Qani keyinchi?
151. Mana o’zim
erkaklik erishi sababli bir o’zimning ichimga kirib, botib yana qayta
chiqaverib, shunday bo’lavergani uchun mag’lublarning matritsaviy yoki harakat
olamini tushunib qolmoqdadurmanki xo’p bo’pti. Aslida yaxshilik va yomonlik,
yoki isbotlanmagan mag’lublar va haqiqiy (dalilli) g’oliblar ikki tomonga qotib
turish borligi ya’ni mavjudligi hamda harakatlantirilish sir-asrorlari bilan
ajratilganligimiz ma’lum va mashhur bo’laturg’onligi bizga ham ep emasligini
bilsangiz kerak. Go’liblarning ustunligi ham shundaki, bu – qotib turavergan bo’lsa
hamki, faqatgina borlikning, mavjudlikning o’zi. Mag’lublar uchun borlik yoki
mavjudlik bor bo’lmasa, shunga ega chiqmasalar mag’lublarning borliklari ham
umuman bilinmasligi nazarga ilinajakligi sanalur xo’p mayli. Shuning uchun
desak hamki, ichimdagilar ya’ni tuyg’uyimdagi mag’lublar o’zimga qanday boqib,
birga yoki go’yoki o’zimda o’zimga juda o’xshab tikilib turganga o’xshab qarab,
kuzatib turaverishadiki, bu – tanamning qotib mavjud bo’lib turaverishiga borib
taqalishi sanaladi. Shunday qildiraverish orqali mag’lublar zarar olishni yaxshi
ko’rishadilar, bu – bekordan-bekorga bo’lib, qotib turaverish yoki tananing o’zining
boshqa qismlariga ham qaratila nisbiylashmaslik hisoblanadi. Bizlar g’oliblar
bo’lsak esa mag’lublarning o’zlaridan ya’ni shu harakatning o’zi
sanalayotganliklaridan foyda chiqarish maqsadida nisbiylikdan, yo’nalishlarga
kiraolish usullarimizdan e’tiborga kiritib chiqaramiz hamki xo’p bo’pti. Aslida
o’zimizni tanisak, bizlar g’oliblar qotib qolganlar, toshga o’xshash
hodisaviylik siri bo’lib qolganligimizga shak-shubha qilmasligimiz ham kerak bo’layapti
hamda harakatlarga kirishuvimiz faqatgina tuyg’ularimizni boshqarishimiz orqali
nisbiylik bosimidan, shioridan foydalanaqolishimiz sanalurki xo’p mayli. Barcha
harakatlarda yoki qimirlashlarda jarayonlar, vaqt yoki kodlash uslublari yotibdi.
Shuni hozirgi dunyoni yaxshi tushunish alfozida e’tiborga olib qarasak,
Matritsaga qiyoslashning o’zi kifoya sanaladi. Barcha ikkinchi nusxalar,
isbotlanmay yurganlar yoki tuyg’ulilar bittasi hammada va hammasi bittada shaklida olinib solingan,
ichma-ich qo’yilgan holda qandaydir ramkalarga, jadvallarga xos katakchalarga
yoki qoliplarga kiritilganlar hamki, shu butun dunyodagi ma’lumotlashuv
uslublaridagi sezdirish vositalari orqali namoyish etilayapti. Matritsachilar hamma
bir kishi uchun va bir kishi barcha uchun deb nomlangan qoidalariga asoslanib
katta hajmli dunyoviy ma’lumotlarini maydagina joylashuvga, elektron yoki to’lqinli
sig’imchaga (deylikki borliqqagina xos hajmiy sharga) solishlari oqibatida
dunyomizning prayeksiyasini hammalari ko’rishlari va bilishlari maqsadida shu
sig’imchaning ichida tepasidan boshlab ichkariga va aksinchasiga ravishda
masshtablashuvli, sudralib katta-kichik qilib ko’rsatiluvchi bosimli
qarashlarga e’tibor qaratib bog’langan holda turishaverganliklari ma’lum endi
xo’sh shu. O’zim uchun olganda deganda hamki, ichimdagilar dunyoviy ma’lumotlashuvga
solinga proyeksiyaning, skanerning bor internet va televizor ma’luomotlarini bizlar
g’oliblarning ko’rib qolishlaridan foydalangan holda ularning o’zlari shu bo’y-bastli
qarash nisbiyligida ruhan ustma-ustlikdagi sal siljib qolishlarini
