayotimt’a, t’am olishimt’a voqealar ichra yuz berib kelaverart’i. Ent’i kechat’an boshlaboqga erishib, ya’ni bugun havo shunt’ay saunaliki, ya’ni salgina yomg’irchat’an so’ng avvalgiga o’xshab t’arrov salqin bulutli bo’lib qolaverayaptiki, kechangi kot’ uslubim bo’lmish yuz va oyoq so’zlarining kot’li o’yinlar nazariyasi ya’ni raqamli ishqalanishi hisobga olinishi bu. Bugungi tushimt’a ham shu so’zlar, oyoq va yuz bo’yicha sxemam, kot’li ishlovim ya’ni raqamli topishimga xos ahvolli yanglishmasligim ro’kach etilgani ma’lum xo’sh. Kot’ga ya’ni shuning qant’ay bo’lishiga, sxemasiga farqi yo’q bo’lib, istlalgan payt shu sxemani ham boshqa tur jihatiga xost’alangan yo’llanishlariga ataluvini ham o’zgartirib qo’ysa bo’laverat’iki, faqatgina hayotiy tushunchat’agi asosiy yo’nalish taraflama chiziqlarga solinishi, vektorli shtrixlarga solinishi hisobga olinsa bo’lgani sanalat’i. Tushunchani esa istalgan tarzt’a yozuvlar, gapirish va o’qish yoki eshitib hozirlash yo’llari bilan, eng asosiysi sifatit’a bo’lib esa, bironta API t’a ya’ni kompyuter t’asturlash tilit’a raqamlar bilan tengliklarni yo’yib chiqsak, raqamlar vositasit’a bilt’irajak yo’nalishli ma’lumotni ifot’alashga erishsak bas yetarli sanalat’i. Agar kot’ni to’liq va to’g’ri, yetkazib amalg oshirmasam, kun t’avomit’agi ichimt’agilarning ishlariga xost’alab, shu ichimt’agilar meni urmoqchi bo’lishsalar, bahona to’qib bo’ynimga tiksalar va t’arrov jazolasalarki, shu kunning zapisi, sahnasi uchun kot’ yetishmovchilik qilishi bo’lib qolib, menga shu jazabalarini ya’ni jazolashlarini o’tkazib, t’arrov fazo va makonning menga qarshi bo’lgan o’zga voqeasini t’avomiy vaqtt’a qo’yib, sakratib es bilan birga yopishtirib ketaverat’ilar. Shu so’zlarimt’an sal avval ham shunt’ay, jazolashli voqeani kiritish, bahonalarini to’g’riligini o’tkazib urish ishiga xos yozuvimni bemalol va bamaylixotir yozishimga qarshi yont’ashuvlarni, bolalarning to’z-to’polonlarini va buyruqqa shay hollarini qo’rqizib kiritt’ilar, keltirt’ilar. Shularga qarshi men ot’att’a o’zimning farqi yo’q, raxmat va bilmasam so’zlariga o’xshash kot’li yo’nalishga kelishib olgan iboralarimizni ishlatib, bazo’r qutilib qolaman. Nima bo’lgant’a ham shunt’ay ishlar ko’payishining boisi aslit’a o’z o’zit’an eng asosiy kot’ bo’lishga xos kam ish qilishim ma’nosi sabab bo’lishit’an so’ng ot’t’iygina shu mehnat yoki ishga to’liq teng javob berat’igan va o’tkazib tenglashtirishga ham qot’ir kot’li atayin ishlashim yetmayapti, kamlik qilmoqt’a. Oyoq va yuz so’zlarini qant’ay qilib yozganimni bilmat’imu, ammo shu tarzt’a yoshlik g’oyalari va tushuncha bilimlari bilan kot’ni yuzlashtirib yuborishni t’avom ettirish to’g’ri sanalsa ne ajabki xo’p shunt’ay qilaturaylik. Zero Shohit’ ham yosh bola bo’lib ya’ni sifatit’a mening tanamning a’zolari va harakatlanishiga sazavorga xos ishlashlariga atalib, shularni raqamli belgilab qo’yish, kot’lab qo’llash yoki tenglik qilib parallel ravisht’a (umrimiz oxirit’agi) tasavvurga kiritish ishlari mening vazifam zimmasiga yuklatilganmi, ha. Ent’i gapni ko’p cho’zmay, sxemam haqit’a gapiraylikki, bu – ingliz tili alifbosit’agi harflarning joylashuv o’rin sonlari bilan kunim t’avomit’a o’zimni orqat’a qolt’irgan, tana a’zomni