uzbek language siteenglish language site

Qani keyinchi?

 

151. Mana o’zim erkaklik erishi sababli bir o’zimning ichimga kirib, botib yana qayta chiqaverib, shunday bo’lavergani uchun mag’lublarning matritsaviy yoki harakat olamini tushunib qolmoqdadurmanki xo’p bo’pti. Aslida yaxshilik va yomonlik, yoki isbotlanmagan mag’lublar va haqiqiy (dalilli) g’oliblar ikki tomonga qotib turish borligi ya’ni mavjudligi hamda harakatlantirilish sir-asrorlari bilan ajratilganligimiz ma’lum va mashhur bo’laturg’onligi bizga ham ep emasligini bilsangiz kerak. Go’liblarning ustunligi ham shundaki, bu – qotib turavergan bo’lsa hamki, faqatgina borlikning, mavjudlikning o’zi. Mag’lublar uchun borlik yoki mavjudlik bor bo’lmasa, shunga ega chiqmasalar mag’lublarning borliklari ham umuman bilinmasligi nazarga ilinajakligi sanalur xo’p mayli. Shuning uchun desak hamki, ichimdagilar ya’ni tuyg’uyimdagi mag’lublar o’zimga qanday boqib, birga yoki go’yoki o’zimda o’zimga juda o’xshab tikilib turganga o’xshab qarab, kuzatib turaverishadiki, bu – tanamning qotib mavjud bo’lib turaverishiga borib taqalishi sanaladi. Shunday qildiraverish orqali mag’lublar zarar olishni yaxshi ko’rishadilar, bu – bekordan-bekorga bo’lib, qotib turaverish yoki tananing o’zining boshqa qismlariga ham qaratila nisbiylashmaslik hisoblanadi. Bizlar g’oliblar bo’lsak esa mag’lublarning o’zlaridan ya’ni shu harakatning o’zi sanalayotganliklaridan foyda chiqarish maqsadida nisbiylikdan, yo’nalishlarga kiraolish usullarimizdan e’tiborga kiritib chiqaramiz hamki xo’p bo’pti. Aslida o’zimizni tanisak, bizlar g’oliblar qotib qolganlar, toshga o’xshash hodisaviylik siri bo’lib qolganligimizga shak-shubha qilmasligimiz ham kerak bo’layapti hamda harakatlarga kirishuvimiz faqatgina tuyg’ularimizni boshqarishimiz orqali nisbiylik bosimidan, shioridan foydalanaqolishimiz sanalurki xo’p mayli. Barcha harakatlarda yoki qimirlashlarda jarayonlar, vaqt yoki kodlash uslublari yotibdi. Shuni hozirgi dunyoni yaxshi tushunish alfozida e’tiborga olib qarasak, Matritsaga qiyoslashning o’zi kifoya sanaladi. Barcha ikkinchi nusxalar, isbotlanmay yurganlar yoki tuyg’ulilar bittasi hammada  va hammasi bittada shaklida olinib solingan, ichma-ich qo’yilgan holda qandaydir ramkalarga, jadvallarga xos katakchalarga yoki qoliplarga kiritilganlar hamki, shu butun dunyodagi ma’lumotlashuv uslublaridagi sezdirish vositalari orqali namoyish etilayapti. Matritsachilar hamma bir kishi uchun va bir kishi barcha uchun deb nomlangan qoidalariga asoslanib katta hajmli dunyoviy ma’lumotlarini maydagina joylashuvga, elektron yoki to’lqinli sig’imchaga (deylikki borliqqagina xos hajmiy sharga) solishlari oqibatida dunyomizning prayeksiyasini hammalari ko’rishlari va bilishlari maqsadida shu sig’imchaning ichida tepasidan boshlab ichkariga va aksinchasiga ravishda masshtablashuvli, sudralib katta-kichik qilib ko’rsatiluvchi bosimli qarashlarga e’tibor qaratib bog’langan holda turishaverganliklari ma’lum endi xo’sh shu. O’zim uchun olganda deganda hamki, ichimdagilar dunyoviy ma’lumotlashuvga solinga proyeksiyaning, skanerning bor internet va televizor