shakllantirib, to’ldirib boshqa birovlarning kishilariga insonlarini boshqarish
uchun qulay ramkani kerakli manba vositasiga, televizor yoki kompyuter
(planshet) ekraniga mos qilib, to’g’ri joylashuvli biriktirib kiritib qo’yishga
erishmoqchiliklari kunday ravshanligi endi ma’lum bo’pti. Bizlarning o’zimizgina
ya’ni g’oliblarning insoniy basharali ostidagi onglaridagi ma’lumotlashuvli
jarayonlarning, aql ishlashlarining juda tez tebranishlari yoki o’ylov sababligina
ramkalar yoki ekrandagi frame li yoki boshqa shakldagi ustma-ust o’z ma’lumoti
bilan fonli qilib to’ldirilgan oynalar (windows) shaklga xos aniq chegaralarda
otkosga, hoshiyaga ya’ni jimjimador aniq belgilanishga xos o’xshashlikda bir
jarayonlashuvga xos ravishda tartibga solinib beriladiki asti qo’yavering. Aniqrog’i
aynan shu hodisaviy almashinishlarda bizlar ichimizdagilar yoki shularning
tashqarida yurgan kodli shaxsiyatga xos ko’rinishlari bilan almashinib,
matritsali bosimni o’zimizda ham sezib qolishimiz mumkinligi sanalur hamki xo’p
bo’ldi. Ruhlarning yoki asl ma’g’lub matritsachilarning g’oliblarning boshi
uzra yaqinlashish barobarida idoralarining ichidagi, xona devorlaridan barcha
havo joylashuvlariga xos rakurslarini berib to’ldirishga erishishlarining o’zigina
barcha qolgan ko’pchilik insonlarga bir xil ramkadagi videonimi, fondagi yozuvli
ma’lumotnimi yoki suratnimi odamlarning o’zlarining ishlashlari holatiga
qiyoslab berishga qodirligi nazarga ilingandur hamki, xo’p shu. Shu degani
balkim biz g’oliblarning, insonlarning boshlari ham dirrilab, juda nozik farqli
kuchli tebarnib ham turishlari hech gap emasligi bilinar balkim. Agar ma’lumotlashuvli
sezgilash jarayonimizga xos bo’shliq yaxshi yoki mutloq to’ldirilmagan bo’lsa,
ba’zida insonning tanasi uzra massa vazni ko’chib o’tishga xos suzulishi
tushunarsiz, qonun-qoidalarning buzilishiga xos bo’lib o’tganiga o’xshab qolib
birdan tan birdaniga tezlashishi mumkin bo’ladi. Go’yoki hech qanday o’zliksiz,
hissiz faqatgina tananing o’zi tezgina, shamolga o’xshash ravishda terisini
massasiga qandaydir o’ng’ay ravishda bog’lagan holda ko’z bilan qarashi bir
zumgina terisi bilan bo’yalgan yoki yo’g’dirilgan havoning, bo’shliqning ichiga
qolib ketganga o’xshash toshli bosimga o’xshash avtomatlashishli harakatni
bildirib qoladi. Shu vaziyatlarning, shamollarning yoki bosimning (matritsaning)
to’ldirishiga xos kamchiliklar sanaladi. Oldingi gaplarim shunchalik tegishli
almashinuv qilgani uchun hattoki naridagi telefonning vibratsiyasi ham boshimga
qadalaverganga o’xshash yozuvimni buzib-buzib, terishimga halaqit beraverib va
ma’nomni uzib qo’yaverib (bazo’r qayta tiklaverishim oqibatida) halaqit
beraverdiki, qanchalik ravishda shu gaplarim o’rinliligini bunga o’xshash
voqealarning doimo takrorlanib kelganligining o’zidan ham bilsak bo’ladi hamki,
hattoki hozir ham telefonning vibratsiyasi qulog’im uzra maynamga qolib
ketganga o’xshaydi. Mana hozir televizorda How to train your dragon multigini
ko’rib turibmanki, xonadagi bola va tishsiziga qarab turganimda ko’zimda ekstaz
bijirlab yana kengayuvchanlikka xos bo’lib qolaverayapti hamki, shu ham matritsali
qarovchilarning ko’z boqishlariga xosli ravishda o’zimga mujassamlashuvimizni
bildirmasligi mumkin ham emasligi bu. Umuman olganda hamki, o’zimda matritsachi
