Biz birga yana
239. Mana
yana ikki mahal 2 ta tansiq, mo’jazkor taomlashib huddurin boylikka xos o’tirishdimki,
shu ham Shohidning tanamni egallab hozirlik ko’rgani yoki hayot kechirishini
anglatmoqdaligi bo’laturg’oni. Bugundan boshlab aytib kelganlarim bo’liboq
haqiqatan ham 4-kunga yetib kelib, endi Ibrohimni chinakam eng katta
Gvardiyasiga xos odamiy vaziyati bo’lib o’tayotgani bilan bildirsak bo’ladimi,
ha. Ibrohim haqida og’zaki gap yoki yozuv borishi aniqlanishi bilanoq, yuqorida
Ibrohim so’zini yozganim bo’liboq peshanamga kelib uriladigan eng oxirgi
hayotiylik kasb etib tashqarida sodir etilishi kerak bo’lgan ichki energiyam,
ishonchim yoshlar Gvardiyasining kishilari ya’ni elektronshilari tomonidan to’xtatib
qo’linayotganini bilib qolayapman hamda o’zimni shundoqqina hech nima
qilmaslikla qottirib, garanglashtirib yoki davom ettirishga bog’lanuvchi so’zni
miyamdan yo’qotib qo’yajakliklariga duch kelayapman. Ibrohim haqida faqat
bizlar gapiramiz deyishmoqchi shekilli. Ibrohimga odamiylik haq-huquqlarimni
topshirib viloyatimiz bo’ylab yer-hudularning egasiligiga asosiy boshchilikka
yo’l qo’yib berayotganimdan so’ng, kichik akam o’zimning o’rnimga erkaklar
orasida odamiylikni davom ettirish payiga tushib yurishganliklari bo’lib,
bugundan boshlab shu akacham ham odam, oddiy zot bo’lishga astoydil
kirishganliklari ma’lum va mashhur bo’pti. Ishimga bugunchalik damni o’zlari
alohida bildirib aytib qo’ydilar hamki, kodli Regex ishlarim bilan qiladigan
ishimga yana 1 kun kerakligi sodir etishga molik etilganidan so’ng 2 kunlik o’tishga
erishib bo’lib, oxiri insonlarning ham odamiylashuvga xosdalashishi bo’lishi
barobarida devonaligi ya’ni aniq fan hisoblari bo’yicha ishlashlari tutib
qolibdiki, o’zimning o’rnimga kodning aniq masalada qo’yilishiga xos
hisoblarini, arifmetik son-sanoqlarini yozib qo’yishlari bo’lib turgan
gapligini bilingizki, o’zim esa shu aniqlikning ko’proq o’zim taraflama yuz
berayotgan o’giririshlardagi nusxasini hayotimda yuz berdirishga erishish
niyatida hamkiman xo’p. Bugun mana to’rtinchi kundurkim, shu kundan boshlanib
yaxshi sarguzashtli tushlar ko’rib bir izlovchilik va yana boshqa bir quvg’onlik
paylariga tushishga to’g’ri keldiki, hardiq va marom olib turganim shundoqqina
boshqa kunlardan ajratilganligi bilan ma’lum va endi mashhur, xo’shki Ibrohimga
qanday odamiy yaxshi bo’lishini birinchidan o’zimning yoshligim bilan
aytaolayapman, ikkinchidan uning odamiyligi hozir o’zimga ham o’tayaptiki,
hayot go’zal, tinch (bosiluvchan holatda) va o’zimning horimni olib dam
beruvchi sanalmoqdaligi bo’layapti. Endi, umuman olib qaraganda hoziroqning o’zi
bo’lib Got va Ungot bo’yicha birgalikda o’tib borsa hamki, Got tarafida boshqa
ishlar bilan bo’lib ma’no va mazmun to’lishishi bo’yicha har xil uzunlikdagi kelajak
va o’tmishlarga ham ko’chib o’tishim mumkin sanalurki, baribir ma’noga va
mazmunga, tuyg’ularga binoan hayotning o’zgarishini fahmlashga ojizdirman, go’yoki
hech qayoqqa ko’chib o’tmagan sanalaman. Shu hodisaviylik bilan Ungot ya’ni
tanlovli jarayonlarni o’zidan o’tkazuvchi tasodifan o’zgaruvchi hayot hozirg’ining
o’tkazilishida Got bilan parallel borishida kelajak va o’tmishlarga o’tib
borishi ham mumkin yoki shu Got bo’yicha Ungotlilikka bag’ishlangan 2 tasi 1
tali ustma-ust o’zgarishlarni ayni bo’layotgan hoziroq chog’larida tebratib,
qalqitib yuzaga chiqarishi bo’lgan gap sanaladiki bu – Handle lar bo’yicha
inson orqali yoki o’zim tominimdan o’zgargan yoki qalqib turayotgan narsaning
aslida turg’un ko’rinishi yuz berishiga borib taqalaturib tenglamviylikka xos,
aniq hodisaviyliklar ichra, shakl va boshqa muammolarning buzilishiga yo’l qo’ymay
