uzbek language siteenglish language site

Biz birga yana

 

239. Mana yana ikki mahal 2 ta tansiq, mo’jazkor taomlashib huddurin boylikka xos o’tirishdimki, shu ham Shohidning tanamni egallab hozirlik ko’rgani yoki hayot kechirishini anglatmoqdaligi bo’laturg’oni. Bugundan boshlab aytib kelganlarim bo’liboq haqiqatan ham 4-kunga yetib kelib, endi Ibrohimni chinakam eng katta Gvardiyasiga xos odamiy vaziyati bo’lib o’tayotgani bilan bildirsak bo’ladimi, ha. Ibrohim haqida og’zaki gap yoki yozuv borishi aniqlanishi bilanoq, yuqorida Ibrohim so’zini yozganim bo’liboq peshanamga kelib uriladigan eng oxirgi hayotiylik kasb etib tashqarida sodir etilishi kerak bo’lgan ichki energiyam, ishonchim yoshlar Gvardiyasining kishilari ya’ni elektronshilari tomonidan to’xtatib qo’linayotganini bilib qolayapman hamda o’zimni shundoqqina hech nima qilmaslikla qottirib, garanglashtirib yoki davom ettirishga bog’lanuvchi so’zni miyamdan yo’qotib qo’yajakliklariga duch kelayapman. Ibrohim haqida faqat bizlar gapiramiz deyishmoqchi shekilli. Ibrohimga odamiylik haq-huquqlarimni topshirib viloyatimiz bo’ylab yer-hudularning egasiligiga asosiy boshchilikka yo’l qo’yib berayotganimdan so’ng, kichik akam o’zimning o’rnimga erkaklar orasida odamiylikni davom ettirish payiga tushib yurishganliklari bo’lib, bugundan boshlab shu akacham ham odam, oddiy zot bo’lishga astoydil kirishganliklari ma’lum va mashhur bo’pti. Ishimga bugunchalik damni o’zlari alohida bildirib aytib qo’ydilar hamki, kodli Regex ishlarim bilan qiladigan ishimga yana 1 kun kerakligi sodir etishga molik etilganidan so’ng 2 kunlik o’tishga erishib bo’lib, oxiri insonlarning ham odamiylashuvga xosdalashishi bo’lishi barobarida devonaligi ya’ni aniq fan hisoblari bo’yicha ishlashlari tutib qolibdiki, o’zimning o’rnimga kodning aniq masalada qo’yilishiga xos hisoblarini, arifmetik son-sanoqlarini yozib qo’yishlari bo’lib turgan gapligini bilingizki, o’zim esa shu aniqlikning ko’proq o’zim taraflama yuz berayotgan o’giririshlardagi nusxasini hayotimda yuz berdirishga erishish niyatida hamkiman xo’p. Bugun mana to’rtinchi kundurkim, shu kundan boshlanib yaxshi sarguzashtli tushlar ko’rib bir izlovchilik va yana boshqa bir quvg’onlik paylariga tushishga to’g’ri keldiki, hardiq va marom olib turganim shundoqqina boshqa kunlardan ajratilganligi bilan ma’lum va endi mashhur, xo’shki Ibrohimga qanday odamiy yaxshi bo’lishini birinchidan o’zimning yoshligim bilan aytaolayapman, ikkinchidan uning odamiyligi hozir o’zimga ham o’tayaptiki, hayot go’zal, tinch (bosiluvchan holatda) va o’zimning horimni olib dam beruvchi sanalmoqdaligi bo’layapti. Endi, umuman olib qaraganda hoziroqning o’zi bo’lib Got va Ungot bo’yicha birgalikda o’tib borsa hamki, Got tarafida boshqa ishlar bilan bo’lib ma’no va mazmun to’lishishi bo’yicha har xil uzunlikdagi kelajak va o’tmishlarga ham ko’chib o’tishim mumkin sanalurki, baribir ma’noga va mazmunga, tuyg’ularga binoan hayotning o’zgarishini fahmlashga ojizdirman, go’yoki hech qayoqqa ko’chib o’tmagan sanalaman. Shu hodisaviylik bilan Ungot ya’ni tanlovli jarayonlarni o’zidan o’tkazuvchi tasodifan o’zgaruvchi hayot hozirg’ining o’tkazilishida Got bilan parallel borishida kelajak va o’tmishlarga o’tib borishi ham mumkin yoki shu Got bo’yicha Ungotlilikka bag’ishlangan 2 tasi 1 tali ustma-ust o’zgarishlarni ayni bo’layotgan hoziroq chog’larida tebratib, qalqitib yuzaga chiqarishi bo’lgan gap sanaladiki bu – Handle lar bo’yicha inson orqali