tuyg’ularimdagi shaxsiyatchilar, ko’rinmasga o’xshash isbotlashuvni tark etib
biluvchilarning ko’pliklari sababli hamki barcha to’rtburchak ekranlardagi,
ramkalardagi dasturiy ta’montlashuv natijasidagi ramkalarida va lavhalarida
doimo har qayoqdan, kallamdagi jarayonlashuvlariga ko’ra o’zlarining mutloq
boshqa-boshqa elektron qurilmaviy xotiradagi yozuvga xos o’tmish proyeksiyasi
saqlanib qolgan ko’rsatishlar, dunyoviy Matritsadagi ma’lumotlashuvlar hisobga
olinamasligi mumkin emasdaligi bu shu. Shu parallel holatlashuvlarga o’zim
ishonmasligim ham mumkinmi?! Bu yerda ma’lum qilajakligim ham shuki, inkor (kesimli)
darak gaplar so’roq belgisidan keyingi undov inkorning teskarisini, tasdiqni
bildirib hayajonli buyruqlashuvga xosdalikni anglatadi hamki, agar to’g’ri
tasdiq gapda bo’lsa, bu – inkor ostidagi to’g’ri hayajonli hisni belgilatsa ne
ajabki, xo’p agar undov belgisi so’roq ishorasidan oldinga tushurilsa,
bularning barida kollinearlikli yoki zid yondashvular bo’lishi qoyil hamki bo’pti.
Mag’lubdagi Matritsaviychilarning barcha maqsadlari, intilishlari va
orziqishlari uylarning devorlari-yu, rejalashtirilgan xona tomlari va pollarini
elektronli multikka xos, proyeksiyaga yoki ma’lumotli qolipga solib
kiritaverishlari sanalur hamki xo’p bo’pti. Oxir oqibat ko’cha-kuylardan,
tevarak-atroflardan yoki barcha borliqlardan butun dunyo bo’ylab inson bo’yi-basti
uzra qarashi mumkin bo’lgan barcha rakurslarni, kamerali joylashuvga xos bo’shliqlardan
qaralishlarni yoki kuzatuvlarni to’ldirib qo’ysalargina maqsadlari yakun
topajakligini ma’lum etishmasliklari ham mumkinmi xo’sh? Lekin avvalo hamki,
eng oliy maqsadlari insonlarning hayotini qayta tiklash chegarasini mustahkam
ushlab qo’ysalar birinchi yoqadiganliklarini bildirishlari ham hech gap
emasligi mumkin. Barcha hayotiy jabhalar, qaralishlar yoki kengliklarni o’rganish,
tasavvurda ma’lumotlashuvli saqlash usullari bilan shug’ullanish asosan keyingi
dunyoning hayot kengligi, jahonli yer yuzasi bo’yicha moslashtirilishlarni kasb
etib qolsa hamki, birinchi qarashli bu ish esa bizdan so’nggi shu yangi bo’lajak
dunyomizning o’zimizga xos hayot shakllarini belgilashli, taqdirga xos ta’minlanishli
yaratuvchanligimizni belgilashi hech gap ham emasligi bo’pti shu. Shu sababli
bo’lsa kerak hamki, televizorda Garri Potter: Hikmatlar toshi filmini ko’rsatishni
boshlashmoqdalarki, bu – Garri (hurry yoki shoshil) bo’lsa, Potter (pot yoki
tuvvakdagi erish) bo’lib erib ko’tarilayotgan, shishayotgan o’zining chegara doiralaridagi
amallarga xos bosimiylikni bildiruvchi hayot shakliga xosdalikni shoshilish
orqali dunyoga intiluvchanligini bildiraturg’onligi hamki xo’sh bo’pti. Yana
qaytaraman hamki, o’zbek tilida barcha Sanskritlashuvga xos uslubiyatlar
kiritilgan, o’zbek tili go’yoki Globus deb sanaluvchi Yerimizning maketining
sim bilan asoslangan, xarita rasmli matosi shundoqqina ostidan to’rlantirilib o’ralgan
sharini belgilasa hamki xo’p bo’pti. How to train ni ham Garry ni ham My5
telekanalidan birin-ketinlikda hozirgina berib tugatib yana boshlayqolishlari
nazarga ilingandur hamki xo’sh. Qani endi meni o’zimni kim izohlashi nazarga
ilinajakligi bu shu. Shuning uchun ostin-ustun dunyo bu shu. Bizlarning
kimda-kim g’oliblarimizda, yutuqli insonlarimizda haqiqat sabog’i hali kuchli