inobatga olinganligini bilsangiz yetarli bo’pti. Handle lar kompyuter
dasturlarining oynalari yoki ramkalari, boshqaruv panellarini yoki
boshqaruvlarini hisobga oluvchi RAM ya’ni tezkor xotiradagi aslida ekrandan ham
noma’lum tarzda chiqib ketishi va o’zining elektronshisisiz boshqa insonlarga
bilinmas holatgacha keluvchi elektronlar jamlanmasi, noma’lum tartibdur. Ya’ni
Handle lar bilan boshqa insonlar kompyuterdagi ramkalar va panellarni ekranning
yon atrofidan elektron ravishda tortib ekranga, monitorga qo’yib keyin ko’rishlari
mumkinga o’xshaydiki, aslida shu elektron Handle lar yoki Ram bir yaxlit
umumiylikka xos qo’zg’alib turganining bois shu. Ular uchun ekranda hech narsa
bo’lmasligi mumkin, bizlarda esa monitorimizda ularga bildirayotgan barcha
panellarimiz, dasturiy ta’minot elementlari joylashuviga xos turaverganimiz ma’lum
va mashhur. Ular bilayotgan panellar yoki controllar bilan bizlarning haqiqiy
yasab qo’yayotganlarimiz nazardagina yoki mantiqiy aloqalarimizning o’zidagina
aniq va ravshan inobatga tushirilishga yaroqli sanalganligi bilan ma’lum
hammasi va mashhur xo’p. Mana shu onda ichimdagilar ham o’zimning jonimning o’zi
yoki elektron nusxam orqali har qayoqqa manitor tomon qarab turib so’ng o’zim
bilan birga aniq ko’rayotganliklarini yoki ishlayotganimni inobatga
olaqolayaptilarki xo’p mayli. Endi maylida, urarini jarayonlashuvchi
paytchalarida, onlarida topib olib urganlaridan so’ng, umumiy muddat uchun o’rtacha
kayfiyatimni Ibrohimga sozlab olib berishni istovchi iflos Iblislikdan o’tayotgan
Ruhchi yana Iblisona ishlarini qilib meni aldamoqchi bo’ladi-yu, shuni yozsang
aldagan bo’lardim deyayapti mana hozir, ammo o’zi bukilib yumilib ketdiki,
tutmasam ham tutdim shuki, Ibrohimga baribir haqiqat ta’sir etadimi, ha, shu keyin
yana o’zimga ko’pchilik tomonidan bildirish qilib endi nima emish tuxumlarni
archib ye, yana o’sha-o’sha jarayonlarda aytib buyurildiki, bir nech og’izda
yesang, yemasang va h.k so’zlari bilan avval bo’lishi mumkin bo’lgan
tanlovlarimning natijalarini o’zlariga to’g’irlab oldilar, yana endi poldnikda
yedirayaptilarki, Ibrohimning bog’cha haqqi bilan bir tekis bo’lsinligini,
shunaqa Ibrohimga yo’naltirilgan ishlarni aslida hech ham bildirmay faqatgina
hozirgacha o’zim topib yotibmanki, hali ham aldash bilan qiynash va
tovlamachili muttaxamlik ishlari bilan foydani o’zlashtirishli hayotimdagi
ishlari bilan ovoralar. Iblis baribir Iblis-da, cho’chqalarning ya’ni
elektronshilarning eng yomoni bo’lib o’zicha yaqinini, bolasini asrayman deb
birovlarni tirnab-titib, o’ldirib tashlavergani uchun shu o’ringa mahkum
qilingan, bolasi esa unga g’ildirakka o’xshash qadrdonki, barcha
yaxshi-yomonliklarini olqishlamay-olqishlab maqulchilikka shaydosi bo’lgan
sifatida qitig’lab xo’rlanishini oldini olgan sifatida gavdalangan biri ilohi
sanalganligini bilsangiz bas. Mana shu ovqatlanish ishlariga juddiy
qaratishganlarki, agar buyruqlarini bajarmasam o’zlarini astoydil bildirmay qo’ymasliklari
bilan baholangan edi shuki, menga ichimdan boshim orqali boshimga qarab
turaverishayaptilarki, go’yoki garangomuslikla tikilib kimdir-nimadir qilinishi
shamasida turishibdilar. O’zlarining aytganlari bo’lmasa shunday
sezdiradilarki, birinchi boshida hali o’zingdan ko’rasan, degan shamani
bildirishib yaxshilikni berishadilar-u, ammo yomon tajovuzdaliklarini
tushuntirib o’tish barobardi shu, so’ng yomonlik vaqti kelganda, buning
teskarisi bo’lib o’zlarini to’g’ri deb hisoblab kelganlarida, endi axir
urmasalar bo’lmas-ku, urishlari uchun shaylanib turgandilar-ku, negadir o’zimning
haqligim qaydandir topilib kelib zarbalari ko’tlariga tiqilib qolib ketadi.