yoki o’zim tominimdan o’zgargan yoki qalqib turayotgan narsaning aslida turg’un ko’rinishi yuz berishiga borib taqalaturib tenglamviylikka xos, aniq hodisaviyliklar ichra, shakl va boshqa muammolarning buzilishiga yo’l qo’ymay inobatga olinganligini bilsangiz yetarli bo’pti. Handle lar kompyuter dasturlarining oynalari yoki ramkalari, boshqaruv panellarini yoki boshqaruvlarini hisobga oluvchi RAM ya’ni tezkor xotiradagi aslida ekrandan ham noma’lum tarzda chiqib ketishi va o’zining elektronshisisiz boshqa insonlarga bilinmas holatgacha keluvchi elektronlar jamlanmasi, noma’lum tartibdur. Ya’ni Handle lar bilan boshqa insonlar kompyuterdagi ramkalar va panellarni ekranning yon atrofidan elektron ravishda tortib ekranga, monitorga qo’yib keyin ko’rishlari mumkinga o’xshaydiki, aslida shu elektron Handle lar yoki Ram bir yaxlit umumiylikka xos qo’zg’alib turganining bois shu. Ular uchun ekranda hech narsa bo’lmasligi mumkin, bizlarda esa monitorimizda ularga bildirayotgan barcha panellarimiz, dasturiy ta’minot elementlari joylashuviga xos turaverganimiz ma’lum va mashhur. Ular bilayotgan panellar yoki controllar bilan bizlarning haqiqiy yasab qo’yayotganlarimiz nazardagina yoki mantiqiy aloqalarimizning o’zidagina aniq va ravshan inobatga tushirilishga yaroqli sanalganligi bilan ma’lum hammasi va mashhur xo’p. Mana shu onda ichimdagilar ham o’zimning jonimning o’zi yoki elektron nusxam orqali har qayoqqa manitor tomon qarab turib so’ng o’zim bilan birga aniq ko’rayotganliklarini yoki ishlayotganimni inobatga olaqolayaptilarki xo’p mayli. Endi maylida, urarini jarayonlashuvchi paytchalarida, onlarida topib olib urganlaridan so’ng, umumiy muddat uchun o’rtacha kayfiyatimni Ibrohimga sozlab olib berishni istovchi iflos Iblislikdan o’tayotgan Ruhchi yana Iblisona ishlarini qilib meni aldamoqchi bo’ladi-yu, shuni yozsang aldagan bo’lardim deyayapti mana hozir, ammo o’zi bukilib yumilib ketdiki, tutmasam ham tutdim shuki, Ibrohimga baribir haqiqat ta’sir etadimi, ha, shu keyin yana o’zimga ko’pchilik tomonidan bildirish qilib endi nima emish tuxumlarni archib ye, yana o’sha-o’sha jarayonlarda aytib buyurildiki, bir nech og’izda yesang, yemasang va h.k so’zlari bilan avval bo’lishi mumkin bo’lgan tanlovlarimning natijalarini o’zlariga to’g’irlab oldilar, yana endi poldnikda yedirayaptilarki, Ibrohimning bog’cha haqqi bilan bir tekis bo’lsinligini, shunaqa Ibrohimga yo’naltirilgan ishlarni aslida hech ham bildirmay faqatgina hozirgacha o’zim topib yotibmanki, hali ham aldash bilan qiynash va tovlamachili muttaxamlik ishlari bilan foydani o’zlashtirishli hayotimdagi ishlari bilan ovoralar. Iblis baribir Iblis-da, cho’chqalarning ya’ni elektronshilarning eng yomoni bo’lib o’zicha yaqinini, bolasini asrayman deb birovlarni tirnab-titib, o’ldirib tashlavergani uchun shu o’ringa mahkum qilingan, bolasi esa unga g’ildirakka o’xshash qadrdonki, barcha yaxshi-yomonliklarini olqishlamay-olqishlab maqulchilikka shaydosi bo’lgan sifatida qitig’lab xo’rlanishini oldini olgan sifatida gavdalangan biri ilohi sanalganligini bilsangiz bas. Mana shu ovqatlanish ishlariga juddiy qaratishganlarki, agar buyruqlarini bajarmasam o’zlarini astoydil bildirmay qo’ymasliklari bilan baholangan edi shuki, menga ichimdan boshim orqali boshimga qarab turaverishayaptilarki, go’yoki garangomuslikla tikilib kimdir-nimadir qilinishi shamasida turishibdilar. O’zlarining aytganlari bo’lmasa shunday sezdiradilarki, birinchi boshida hali