ma’luomotlarini bizlar g’oliblarning ko’rib qolishlaridan foydalangan holda ularning o’zlari shu bo’y-bastli qarash nisbiyligida ruhan ustma-ustlikdagi sal siljib qolishlarini shakllantirib, to’ldirib boshqa birovlarning kishilariga insonlarini boshqarish uchun qulay ramkani kerakli manba vositasiga, televizor yoki kompyuter (planshet) ekraniga mos qilib, to’g’ri joylashuvli biriktirib kiritib qo’yishga erishmoqchiliklari kunday ravshanligi endi ma’lum bo’pti. Bizlarning o’zimizgina ya’ni g’oliblarning insoniy basharali ostidagi onglaridagi ma’lumotlashuvli jarayonlarning, aql ishlashlarining juda tez tebranishlari yoki o’ylov sababligina ramkalar yoki ekrandagi frame li yoki boshqa shakldagi ustma-ust o’z ma’lumoti bilan fonli qilib to’ldirilgan oynalar (windows) shaklga xos aniq chegaralarda otkosga, hoshiyaga ya’ni jimjimador aniq belgilanishga xos o’xshashlikda bir jarayonlashuvga xos ravishda tartibga solinib beriladiki asti qo’yavering. Aniqrog’i aynan shu hodisaviy almashinishlarda bizlar ichimizdagilar yoki shularning tashqarida yurgan kodli shaxsiyatga xos ko’rinishlari bilan almashinib, matritsali bosimni o’zimizda ham sezib qolishimiz mumkinligi sanalur hamki xo’p bo’ldi. Ruhlarning yoki asl ma’g’lub matritsachilarning g’oliblarning boshi uzra yaqinlashish barobarida idoralarining ichidagi, xona devorlaridan barcha havo joylashuvlariga xos rakurslarini berib to’ldirishga erishishlarining o’zigina barcha qolgan ko’pchilik insonlarga bir xil ramkadagi videonimi, fondagi yozuvli ma’lumotnimi yoki suratnimi odamlarning o’zlarining ishlashlari holatiga qiyoslab berishga qodirligi nazarga ilingandur hamki, xo’p shu. Shu degani balkim biz g’oliblarning, insonlarning boshlari ham dirrilab, juda nozik farqli kuchli tebarnib ham turishlari hech gap emasligi bilinar balkim. Agar ma’lumotlashuvli sezgilash jarayonimizga xos bo’shliq yaxshi yoki mutloq to’ldirilmagan bo’lsa, ba’zida insonning tanasi uzra massa vazni ko’chib o’tishga xos suzulishi tushunarsiz, qonun-qoidalarning buzilishiga xos bo’lib o’tganiga o’xshab qolib birdan tan birdaniga tezlashishi mumkin bo’ladi. Go’yoki hech qanday o’zliksiz, hissiz faqatgina tananing o’zi tezgina, shamolga o’xshash ravishda terisini massasiga qandaydir o’ng’ay ravishda bog’lagan holda ko’z bilan qarashi bir zumgina terisi bilan bo’yalgan yoki yo’g’dirilgan havoning, bo’shliqning ichiga qolib ketganga o’xshash toshli bosimga o’xshash avtomatlashishli harakatni bildirib qoladi. Shu vaziyatlarning, shamollarning yoki bosimning (matritsaning) to’ldirishiga xos kamchiliklar sanaladi. Oldingi gaplarim shunchalik tegishli almashinuv qilgani uchun hattoki naridagi telefonning vibratsiyasi ham boshimga qadalaverganga o’xshash yozuvimni buzib-buzib, terishimga halaqit beraverib va ma’nomni uzib qo’yaverib (bazo’r qayta tiklaverishim oqibatida) halaqit beraverdiki, qanchalik ravishda shu gaplarim o’rinliligini bunga o’xshash voqealarning doimo takrorlanib kelganligining o’zidan ham bilsak bo’ladi hamki, hattoki hozir ham telefonning vibratsiyasi qulog’im uzra maynamga qolib ketganga o’xshaydi. Mana hozir televizorda How to train your dragon