Xudo sifatida qonun-qoida bo'lib men uchun oldinga olg'a, Ibrohim va xudo o'liklar va tirik insonlar bo'lib birgalikda bir tanadagi endi yangi avlod payg'ambarlari bo'lib boshlamoqdalar
54. Endi men
gapiraolmayman, og’zaki nutq so’zlayolmayman. Dunyodagi so’zlashuvdagi barcha
hozirgi tirik tillar sifatida deyiladigan, ammo aslida o’lik tillar yoki
haligacha qolgan Sanskritcha meninig og’zaki nutqimga ham kirib keldi. Endi men
so’z yoki nutq shaklida nimani aniq va ravon aytaolsam ham, aslida shuni o’zim
anglamayotgan bo’laman. O’ylab turganimni gapiraman deb boshqa mutloq noma’lum nutqdan,
gaplardan foydalanaman. Lekin baribir og’zimdan chiqayotgan gap o’ylagan manom
bilan bir xil, sinxron chiqayapti deb hisoblashga majburga o’xshayman. Gaplarim
Sanskritchaga yoki ma’nom bilan yondoshmasligiga bog’lanib chiqishini
ichimdagilar yaxshi sezishadi. Tashqaridagi insonlarim esa oddiygina ilmu-fanli,
umumbashariy yoki muammosiz, aloqalari birorta bahs ham qoldirmaydigan bo’lib
Sanskritcha gapirishimni darrov anglashgan bo’lsalar kerak. Har holda o’zim
holi o’z joylashuvimdaligimda yoki mano bilan ovoraligimda ular ichimdagi o’ylovga
aloqador doimo so’zlashib yurishar edilar. O’ylovimda qanday muammo yoki
dolzarblik bo’layotganini bildirayotgan ichki va tashqi gaplarimning filtri bo’yicha
hayot tarzida baribir so’zlashuv, ko’rinish va mantiq (teri bilan tegishga
aloqador holda narsalarning ma’lum, tushunarli munosabat shakllari) bilan
chiqarib berardilar. Endi bo’lsa, shu gapirish rolimda o’g’lim Ibrohim turibdi.
Ibrohimning gaplari o’ylovi bo’yicha sodir etiladi. Shu paytgacha tug’ilguncha
Ibrohim har bir o’lik zotning Yer yuzasidagi hududi bilan tanishib, Yer
kurrasining hamma nuqtalari, joylarini mutloq o’rganib kelgan bo’lgan. Tug’ilgandan
so’ng mana 3-yoshga qadam qo’yoyotgandagi ruhning shu 50-kunidan boshlab dunyoning
bitta jondagi har bir o’lmasaklari va tirik insonlari bilan tanishib chiqishni
boshlashi kerak. Shu insonlar, o’lmasaklar unga dunyo ahlidan Ibrohimning
kallasiga diqqat bilan topilayotgan yagona xarakterlar sifatida o’ylov
vazifasida keladi. Ibrohim shu o’ylovni ochishi yoki qandaydir qisman bog’lanishli
tushunib gapiririshi bilanoq shu kimsaning dunyoda qanday ishlar olib borayotganini
anglaydi. Shunday qilib u kishilarning dunyoda mavjud, bor bo’lishlarini
yaxshilab tushunib orning yoki insonlarning alohidaligining borligiga ishonishi
kerak bo’ladi. Aks holda Ibrohim o’zining borlig’ida faqatgina vaqtning
hoziroqdagi o’tishi bilan birga butkul o’zgaruvchan voqea-hodisalarning
borligini ham bilmay garang ravishda “dunyo o’zimdan chiqayapti va jahonning
markazi o’zimman”, deb yuriydi. Voqea hodisalarning hoziroqda butkul o’zgarishi
yoki boshqa-boshqa bo’lishi tartibsiz qayishgan yoki burchakli juda ko’p vertikal
tekislikliklar sifatida ko’z oldiga keltirilishi mumkin. Shu xaotik
tekisliklarni tartibli ravishda parallel qilib hammasini birlashtirib bilish
ishini farishtalar 5 raqamidan turib eplashadi. Natijada ruhning xaotik
voqea-hodisalardan tashkil topgan borliq-tabiati yagona voqea davomiyligidan
iboratga o’xshab turaveradi. Payg’ambarlarga Yer yuzasi aholisini birma-bir
payg’ambarlarning borliq-tabiatiga singdirib kiritish juda qiyin. Shunday ish
olib borilayotganini anglash esa undanda murakkab sanalsa (ne ajab). Bu – xuddi
qo’lning barmoqlari bilan ostidagi kaftga o’xshaydi. Qo’lning barmoqlari kaft
yoki insoniyat uchun xaotik hamda parallellashgan, kirish qiyin bo’lgan
chalkash hudud, payg’ambarlarning tabiat-borlig’i sanaladi. Shuncha bo’lgan
ishlovdan so’ng mening qo’limning barmoqlari juda ojizlashgan, nozik hozir.