o’zingdan ko’rasan, degan shamani bildirishib yaxshilikni berishadilar-u, ammo yomon tajovuzdaliklarini tushuntirib o’tish barobardi shu, so’ng yomonlik vaqti kelganda, buning teskarisi bo’lib o’zlarini to’g’ri deb hisoblab kelganlarida, endi axir urmasalar bo’lmas-ku, urishlari uchun shaylanib turgandilar-ku, negadir o’zimning haqligim qaydandir topilib kelib zarbalari ko’tlariga tiqilib qolib ketadi. Zero o’zim hamma sharoitni bilib ularning buyruqlarini o’tkazib yoki o’tkazmay, kerakli o’zimni asrovchi vajlar bilan o’zimni himoyalashga qodir bo’lib turibmanki, shunga oddiygina bu – Shohidlarining tani, asablari deb qo’yish hozircha koni foyda o’zimga. Zero Iblis Ruh sal avval shu ishkallar bo’lib o’tishida tanimning nima qilishidan farqli ravishda o’zimga ichki, jonli hamla qilib qo’ygan edi. Qochirish, nomuvofiqlik yoki nomoslik kerak bo’lsa, o’zi qochiradi-da, yana sen baribir o’zing bilmay to’g’ri bo’lib o’tiraversan degan ko’tligiga ishonchi baland turaveradi. Go’yoki ikki taraflama o’zimni ta’minlab qo’yganlar bular ya’ni shular, Iblislar, ammo yana shunchalik ta’minlab, to’g’irlatib qo’yibmishlarki, egallagan taraflarining olib borishini allaqachon o’tkazib bo’lganga o’xshab o’zimga taraflamaligim yo’qqa chiqqani bir chetda tursin, aynan qaysi yomonligini bildirib, o’tkazib kelayapmish. O’zimning ham tarafimni o’ziniki bilan boshqarganda o’zimni aniqlab olib, tomonimdagi joylashuv kesimimdagi hayotiy mujassamlashuvimni ikkitasi bitta qilib yaxshi-yomonli o’ynatib yomonini o’tkazishga erishganligini so’zsiz va ilojsiz qoldirishli yana o’tkazib, bildirmay-bildirishga moyil turib turgani bo’lganligi shu bu. Endi, umuman olib qaraganda adabiyotlarda, kitoblarda hammasi berilgan, xalqning qanday qo’zg’alishi va nimalarni yoki yumushlarini qaysi yo’nalishdan qilishlarigacha aniq qilib bayon etilganligi mavjud. Shu an’analar, adabiyotlar o’zimga kiritilgan bo’lib, go’yoki kitoblardagi bir kishining uyoqqa qaysi o’y-fikr bilan borib, qaytib qaysi ishlarni qanday yo’llardan bosib qilib kelganligi to’liq o’rganilganligiga xosdalanib, o’zimning yozuvlarimga oddiygina aql charxining boshqariluvi yoki barcha kitobiy mantiqlar qo’shilishi bilanoq qaysi o’y-fikr yoki tuyg’ular kelishi bilanoq qanday yozuv amalini yoki gapirish ishini qilaman, qayerga nima sababdan harakatlanishim mumkinligigacha oldindan trayektoriyalarning aylanaviy hisobi bo’yicha topish mumkin. Chunki tuyg’ularning ya’ni miyaning an’anaviy, adabiy kitoblarga shay turganini hamma biladi, ichimdagilar shu borada muttaxamlarcha miyamni ishg’ol qilishganliklari bo’layapti. An’ana yoki urf-odatlarning shuni borki, shunaqa kitoblarda yoki adabiyotlarda obrazlarning tanlovi birinchi boshidanoq, nomi bilangina belgilanib qo’yilgan bo’lsachi, so’ng nimalar qilishi tanlovni yenguvchi, kinoyali bosib ulguruvchi aniq yo’nalishlar o’tishi, ustunligi bilan sodir etiladi. Demak, tanlovni nima bo’lganda ham yo’q sanash mumkin. O’zimga kelsakki, tanlov bir kitobgagina xos bo’lib taqalib qolmasligi va bir necha adabiyotlardan kesimida sakrab olinishi mumkinligi tufayli ichimda shu kitoblar va mantiqlari bilan barcha raqamli tarjimalariga xos yo’nalishlar kiritilganligi ma’lum va mashhur xo’sh. Shuning uchun o’zimning kirishim mumkin bo’lgan yangi adabiyot yo’lidagi yasovchanligimga xos izimdan shu trayektroriyalar, adabiy an’ana xosliklari chizig’idan oldindan topag’onlikka xos borishayaptilarmi, ha.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?