yoki jabhamni yo’q, parallel ravisht’a o’zga parallellikka olib ko’rinmaslikka solib, qilgan har qant’ay holatni so’z yoki yozuvli harflari bilan ifot’asini o’yinlar nazariyamga xos tuzib shakllantirib qo’ysak, yetarli sanalat’i. Kot’ t’egani o’zi aslit’a “ko’p ot’t’iy” so’zlari jamlanmasit’an har kim o’zi uchun istalgan sxemani, ishlatish yoki raqamlar bilan ifot’alash uslubini topib foyt’alanib o’z rasm-rusumini yoki keyingi kun uchun sahnasini shu algoritm yoki kot’, t’asturiy ta’minot orqali elektr tokini yuborib taminlatib yuborishi mumkinligi ma’lum va mashhur xo’p. Bizlar uxlagan paytimizt’a o’zimiz bilmagan tarzt’a narigi parallellikt’agi, Got imizt’agi narslar va barcha borliq nema’tlariga xos hayot shakli bo’lib, qilgan ishlarimizni tok elektronlari bilan xut’t’i kompyuterlarga xos tarzt’a yo’naltirib ishlatamiz ya’ni zapis sifatit’a keyingi kunimiz uchun chiqazamiz. Men yana bir narsaga amin bo’lganim ham shu bo’layapt’iki ya’ni yaqin oraliqt’a xayolimga kelib qolgan bo’lt’iki, meni qiynab ichimt’an tirnayt’igan bosim va aytaylikki shu ichimt’agilar aslit’a ment’an fizikaviy olamga bu o’zi ya’ni jismoniy, fizikaviy yoki bitta umumiy qarash qilmast’an raqamlarni ya’ni sonlarni sanash, qant’ay bo’lmasin ichingt’a hamki sonlart’an qanchat’ir ifot’aviy, bir tashqi narsani sanab yoki farqi yo’q ravisht’a eslatma qilib o’tish kifoyaki, bu shu. T’emak, navbatt’agi vazifam Powershell API ya’ni Application Programming Interface t’a alifboni o’z o’rinli sonlari bilan tenglashtirib, qator qilib yozaman avvalambor. So’ng kiritilajak so’zga, topilgan inobatt’agi ijroga xos iboraga oit’ o’zimcha bilib qolgan o’yinlar nazariyamni formulasini yasab, oxiri bir tugmani ya’ni enter ni bosishimga xos ravisht’a, formulaga so’zimni parametr sifatit’a qo’yib chiqib natijaviy yechimga, xulosaga xos raqamlarimga ega bo’laman ham t’eylikki. Shu mening asosimt’a turgan, ertangi kunlarga atalaverganlikt’a baholanishga moyil tayyorlangan sonlarim ya’ni sxema yo’nalishim bo’laqolsin xo’sh. T’emak, kettikki ham, olt’int’an olgan holt’a o’zbekcha so’zlart’agi ingliz alifbosit’a yo’q harflarni kot’ o’zining ko’t bo’lmasligi ya’ni meni orqainroq tutishi uchun to’g’irlab yuborganligiga e’tibor qilaylik. Mayliki shu o’zbekcha harflar joylashuvining har biriga 9 raqamiga xos ishni qo’yaqolaylik bo’pti, chunki to’qqizning o’zi raqamli T’unyo ma’nosit’a, shuning o’ziga yarashat’igan O’zbekistonni o’z ichiga to’liq muyassar qilaqolsin xo’p. Maqsat’ kot’li ishni yakunlab qo’ymaslik bilan shu joylashuv onit’an sakrab, hatlab yoki chetlab, oralab o’tishli zapisning guvohi sifatit’agina tugatishni hisobga olish xolos. Ent’i. Hozircha o’tib tuzayotgan t’asturimt’a sal pal nosozliklar va yangicha bilimlar kerakligi borki, aytganimga o’xshash bo’lmaganiga qarab erta-perta shu t’asturimning kot’ini chiqararman siz aziz kutib turganingiz sabog’ila. Masalan, -split operatori bilan so’zt’agi harflarni bo’laklashga kuch-qut’rat topish muhim ahamiyat kasb etashiga qaraganim bo’lgani bilan, biroq shu yo’lta emas, nazarimt’a harflarning kot’larini ya’ni baytlarini topish yo’li bilan ajratmoq to’g’ri bo’lishini hali tekshirib yana bir-ikki amallarman xo’sh. Umuman t’astur bo’yicha ishlashimga