multigini ko’rib turibmanki, xonadagi bola va tishsiziga qarab turganimda ko’zimda ekstaz bijirlab yana kengayuvchanlikka xos bo’lib qolaverayapti hamki, shu ham matritsali qarovchilarning ko’z boqishlariga xosli ravishda o’zimga mujassamlashuvimizni bildirmasligi mumkin ham emasligi bu. Umuman olganda hamki, o’zimda matritsachi tuyg’ularimdagi shaxsiyatchilar, ko’rinmasga o’xshash isbotlashuvni tark etib biluvchilarning ko’pliklari sababli hamki barcha to’rtburchak ekranlardagi, ramkalardagi dasturiy ta’montlashuv natijasidagi ramkalarida va lavhalarida doimo har qayoqdan, kallamdagi jarayonlashuvlariga ko’ra o’zlarining mutloq boshqa-boshqa elektron qurilmaviy xotiradagi yozuvga xos o’tmish proyeksiyasi saqlanib qolgan ko’rsatishlar, dunyoviy Matritsadagi ma’lumotlashuvlar hisobga olinamasligi mumkin emasdaligi bu shu. Shu parallel holatlashuvlarga o’zim ishonmasligim ham mumkinmi?! Bu yerda ma’lum qilajakligim ham shuki, inkor (kesimli) darak gaplar so’roq belgisidan keyingi undov inkorning teskarisini, tasdiqni bildirib hayajonli buyruqlashuvga xosdalikni anglatadi hamki, agar to’g’ri tasdiq gapda bo’lsa, bu – inkor ostidagi to’g’ri hayajonli hisni belgilatsa ne ajabki, xo’p agar undov belgisi so’roq ishorasidan oldinga tushurilsa, bularning barida kollinearlikli yoki zid yondashvular bo’lishi qoyil hamki bo’pti. Mag’lubdagi Matritsaviychilarning barcha maqsadlari, intilishlari va orziqishlari uylarning devorlari-yu, rejalashtirilgan xona tomlari va pollarini elektronli multikka xos, proyeksiyaga yoki ma’lumotli qolipga solib kiritaverishlari sanalur hamki xo’p bo’pti. Oxir oqibat ko’cha-kuylardan, tevarak-atroflardan yoki barcha borliqlardan butun dunyo bo’ylab inson bo’yi-basti uzra qarashi mumkin bo’lgan barcha rakurslarni, kamerali joylashuvga xos bo’shliqlardan qaralishlarni yoki kuzatuvlarni to’ldirib qo’ysalargina maqsadlari yakun topajakligini ma’lum etishmasliklari ham mumkinmi xo’sh? Lekin avvalo hamki, eng oliy maqsadlari insonlarning hayotini qayta tiklash chegarasini mustahkam ushlab qo’ysalar birinchi yoqadiganliklarini bildirishlari ham hech gap emasligi mumkin. Barcha hayotiy jabhalar, qaralishlar yoki kengliklarni o’rganish, tasavvurda ma’lumotlashuvli saqlash usullari bilan shug’ullanish asosan keyingi dunyoning hayot kengligi, jahonli yer yuzasi bo’yicha moslashtirilishlarni kasb etib qolsa hamki, birinchi qarashli bu ish esa bizdan so’nggi shu yangi bo’lajak dunyomizning o’zimizga xos hayot shakllarini belgilashli, taqdirga xos ta’minlanishli yaratuvchanligimizni belgilashi hech gap ham emasligi bo’pti shu. Shu sababli bo’lsa kerak hamki, televizorda Garri Potter: Hikmatlar toshi filmini ko’rsatishni boshlashmoqdalarki, bu – Garri (hurry yoki shoshil) bo’lsa, Potter (pot yoki tuvvakdagi erish) bo’lib erib ko’tarilayotgan, shishayotgan o’zining chegara doiralaridagi amallarga xos bosimiylikni bildiruvchi hayot shakliga xosdalikni shoshilish orqali dunyoga intiluvchanligini bildiraturg’onligi hamki xo’sh bo’pti. Yana qaytaraman hamki, o’zbek tilida barcha Sanskritlashuvga xos uslubiyatlar kiritilgan, o’zbek tili go’yoki Globus deb sanaluvchi Yerimizning