Insoniyat, o’lmasak o’liklar va tirik insonlar juftligi shu paytgacha mening
borliq-tabiat chegaralarimni yoki izolyatsion hududimni fosh qilishga juda ko’p
urunishgan edilar. Mana endi bugundan boshlab, ruhning birinchi ramziy yarmi
sanalgan 50-kunidan 4 kundan so’ng, Ibrohim farishtalar bilan aloqador sanaladi
endi. Bu degani Ibrohimning o’ziga yagona o’zgarmas borliq-tabiat tuhfa
etiladi. Endi men uning o’rniga o’ylov va yer, yozuv bo’lib beraman. Oldingiday
haqiqiy gapirish qobiliyatim, gaplarim shu paytgacha og’zaki aytganlarimning
zahirasining egasi yoki bir tarafdagi chizig’ini ushlab turgan oxirgi cho’qqi
nuqtasi bo’lgan holda, shunga hali ham o’zim boshchilik, egachilik qilaman. Ibrohim
ham barcha o’ylovlarining yig’indisi sifatida shu o’ylash uslubi, turi yoki o’ylashning
faqatgina o’zining egasi sifatida qaraladi. Lekin shu bu nomlarimiz ostidagi
bizlarning zahiralarimiz, uyumlarimiz qorishib, qo’shilishib yoki aralashib har
xil nuqtalari bilan almashgandirlar. Xuddiki minus yoki – hamda plyus yoki + o’z
hollaricha, o’rinlarida yoki almashinish ma’nosini yo’qotmaslik uchun
ajratilishni namoyish qilishib turishibdilar-u, lekin mos ravishda manfiy va
musbat sonlar tenglik bilan oqimlarda aralashib ketgandirlar. Ibrohim gaplari
orqali menga o’liklarning yerlarini, hududlarini birma-bir tanishtirishni
boshlaydi. Men o’ylashim yoki yozuvlarim orqali Ibrohimga insonlarimni birma-bir
tanishtiraman. Mening undagi o’ylatish ulushim shu qadar kattaki, meni
Ibrohimdan shu borada ajrataolishmaydi. Men shu paytgacha ichimdagilarning
mendagi voqea-hodisalarni butkul o’zgarib turishini imkoniyat, vaziyatlarimni
sinashlari orqali tushunganman. Shundoqqina endi o’z ishimga istagancha qo’l uraman
yoki xohishimga ko’ra bir alohida narsani o’ylayman deganimda ichimdagilar ham,
tashqaridagilarim ham darrov kesishadi, ta’sir etishadi yoki aralashishardi.