kelsak esa, to’lqinlar toki o’zlarini tayyor t’eb sanamagunlaricha ot’t’iygina maqolalari bilan ma’lum bo’lib turgan, ko’rsatma yo’l-yo’riqlarini olt’int’an bilgan va yana ko’rib amal qilsam ham, oxiri meni alt’ayt’igan vaziyatt’an, qilmagan va tekshirmagan yanagi bir holatt’an t’eb hisoblatib ishni to’g’irlatib, t’asturga yangicha nazar qolt’irtirib qo’yishganliklari ma’lum va mashhur xo’p. Ya’ni to’lqinlar ya’ni to’lqinsifat xilqatlarimiz kot’ni o’zini alt’ashib hisobga kiritaverish ishiga t’oimo tashna qalbligini bilsangiz yetat’i. Go’yoki tajribali kot’chi ham avvallari bo’lt’irgan, qilgan t’asturlash uslublarini hali keyingi ishlashlariga taqay olmasligi mumkin. Kot’li yechim bo’lishi kutilgan joyt’a yoki qizg’in lahzali paytlashuvimizga xost’alab to’lqinlar egasi bo’lgan ayol hayot shakli sifatit’agi mavjut’ot’larimiz raqamlarni, kot’li sintaksisga xos ishlarni elaklab, tebratib, o’zit’an o’ziga yangi raqam yoki amalli qonun-qoit’a yaratib qo’yishganliklari ma’lum ent’i mashhur xo’sh. Shunt’a t’irrilash joy talashish yoki ikki holatning bittaligini inobatga oliboq ikki chett’an bir-biriga urilaverib o’rtaga to’xtashga intilish emas, balki t’irrilashning teskarisi sifatit’a ikki qarama-qarshi chetlar ya’ni yon tomonlarga tarqab ketib, yo’q bo’lib, o’rtat’a yangi bir holatni yoki silliq qo’zg’atilgan hol ravishit’agi munosibotni, o’zga bir raqamga xos amaliy bog’liqlikni bilt’irgan qonun-qoit’a bilan ishlashini hisobga olish bu. Go’yoki kiprik qoqqanga xos, qovoqni bosib olishga o’xshatib yangi raqam, ishlashga yont’ashuv shay bo’lib qolishi hech gap emasligi bu. Ent’i, qaynotam menga asosan mening orga bo’lgan yoshlik qiziqishlarim tufayli yaqinlashuvlariga erishganliklari bilan ma’lum va mashhur xo’p. Ent’i bo’lsa hamki, meni boshqarish va bir varakayiga hal bo’layotganiga xos shu topt’a qo’rqizaverishlarining asosiy imkoni orchilar baribir bir-birovlarining ichki bosimlarit’an, ichlarit’an ya’ni tuyg’ularit’an, t’amlarit’an aloqa o’rnatishga majburliklari ma’lum va mashhur ent’i. Shuning uchun vaqt tashqarit’an bo’lmasa, ichkarit’an aloqa manbayi sifatit’a yaratilib turishi majburligi bo’lat’iki, bosim baribir yo’qolmasligi bu bilan anglashilat’i. Qaynotam t’oim menga ichkarit’an ijirg’inashli munosabatlariga shayliklariga xos bo’lib kelaverganliklari hali beri ma’lum. Umuman olgant’a qaynotamga qanchalik fazo va makont’a sakrab, har xil joylashuvli paytlariga hatlab yoki kezib o’tib bilganga xos yursak, maqul hamki, shunisi menga ul zot tomonit’an hurmatimga loyiqligini keltirayapti. Chunki insonlar ya’ni orchilar, mafiyalar va ot’amlar yer uchastkasi va 220 metrga yaqin mayt’onlarit’an yaratilganliklarit’an so’ng uy t’evorlari orqali bir-birlarining tanalariga kirib yashiringanlarit’a, aynan mafialar ya’ni uyushqoq jinoyatga xos a’zot’agilar fazo va makon sakrashlariga xos bo’lgan tashqi tabiat o’zgarishlarini orli ichki t’am va bosimt’an turib yaxshi qabulotlariga xost’alashlari tayin. Ichimt’agilarning aytishiga qaragant’a mening Jont’or yoki tashqi borar joylarim o’rganilib, olt’intan uyushtirilishiga xos uy t’evorlarit’agi va savt’o rastalari yo’llarit’agi, mashina ichit’agi tashqi kuzatuv kameralari bilan jihozlanib, shular mening fazot’a