maketining sim bilan asoslangan, xarita rasmli matosi shundoqqina ostidan to’rlantirilib o’ralgan sharini belgilasa hamki xo’p bo’pti. How to train ni ham Garry ni ham My5 telekanalidan birin-ketinlikda hozirgina berib tugatib yana boshlayqolishlari nazarga ilingandur hamki xo’sh. Qani endi meni o’zimni kim izohlashi nazarga ilinajakligi bu shu. Shuning uchun ostin-ustun dunyo bu shu. Bizlarning kimda-kim g’oliblarimizda, yutuqli insonlarimizda haqiqat sabog’i hali kuchli yoki zo’r bo’lsa, yoshlikdan o’tib borayotgan hayot maktabida o’zini sinashni boshlamoqdaligi ma’lum va mashhur bo’lurdalikdagi shu odamlarga hayotning va dunyoning haqiqiy tartibi juda asosli, yuqori foizda qilib berilavergani ma’lum va mashhur hamki xo’sh. Yanada katta bo’layotganlar, mag’lublashishga moyillarda esa bo’lsa kerakki, windowlarni yoki ramkalarni, to’rtburchak ma’lumotlarni olib kiritilib go’yoki tartib deya aldanaverishi turgan gapdaligiga bog’lanib yuqorilashib o’sib boruvchi tartib buzg’uchiliklariga yo’l qo’yiladi hamki xo’sh. Aslida nafaqat oynali ramkalar, balki yozuvlar va ovozli xabarlar ham ko’pchilikning, dunyo ahlining eshitgan, ko’rgan va bilganlariga atalib kitobli yoki an’anaviy, kodli bosim ijrosida matritsachilar tomonidan yopirilib qo’yilayapti, ma’lumotlashuvimizni bostirib to’ldirib tashlayapti hamki xo’p mayli. Ammosini olib qarasak, matritsaga ya’ni yacheykachali jadvallarga xoslanib turishimizning o’zi bir mo’jiza hamki, natijada faqatgina windows va frames qoidasi ham yetarli darajadaligi ko’zga yetadi hamki mayli shu. Bizlar insonlar internetga yoki boshqa vositali xabarlashuvimizga tartibli sanaluvchilikda bir hodisani qo’shib qidiruv yoki ma’lumotni yuklatishni talab etishimiz bilanoq, shu tartibga xos yangicha intizom bosimi kelib turib tartibning eng boshiga chiqib olib qolishi bilangina, insonga isbotlashuvli amallarini esdan chiqaruvchanlikka xos bilib qolishiga xosdalikka xos bo’lib o’zining har qayerdagi taxlangan, yasalgan ma’lumotli ramkalarini kerakli sanab turib oynalar orqali ko’rsatavergani shu xolos hamki bo’pti. Biz yutuqchilarga hamki shu jihatlamadalik juda maqul hamki, ammo qani endi haqiqat degan loxdaligimizni, garangligimizni hal qilib haqiqatli tartib bo’yicha qidiruv ma’lumotlari ketma-ketlikda juda ko’p, azaliy ravishda bo’lib ko’rinaversa hamki to’g’ri bo’lmasmikin deb hayrondamiz xo’sh. Nega axir bizning ishonch yo’nalishlarimiz, yashash uslubiyatimiz azalgi yoki avvalgiga o’xshash qolib ketaveradiki, biz o’zimizni doimo izlanishli ahmoqlashuvimizni sezib qolsak hamki xo’sh. Chin sifatida qarasak esa bizdagi o’zim abadiy onimizdagi kodchillik qudratim vositasida hozirgi Payg’ambarligim orqali Gvardiyamning kishilarini matritsaga tiqib an’anaviy to’ldirishli, muammoni qoldirmaslik usulini bildirib turibmanki, shu kuchimning o’zi xaloyiqimning odamlarining o’zini bildiraolmaslik, kimligini aniqlashtiraolmaslik yoki jam holda to’liqligining yetishmovchiligi bilan kelib o’zimga to’qnashayotgani sababli hamki tushunmovchiliklarga bog’lanib qolmoqda hammen. Insonlardan iborat Gvardiyamning a’zolashuvidagi vakillar o’zimning shuncha paytdan