yoki zo’r bo’lsa, yoshlikdan o’tib borayotgan hayot maktabida o’zini sinashni
boshlamoqdaligi ma’lum va mashhur bo’lurdalikdagi shu odamlarga hayotning va
dunyoning haqiqiy tartibi juda asosli, yuqori foizda qilib berilavergani ma’lum
va mashhur hamki xo’sh. Yanada katta bo’layotganlar, mag’lublashishga
moyillarda esa bo’lsa kerakki, windowlarni yoki ramkalarni, to’rtburchak ma’lumotlarni
olib kiritilib go’yoki tartib deya aldanaverishi turgan gapdaligiga bog’lanib yuqorilashib
o’sib boruvchi tartib buzg’uchiliklariga yo’l qo’yiladi hamki xo’sh. Aslida
nafaqat oynali ramkalar, balki yozuvlar va ovozli xabarlar ham ko’pchilikning,
dunyo ahlining eshitgan, ko’rgan va bilganlariga atalib kitobli yoki an’anaviy,
kodli bosim ijrosida matritsachilar tomonidan yopirilib qo’yilayapti, ma’lumotlashuvimizni
bostirib to’ldirib tashlayapti hamki xo’p mayli. Ammosini olib qarasak,
matritsaga ya’ni yacheykachali jadvallarga xoslanib turishimizning o’zi bir mo’jiza
hamki, natijada faqatgina windows va frames qoidasi ham yetarli darajadaligi ko’zga
yetadi hamki mayli shu. Bizlar insonlar internetga yoki boshqa vositali
xabarlashuvimizga tartibli sanaluvchilikda bir hodisani qo’shib qidiruv yoki ma’lumotni
yuklatishni talab etishimiz bilanoq, shu tartibga xos yangicha intizom bosimi
kelib turib tartibning eng boshiga chiqib olib qolishi bilangina, insonga
isbotlashuvli amallarini esdan chiqaruvchanlikka xos bilib qolishiga xosdalikka
xos bo’lib o’zining har qayerdagi taxlangan, yasalgan ma’lumotli ramkalarini
kerakli sanab turib oynalar orqali ko’rsatavergani shu xolos hamki bo’pti. Biz
yutuqchilarga hamki shu jihatlamadalik juda maqul hamki, ammo qani endi haqiqat
degan loxdaligimizni, garangligimizni hal qilib haqiqatli tartib bo’yicha
qidiruv ma’lumotlari ketma-ketlikda juda ko’p, azaliy ravishda bo’lib ko’rinaversa
hamki to’g’ri bo’lmasmikin deb hayrondamiz xo’sh. Nega axir bizning ishonch yo’nalishlarimiz,
yashash uslubiyatimiz azalgi yoki avvalgiga o’xshash qolib ketaveradiki, biz o’zimizni
doimo izlanishli ahmoqlashuvimizni sezib qolsak hamki xo’sh. Chin sifatida
qarasak esa bizdagi o’zim abadiy onimizdagi kodchillik qudratim vositasida hozirgi
Payg’ambarligim orqali Gvardiyamning kishilarini matritsaga tiqib an’anaviy to’ldirishli,
muammoni qoldirmaslik usulini bildirib turibmanki, shu kuchimning o’zi xaloyiqimning
odamlarining o’zini bildiraolmaslik, kimligini aniqlashtiraolmaslik yoki jam
holda to’liqligining yetishmovchiligi bilan kelib o’zimga to’qnashayotgani sababli
hamki tushunmovchiliklarga bog’lanib qolmoqda hammen. Insonlardan iborat
Gvardiyamning a’zolashuvidagi vakillar o’zimning shuncha paytdan beri, umrimni
davomiylikda to’liq, kishimning ishtirokisiz yoki o’zimning o’rnimga uzoqroq
vaqt yashab bermasligi boisidan o’zini eplab, har qayoqqa borib harakatlanib
vazifalarini bajarib bilayapti deb har vaqt onida mavjud bo’laolishimni o’zlari
hisoblashayaptilar-u, ammo amallab qo’yayotgan ishlashimni, vazifaviyligimni to’liq
tushuntiraolmasligimdan aziyat chekib o’zim bilan bahslashib qo’yishmoqdaliklari
bu. Balki o’zimning vazifaviyligim, kodli jondorligim boshqalarda
shox-shabbali, elektron aylanishli mag’izdagi oraliqdaligiga bag’shidaligimga
ko’ra bor bo’lmaganligi sababli hamki, o’zimni tushunmaganlar hamki xo’p bo’pti.