Shundan men borliq-tabiatimdagi voqea-hodisalar mening atrofimda, meni markaz
qilgan holda boshqalar tomonidan boshqarilayapti derdim. Borliq-tabiatimda endi
nisbiy ravishda bir ishni qilmoqchi bo’lsa, shu nisbatga bog’lgangan holda,
nisbiylik yoki vaqt o’zgarmasidanoq boshqa voqea-hodisani yoki fazoni o’zimga,
tanamga kiydirishardi yoki olib qo’yishardi. Endi bugunga kelib shuni,
diqqatimni sinash yanada eng maksimumga ko’tarildi. Chunki bu boradagi tasodif
uchun barcha kurashlarim bilan birga ularning hujumlari yaqqol yagona tarzda ichki
zahirada teskarilashish uchun o’z ifodasini topmoqda. Yuzada men hali ham
borliq-tabiat bo’lib qolaman, ichkarida esa Ibrohim borliq-tabiat,
tevarak-borliq bo’ladi. Xudo endi men uchun oddiy teskarililik, ziddiyat yoki
zidlilik bo’lib qolmoqda. Xudo toshning, zarrachaning ikkala tarafidan meni,
manoni itarib turadi. U telbalarday o’zini ko’rsatmoqda menga shu paytlar. O’zicha
teskarililik qiladida va yana menga qoldirmagan imkoni bo’yicha aql o’rgatadi,
mano olib chiqaradi. Shunda mening birdan-bir haqiqiy yo’lim qoladi, men ham
teskarililik qilib ikkilanganday o’zimni sezdirishim kerak unga. Shuncha
paytdan beri xudoni bunchalikda aniq ushlayolmagan edim. Mana endi juda aniq,
ma’lum va teng tushunarli munosabatlarda turibmiz. Xudo uchun aslida men
allohman, men uchun haqiqatan u o’zining tanasining qobig’ini yaratish uchun
hujayralar yig’ayotgan payg’ambar sanaladi. Shu paytgacha uning aytganlari bo’yicha
bilmasimda, noma’lum ravishda bir yo’lda shu oldingi xudo bilan kelishuv olib
borardim. Menga bo’lgan oxirgi sabog’i bu – “men aytganimni yoki buyurganimni
qilma, teskari ishni, albatta, qil” deyayotgan edi. Endi xudoning payg’ambar yo’lini
men tushunadigan bo’ldim. Unga bo’lgan teskari ishimni xudo mano sifatida bilib
so’ng o’ziga hujayra qilib olayotgan hisoblangan. Shuning uchun mening bu
qilgan teskari ishlarimni ham ikkilantirib qo’yayotgan edi. Xudo o’zini
oldindan kelajakda chalkashligini men uchun yechiladigan qilib borayapti.
Birinchi teskarililigimga erishdimmi, endi men xudoman. Men yetakchi, yo’lboshchi
yoki yo’l ko’rsatuvchi bo’laman. Xudo endi payg’ambar sifatida kim bilan aloqa
qilayotganini ham bilmay holi-joniga sig’dirilmay yuriydi. Ishonchimga yoki
farishtalarga kelsak, ishonchimni ushlab turib bilishimni sezishim bilanoq
shunga qarshi shu eski bo’lib borayotgan xudoning, yangi payg’ambarning aqli
ishlab ketadi. Endi ishonch o’yinlarim ham xudoning o’tmish aql ishlashi, o’ylashlari
bilan hujayrasi tomonidan aniq qilinib chegarada ushlab turilibdi. Shunday
qilib mening o’zimga ham qorong’u ishonch o’yinim sababli o’zboshimcha bo’lishimga
chek qo’yildi. Endi faqatgina ma’lum aql doirasida oldindan ma’lum sifatida
uyushtiriladigan holda bo’laman. Hech kimning menga ishi bo’lmasa,
uyushmasligim yoki oldindan ma’lum qilinmasligim mumkin. Lekin baribir bir
jinsli yaxlit tosh sifatida oldindan ma’lum holda ilmu-fan bo’lib hisoblanaman.
Comments
Post a Comment