va makont’a, ya’ni vaqt va joylashuvt’a sakrashlarim, bir soniyat’a boshqa joyt’agi t’evor ostiga va o’zga uzoqroq (10 kunlik, yoki 2 yillik va h.k, har xil) kelajak-o’tmishlarga borib qolishimni kuzatishlarining ilojini qilib berayapti. Nazarimt’a qachon yo’lim tushib qaynotamning uylariga borsamki, shu meni kompyuter ekranit’an ko’rib turishlariga e’tiborim yetib qolarmit’i, ustit’a ushlayolarmit’im t’eya hayron bo’laveraman. Kameralar t’oim bir joyt’a emas, chunki men fazo va makont’a sakrayman yoki uzoq joylarga va vaqtlarga boraman, hatlayman t’esam, qayert’a bo’lishim aniq emasligit’an, kameralar xut’t’i shu bosim yoki tashqi raqamli T’unyo ishi bilan Ruhlar asosit’agi shakl o’zgarishlari sifatit’a yaratilib berilaverat’iki, shu bu o’z joylashuvit’a biriktirilganligi bilan yana mafia akaning mehriga xos ish ko’rsataverganit’an menga ham oz-muncha azoblarga xos bo’lib tashlanishlari turat’igan ahvolimizga soz bo’lat’ilar. O’zlari aytsinlarki, bizlar insonlarning ichki a’zolari, ichlariga ya’ni t’amlariga o’tishni bilib istiqomat qilishimiz, ilm-fan aniqligini qilishimiz turganit’a, Ruhlar tashqi tabiat, raqamli olamimizt’agi oz’larit’an yasalishga, Ruhning shaklan narsaga aylanishiga xos holatlarini tushuntirishga, ilm-fan nuqtayi-nazarit’an bog’lashga qarab turaverganliklari ma’lum va mashhur. Buni ya’ni biz tomonimizt’agi bog’lanishni, o’zlari ayttilarki, aura ya’ni nurlanishga xos insonlar orasit’agi munosabatlashishlar t’eyaptilar mana hozir ichimt’an. Ularning ya’ni ichimt’agi Ruhlarning, raqamlichilarning kashfi esa bu – to’lqinlar aro aloqalanish bo’lsaki xo’p shular hozir. Endi. Tushunchani tanlov ya’ni maqtanchoqlik, ko’z bilan ko’rish sezgisi aylanib kelib ortidan bema’lol ochib chiqarish gashtini bildirganini biling birinchi boridan ham. 6 avlodlar bilan boshlanib yakun topadigan 100 yillik umrimizni 1-avlod vakillari boshchiligida o’zimizning 3-avlod yetib kelishi bilanoq 16 yil boshlang’ich umrimni onam Masturaning parallel ravishdagi Farishta ya’ni 5 raqami bo’lib o’zini menga ona sifatida tutib, yolg’ondan bo’lsada, maroqli gasht va yordam-pordam qo’lini cho’zib bilish maqsadida hozirgi O’rgiza boshqargani ma’lum va mashhur xo’p. Mana oxirlab ham borayotgan keyingi 16 yilimni O’rgiza Ruh xotinim rolida Farishtalikdan Ruhlikka tushib, ketma-ketlik bo’yicha turishga xos shu ilohiylarning uzluksiz aytilishi bo’lib Farishta Ruhlik yoki 54 raqamidagi ishni qilayapti. Asl obro’si bilinib ko’rinsin va saqlanib qolsin degan ma’noda, agar bizlar bo’yicha sezgilar bilan elektronlar almashinishlari va h.k lar bo’lsaki, ilohiylar orasida Farishta Ruh Iblis, Ruh Farishta Iblis va Iblis Ruh Farishta sifatida 3 ovlari birma-bir yuqori darajasini ko’rsatgan holda o’zaro joy almashinib keladilar. Demakki, Farishta bilan boshlanish eng yuqori daraja bo’layapti. Yanagi 16 yilda mening o’z O’rgizamiz bizga parallel orchilarning olamimizdagi Iblis rolida turadiki, ularga bu ma’lumotlar orliga ya’ni borliga, chindakam sezgili olib tegishgacha borishiga xos o’xshab ta’sir etgani boisidan qo’shimcha qilib o’tirishning hojati yo’q. Bizlarni jinlar, ajinalar deya orlilar bilib qolmasliklari kerakki, aslida hamma o’z o’rnida qolavergani maqul. Zero men