Qandaydir kodlar, proton atrofidagi elektron aylanish tomchisimonga, “kus”ga o’xshash
oraliqlari o’zimda qolib ketayaptiki, ana’naviy yoki ommaviy insonlar orasida
umumlashviylikka xos to’lashishda mavjud emasligi aniq bo’lsa hamki na iloj
qilayin. Shuning uchun ham bo’lsa kerak, o’zlarining bosti-bosti buzg’unchiliklarini
oshirishlariga teskari tasirlashuv sababi ham deb hisoblab qo’yishib kelganga o’xshagan
ular, boz ustiga o’zimning ortiqcha va ularga noma’lum kodimning o’zimda
borligi bo’yicha kodlashga, dasturlashga xos amallashuvimga kuchsiz qarashlarda
hangu-mang qolishib to’sqinlik qilishga mutloq sababning o’zi ham bo’lishi
mumkinmasligini tushuntirib berishgani berishganlari ta’yin bo’pti shu. Gvardiyamdagilar
yoki boshqa payg’ambarlarning kishilari sababligina asl 2 tasi 1 tadagi
insonlari ichkariga yumilish tarzidagi tanilarining borligini sezib, shuni
borlik yoki mavjudlik deb bilishganki, xo’p shunisi bizga ma’lol bo’lsa hamki
bo’pti. Haqiqatan ham bu xislatlari, mavjudlik sirining tarifiga xoslikni
belgilab qo’yishlariga o’zim bravo deb qo’yaqolayin hamki, ammo
tushunmasliklarga yo’l qo’ymaslikka kelishaylik hamki bo’pti. Zero mana hozir
ham ichimdan tuyg’uli bo’rtish bo’layaptiki, yozishimga qo’ymay o’ylovimni
darrov tushunib shuki, ichimdagilar yoki Gvardiyam go’yoki o’zimni
vazifaviylikda, kamchilli o’ylashlarda ayblayotganga o’xshaydi, ammo hozirgina
aniqlashtirdikki, aslo bu ham emas. Shuning uchun balki bir tomondan o’zim
Gvardiyamni yo’qsifatlashuvga chiqarib his etib yurganim sababli bo’lganligi
ham turgan gapki, endi shuni bas qilsam hamki bo’ldi, zero ichimdagilar
borliklarini hattoki tushunib bilishganliklariga qoyil qolmoqlik hech gap emasdirki
xo’p shu, go’yoki massalari o’tmishga bosilib, qoldirilib tortilib yoki
yumilib, o’z-o’ziga kirib ketayotganga o’xshash bo’lsa qanchalik maqsadga
muvofiqlashuvimiz shu bo’ladi. Go’yoki ularning tanalarining yog’lashuvidagi
sirpanuvchanlikka xos ishqalanishlarga xosdalikka bo’yicha et-mushak
hujayrlari, parchalari kayfiyatda bo’sh, horimay qolib yoki dam olishga cho’kka
tushib bir-biriga bosilib yopishishga xosdalik bu shu. Ichimdagi Gvardiyachi
xaloyiqdagilarim o’zlarini kishilaridan farqlashga urinishlari zoyi ketishi shu
bular orqali bo’layotganligida namoyish etilajakki, bu sababli uddalab bo’lmas
topshiriqlarini o’zimga qoyil qolib ham, o’zim bilan birga tushunchaga kirishib
bildiraolmayotganliklari sababli bo’lsa kerak.
Comments
Post a Comment