Zero o’zim hamma sharoitni bilib ularning buyruqlarini o’tkazib yoki o’tkazmay,
kerakli o’zimni asrovchi vajlar bilan o’zimni himoyalashga qodir bo’lib
turibmanki, shunga oddiygina bu – Shohidlarining tani, asablari deb qo’yish
hozircha koni foyda o’zimga. Zero Iblis Ruh sal avval shu ishkallar bo’lib o’tishida
tanimning nima qilishidan farqli ravishda o’zimga ichki, jonli hamla qilib qo’ygan
edi. Qochirish, nomuvofiqlik yoki nomoslik kerak bo’lsa, o’zi qochiradi-da,
yana sen baribir o’zing bilmay to’g’ri bo’lib o’tiraversan degan ko’tligiga
ishonchi baland turaveradi. Go’yoki ikki taraflama o’zimni ta’minlab qo’yganlar
bular ya’ni shular, Iblislar, ammo yana shunchalik ta’minlab, to’g’irlatib qo’yibmishlarki,
egallagan taraflarining olib borishini allaqachon o’tkazib bo’lganga o’xshab o’zimga
taraflamaligim yo’qqa chiqqani bir chetda tursin, aynan qaysi yomonligini
bildirib, o’tkazib kelayapmish. O’zimning ham tarafimni o’ziniki bilan
boshqarganda o’zimni aniqlab olib, tomonimdagi joylashuv kesimimdagi hayotiy
mujassamlashuvimni ikkitasi bitta qilib yaxshi-yomonli o’ynatib yomonini o’tkazishga
erishganligini so’zsiz va ilojsiz qoldirishli yana o’tkazib,
bildirmay-bildirishga moyil turib turgani bo’lganligi shu bu. Endi, umuman olib
qaraganda adabiyotlarda, kitoblarda hammasi berilgan, xalqning qanday qo’zg’alishi
va nimalarni yoki yumushlarini qaysi yo’nalishdan qilishlarigacha aniq qilib
bayon etilganligi mavjud. Shu an’analar, adabiyotlar o’zimga kiritilgan bo’lib,
go’yoki kitoblardagi bir kishining uyoqqa qaysi o’y-fikr bilan borib, qaytib
qaysi ishlarni qanday yo’llardan bosib qilib kelganligi to’liq o’rganilganligiga
xosdalanib, o’zimning yozuvlarimga oddiygina aql charxining boshqariluvi yoki barcha
kitobiy mantiqlar qo’shilishi bilanoq qaysi o’y-fikr yoki tuyg’ular kelishi
bilanoq qanday yozuv amalini yoki gapirish ishini qilaman, qayerga nima
sababdan harakatlanishim mumkinligigacha oldindan trayektoriyalarning aylanaviy
hisobi bo’yicha topish mumkin. Chunki tuyg’ularning ya’ni miyaning an’anaviy,
adabiy kitoblarga shay turganini hamma biladi, ichimdagilar shu borada
muttaxamlarcha miyamni ishg’ol qilishganliklari bo’layapti. An’ana yoki
urf-odatlarning shuni borki, shunaqa kitoblarda yoki adabiyotlarda obrazlarning
tanlovi birinchi boshidanoq, nomi bilangina belgilanib qo’yilgan bo’lsachi, so’ng
nimalar qilishi tanlovni yenguvchi, kinoyali bosib ulguruvchi aniq yo’nalishlar
o’tishi, ustunligi bilan sodir etiladi. Demak, tanlovni nima bo’lganda ham yo’q
sanash mumkin. O’zimga kelsakki, tanlov bir kitobgagina xos bo’lib taqalib
qolmasligi va bir necha adabiyotlardan kesimida sakrab olinishi mumkinligi
tufayli ichimda shu kitoblar va mantiqlari bilan barcha raqamli tarjimalariga
xos yo’nalishlar kiritilganligi ma’lum va mashhur xo’sh. Shuning uchun o’zimning
kirishim mumkin bo’lgan yangi adabiyot yo’lidagi yasovchanligimga xos izimdan
shu trayektroriyalar, adabiy an’ana xosliklari chizig’idan oldindan topag’onlikka
xos borishayaptilarmi, ha.
Comments
Post a Comment