beri, umrimni davomiylikda to’liq, kishimning ishtirokisiz yoki o’zimning o’rnimga uzoqroq vaqt yashab bermasligi boisidan o’zini eplab, har qayoqqa borib harakatlanib vazifalarini bajarib bilayapti deb har vaqt onida mavjud bo’laolishimni o’zlari hisoblashayaptilar-u, ammo amallab qo’yayotgan ishlashimni, vazifaviyligimni to’liq tushuntiraolmasligimdan aziyat chekib o’zim bilan bahslashib qo’yishmoqdaliklari bu. Balki o’zimning vazifaviyligim, kodli jondorligim boshqalarda shox-shabbali, elektron aylanishli mag’izdagi oraliqdaligiga bag’shidaligimga ko’ra bor bo’lmaganligi sababli hamki, o’zimni tushunmaganlar hamki xo’p bo’pti. Qandaydir kodlar, proton atrofidagi elektron aylanish tomchisimonga, “kus”ga o’xshash oraliqlari o’zimda qolib ketayaptiki, ana’naviy yoki ommaviy insonlar orasida umumlashviylikka xos to’lashishda mavjud emasligi aniq bo’lsa hamki na iloj qilayin. Shuning uchun ham bo’lsa kerak, o’zlarining bosti-bosti buzg’unchiliklarini oshirishlariga teskari tasirlashuv sababi ham deb hisoblab qo’yishib kelganga o’xshagan ular, boz ustiga o’zimning ortiqcha va ularga noma’lum kodimning o’zimda borligi bo’yicha kodlashga, dasturlashga xos amallashuvimga kuchsiz qarashlarda hangu-mang qolishib to’sqinlik qilishga mutloq sababning o’zi ham bo’lishi mumkinmasligini tushuntirib berishgani berishganlari ta’yin bo’pti shu. Gvardiyamdagilar yoki boshqa payg’ambarlarning kishilari sababligina asl 2 tasi 1 tadagi insonlari ichkariga yumilish tarzidagi tanilarining borligini sezib, shuni borlik yoki mavjudlik deb bilishganki, xo’p shunisi bizga ma’lol bo’lsa hamki bo’pti. Haqiqatan ham bu xislatlari, mavjudlik sirining tarifiga xoslikni belgilab qo’yishlariga o’zim bravo deb qo’yaqolayin hamki, ammo tushunmasliklarga yo’l qo’ymaslikka kelishaylik hamki bo’pti. Zero mana hozir ham ichimdan tuyg’uli bo’rtish bo’layaptiki, yozishimga qo’ymay o’ylovimni darrov tushunib shuki, ichimdagilar yoki Gvardiyam go’yoki o’zimni vazifaviylikda, kamchilli o’ylashlarda ayblayotganga o’xshaydi, ammo hozirgina aniqlashtirdikki, aslo bu ham emas. Shuning uchun balki bir tomondan o’zim Gvardiyamni yo’qsifatlashuvga chiqarib his etib yurganim sababli bo’lganligi ham turgan gapki, endi shuni bas qilsam hamki bo’ldi, zero ichimdagilar borliklarini hattoki tushunib bilishganliklariga qoyil qolmoqlik hech gap emasdirki xo’p shu, go’yoki massalari o’tmishga bosilib, qoldirilib tortilib yoki yumilib, o’z-o’ziga kirib ketayotganga o’xshash bo’lsa qanchalik maqsadga muvofiqlashuvimiz shu bo’ladi. Go’yoki ularning tanalarining yog’lashuvidagi sirpanuvchanlikka xos ishqalanishlarga xosdalikka bo’yicha et-mushak hujayrlari, parchalari kayfiyatda bo’sh, horimay qolib yoki dam olishga cho’kka tushib bir-biriga bosilib yopishishga xosdalik bu shu. Ichimdagi Gvardiyachi xaloyiqdagilarim o’zlarini kishilaridan farqlashga urinishlari zoyi ketishi shu bular orqali bo’layotganligida namoyish etilajakki, bu sababli uddalab bo’lmas topshiriqlarini o’zimga qoyil qolib ham, o’zim bilan birga tushunchaga kirishib bildiraolmayotganliklari sababli bo’lsa kerak.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?