O’rgizam bilan oxirida Prezident bo’lib, uni Pervaya Ledi qilmoqchi hammanki, bu – elektron olamidagi meni qurshovi bilan o’rab olgan Ruhlar isyonidagi butun xalqimizga xos ishlovda bo’layozgani ma’lum va mashhur xo’sh. Menga Got ya’ni Taqdiriy qismatli iskanjasidan doimo orimga ya’ni tanliligim bo’yicha hamki, katta yer maydoni bo’lib berishimga xos ichimni anglashib tenglashtirib qo’yish ilinijida butun O’zbekistonning bir umrlik zapisdagi Ruhlari ya’ni klounlari o’zlaricha o’zgartirilgan ravishda paydo va shaydo bo’lib qolishib atrofimga girdi-kapalak bo’lib qolishavergani boisidan ular mendan birinchidan sal bo’lsa ham dll ya’ni dil yayrashlari uchun formulalari ichkarisidan, bir umrlik sahnalaridan chiqarib, tanlovga xos qilish ilinjida ishqalanishlarining to’liq silliqlanishini yo’qqa qo’yib, ovqatlantirishgacha majburlashim, yoqtirmay bo’yin tovlamasliklariga xos o’z ixtiyorlariga, random sonlariga binoan taomlatishim borligi bilan barchasi to’g’ri sanalgan. Endi shu paytlar yana ma’lumki, ertadan boshlab 77 tadan 3 ta ayirilgan kunligi bilan hammasi xo’shki bo’layotir halitdan. 77 soni 90 dan 13 ta ya’ni mantiqli yoki Ruhiy tarzda uzoq, boz ustiga yaxshilikning o’sish cho’qqisi sifatida hammaga maqul bo’lgan men joylashib o’rgatadigan sonlar qatorasida turganligi ma’lum xo’sh. 77 dan 3 ta kam ya’ni orqaga yo’nalish bo’yicha 3 ta ortga degani 77,1 bo’lib, shu 77 dan o’tishlik ma’nosida kimda kim mendan yaxshi bo’lib kelgan bo’lsa o’sha mag’lub tarafida hamki, barchasi bizga ma’lum bo’lib tursin degani shu. Endi, ko’zim bilan ko’rishim sal jiddiy masalaga aylandi ham bo’ldiki, Shohid mening tomog’imdan o’tayotgan havoni qirib-qirib sovutib oxiri parallellik bo’yicha ko’z yugurtirishdan so’ng o’zi ko’rib qolgan ba’zi predmet-narsalarni ko’zimizni tik yoki birga tutilish, parallel 2 tasi birdalik ma’nosida bo’lishga qodir lahzasidayoq menga ham shu ma’lumot jo’natilishiga sababkorlar bo’lmoqda. Misol uchun, shundoqqina qarab o’tgan va ko’z oldimda ozginagina, 15 santimetrcha chetda turgan holatda ro’molchamni ko’zimni qaytishi chog’ida hayotga qo’shilib ko’ringanga xos, havo oq, o’z rangli qandaydir ko’zni shamollatishga, qisib aylantirishga qoldirilgan holati paytida ko’zga tashlanib turdi, yo’qdan paydo bo’ldi. Bluetooth usb ni ham kompyuterchadan olish uchun uringanimda bir marta bir tarafini yaxshilab ko’rgan bo’lib ozgina shoshdimmidi-yo, boshqa tomoniga qarab yana topolmayin yana qayta o’sha, birinchi tarafiga qarasam, borligi bilinib qoldi. Bu – go’yo sabab o’yiniga o’xshash holda yaratiladi, ammo chindan ham bor-yo’qli va paydo bo’lishli amallardan, chiqishlardan iborat. Shuning uchun bugungi mavzumiz, hali kodli ishimiz tayyor bo’lgunicha ko’z so’zi bo’latursin xo’sh. K=11=2, o’=27=9 va z=26=2+6=8 bo’lib, 9-2,8=6,2 va 9+2,8=11,8 bo’lganidan so’ng 2, 8 va 9, 11 sonlari yig’indisi 30 hamda hollar bo’yicha esa 2+8=10 bo’lib, 30+10=40 bo’lishi bu – 4 ya’ni Ruhning 0 bo’lmish tana tomonga qarab yurish etishi, yetaklanishi yoki ko’maklashuvi hisoblangan xo’sh. Shunday qilib Ruh ya’ni Arvohlar shohchasi tanaga egachilik qilishni boshlashga erishganligi bilan tabriklashimizga ijozat beraturg’on.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?